Helmikuun helmet viikot 5 ja 6
Kommentit (246)
Pikaisesti viimesimmät kuulumiset.
Eli meille syntyi laskiaistiistaina 16.2 klo 8.31 pieni prinsessa. Neidin mitat oli 3930g, 52 cm ja pipo 35,2cm.
Paremmalla ajalla lisää, neiti vaatii tuola nyt ruokaa.
Ronnuli ja Tirppa
uusille vauvautuneille, nyt olikin oikein vauvasuma iskenyt parissa päivässä :D Ja tsemppiä mahakkaille loppuodotukseen, eiköhän tässä vaiheessa jo kaikki ala olemaan voiton puolella :)
evian ja nyytti 2,5vkoa
Meille syntyi pieni tyttö pe 19.2. klo 21:39. Missimittainen tyttö oli 49cm/3380g. Viikkoja kasassa 39+0. Synnytys oli tosi vauhdikas.
20:10 Olimme sairaalassa
20:20 4 cm auki ei laskeutunut. Ei voi puhkaista kalvoja
21:10 Kalvot puhkesivat ja lähdimme synnytyssaliin
21:17 4 cm aukia
21:35 10 cm auki
21:39 ainoa ponnistus ja tyttö syntyi
Enpä kerinnyt saamaan puudutteita eli luomusti mentiin. Tosi rajua, mutta traumoja ei jäänyt, koska homma oli nopeasti ohi.
Matami ja tytön tyllerö
Täällä on aika kipeenä kaikki paikat ja välillä juilii selkää ja alavatsaa. Eilen tuli varmaan rehkittyä vähä liikaa sitten ku nyt on paikat niin kipeinä.
Mietin kyllä jo aamulla kun heräsin ku oli sellainen olo et joko synnytys alkaa mut ei tainnu alkaa.
Viimeinen helmikuun viikko menossa ja tuntuu et palsta hiljenee..jospa sitä itsekkin pääsis vielä tosi toimiin kohta=)
Tällaista omaa napaa tänne..
Onko täällä viel muita jotka on yhtenä kappaleena??
Hande86 39+2
Siis edelleen kasassa. Huomenna se ois sitten laskettuaika ja sais kyllä vauva saapua maailmaan! Aivan sairaat kivut ollu viimeiset pari viikkoa, varsinkin nyt viimeisen viikon. Särkee niin paljon luustoon että seisominen,istuminen ja jopa makaaminen tuntuu välillä täysin mahdottomalta.
Tänään ollu jostain kumman syystä tosi paha-olo, oksentanutkin muutaman kerran, oonkohan nyt jonkun vatsataudin saamassa?! Sepä se oiskin kivaa jos vaikka synnytys alkaisi ja on oksennustaudissa...
Täälläpä ei kauheesti enään ihmiset käy kirjottelemassa, taitaa olla niin monella jo vauvat sylissä :) Olenkohan ainoana täällä vielä maaliskuussa?!
No ei auta kun odotella...
Tiia234 39+6
Onnea uusille helmivauvan saaneille ja tsemppiä lopuille viime metreille!
Mainostan tähän nyt tuota yahoon ryhmää, jos siellä jatkaisi vauvojen kanssa. Tänne vauvalle ns.julkiselle puolelle, kun ei paljon kuvia tms. viitsi laittaa ;)
tässä osoite, vaatii tunnuksen luomisen yahooseen, -postiksi käy mikä vain.
http://groups.yahoo.com/group/helmi2010/
T:Lauris ja "Sara" 6 vrk
Joo niin turhauttavaa. Elikkä laskettu aika oli viime vkon torstaina ja mitään ei oo tapahtunut. Nyt sitten torstaina on vasta neuvola ja sieltä kai aletaan soitella sitä äippäpoli aikaa, mutta ymmärsinkö nyt vielä oikein et käyn sitten äippäpolilla tarkastuksessa ja jos kaikki hyvin niin lähettää sitten kotiin..? apua sitten menee niin hermot. Mua alkaa nyt pelottaa et ne antaa sen kasvaa ihan kauhean kokoseks tuolla mahassa, kun oon ite niin pieni, niin ei tunnu ollenkaan reilulta. En kyllä suostu synnyttää mitään jättivauvaa sitten. No josko ne ultraa siellä äippäpolilla...
