Helmikuun helmet viikot 5 ja 6
Kommentit (246)
..täälläkin. Aamulla kuulostelin toiveikkaana voimistunutta painon tunnetta alavatsalla, mutta eipä siitä mitään seurannut. Kotivaa'alla kauhistuin kun paino on nyt loppumetreillä lähtenyt nousuun (800g/vko) ja ihmekös tuo kun liikunta vähenee ja kotona ollessa ajattelee vain syömistä:/ Esikoisen uhmakohtauksia ihmetellään täälläkin, huoh.
t. Feonia 39+4
Täytyy myöntää että kateeksi käy!!!=)
KÄvin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Vauva ei ole vielä kiinnittynyt mutta on pää alaspäin hieman viistosti. Mut jospa se pian kiinnittyisi=)
Uskon että saan ainakin kuukauden kantaa vielä tätä masua... Ja itse tuntuu et olis tosi iso ihme jos tää ei menis yli ajan.. No kaikki aikanaan..
Pakko mennä kohta syömään jotain hyvää=)
Vointeja kaikille!!
Hande 86 rv 36+5
Kaikki oli neuvolassa hyvin. Vauva on painautunu syvemmäs mutta sisä tutkimusta ei tehty joden kohdun tilanne on mysteeri. Supistuksi atulee ja menee ja mennka kivut jotka myös on supistuksia oli aamusta tosi paljon. Huomenä meidän äiti tulee jo tänne varmuudeksi joten aijon saunoa oikeen olan takaa kun ne sai voimakkaat supistukset tulemaan viime lauantaina!
Ja se ihmeiden ihme mie oon tän raskaus diapeteksen aikana muuttanut ruokavalion ihan täysin ja olen laihtunut nyt taamikuun alusta melkeen 3kiloa. Vaikka vauva on hyvin kasvanut. Liikuntaa en ole kipujen takia voinu harrastaa joten synytyksen jälkeen saa kuulkaas kivut kyytiää kuhan liikkumaan pääsee.
Jos lähtö ei ole ennen ensi tiistaita jolloin tää uusi koko arvio on kyssillä ja jos se silloin käynnistettään kuten puhe oli niin toivon et supistukset on saanut kohdun jo siihenpisteeseen että ensimäisellä yrityksellä lähtis käyntiin. Olen kyllä ite päättänyt että jos päivässä noin 4 kertaa yritetään ja sit uusi yritys seuraavana päivänä ja sit välipäivä ennekuin jatketaan niin voin kertyoo et yhenpäivän kivuliaat yritykset saapi riittää ja vaadin sectiota. Neuvolassa oli täti ihan samaa mieltä koska viimeksi meni ihan samaa rataa ja kuitenkin päädyttiin leikkaukseen. Toivotaan et kuiten lähtö tulee nyt viikonloppuna viimeistään =/
Jasso tääsäpä nää kuulumiset joten nyt muihin ilta askareisiin.
Nemotus rv 38+4
klo 01 heräsin ihan todella kovaan kipuun, se säteili alavatsalta koko mahan alueelle..ja siitä ne taas alkoivat:/ supisteli koko yön epäsäännöllisen säännöllisesti ja KIEÄSTI. Mahaakin koski (siis sillä tavalla, kuin olisi syönyt jotakin väärää) ja kitkerät hapot nousi jatkuvasti kurkkuun. Söinköhän 5 Rennietä noiden 3-4 tunnin aikana... Olin ihan hajalla, on nuo yön tunnit vaan NIIIIN pitkiä...aamuyöstä, joskus 6 aikaan olin sitten nukahtanut ja heräsin tuossa 8 maissa sitten lasten ääniin.
Painontunne ja menkkamainen jomotus jatkuu, alavatsa on todella hellä ja kosketusarka. Eilen oli paineet taas koholla (kotona 150/98) ja pissassa +/- protskut tikussa eli ei ihan selkeää tulosta (annoin vielä th-ystäväni tarkistaa)...päätäkin särki aamusta saakka.
