Mikä ruokavaliossani mättää kun en laihdu?
Olen reilu kaks viikkoa ollut tällä ruokavaliolla, mutta paino ei vaan putoa. Lisäksi käyn 4-7kertaa lenkillä kävellen 8-10km. Päiväruoka vaihtelee päivittäin, on mm. kiusauksia, keittoja, pastaa, riisiä/perunaa/muusia+joku wokki, perunaa/riisiä/muusia+kastiketta. Päivän aikana juon 2-3litraa vettä ja kasviksia pyrin syömään vähintään sen 500g päivässä. Riisi on täysjyväriisiä ja pasta on tummaa pastaa/makaronia.
Ja minulla on siis kyllä painoa, josta lähteä, mitat on tällä hetkellä 102kg ja 169cm
Tässä mitä syön millonkin
klo: 8.00 3dl kahvia, josta 1dl maitoa, 2ruisleipäviipaletta, 2juustoviipaletta, 2leikkelemakkaraviipaletta ja n. 30g 40% keijua ja vielä leivän päällä kurkkua tai tomaattia
klo: 12.00 Esim. 2dl kinkkukiusausta ja salaattia (esim. kurkkua, ananasta ja paprikaa) n. 150-200g ja juomana vettä
klo: 16.00 2dl jogurttia+hedelmä esim. omena
klo: 20.00 3dl kahvia, josta maitoa 1dl, 2ruisleipäviipaletta, n. 30g 40% keijua, 2juustoviipaletta, 2leikkelemakkaraviipaletta ja leivän päällä kurkkua tai tomaattia
Kommentit (23)
laskemassa kaloritarpeesi ja aterioittesi kalorimäärä. tätä ei tarvitse tehdä jatkuvasti, kunhan selvität itsellesi mitä syömäsi ruuat todella pitävät sisällään, jotta osaat itse arvioida paljonko tarvitset mitäkin.
mielestäni syöt kyllä liiankin vähän.
Jatka tolla linjalla vaan ja ala kyttäämään peiliä ennemmin kun vaakaa. Haluatko näyttää hyvältä vai pudottaa vain painoa? Vaaka kertoo vain jälkimmäisestä.
ja enemmän oikeaa ruokaa menuuhun, Ei tule sitten paha mieli ja karkkinälkä. Korvaa esim "hedelmä" vaikka just kinkku-juusto-salaatti-voileivällä.
Jätä siis hiilarit vähemmälle. Peruna, pasta, ja varsinkin riisi nostaa verensokeria hurjasti, diabeetikkona sen tiedän. Nousun jälkeen elimistö laskee verensokeria automaattisesti.
Tuollainen hyppiminen ei tee kropalle hyvää, joten sokeri on saatava pysymään tasaisena ympäri vrk:n. Ja se onnistuu välttämällä sokeria nostavia ruokia.
Voit uskoa että minäkin olen yrittänyt laihtua puolet elämästäni, ja vasta hiilareitten vähentäminen toi tuloksia. Ei auttanut salaatti-ruisleipäkuuri, lenkkeilyä 5-7 krt viikossa, ei siis minkäänlaisia tuloksia vuodessakaan.
Olo on parempi 10 kiloa kevyempänä, ja keveneminen tapahtui 6 viikossa.
Jätä siis hiilarit vähemmälle. Peruna, pasta, ja varsinkin riisi nostaa verensokeria hurjasti, diabeetikkona sen tiedän. Nousun jälkeen elimistö laskee verensokeria automaattisesti.
Tuollainen hyppiminen ei tee kropalle hyvää, joten sokeri on saatava pysymään tasaisena ympäri vrk:n. Ja se onnistuu välttämällä sokeria nostavia ruokia.Voit uskoa että minäkin olen yrittänyt laihtua puolet elämästäni, ja vasta hiilareitten vähentäminen toi tuloksia. Ei auttanut salaatti-ruisleipäkuuri, lenkkeilyä 5-7 krt viikossa, ei siis minkäänlaisia tuloksia vuodessakaan.
Olo on parempi 10 kiloa kevyempänä, ja keveneminen tapahtui 6 viikossa.
mitä ilmeisimmin elimistösi käy säästöliekillä, syö siis enemmän, esim. illalla vaikka ruokaisa salaatti tai toinen pääruoka.