Vitsi jos menee maaliskuuhun...
No nyt tää jo kuukausia jatkunut ajantappo vaan jatkuu! Ei kyllä keksi enää mitään...
Lumielle 40+5
MOI!
Olet ilmeisesti tilannut lastenkauppa doggiesta vaununkopan ja adapterin. Tuliko toimitus perille? Tilasin eilen sieltä tavaraa (200 eurolla). Nyt tuli kova katumus ja tuli fiilis että kyseinen firma onkin huijausta... Soitin jo pankkiinkin, mutta rahaa ei enää saatu peruutettua! Yritin googlata tietoa firmasta, mutta mitään ei tuntunut löytyvän. Olit ainoa joka edes mainitsi liikkeestä tämän vuoden puolella, siksi päätin sinua häiritä! Onnea vaavista!!!
Älä huoli :) Minä ja ystäväni ollaan molemmat tilattu ja kaikki ok. Maksoin suoraan Nordeasta ja toimitus tuli viikossa. Sähköpostilla jos otat yhteyttä sinne, niin vastaavat kyllä. Ihan asiallista meinikiä, meinaan tilata toistekin. Siellä oli kivoja lasten puuleluja.
t:Lauris
Kiitos paljon vastauksesta ja vielä nopeasta sellaisesta :) Kevensi mieltä!
Ymmärrän Lumielle sua hyvin. Itselläni LA oli viime keskiviikkona ja nyt 40+6. Alkaa todella olla turhaantunut olo tähän isoon mahaan ja tähän odotteluun kun ei kauheasti pysty/jaksa tehdä mitään. Eilen on tullut nivuskipuja jotka vihloilee aina välillä niin ettei meinaa seistä saatua. Muuten mitään oireita ei tulevasta synnytyksestä ole. Tarttis jaksaa ajatella että ens viikolla vauva on viimeistään sylissä ja nyt pitäisi nauttia vaan olosta ja tehdä sellaisia asioita mistä ei välttämättä pääse vähään aikaan nauttimaan. Mutta mutta mutta kun mieli on maassa tähän odotteluun ja turhautunut. Itku on todella herkillä kokoajan pahan olon vuoksi.
Meillä on yli 4kg kokoarvio annettu viime viikolla joten ei sekään kauheasti innosta ajattelemaan että synnytys venyisi vielä vk 42, tosin eipä se enään viikossa paljoa kasva vaikka olen syönyt pahaan oloon makeaa ihan kiitettävästi. Huomenna on neuvola ja pistetään lähete tyksiin synnytyksen käynnistykseen. Sekään ei kauheasti innosta, kun käynnistyspoltot ovat niin paljon kovempia kun luonnostaan tulleet. Olen niitä joutunut valitettavasti kokemaan reilu vuosi sitten.
Täällä on rehkitty lumen, siivouksen, saunan ym. kanssa eikä niistä ole ainankaan ollut mitään apua kun minkäänlaisia supistuksia ei ole tullut. Yritetään kaikki vielä täällä vauvan saamatta olevat jaksaa pitää lippu korkealla vaikka välillä tuntuukin todella vaikealta. Ilmoittelen taas mitä päivät tuo taas tullessaan..
Sandu 40+6
Eilisillasta klo yhdeksästä saakka supistuksia 5min välein. 2h kohdalla soittelin synnärille ja sanoivat et jos voin olla vielä kotona niin ole. No sattuihan ne, mutta hengissä oltiin helposti. Sitten 4h kohdalla soitin, että kauan vielä odottelen. Ei ollut kipeytynyt juurikaan. Supistusten kesto n. minuutti. Sanoivat et oo vaan kotona jos pystyt. No pystyinhän mä. Otin kaksi panadolia ja kuuman suihkun. Sitten päätin mennä nukkumaan. Noin 2h sain nukuttua ja sitten ei enää "jaksanut". Nyt klo 7.30 ja supistelee sen 5min välein edelleen mut kipuja mä en saa kyllä aikaseksi. Vaan selkäsärkyä ja oksettaa. Kai tässä sitten odotellaan vaan.......
