Tietääkö joku,
että eikö se Tampereella tuberkuloosiin kuollut lapsi ollut saanut rokotetta? BCG-rokote on poistunut normaalista rokotusohjelmasta vasta syyskuussa 2006, eli iän puolesta (alle 5) olisi pitänyt olla saanut.
Kommentit (6)
juuri sen takia, että se ei ollut tarpeeksi tehokas nykyisiin muuntuneisiin tuberkuloosikantoihin. Eli saattoi hyvinkin olla rokotettu lapsi kyseessä.
Hgissä sai valita ainakin jo helmikuussa -06 ottaako vauvalle calmeten vai ei.
neuvolassa sanottiin, että vain riskiryhmille suositellaan.
Hgissä sai valita ainakin jo helmikuussa -06 ottaako vauvalle calmeten vai ei.
Suomessa tuberkuloosi oli rokotusten seurauksena muuttunut niin harvinaiseksi, että se katsottiin nujerretuksi. Rokotusta suositellaaan vain riskiryhmille, eli esim. paljon tietyissä maissa matkustaville jne.
Ja hei kaikki ei rokota lapsiaan, ei rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset ole pakollisia.