Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako herättää jos aikuinen huutaa kesken unien pakokauhun sekaisena?

Vierailija
01.02.2010 |

Mun mies parikin kertaa tässä viime viikkoina huutanut unissaan kauhuissaan. Mitään selvää huudosta ei saa, mutta se on sellaista kauhun huutoa, niin kuin pikkulapsi olisi nähnyt jotain pelottavaa ja alkaa vain parkua.

Olen herättänyt hänet aina ja säikähtää aina herätessään kunnolla. Säpsähtää siis.

En itse saanut unta ja olen valvonut toistaiseksi. Itkuhälytin säikäytti. Mies huusi ihan kauhuissaan monta kertaa ennen kuin ehdin paikalle. Mein itkari reagoi vasta tietyn asteiseen volyymiin jos kyse matalasta äänestä. Vauvan ääneen reagoi herkemmin kuin aikuisten. On varmaan huutanut hiljempaa pidempäänkin.

Oon vähän hämmentynyt. 9v yhdessä ja nyt muutamana viikkona tullut näitä huutoja :-( En tiedä kuinka toimia ja onko oikein herättää unennäkijä?

Miehellä ei ole stressiä, mutta meillä on 2kk vauva, joten voi heijastua siitä jotenkin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen takia, ja ei varmasti miehelläkään kovin hyvät tunnelmat noissa painajaisissaan oo. Jos jatkuu pitempään, kannattaa käydä selvittämään taustoja ammattilaisen kanssa.

Vierailija
2/4 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selälläni ja olen saninut miehelle, etä jos huomaa mun nukkuvan selällään niin saa aina herättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ahdistaa ne, kun en tiedä mitä unia mies näkee ja miksi huutaa.

Hänellä oli pari vuotta sitten masennusjakso ja toipui siitä lääkityksen turvin. Aika ennen lääkitystä oli sekavaa. Mies eli täysin omissa maailmoissaan ja yritti jopa kerran itsaria.

Minulta hän salasi pahimmat vaiheet täysin ja vasta tuolloin itsariyrityksen jälkeen hän myönsi ongelmansa ja käytiin yhdessä terapioissa selvittämässä hänen päätään. Siitä suosta päästiin yli ja nyt on kohta 2 vuotta kulunut terapian päättymisestä.

Pelottaa ihan hirveästi, jos masennus onkin palaamassa vauvan myötä takaisin :-( Mies on ollut hirmu hyvinvoipa tähän asti, nyt on ollut välillä vähän väsynyt, mutta muuten sellainen superiskä. Hellii minua ja hoivaa lasta silloin kun on kotona. Käy omissa harrastuksissaankin ja tapaa ystäviään. Toisin kuin silloin aiemmalla masiskaudella. Vauva on helppo tapaus, mutta heräilee tietenkin yöllä syömään. Silloin itkee hetken ja mies herää, mutta itku loppuu kun saa maitoa. Töissä ei ole stressiä, vaihtoi masennuksen jälkeen helpompaan työhön.

ap

Lapsen takia, ja ei varmasti miehelläkään kovin hyvät tunnelmat noissa painajaisissaan oo. Jos jatkuu pitempään, kannattaa käydä selvittämään taustoja ammattilaisen kanssa.

Vierailija
4/4 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi saa yöllisiä kauhukohtauksia, joiden syytä ei vielä tunneta.