Lähteeköhän tää tästä, vai oiskohan mun kannattanut jo yöllä lähteä sairaalaan edistämään asiaa...? voi kun tää ei nyt vaan menis ohi...
Lumielle: Taitaa sulla kohta olla nyytti sylissä=)
Itse olen täällä myös yhtenä kappaleena vielä ja kyllä toivon ettei ihmiset rupea taas kyselee hirveästi et onko mitään merkkejä synnytyksestä koska en jaksa sellaisiin vastata kohta. Mua jotenkin vaan pelottaa että joudutaan vielä käynnistää=(
No onhan tässä vielä kaksi ja puoli viikkoa aikaa siihen..
Pakko menna ku poika huutaa jaloissa..
Hande86 39+3
Uskomatonta!! Tässä ollaan vieläkin ilman nyyttiä:O Viime yönä ei mitään ennakoivaa:/ Nyt aamulla on alavatsakivut hiukan voimistuneet, mutta en usko, että olisi 'niitä' kipuja. Ne on koettu niin moesti 'turhiksi' jo!
Ajattelin lähteä lähicittariin käppäilemään, vaikkei se herkkua olekaan...jos vaikka saisi sillä supistuksia vähän voimistumaan. Mies on ihan hermona, eilenkin meni pihalle lumitöihin känny kourassa ja sanoi, että 'soitat sitten heti, jos tuntuu siltä..' :)
Paljonko teille muuten tullut sitten loppupeleissä painoa? Minulle tasan 15,5kg ekasta neuvolasta, alkukesästä enne raskautta sitten taas semmoset 17kg...:/ huh. On tässä taas hommaa tiputella näitä kiloja.
No siitä viis, alkais jo tapahtua!! Minuakin ärsytää kaikki kaverit ja suku (nyt jo), kun kyselevät vointia jatkuvasti. Oonkin koittanut päivittää facebookia säännöllisesti, että näkevät sitten sieltä, ollaanko sitä vielä kotona vaiko jo jossain tositoimissa.
voimia ja jaksamisia kaikille meille vikoille helmille!
ihmetys rv 40
Päivittänyt tota listaa oon vaanen ole ehtiny mittään muka kirjoitella. Ekaski jaksamisia kaikille inhottaville piina viikoille ja päiville.
Nyt hieman synnytys kertomusta.
Mie jäin sitten 9pv äitipolin kontrollista käynnistykseen. Eka kapseli laitettiin 11 aikaan ja toinen illalla 7 aikaan. Supistukia alkoi tuleen mutta mitään ei tapahtunut. Seuraavana päivänä 10pv jatkettiin uutta kapselia hieman pienemmällä annoksella koska supistelut olivat kipeitä eikä kohtua haluttu rasittaa. tämä lääkärin määräyksestä. Illalla uusi voimakkaampi kapseli ja satunnaisia supisteluja syntyi. Kipeitä olivat ja sain betidine piikin jolla nukuinkin 4-5tuntia kunnes heräsin vessa reissulle ja vedet sitten meni. Kohdun kaula oli luhentynyt ja sentin auki.