Alan olla huolissani tästä kaikesta,neuvolaterkka laittoi eilen konsultoivan lähetteen Kättärille, vaan ei ole soittoa kuulunut. EN KÄSITÄ, miten voi synnytyssupistukset aina alkaa (ne on oikeesti jo niin kovia) ja sitten hiipua aamuun. Kun ei edes vedet mene...hajottaa, väsyttää.
Tässä sitä siis taas ollaan, väsyneenä lauanatai-päivään...
Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikesta huolimatta muille!!
+Kissa ja poika voivat onneksi paremmin:)
ihmetys rv 37+4
Meillä on kummit valittu, mutta taistelen suuresti nimen kanssa ja tuntuu ettei siitä valinnasta oikeen tuu mitään. No onneksi on vielä aikaa kun kaveri syntyy niin mietiskellä. Ärsyttää kun mies ei ehdota mitään ja kaikki mitä mä ehdotan niin ei oikeen kelpaa. Keksis sitten paremman... *kiukku* :D
Meillä oli eilen neuvola ja jäi siitä vähän pahamieli. Kun olin tuntenut, että vauva oli vaihtanut asentoa ja en oikeen tiennyt miten päin se siellä on. Neuvolan täti sitten kokeili eikä sekään oikeen tienny et miten se siellä on. Viimeksi pää oli kiinnittymään päin kuulemma ja nyt se taas liikkui. Terkka vaan sano et jos nyt vkonloppuna alkais synnytys niin pitäisi ambulanssilla mennä, et siinä vaiheessa en sais enää pystyasennossa olla. Huolestuttavaa. No ultrattiin sitten ja pää alaspäin herra siellä oli kuitenkin.
Sitten on tota vatsaa kutittanut ja sen kunniaksi pääsin sitten verikokeisiin. Maanantaina tehdään lisää testejä... Lopuksi terkka sanoi, että tarkkaile nyt sitten, että lapsi liikkuu normaalisti! Tostakin tuli paha mieli kun tottakai mä tarkkailen, mutta tuli mieleen et pitääkö nyt olla jotenkin erityisen varovainen...
No mä uskon, että vauva on vielä pari vkoa masussa, mutta eihän sitä tiedä. Nyt puskee vielä flunssakin.
Kamalaa päänsärkyä aina iltaisin ja öisin, onkohan tähän joku syy?
Lumielle 38+2
+pakkasin isommat (56cm) vaatteet 50cm seuraksi sairaalakassiin jos hän ei 50cm mahdukkaan :D vois tänään katsoa omatkin tavarat ja psyykata miestä vielä synnytykseen :P
hei vaan kaikille!
Ilmoittelen että 4.2. meidän "pertsa" tuli maailmaan klo:06:55 käynnistyksen kautta.
Korkean kipukynnyksen takia ei liiemmin tuskia alussa edes ollut tai oikeastaan mikään kohta ei ollut ns. "ylitsepääsemättömän hirveä" mitä olin kuvitellut.
3.2 alkoi supistuksen klo:17.00 ja synnytyssaliin siirryttiin 01.00 ja ponnistamaan pääsin 05:55 ja ponnistelin sen tunnin kunnes poika synty.
2870g ja 47cm py:34cm
Sain ite epiduraalin ja ilokaasua ja ponnistusvaiheessa puudutuksen ja leikkasivatkin sitten että tikkejä tarvittiin mutta hyvin meni eikä ollut niin kivulias kokemus kuin kuvittelin. Tsemppiä kaikille vielä odottaville! Hyvin se menee!! Minäkin synnytyspelkoinen ja selvisin!
Huomenna täältä ehkä kotiin päästäänkin jo.