Mää lähtisin ny siitä että sää teet ihan liian vaikean ravinnon itsellesi.
Kun lähtökohta on yli sata kiloa ja syöt VAAN 4 kertaa päivässä.
Jos meinaan ihan aidosti ajattelet ruokailuasi ennen tätä dieettiä niin se on ollut varmasti täysin erilainen!
Vähempikin muutos riittää. Olen varma ettet ole syönyt lähellekään noin ennen kuuriasi.
Minusta sun aamupalaan pitää LISÄTÄ syötävää! 2 leipää ei vaan riitä.
Sää jätät lihan TAI juuston pois (ei molempia) ja lisäät rehuja leivälle.
Sitten sää syöt jogurtin jonka olet illalla maustanut itse (marjoja, pähkinää, lesettä, hedelmää, vähän hunajaa) Tai smoothien: netistä löytyy erilaisia ohjeita mutta se on vähän niinkun jogurtti (itse maustettu, jossa nestettä vaikka soijamaitona, kaurajuomaa tms).
Minusta lasillinen Gefilus mehua on ihana piriste aamulle..
Sitten ruoka jees. Syö SALAATTIA! Hedelmä jälkkärinä, pähkinää tms.
Sitten sää syöt välipalan.
Ja taas lämmin ruoka. Tai lihaisa salaatti.
Kuntoilupäivänä minusta voit syödä jopa jonkun ateriakorvaaan patukan. Kyllä!! Itse laihduin syömällä aterian korvaavan patukan kuntosalipäivänä.
Iltapalan leivän (jälleen leipää vaan) voit suunnitella jotain muuta! Rahkaa, hedelmää..
Mausta rahkat, jogurtit itse.
Tutustu kunnolla erilaisiin vaihtoehtoihin!! Olet jo myöhässä.
Kyllä laihdut jossain vaiheessa tuollakin syömisellä, mutta kuten sanoin: olet vaan järkyttänyt kroppasi liiallisella muutoksella!
Itse olen 160 senttinen ja painoin 80 kiloa imetyksen jälkeen.
Sohvaperunasta kun alkaa liikkua, ei saa tehdä liikaa heti aluksi: kasvata nälkää vaan pakottamalla pitää vapaapäivä liikkumisessa.
Tossa on sekin iso plussa, että kun sää liikut alussa nollasta VAAN 2 kertaa viikossa, niin kun kunto kohta kasvaa, lisäät vaan määrää tai vastaavasti se lyhyempi matka taittuu juosten!
AJATTELE siis ensin mitä teet.
On ihan naurettavaa liikkua noin: 4-7 kertaa viikossa on muutenkin jo siinäkin huono että saatat kyllästyä kohta ja alat vaan jättämään liikkumista "koska varaa on".
Sää liikut 2 kertaa viikossa (mieti vaikka päivät kalenteriin) ja pidät ne.
Sitten sää lisäät jotain hyötyä: kävele pidempi matka: edelliseltä pysäkiltä, haet maidon kiskalta kävellen, valitse rappuset hissin sijasta (oletko huomannut miten tyhjät isojen kauppojen rauuset liukuportaiden vieressä on! Sinne vaan!! :)
Samalla miettimällä mikä siinä vanhassa ravinnossa oli huonoa niin tekemällä pieniä muutoksia saa paljon aikaan: tyhjät kalorit ei anna kropalle ravinnetta.
Voit syödä PALJON että saisit ravinnosta samat kalorimäärät.
Jos ennen olet nauttinut vaikka metukkapizzan perjantaina niin syömällä jauhelihapizzan ja sitten kohta kasvispizzan saat jatkuvasti vähempi energiaa kuin ennen: ja se laihduttaa.
Ei kroppa tajua mitään muuta matikasta paitsi juuri sen että syötyä hamppariateriaa ei tule vaan joku salaatti -energiamäärä radikaalisti eri, vähempikin riittäisi eikä olisi keholle niin iso muutos.
Minusta varsinkin laihduttamisen alussa maltti on valttia!
Sää syöt liian vähän. Mieti sitä vanhaa energian saantia ja mieti minkä määrän VOIT SYÖDÄ terveellisemmin ja miltei voit tuplata määrän.. ;)
Ei tule himoa hamppariin kun maha on TÄYNNÄ ruokaa!