Soitin miehelle ja mentiin synnytys saliin noin kolmen neljän välillä yöllä. Supistukset oli säännöllisiä ja todella kipeitä ja ysin aikaan sain epiduralin. Oksitosiini tippa laiteiin vielä voimistamaan suppareita. ensi lähetiin 12 liikeenteeseen ja 11pv iltana oksitosiini tippui jo 98tippaa/h mutta supistukset oli kipeitä ja todella napakoita spiralin mukaan kaula katosi ja kohtu auksin 8cm mutta sitten vauva vaan ei laskeutunut ja tilanne oli koko päivän -3. Iltavuoro vaihtui ja selvisin hengittelemäällä vaikka kivut oli todella valtavat. 22.30 kivut olivatkin jo ihan järkyttävät ja tuntui että lonkkaluut hajoaa ja peräsuoli repeää ja läääkäri tarkasti tilanteen eikä ollut muuttunut ennään ilta kuuden jälkeen. Silloin päädyimme sectioon. Yhdentoista jälkeen mentiin leikkaukseen ja vauva syntyi 00.01. Laikkaus viivästyi kun viime section jälkeen oli arpikudosta jonkin verran ja nuori leikkaava lääkäri ei uskaltanutviimeistä viiltoa tehdä kun virtsarakko oli juuri sen alla siinä sit odoteltiin ammattitaitoisempaa lääkriä 15 minuutin ajan! Kokemus oli raskas mutta kaikkeni yritin että tyttö olisi syntynyt normaalisti mutta pään tarjonta oli väärä ja minun lantion ylä reuna niin borderline joten ei synny vaikka kuinka toivoisi. Seuraava ja viimeinen lapsi syntyy suunnitellusti leikkauksella ja sit laitankin piuhat poikki kolme lasta on meille ihan tarpeeksi! =) Kyssin hoito oli todella hyvää viime kerran kätilöopiston hoitoon verrattuna!
Torstai perjantai välisenä yönä syntyi tyttö ja kotiin pääsimme jo sunnuntai aamuna joten sairaalassa ei tarvinnu kauaa olla! Onneksi!
Toivottavasti synnytyskertomus oli jotenkin ymmärettävissä! =)
Nemotus ja vaavi
... ja kipeät supistukset tipotiessään.
Näin vähän pelkäsinkin.
Aloin leipoa pullaa ja sitten lenkille :D
Lumielle 40+6
Siis rv 40+2 ultran perusteella ja 41+1 kk:sten perusteella...sain äippäpolille yliaikais kontrolliajan ens viikon to jolloin olis se 41+3 ultran perusteella...jos siis ei sitä ennen ole mitään tapahtunu...
eilen illalla jo supisteli etupuolelle lupaavasti parin tunnin ajan 8-10 min, mutta olo parani, kun menin nukkumaan...nyt häpyluu ollut koko aamun tosi arkana...muuten kaikki OK! paineet, sf-mitta oli pienentyny eli siis neitonen laskeutunut vielä alemmas, pissa puhdas, 400g oli vkon aikana tullut painoa, vaikka monta viikkoa on ollut 0g lisäystä, vähän ihmetyttää, kun molemmissa aikaisemmissa raskauksissa viimeisessä neuvolassa on ollu jo laskusuunnassa oma paino...
kunhan vaan vedet menis, niin silloin tietäis ettei enää kovin montaa tuntia mene vauvelin tuloon...mulla siis molemmat aiemmat synnytykset alkaneet vesien menolla, mutta tässä raskaudessa uutena nyt nämä ennakoivat supistelut mitä ei aiemmissa ole ollut...
sagom 40+2
Äsken tulin tosiaan viimeiseltä neuvola reisulta ja viikkoja on nyt 41+0. Mitään merkkejä ei vieläkään tulevasta synnytyksestä. Täälläkin odotellaan että lapsivedet menisi niin se olisi niin selkeää, että sitten tietäisi tulevan olevan lähellä.
Sain vielä perjantaille yliaikaiskontrollin tyksiin ja saa nähdä mitä ovat mieltä, tulevan käynnistyksen suhteen. Käynnistyksestä en oikein innostu, kun ne keinotekoiset poltot ovat niin paljon ärhäkkäämmät kuin normaalit. Mutta onneksi pääsi vielä perjantaina, ettei tarvinnut odottaa viikonlopun yli. Painoa ei ollut tällä kertaa tullut yhtään vaikka kaikkea mössöä ja makeaa on syöty. Eka kerta sitten tämän raskauden aikana kun painoa ei ollut tullut, no tietty sitä on tullut 25kg tähän mennessä ja alkupaino oli 60kg, eli aikamoinen urakka on edessä kun vaavi syntyy. Tosin ihanaa että on kevät ja kesä tulossa niin pääsee kunnolla ulos liikkumaan :)
Nyt tarttis ottaa rennosti nämä muutama päivä vielä ennen vaavin syntymistä kun sitä ei koskaan tiedä jos päättääkin tulla itsekseen vielä ennen niin olisi ainankin levännyt että jaksaa sitten ponnistella. Edellispäivänä tuli tehtyä lumihommia, siivoiltua ym. niin että tuli illalla sellainen olo, että toivottavastu ei synny tänään kun olen ihan väsynyt enkä jaksaisi mitään, mutta kaipa ne voimat olisi vaan jostain tullut.
Kirjoittelen taas perjantaina lisää kun tiedän missä mennään lääkäri käynnin jälkeen :)
Voimia loppurutistukseen kaikille!
Sandu 41+0
Viimeinen neuvola oli maanantaina ja sain samalla käynnistysajan synnärille ens tiistaiksi. Viikkoja on jo 41+1 ja mitään tuntemuksia synnytykseen ei ole. Edellset lapset syntyivät vesien menolla...toinen pari päivää ennen laskettua ja toinen 4 vk ennen laskettua, joten tämän uuden tulokkaan odottelu on turhauttavaa. Toisaalta tietää, että tiistaina sitten viimeistään tavataan.
Kaikkea edesauttavaa olen minäkin kokeillut...lumityöt, suursiivoukset ja crosstrainerillakin olen juossut koko raskauden aikana joka toinen päivä. No ei kait tässä odottelussa ole muuta, kuin se että ei jaksa oikein soitella tutuille, kun heti ensimmäisenä jo kysytään jokos olet synnyttänyt.
Tämä oli nyt tällainen valitusviesti, joten anteeksi siitä. Ei vain jaksaisi odottaa ihanaa vauvan tuoksua ;)
Niin ja olen listassa nimim. EllaM82 (la 16.2.), mutta se on jo vanha nimimerkki, kun se meni tässä joku aika juntturaan ja piti kehitellä uusi.
EllaMaria
huoh:D ei voi kun nauraa. Käskivät perjantaina mut sinne sen trombosyytti-arvon laskun takia, no edelleen alhainen (138- pitäisi olla 150->) ja paineet edelleen korkeat, mutta niin- ei mitään!!! KTG-käyrä oli hyvää, suppareitakin piirtyi jo useita käyrälle, ultrassa kaikki virtaukset, istukan toiminta ym ok..MIKSI ne mua siellä juoksuttaa!? Hitto kun alkaa hermo mennä, kun tuonne pyryyn ja tuulee oli taas mentävä. Paineet heittelehtivät tyyliin 138/88-180/111. Ota niistä nyt sitten selvää:) Pissa oli puhdas, joten tuskimpa toksemiasta kyse. Miettivät 4h, päästävätkö kotiin, sanoin, etten haluaisi jäädä ja laskivat kotiin ja antoivat uuden ajan!
Jotain positiivistakin: vauvan kokoarvio pieneni:) olisikin nyt sitten vain 3,3kg, ei se 3,9, mitä perjantaina arvelivat. Ja olen jo 3cm auki! (pe arvioivat 1cm....)
Mua jotenkin epäilyttää nämä meidän lääkärit, kun kaikki saavat ihan eri arvoja ja ovat eri mieltä asioista eikä kukaan ota sitä lopullista vastuuta. Mnä sitten juoksen heidän erinäisten mielipiteittensä takia polilla ja siellä sun täällä, kun kukaan ei osaa sanoa juuta eikä jaata.
Onhan se hyvä, että tutkitaan, mutta tuleehan sieltä HUS:ilta laskukin sitten aina perässä.
Onko vauva-puolella jo helmikuisten pinoa??
ihmetys rv 39+4