Hallitus (rv39+0 synnytys)
Kiva lukea, että kaikki meni noin hyvin:)
ihmetys
Hiljaista ollut täältäkin suunnalta, koska vauva sitten päätti ulostautua vihdoin ja viimein :)Rv oli siis 40+1 eli kyllähän sitä oli jo ehdittykin odotella.. EIlen päästiin jo kotia ja nyt opetellaan uutta elämää neljähenkisenä perheenä :) Neidin strategiset mitat oli 3165g ja 49cm, pää 36cm.
Aloin ripuloimaan 3.2. illalla puol seiskan aikaan ja jossain vaiheessa myös yrjö vieraili moneen kertaan =/ kymmenen maissa soitin ekan kerran päivystykseen jossa sanottiin ökäilystä johtuen tuon olevan vain mahatautia.. Noh, tunnin päästä tästä menikin sitten vedet ja pirauttamaan uudestaan. Tällä kertaa käskettiin odotella edistymistä kotona ihan rauhassa vaikka sen 12 tuntiakin jos ei mitään kummempaa tule vastaan. Tällöin ei vielä(kään) supistellut kummemmin. Taikka ilmeisestikin oikeasti supisteli, mutta kuvittelin niitten mahakramppien johtuvan jatkuvasta ripuloinnista ja oksentamisesta, kun vesikään ei enää pysynyt sisällä.
Sitten mentiin taas tunti eteenpäin ja silloin supisteli ja KOVAA! Nyt soitinkin jo suoraan synnytyssaliin ja sieltä käskettiin alkaa tulemaan. Miehen vanhemmat tuli poikaa vahtimaan yhen-puol kahden välillä ja sairaalaan ollaan kirjauduttu sisään klo 01.50. Matkalla supistuksia tuli 1,5-2 minuutin välein..
Auki olin tullessa 4-5cm ja seuraavan puolen tunnin aikana aukenin 8 senttiin. Viimiset pari senttiä kätilö "kopeloi" ja se muuten tuntui ihan helvetin kipeltä =/ Ponnistamaan pääsinkin jo klo 02.40 ja tyttö syntyi 02.55, siis 1h5minuuttia siitä kun oltiin sairaalaan tultu :)
Jäi sitten saamatta kaikki mahdolliset puudutteet, jotka kyllä tilasin heti sisään tullessa :D Ilokaasua vetelin, mutta joko en osannut sitä oikein käyttää tai sitten sen teho ei muuten vaan ollut ihan paras mahdollinen..
Pari naarmua tuli mutta niitäkään ei edes tikattu ja hyvin on parantuneet. Enää eilen ei edes kirvellyt vessassa käydessä :)
Tää oli siis nopea ja periaatteessa helppokin synnytys, mutta kyllä se vaan silti teki kipeetä (kuten tietysti asiaan kuuluu).. Tää johtui varmaankin suureksi osaksi siitä, että tytön pää oli tosiaan sen 36 senttiä kun pojalla oli 33,5cm :O
Imetys on lähtenyt ihan mukavasti käyntiin, tyttö tuntuu ainakin nappaavan tissistä kunnolla kiinni *auts* toinen nänni on kyllä ollut jo verillä, mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa ala sujua paremmin ja paremmin. Välillä nukutaan 6 tuntia putkeen ja välillä sitten imutellaan puolen tunnin välein (kuten viime yönä *huoh*) Kovin kauaa neiti ei jaksa imeä kerralla vaan tuppaa aina nukahtamaan kesken sapuskoinnin. Eiköhän sekin siitä muutu kunhan ikää tulee vähän lisää :)
Eilen tosiaan päästiin jo kotiin, kun vauva oli noin 36 tunnin ikäinen. Tästä syystä pitääkin mennä vielä maanantaina näytille sairaalaan kätilön luo, että kaikki on varmasti kunnossa.
