Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkona nukuttamisesta

Vierailija
01.02.2010 |

Nukutatteko vauvoja ulkona? Jos et,miksi? Itse nukutan terassilla siis jos en viitsi lahtea kavelylle (omakotitalo jossa aidattu piha) mutta vahdin vieressa kokoajan ettei esim elaimet paase vaunuihin. Itse koen etta lapsi tarvii raitista ilmaa, vanhanaikaistako;)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumassa nukuttaminen, kukaan ei vastannut.

Vierailija
2/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumaan ilmaan ulos vaan nukuttaisin silloin sisällä viileässä. luulisin että voi olla jopa vaarallista liian lämpimässä nukuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumaan ilmaan ulos vaan nukuttaisin silloin sisällä viileässä. luulisin että voi olla jopa vaarallista liian lämpimässä nukuttaa.

Kyllähän tuo kuumassa nukuttaminen altistaa lämmönnousulle syyttä suotta. Todennäköisesti jokainen nukuttaa lapsensa mielummin kesällä sisällä ilmastoidussa huoneessa kuin ulkona paahtavassa auringossa. Ja kyllähän kuumeiselle lapsellekin paras ensiapu on vaatetuksen vähentäminen. Ja jopa kuumekoiristavan lapsen voi viedä hetkeksi ulos kylmään, näin toimii myös lääkärit.

Vierailija
4/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat nukkuneet sisällä paremmin ja pidempään

Vierailija
5/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v3kk on kuopus nyt ja sellaset 2-2½h päivässä nukkuu ulkosalla. Jopa -22 asteessa kun pukee ja peittelee kunnolla.

Vierailija
6/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvitse kytätä koko ajan

Vierailija
7/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona.Jotenkin se on ollut itsestäänselvää ja ovat nukkuneetkin ulkona paljon paremmin. Koskaan en ole kytännyt vaunujen vieressä enkä ole kuullut kenenkään niin tekevän. Unihälytin on riittänyt.Asumme omakotitalossa maalla.

Vierailija
8/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovesi takana ja lapset otettaisiin hoitoon moisen kidutuksen takia. Nukutko itse ulkona pakkasessa?

Vierailija
9/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet eikä kukaan muukaan sinne pääse härkkimään. Minulla pakkasrajana -15. Mittasin tosin lämpöä vaunuissa ja siellä oli nollassa ulkona ollessa -10. Siis vaunussa, ei pussin sisällä.

Omasta vanhasta untuvatakista saa kätevästi untuvapussin, niksipirkkaa vähän tähän loppuun ;)

Vierailija
10/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuttaminen pahoinpitelyä?? Minun vauvat on nukkuneet pihalla ja tulevat nukkumaan tulevatkin. pakkasrajana olen pitänyt n.-13 astetta. tänään oli pakkasta vain 6 astetta ja vauva nukkui 5h päikkärit ulkona. täysin lämmin ja hyvin voiva pikku mies :) asutaan maalla ja ikkuna on raollaan joten kuulee milloin heräilee. ikinä ei ole tarvinnut kumpaakaan lasta lähteä lykkimään vaunuissa vaan nukahtaneet samantien.

ennemmin minusta on pahoinpitelyä ettei lasta viedä koskaan ulos. kyllähän se on jo perusedellytys kehityksellekin että saa raitista ilmaa.

Vierailija
11/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva siis nyt vajaa 10kk vanha. nukkui ihan pienestä pitäen ulkona heti viikon vahasta asti. nukkuu kyllä sisälläkin mutta kivempi ulos laittaa. Kovemmilla pakkasilla oli nyt pakko sisällä nukuttaa. olen kuullut lapsia jotka ei suostu ulkona nukkumaan kun tottuneet parempaan.

Vierailija
12/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovesi takana ja lapset otettaisiin hoitoon moisen kidutuksen takia. Nukutko itse ulkona pakkasessa?

Vierailija
13/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis ennemmin naen kidutuksena sen etta vanhemmat eivat ole kykenevia pukemaan lapsiaan saanmukaisesti. Sita kun nakee nimenomaan siella Usa:ssa;)

Vierailija
14/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesät talvet. Syy: sisällä lapsi nukkuu ja on aina nukkunut onnettoman huonosti. Asutaan helsingissä, kerrostaloalueella rivitalossa. Ja lapsi nukkuu ikkunan edessä itkuhälytin vaunuissa.

Vierailija
15/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin usein vauvaani, joka ihanasti peitellään pehmeisiin vällyihin raikkaaseen ilmaan. Nukkuisin tosi mielelläni lämpimässä kopassa, jossa hengitysilma on raitista mutta peiton avulla lämmitettyä.

..tai oikeastaan vaan nukkuisin mielelläni ylipäänsä missään. :)

Vierailija
16/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisitteko ne vauvanne ulos nukkumaan kun 45 astetta lamminta mutta sisalla ihanan viilea ilmastoitu makuuhuone?

Vierailija
17/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset nukkuu päiväkodissakin ulkona päiväunensa niin kauan kuin niitä tarvitsevat, jopa kolmeen vuoteen asti. Vaunut vaan rivissä pihalla.

Vierailija
18/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vanhinta nukkuivat paremmin ulkona (ulkona nukkuivat 2-3 tuntia, sisällä max puoli tuntia), oppivat kyllä n. 2 vuotiaana nukkumaan sisällä pakon edestä (=olivat niin pitkiä, että jalat tulivat ulos rattaista ja nukkuminen oli hankalaa).

Kaksoset puolestaan nukkuivat paremmin sisällä, ulkona nukkuminen oli vähän sitä sun tätä.

Vierailija
19/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meidän tytöt ovat nukkuneet paremmin ulkona. Eipä siihen kai sen parempia perusteita tarvitse. :) Jos vaikkapa tämä uusin tulokas nukkuu paremmin sisällä, niin mikäs siinä sitten. :)

Vierailija
20/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei siis asuta USA:ssa vaan Suomessa. Ja todennäkösesti kukaan näistä ulkona nukkuvista onnellisista ja terveistä vauvoista ei nuku sielä ulkona alasti! Ja kyllä täällä Suomessakin nukutetaan ainakin Pohjoisen päiväkodeissa vauvat ulkona, vaunut riveissä. Jatkakaa ulkona nukuttajat vaan samaan malliin ja toivotaan että Suomesta ei ikinä tule toista USA:ta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän