MUKSI joku äiti ei halua imettää vauvaansa? Ei vaan ymmärrä :(
Kommentit (132)
Sen jälkeen alkaa VANHEMPAINVAPAA, jos et sit tiennyt. Äitiyslomaa ei voi isä käyttää.
Minä tiedän monta kymmentä miljoonaa, nimittäin koko maailma
vauva saa vastutuskykynsä nimenomaan äidinmaidosta, sitä ei saa pullosta. Enkä tiedän yhtään äitiä, joka olisi töihin "juossut" ensimmäiseen kolmeen kuukauteen.. siinähän jäisi äitiyslomakin pitmättä, sillä isähän ei sitä voi pitää. Olet loistava esimerkki kouluttamattomasta "eihän sillä mitään väliä" -äidistä.. kiroiluineen kaikkineen.
skandinaviaa lukuunottamatta. Missään muualla ei äitiysloma ole noin pitkä, parhaimmillaan on Belgiassa 6kk ja Ranskassa sen 10 viikkoa.
Meillä Ranskassa esimerkiksi ei voi olla kotona sen jälkeen kun vauva on 2.5kk vanha vaan on palattava töihin jos mielii saada rahaa ja säilyttää työpaikan.
äidin syöminen tulee suoraan maitoon ja jos äiti syö epäterveellisesti tai vaikkapa paljon suklaata, se vaikuttaa maidon laatuun heikentävällä tavalla.
Pitäiskö äidin jättää vaikka joku lääkitys pois sen takia kun se lääke imeytyy maitoon.
vaikuttaa äidinmaidon rasvahappojen laatuun, mutta muuten äidin syömä ravinto ei kyllä huononna tai paranna maidon laatua, vaan maito on hyvinkin tasalaatuista kamaa. Ei ne äidin syömät ruoat todellakaan suoraan sinne maitoon mene. Että saa sitä suklaata ihan rauhassa popsia :D
Tämä oli nyt ihan OT, mutta oli pakko korjata näin räikeä virheellinen väittämä.
en tiedä. En tunne yhtäkään (ihan oikeasti itse tunne) äitiä, joka olisi jättänyt imettämättä siksi, ettei olisi halunnut imettää. Totuus lienee tarua ihmeellisempää.
se ehkä näkyy vähän eri asioissa, mutta eivät ole ihmisinä yhtään sen kummempia. Esimerkiksi korkea asema ja varallisuus ovat vielä tärkeämpinä pidettyjä kuin Suomessa + rasistiset asenteet kukoistavat. t. 5 vuotta ranskassa asunut äiti
No tämâ nyt taas ei liity suoranaisesti äitiyden toteuttamisen kritisointiin ja muitten ihmisten valintoihin puuttumiseen millään tavalla. Kyllä, täälläkin on idiootteja ja paljon. Tuo em. nyt vaan on yksi positiivisiksi kokemistani puolista täällä. t. 12v Ranskassa asunut äiti
toisten maiden rasistisuutta mitenkään erityisesti, kyllä sitä osataan siellä suomessakin olkoonkin sitten kyse mamuista tai turvapaikanhakijoista. Lisäksi sinne on viime vuosina kehittynyt jälleen luokkaerot tuloeron kasvaessa.
T: Ranskassa 7v asunut äiti
Missä päin asutte? :)
Me taas tällä haavaa 68, entinen 75 :)
129, kukas se niitä eroja täällä ensin korostikaan..?
Sinun erosi eivät liity aiheeseen eli imetykseen tai imetyskulttuuriin millään tavalla.
"Ihanaa tämä "ouverture d'esprit" täällä palstalla, voi taivas! :D"
Jotain salakavalalla tavalla koukuttavaa tässä palstassa nyt kuitenkin on. Että sitä kuitenkin sitten aina palaa tänne harmistumaan uudestaan ja uudestaan..
"Ihanaa tämä "ouverture d'esprit" täällä palstalla, voi taivas! :D" Jotain salakavalalla tavalla koukuttavaa tässä palstassa nyt kuitenkin on. Että sitä kuitenkin sitten aina palaa tänne harmistumaan uudestaan ja uudestaan..
eilen illalla palasin. Pakko varmaan laittaa kone kiinni! :P
mua ällöttää se lutkutuksen ääni. Olen aina syöttänyt pullosta.
anteeksi vain. Keskity omiin asioihisi.
kuten varmasti aikuisena ihmisenä ymmärrät itsekin.
Hienoa, että sinä olet imettänyt ja varmaan osaat olla ylpeä siitä.
Mutta paljon on terveitä ja älykkäitä pullo lapsia ja aikuisiakin joten älä huoli suotta!
ja imetys masentaa mua. Siis joku hormonaalinen juttu. Meillä voidaan paljon paremmin pullolla.
Äidit ovat kautta aikojen imettäneet lapsiaan, niin mikä siinä on niin outoa?
Jos haluat lapsen, niin varmaan sitten olet myös valmis ruokkimaan häntä ns. oikealla tavalla. Vai pelätäänkö että menee tissit pialle tms.? Luonnollinen ja vauvallekin läheisyyttä tuova tapa ruokkia. Ja itse en ole mikään himo-imettäjä, olen imettänyt vain muutaman kuukauden, mutta imettänyt kuitenkin!
valtaosa äideistä ei täällä imetä, oliko jopa niin että 70-80% ei imetä. Vai 80-90%, en ole varma mutta hyvin pieni osa imettää.
mitä ihmettä se muille kuuluu imettääkö vai ei? Korvikkeellakin kasvaa lapset.
Paro ystävääni kokeilivat imettämistä, mutta se ei vain sopinut heille ja siirtyivät korvikkeeseen. Miksi pitäisi väkipakolla tehdä jotakin mistä ei pidä?
ja pidä huolta omasta perseestäsi. Mitä helvettiä se sulle tai kenellekään muulle kuuluu, miten joku toinen tenavansa ruokkii? Eiköhän niillä ihmisillä syynsä ole, mutta just sunlaistesi ruikuttajen takia niistä ei kyllä paljoa huvita puhua. Mikä ihme joihinkin naisiin menee äitiyden myötä? Pakko päästä omaa sädekehäänsä kiillottamaan ja huonoa itsetuntoaan nostamaan vaikka sitten polkemalla muita maanrakoon. Tuleeko sulle tosta jotenkin parempi olo? Hanki itsellesi jotain järkevää tekemistä muiden kyttäämisen sijaan.
Esikoinen (ja ainoa) päikkäreillä myös. Missä päin asutte? :)