Saas nähdä, tuleeko prinsessasta pitkäjalkainen tyttö kun 56 senttiset housut on ihan sopivat mutta 50-senttinen body roikkuu päällä kuin perunasäkki :D
Itsekin voin hyvin, mitä nyt ponnistamisen seurauksena naama on kuin jyrän alle jäänyt ja molemmat silmätkin verestää ihan kuin olisin saanut pahemminkin turpaani. Niistä siis katkesi ponnistaessa verisuonia.
Jälkisupistukset alkoi ihan kunnolla vasta viime yönä ja voi jee, että ne tekikin kunnolla kipeää =O taitaa siis tosiaan pitää paikkansa se, että ne vaan pahenee mitä useampia lapsis synnyttää koska pojasta en muista niitä ollenkaan.
Jaahas, se taitaa olla taas maitotuokion paikka :)
evian ja pikkuneiti ikää 2,5 vrk :)
Lumielle- Iltaisin kärsitty päänsärystä täälläkin jo useamman päivän ajan, mutta oon aatellut että ei tuo varmaan niin vaarallista,kun yön aikana on aina mennyt ohi ja päivisin ei oo ilmennyt. Onhan tuo pâânsârky yksi mahdollisen raskausmyrkytyksen oireita,mutta luulisin sen olevan jatkuvaa ja siihen liittyisi muutakin oireita. Ehkä jollain muulla muuta kuin mutu-tietoa aiheesta?
Maha on melkeen koko ajan kovan tuntuinen tuosta pinnasta ja navan ympäriltä aika kosketusarka, johtuiskohan nahan venymisestä. Liikkeet on myös päivän aikana tuntuneet vähemmân kuin ennen, mutta iltaisin sohvalla alkaa vauvan "tanssitunnit", joten se onneksi rauhoittaa huolehtivan tulevan äidin mieltä. Noiden liikkeiden mäârâstâ tulee kyllâ stressattua paljon, vaikea tosiaan tietââ mikâ on normaalia ja mikâ ei.
Joku (Merppe kai?)kyseli huolehtimisesta/huolestumisesta, ja itsestä ainakin tuntuu että ei tästâ huolesta pienokaista kohtaan varmaan koskaan pââse eroon, jatkunut koko raskauden ajan vahvana ja tulee varmasti jatkumaan syntymän jälkeenkin. Onneksi syntymân jâlkeen päâsee paremmin tarkkailemaan kun saa lisäksi näköyhteyden. Kaikki (tulevat) äidit varmasti huolehtii ja stressaa jollain tavalla, tietysti on osittain luonnekysymyskin, jotkut hätäilee enemmân kuin toiset. Yritän kuitenkin olla stressaamatta liikaa, kun ei mitâän kunnon aihetta edes ole, eikâ turha stressaus varmaan vauvaakaan auta.
Nyt sohvalle leffaa kattoman kuuman kaakaon kera, kun ulkona sataa taas eikâ uloskaan pââse.
Ranskisvaavi rv 39
+ tänâân sohvaperunana nautiskellaan kun ei tarvii välttâmâttä tehdâ mitâân
Kerkesit lähettää viestisi juuri kun olin lâhettâmâssâ toista viestiâ. Oli kiva lukea noin tuore ja hyvin mennyt synnytyskertomus!Hyvââ vauva-arkea teille toivotellen,
Ranskis-vaavi
Meille syntyi pieni poika viikko sitten torstaina 28.1. klo 13.24 suunnitellulla sektiolla Naistenklinikalla. Kaikki meni hyvin ja kotiuduimme maanantaina. Nyt vietetään leppoisaa vauvaelämää koko perheen voimin kotosalla. Ihanaa kun raskaus ja pahoinvoinnit ovat viimein takanapäin!
Minulla on takana nyt kaksi sektiota ja voin vakuuttaa, että leikkausta ei kenenkään kannata turhaan jännittää. Ihana kokemus molemmilla kerroilla. Ja Naistenklinikalle taas täydet pisteet!
Mare
Onneksi olkoon uusille vauvan saaneille! :)
Itse kävin tänään sitten pyörähtämässä Jorvissa. Aamuyöstä oli sellaista menkkamaista kipua mahassa ja sitten vähän myöhemmin alkoi nivusia vihloa aika ajoin. Kun nousin ylös tuntui että jotain tuli housuun, sen jälkeenkin tihkui jotain. Huomasin myös että limatulppa meni.
Lähdettiin käymäään Jorvissa sitten, oltiin käyrillä ja odoteltiin pari tuntia jonka jälkeen uudelleen käyrille. Tehtiin myös testi joka kertoi että lapsivesi ei ollut mennyt. Niin joo, ja kohdun suulla ei ollut kuin nuppineulan kokoinen alue auki. Päästiin sitten kotiin.
Nyt on vaivannut nuo nivuskivut jotka tulee supistusmaisesti. Kipuina ne kestää kyllä, tuntuu ikävältä mutta ei ole mitenkään helvetilliseltä. Hitto soikoon, mistä senkin tietää onko nää vain ennakoivia supistuksia vai ihan oikeita? ARGH! Ensisynnyttäjän ongelma kun ei tiedä miltä pitäisi tuntua!
Kyllä nyt on alkanut jännittää...! Saa nähdä millainen yö tulee...
Merppe 40+0
näitä toisten synnytyskertomuksia on niin kiva lukea kun itellä se hetki lähestyy myös kovaa vauhtia...tällä hetkellä mun pelko nro 1(muita pelkoja ei sitten oikeastaan olekaan) on se, että en ehdi saada mitään kivunlievitystä!Kahdesta ensimmäisestä on annettu spinaali(hyvä mulle!) mutta jotenkin on nyt sellainen kutina että juuri ja juuri voin ehtiä synnärille kun vauva jo syntyy...meiltä sinne matkaa yli 60km ja edellinen synnytyskin kesti "vain" reilu 3h vesien menosta(meni kotona).jos nyt alkaa supistuksilla ja en ymmärrä lähteä ajoissa niin tuo käy varmaan toteen että jää puudutukset sun muut saamatta:( kaikkea sitä miettiikin tässä vaiheessa!
Lumielle: mä pakkasin myös 56cm vaatteet 50-senttisten lisäks mukaan kun on alkanut epäilyttään että on iso vauva:)
Tänään on ollut "kivoja" tuntemuksia alavatsalla ja vauva liikkunut epätavallisen paljon. On kyllä tullut touhuttua paljon, siivottu maan perusteellisesti ja kyläilty ym...ja saunottu tietenkin myös(vasta viides kerta tällä viikolla;) toivon niiiin että vaikka ens yönä pääsis lähtemään, tsekkasin eilen illalla vielä kertaalleen sairaalakassin sisällön että on varmasti kaikki mukana:) jääkaapista vielä juotavat mukaan ja menoks...
Maurel 39+0 POKS
Täällä lasketaan supistusten kestoa ja väliä. Kestot on 40-60 min. Välit vielä epäsäännölliset noin 13-14 min luokkaa. Saa nähdä tuleeko tästä jotain, vai onko nää harjoituksia vielä. Supistusten kipu on kyllä voimistunut, kyllä nyt pitää jo puuskuttaa ja puristaa miehen kädestä lujaa! Jännää...!
Merppe 40+0
Minullakin 'jännät' paikat..heräsin aamulla, oli vähän maha kipeä ja sekaisin ja siinä aamupalaa syödessä tulikin ihan järkky paha olo ja menin oksentamaan kaikki ulos. Oksentaessani tuli housuun desin verran jotakin?! - arvottiin tuossa sitten miehen kanssa, että pissaa vai vettä. No, soitin varm vuoksi Haikaranpesään ja olivat sitä mieltä, että olisi vettä. Olinhan 10 min sitä ennen käynyt jo pissalla...no, en menis takuuseen, vaikkei neste oikeestaan miltään tuoksunutkaan.
