Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssä käyvät/yrittäjävanhemmat, joilla pk-ikäisiä lapsia, kysymys:

Vierailija
01.02.2010 |

Miten pitkän kesäloman pystytte järjestämään lapsille?

Meillä mies normaali palkansaaja, jolla se tavallinen 4 vkoa kesälomaa, itse olen yrittäjä, joka ei saa lomaillessaan mitään tuloja. Tästä huolimatta olin viime kesänä 4 viikkoa lomalla lasten takia. Saimme siten järjestettyä päiväkoti-ikäisille lapsillemme yhteensä 7 viikon loman (viikko oltiin koko perhe yhdessä lomalla). Se olikin kiva lomapätkä lapsille, mutta teki ison loven talouteemme palkattomuuteni vuoksi.

Nyt kesälomien ajattelu tuntuu kurjalta. Minun on pakko tehdä töitä mahdollisimman paljon, joten pitkää kesälomaa emme voi tarhalapsillemme tulevana kesänä suoda. Yksi reilun viikon mittainen koko perheen yhteinen reissukin pitäisi voida järjestää, joten sen verran meidän on pidettävä lomaa miehen kanssa yhtä aikaa. Muuten joudunkin varmaan tekemään töitä aina kun mies on kotosalla, jos lapset ovat lomalla. Sillä systeemillä ei montaa viikkoa jaksa, joten lasten täytynee olla pidempi osa kesästä päivähoidossa. Harmittaa.

Miten muilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä aikana kun päivähoidossa ovat olleet (menivät 2-3 vuotiaina). Yleensä on järjestynyt 5 viikkoa, ja ihan ok se on ollut. Haluamme pitää koko perheen yhteistä lomaa enimmäkseen.

Vierailija
2/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koululaisetkin on, niin tottakai pienetkin.

Mä voi onneks tehdä tarvittaessa etätöitä, niin saadaan sillai järjestettyä päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tekeekin pienemmille ikäväksi päivähoitoon menon. Mutta en kyllä jaksa koko kesää tehdä niin, että olen lasten kanssa ensin siihen asti, että mies tulee töistä ja sitten teen töitä 8 tuntia. Työni on kyllä kotoa käsin tehtävää, mutta keskittymistä vaativaa. Pari viikkoa voin kuvitella tekeväni niin, että lapset ovat kotona, siihen päälle sitten se miehen 4 viikon loma. No, tuleehan siitä 6 viikkoa! Pienempien on vain pakko hyväksyä se, että koululaiset ovat eri asia.

ap

Vierailija
4/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat yrittäjiä.

Vierailija
5/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä 1 viikko talvilomaa, 2 viikkoa joululomaa.

Itse olen yrittäjä, ja mies säännöllisessä palkkatyössä. Hänellä on kuukauden kesäloma,joten hän on lasten kanssa lomansa ajan.

Itse pidän kesälomaa 1-2 viikkoa mahdollisuuksien mukaan, sekä joulun aikaan n.1,5 viikkoa joululomaa..

Joskus kyllä ahdistaa loman vähyys itseni kohdalla, mutta näin on nyt pakko toimia, joten ei voi mitään.

Vierailija
6/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun ajan lapset ovat kerhossa ja isän kanssa kotona. Jotain hyôtyä työttömyydestäkin.

Vierailija
7/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ongelmaa meillä ei ole ollut.