Ei se laihduta (pysyvästi koska joskus sun tarttee lopettaa laihdutus ja SYÖDÄ) vaan se että saa vähempi energiaa ja enempi keho ravintoa.
Koska mässäämiset jos ei ole nyt tapa niin ainakin merkki siitä ettei syö riittävästi energiaa ja kroppa himoaa, se tarttee ruokaa.
Kannattavaa on sulle se, että opettelet syömään: eikä se tarkota että syöt 4 viipaletta leipää kahtena ruokanasi!!!
Syöt puolet noista leivistä ja liität ne niihin ruokailuihisi. Sun pitää oppia syömään PALJON ruokaa ja odottaa pari tuntia seuraavaan ruokailuun ja jälleen SYÖDÄ maha kunnolla täyteen. Ja taas odottaa pari tuntia syömättä, ei mitään naposteluja.
Napostella saat pähkinöitä ja muuta sitten välipalan kanssa!!
T. eräs kuntorempan kolmekymppisenä mammana aloittanut.
kuullostaa kyllä pieneltä annokselta. Syö kunnon annos täyttävää lämmintä ruokaa niin ei tuu mielitekoja jatkuvasti.
laihdut, jos pidät tuota yllä. Itse jättäisin leikkelemakkarat pois, ne on vaan pelkkää jauhoa ja rasvaa. Aika turhia siis. Söisin myös perunan ja muun hiilihydraatin tilalla enemmän esim. tummaa riisiä, sulaa hitaasti ja pysyt kylläisenä pidempään :) LIsää joku uusi harrastus, kunnon hikijumppa urheiluusi, tekee hyvää ja on tehokasta :) tsemppiä!
Älä korvaa aterioita leivällä.
Nyt sun ainoa ruoka oli pari desiä kinkkukiusausta, joka on liian vähän.
Missä on päivällinen?
ja tuolloin olen painanut 65kg. Kaikki lihomiseni ei johdu mässäilystä vaan söin lääkettä, joka lihotti ja ehti tulla paljon lisäkiloja ennen kun tajuttiin, että lääke lihotti.
Voisin periaatteessa kyllä syödä illalla vielä lihaisan salaatin, mutta en ole tälläkään ruokavaliolla tuntenut nälkää. Tosin syön nyt lääkettä, jonka takia harvemmin tunnen nälkää mutta tuota lääkitystä ei lopeteta, koska tehoaa hyvin siihen mihin on tarkoitettu ja tuo on sen ainoa sivuvaikutus.
Olen kyllä huomannut muita muutoksia kropassa ja yleensäkin olossani, vaikkei paino olekaan laskenut. Olo on ollut parempi kun ei ole koko ajan ähky olo kuten aiemmin ja olo on energisempi, kun maha toimii. Aiemmin ei toiminut ja oli ummetusta ym. vaivaa. Saatan lisätä tuon salaatin iltasyömisiin, mutta muuten varmaan jatkan tällä samalla linjalla.
Saa kertoa uusiakin vinkkejä, mutta riisiä, pastaa tai perunaa en jätä ruokavaliostani pois.
ap
Jatka tolla linjalla vaan ja ala kyttäämään peiliä ennemmin kun vaakaa. Haluatko näyttää hyvältä vai pudottaa vain painoa? Vaaka kertoo vain jälkimmäisestä.
ihmiset syö leipää?
Ei hyvää päivää.
Jos sun ongelma on vaan jossain lääkkeessä niin eikö sen pitäisi suoraan tipahtaa olemalla vaan?
Se, että olisi normipainonen, ei tee ravinnostasi järkevää.
Ei sun tartte jättää ruokavaliosta riisiä, perunaa, pastaa pois! Ne kuuluu siihen. Mutta eihän ne edes ole sulla siinä.
Leivän kuuluisi olla PIENI osa ravintoa.
Liha ja juusto ei molemmat leivälle, kasviksia keko päälle!!
Maitotuotetta saa olla reippaasti: rahka, smoothiet, jogurtit (ei valmismaustettuna).
Jos et kerro että lääkitys on syynä 100 kilon painoosi niin oletus on että syöt huonosti etkä liiku. Joten antamani ohjeet kirjoitin turhaan.
Käänny lääkärin puoleen vaikka.