Käskivtä odotella rauhassa supistuksia ja ottaa yhteyttä viim. klo 18. jos ei suppareita tai lisää vettä ala ilmaantua. Vauvan liikkeitä pitäisi myös kovasti tarkkailla.
Päätä särkee, mutta muuten normaali olo. Olen tullut aika skeptiseksi näiden 'oireiden' suhteen, en innostu siis vielä yhtään. Sen verran monesti on tämä pikkuneiti johtanut meitä vanhempia 'harhaan':)
Eilen illalla kyllä saunottiin ja heiluteltiin peittoa, lapset viettivät yön mummulassa...nyt onkin epätietoinen tilanne, että haetaanko lapset kotiin vai ei?! :D
No juu, hiljaa hyvä tulee...kahtellaan...
Zemppiä muillekin epätietoisille ja synnättämään pääseville!
ihmetys rv 37+4
Jaahas jos ensimmäistä kertaa tänne jotain kirjottelisi, vaikka lähes joka päivä käyn viestit lukemassa. Eli onnea hirmuisesti kaikille vauvansa jo saaneille! Voi kun täälläkin alkaisi jotain pikkuhiljaa tapahtumaan. Mutta ei niin ei...Olisin jo meinaan aika valmis tästä pötsistä luopumaan :) Ei ainakaan neuvolan mukaan vielä mitään suurempia merkkejä että synnytys lähestyisi.
Kävelykin rupeaa olemaan hankalaa kun tulee lonkat ja häpyluu tosi kipeäksi! Painaakohan jo niin paljon alaspäin vai mistä lie johtuu?! Ja sohvallakin jos kauan istuu niin nouseminen tekee aikas kipeää.
No ei tässä muu auta kun vaan odotella...kunhan ei nyt ihan 42 viikolle menisi kun on painoarvionkin mukaan vielä ehkä hiukan suurempi kun keskikokoinen vauva.
Tiia234 37+4
Kiva lukea paitsi synnytyskertomuksia, niin myös teitä h-hetkeläisiä. Ite täällä vielä odottelen että edes jotain synnytystä enteilevää tapahtuisi. Ei ole edes harjoitussupistuksia, vaavi vaan myllää kovasti. Mutta eiköhän se tästä! Miehen kanssa veikattiin syntymäpäivää, se veikkaa 24.2. ja mä 28.2.. La on siis 20.2.
Jotain muuta kuitenkin tapahtuu, muutto lähestyy ja pakkailtu on ja mittailtu uuden asunnon seiniä ja suunniteiltu. Täytyy suunnitella niin valmiiksi asiat että jos mä ja mies satutaan olemaan synnyttämässä juuri muuton hetkellä :), niin äitini osaa toimia päällikkönä ja komentaa muuttomiehiä ja -naisia viemään tavarat ja huonekalut oikeisiin paikkoihin.
Ja sitten sain tänään kuulla sellaisen ilouutisen, että siskoni on raskaana :) Tuli ihan puun takaa, kun ollaan kaikki oltu siinä käsityksessä, että eivät moista suunnittele. En tiedä onko niillä sitten mun odotuksen aikana alkanut vauvakuume vai mistä on kyse, ihan suunniteltu juttu kuulemma on. Jos kaikki menee hyvin, meidän vauvan serkku syntyy sitten loppuvuodesta.
Mulla muuten vatsanahka on myös tosi hellänä ja kosketusarka, ja siis täynnä raskausarpia. Ilkeästi nipistää varsinkin jos joku vähänkään terävä (vaikka pöydän kulma) koskee nahkaan. Ja kutittaa välillä ihan hulluna, mutta olen laittanut sen kyllä nahan venymisen ja arpien piikkiin. Mittasin muuten vatsanympäryksen nyt mittanauha edessä isoimmassa kohtaa ja takana selkänotkossa, ja silloinkin mittaa on n.125cm. Jos navan kohdalta vaakasuoraan mittaa, on se nyt jo 135cm.
