Rinnat kasvaneet raskauden aikana 75C --> 80D-E. Minkä koon imetysliivit ostaisin?
Ajattelin toki ostaa enemmän liivejä vasta sitten, kun imetys lähtee kunnolla käyntiin. Mutta valmiinakin pitäisi olla ainakin parit.
Kommentit (10)
rinnanympärys kun pienenee (palautuu) kun kilot lähtee. rintojen koko vakiintuu myös nopeasti. mutta jos haluat kunnolliset (yhden koon liivit) niin sitten alkuun se 80D-E mieluummin niin että vähän tilaa kuin että valmiiksi tiukat (mahtuu sitten tarvittaessa myös se liivinsuojus).
Imetysliiveinä käytin alkuun 80 E. Nyt vauva on 9 kk ja olen voinut siirtyä 75 D:hen. Tietenkin aluksi, silloin kun maito nousee, mitkään liivit eivät tunnu riittävän. Itse pidin toppia sen muutaman tuskaisen päivän ajan.
Minulla about sama muutos. 75C -> 80 F
Hankin jotkut liivit sairaalaa varten ja menin about tuota 80 F -kokoa ja hain sitten kun maito oli tasaantunut parit lisää.
Rinnat ovat sen verran isot ja raskaat, joten tarvitsin hyvä (ja kallit) liivit.
sulle tulee ihan järkyttävät riipat kun lopetat imetyksen.
Otan osaa mikäli itsellesi jäivät vaan ne tanhupuvuntaskut kuppikokoa A.
se siitä vielä kasvaa eli osta joko e tai f kuppia. tai mulla ainakin imetysaikana vasta kasvoikin. sanon kuitenkin että e kuppia. ja kyllä ne yleensä joustaa.
ostoksille vasta synnytyksen jälkeen ja sovittamalla hakea sopivat. Minun mielestäni eri valmistajien liiveissä on aika paljon eroja koon suhteen saman kokoisissa liiveissä. Istuvuudesta nyt puhumattakaan.
Minulle ei mahtunut mitkään liivit maidon nousun jälkeen ja maitoa tulvi niin paljon, ettei esim. topin käyttö tullut kysymykseenkään.
Tukevat ja laadukkaat liivit ovat kannattava sijoitus. Itse en kyllä osta / ostanut mitään henkkamaukka halpisritsoja, niillä pilaa rintansa lopullisesti. Vaikka, imetyksen jälkeen siirryinkin käyttämään koon 70B tai A liivejä (ennen 75 C9, joten eipä siinä juurikaan jäänyt enää mitään pilattavaa tälle toiselle kierrokselle ;)
rinnat kasvoivat raskauden aikana 75B --> 75C. Imetysliivit myös 75C kokoa. Ostin sellaiset, joissa kangas vähän joustaa, niin mahtui ihan alusta alkaen. Pian imetyksen aloituksen jälkeen ainakin minulla rinnat taas vähän pienenivät, kun maidontulo tasaantui.
saatu ohje on, että pitäisi kämmenen mahtua liivin sisään kun sovittaa. Sitten kun maito nousee, niin koon pitäisi olla passeli. Mulle ainakin toimi tämä erinomaisesti.
Toki ihan alussa turvotus on valtaisaa mutta silloin ei kannata ostoksille lähteä, tasaantuu yleensä muutamassa päivässä.