Harmittaa oman ajan törsääminen. Kiitti!
10
Työni takia liikun suht paljon, mutta entisellä ruokavaliolla en laihtuisi
ap
ihmiset syö leipää?
Ei hyvää päivää.
Jos sun ongelma on vaan jossain lääkkeessä niin eikö sen pitäisi suoraan tipahtaa olemalla vaan?
Se, että olisi normipainonen, ei tee ravinnostasi järkevää.Ei sun tartte jättää ruokavaliosta riisiä, perunaa, pastaa pois! Ne kuuluu siihen. Mutta eihän ne edes ole sulla siinä.
Leivän kuuluisi olla PIENI osa ravintoa.
Liha ja juusto ei molemmat leivälle, kasviksia keko päälle!!Maitotuotetta saa olla reippaasti: rahka, smoothiet, jogurtit (ei valmismaustettuna).
Jos et kerro että lääkitys on syynä 100 kilon painoosi niin oletus on että syöt huonosti etkä liiku. Joten antamani ohjeet kirjoitin turhaan.
Käänny lääkärin puoleen vaikka.
Harmittaa oman ajan törsääminen. Kiitti!10
näytti aikalailla hiilihydraattipitoiselta. Lisää proteiinia, syö tummaa leipää, vaihda makkara kinkuksi, lisää jugurttiin raejuustoa, rahka+mehukeitto on hyvä yhdistelmä välipalaksi. Tonnikalasta saa myös proteiinia. Rasvaton maito on hyvä.
Ja kyllä se paino lähtee alas kun liikut ja olet kärsivällinen. Tsemppiä!
laskemassa kaloritarpeesi ja aterioittesi kalorimäärä. tätä ei tarvitse tehdä jatkuvasti, kunhan selvität itsellesi mitä syömäsi ruuat todella pitävät sisällään, jotta osaat itse arvioida paljonko tarvitset mitäkin. mielestäni syöt kyllä liiankin vähän.
en asun suomessa, joten en tieda, johtuuko siita, mutta toi engergynet.fi ei mulla aukea mihinkaan...
Nälkä pysyy paremmin poissa, jos lisäät yhden aterian lisää
ettei sun ole nälkä; olisit ainakin itse tosi tyytyväinen siitä:) En ole mikään asiantuntija, mutta muinoin kun aloin liikkua säännöllisesti ja runsaasti kuten sinä nyt niin lihasmassa kasvoi joten mittari ei suinkaan hetimiten vajonnut alaspäin vaikka olo koheni ja mitatkin pienenivät. Joten ole kärsivällinen vielä pari viikkoa ja mittaa vaikka vyötärönympärystäsi -huomaat varmaan positiivisen muutoksen:)
Muista juoda paljon vettä. Eikös se ole 3litraa ainakin suositus? Itse juon paljon vettä ja se vie hyvin näläntunteen tai ainakin halun syödä jotain pientä. Näkemiin pikkunälkä-juo vettä!
klo: 8.00 3dl kahvia, josta 1dl maitoa, 2ruisleipäviipaletta, 2juustoviipaletta, 2leikkelemakkaraviipaletta ja n. 30g 40% keijua ja vielä leivän päällä kurkkua tai tomaattia
Maito pois jos mahdollista, ainakin täysin rasvattomaksi 0%
Juusto pois, leikkelemakkara pois
klo: 16.00 2dl jogurttia+hedelmä esim. omena
Jugurtti pois tai täysin rasvattomaksi 0.1%
klo: 20.00 3dl kahvia, josta maitoa 1dl, 2ruisleipäviipaletta, n. 30g 40% keijua, 2juustoviipaletta, 2leikkelemakkaraviipaletta ja leivän päällä kurkkua tai tomaattia
Maito pois /vaihto kuten edellä, juustot ja leikkeleet pois.
Ihminen laihtuu silloin kun sillä on nälkä. Eli kun kolmen tunnin päästä ateriasta alkaa pieni näläntunne heräillä, niin silloin alkaa rasva palaa. Mitä kauemmin venytät sen tunteen kanssa, sen paremmin ja enemmän poltat läskiä.
niin ja syö aina nyrkin koon verran ruokaa tai hedelmää. näin verensokeri pysyy tasaisena ja painon pudotus helpottuu.