Vaikka näitä hymiöitä täällä viljelen, on nyt iskenyt sellainen viimehetken hormoonihurmio :) Eli pinna on tosi kireellä... Kun miestä :) ja sen lapsiakin eilen jouduin komentamaan, niin tasan yhden kerran sanoin ja sitten seuraavalla kerralla jo karjaisin... Yleensä oon paljon paljon maltillisempi. Miestä olen lohduttanut, että oon sentään koko raskauden ajan tähän asti ollut tosi "normaali", enkä ole äksyillyt ja rähissyt :)
Meillä muuten vauvaa ei myöskään kasteta. Itse en kuulu kirkkoon enkä halua että lapsi "tapakastetaan", vaikka mies ja anoppi koittivatkin vähän painostaa. Mutta jonkinlaiset pienet nimenantokahvitukset kyllä järjestetään lähipiirille.
Voimia kaikille vielä odottaville, näinä päivinä synnyttäville ja jo vauvan kanssa puuhaileville!
Taateli 38+1
Onpas todella söpö Hallitus tuo teidän poika, aivan ihana! Paljon onnea!:) Samoin muille.
Tästä palstasta on tullut näin loppumetreillä entistä tärkeämpi - kun se oma vauva antaa vain odotuttaa itseään ja meinaa usko loppua, niin voi täältä käydä lukemassa että kyllä ne lopulta sittenkin syntyy! Niin että kiitokset vain kaikille kanssaodottajille:)
Samoin on helpottavaa kuulla että muillakin on pinna kireellä. Itse olen yleensä rauhallisuuden perikuva eikä ääni korotu mistään, mutta toisin on nyt, vähintään kerran päivässä palaa päreet. Olen tätä yrittänyt esikoiselle selittää, mutta huono omatunto siitä tulee silti.
Täällä tänään alavatsan vihlontaa kävelylenkin seurauksena, mutta ei muita merkkejä. Huoh. Vatsanympärys on 107cm, nahka ihan kireällä ja maha tuntuu superpallolta jo kaikissa asennoissa. Perjantaista asti vauva on tuntunut olevan todella alhaalla, painaa myös lonkkaa. Silti odottelu vain jatkuu, yksi päivä tuntuu viikolta. Jos ei ole tiistaihin mennessä tapahtunut mitään niin edessä vakava keskustelu lääkärin kanssa..
t. Feonia 39+6
Minulla kuitenkaan ei ole vielä kiirettä asian suhteen, pari asiaa olisi saatava kuntoon ennen vauvan tuloa vielä..
Vatsataudinkin sairastin eikä tuo onneksi vauhdittanut syntymää. Meillä miehellä loma alkaisi kuun loppupuolella ja sinneasti toivon pääseväni. Katsotaan nyt kuinka käy, kaikki raskaudet menneet pari vk yli niin toivon mukaan tämäkin.
Kieltämättä hermostumisen merkkejä on täällä myös ilmassa, onhan tämä jännittävää aikaa. Vauva kastetaan ja sitäkin olen jo pähkäillyt kuinka kaiken järjestäisi. Yritän siis saada ajatuksia pois synnytyksestä, se kun kuitenkin jännittää tai sanoisinko pelottaakin.
Katsotaan kuinka käy, rv 39+ 3
eli piti yrittää löytää nimi, joka kelpaa kahdessa maassa. Sitten valittiin loppujen lopuksi kaksi ruotsinkielisessä almanakassa olevaa nimeä, jotka käyvät hyvin siis niin meillä kuin miehen kotimaassa.
Mies käy sitten jossain vaiheessa rekisteröimässä vauvan myös maansa suurlähetystöön, mutta siinä ei kait ole mitään kovin tarkkaa aikarajaa, kuinka nopeasti se pitäisi tehdä.
Huoks nyt pitäisi lähteä liikkeelle! Olen viettänyt ihan laiskan päivän tänään.
MataHari rv 40