V####ttaa niiiiiiin tuo ukko, pilasi rattaat, 2 turvaistuinta, matkasangyn yms!!!!!!!!
Muutimme uuteen kotiin viime kesana ja nuo tavarat ovat olleet autotallissa. Monen monta kertaa olen kysynyt etta mihin mies ne laittoi kun muutimme ja sitten tanaan vihodinkin paasimme tuonne kaivelemaan kun laskettuaika on kasilla, niin pakko!
Rattaiden kuomu on taysin homeessa, selkanojan takaosa ja kangaskori homeessa. Rattaat loytyi lattialta kaikkien muiden kamppeiden alta. Turvaistuin oli ylempana laatikoiden takana ja siina oli homeessa "vain" turvavyot rinnuksien kohdalta.
Rattaat eivat ole enaa kayttokuntoiset. Mutta ehkapa tuota turvaistuinta voi viela kayttaa, revin kaikki kangas-ja vyo-osat siita ja iskin koneeseen, saa nahda miten puhdistuu... Mita mielta, kayttaisitko sina???
Kommentit (73)
Home ei pesemällä lähde. Ainakaan tavallisilla pesuaineilla. En käyttäisi.
Eli vaikka pesisi ja kangas tulisi puhtaaksi, niin ei lähde? Jääkö se sinne pesiytymään jotenkin?
niin likipitäen 100% taloista on altistunut kosteudelle, vai mitä? Ei tarvii kun kattella noita rakentella olevia taloa rankkasateessa... Jo vain lykkäs kosteutta nurkkiin, varsinkin niihin nurkiin, joita ei oltu vielä ehditty rakentaa, kun oli pystyssä pelkät runkopuut...
Nykyään tuntuu, että jokapojan olkkari homehtuu justiinsa, jos lattialle kaataa mukillisen vettä...
että jos jotain haluat tehtävän oikein tee se itse.
Olisin mennyt jo kipin kapin katsomaan jos ukko laittaa tärkeitä tavaroita lämmittämättömään autotalliin. Järkikin sanoo että homehtuu.
No, oppia ikä kaikki. Mies kaivamaan kuvettaan ja ostamaan uudet.
Vaikka turvakaukalossa ei näkyvää hometta enempää olisikaan on sitä kuitenkin kankaissa. Miksi ostitte niin aikaisin kaikki tarvikkeet? Vai saitteko ne joltakin lahjaksi niin aikaisin?
Tuo tarkoittaa, että hyvin suuri osa suomalaisista altistuu homeelle päivittäin. Ei se mikään kuolemantuomio ole, mutta ei se terveellistäkään ole. Osa altistuvista sairastuu allergiaan, astmaan, herkistyy pahasti homeelle. Jos tönö on tarpeeksi homeessa (=sieltä löytyy pahoja homemyrkkyjä), niin sitten alkaa esiintyä reumaa, autoimmuunisairauksia, syöpää jne. Mutta edelleenkään kaikki ei sairastu, saati kuole.
Olen allergisoitunut homeelle, kroppani kertoo milloin hometta jossakin on, eli tavallaan olen kävelevä homemittari :-) Ja kyllä Suomessa on homeongelmia, paljon.
on joskus ollut kosteusvahinko ja jos kaikkea materiaalia ei ole poistettu, on silloin kuivaa hometta joka on kaikkein vaarallisinta.
Tällaista hysteriaa ei saisi kyllä levittää, järjetöntä.
80 % omakotitaloista on tai on ollut kosteusvahinko, päättele siis siitä. Itse en ole homehysteerinen joskin tiedän homeasiat hyvinkin tarkkaan.
Siinä ei taida sit yhdet turvaistuimen vyöt paljoa vaikuttaa. Vauvan kotihan saattaa olla pahemmassa jamassa, mehän emme tiedä, jos sielläkin on ollut kosteusvaurio..
Ihme homehysteriaa. Keski-Euroopassa kaikki talot on homeessa eikä kukaan marise.
Kyllä sinulla oli myös osuutta asiaan, kun ette huolehtineet tavaroista paremmin. Pelkkä kysyminen ja oletus että mies huolehtii ei riitä.
Raskaanakin pitää jaksaa huolehtia asioista, ei se ole mikään syy jättää asioita tekemättä.
Heips!
Onneksi kovin moni mies ei käytä puolisostaan tuollaisia ilmaisuja, vaikka vaimo liiraisi auton kytkimen tai unohtaisi päivittää tietokoneen virustorjunnat... tai vaikkei vaimo tekisi lumitöitä :). Ikävä juttu tietenkin; itselläkin mennyt välillä pilalle jotain. Syy ei silti välttämättään pelkkä autotalli, sillä ei siellä aina mene homeeseen... ehkä ilmanvaihto on huono tms.
T.vaimo
Niin juu. Eihän miesten tarvi mistään välittää. Heittää vaan tavarat sinne tänne, ihan sama, mitä väliä. Kyllä se äiti...eiku vaimo tulee ja huolehtii.
Jos on viikolla 14 raskaana, niin kai sitä nyt pitäisi jaksaa ihan normaaleja juttuja tehdä. Ja ilmeisesti kuitenkin tiesit koko ajan, että ko. tuotteet ovat juuri varastossa? Vaikka mekin asutaan ihan suht koht isossa omakotitalossa, niin kyllä mä ainakin ihmettelin jos jotkut lastenrattaat yhtäkkiä katoaisi jäljettömiin. Eli olet ollut kuitenkin koko ajan itsekin tietoinen, että rattaat on varastossa etkä ole tehnyt asialle mitään? Raskaus ei ole tosiaan syy olla käyttämättä järkeä.
Kuka voi olla niin hölmö että heittää vauvalle tulevat tarvikkeet johonkin kylmään autotalliin vuoksiksi, vaikka homeen saisi pois näkyvistä, itiöitä takuulla jää..edesvastuutonta sellaisia käyttää pikkuisella, kaatopaikalle vaan niin ei mene kiertoon eikä aihuta harmia, kenties sairautta jollekin.
Muutenkin saa olla varovainen kun ostaa käytettyä. Olin kerran ostamassa vaunuja jotka olivat oikein hyvät..sitten myyjä vahingossa paljasti että olivat olleet kissanpentujen peti, arvatkaa jäikö ostamatta.
BioVasan homeenpoisto-tuotteilla käsitellyt rattaat ennen/jälkeen (Myrkyttömät tuotteet, vaunuihin jää myös homesuoja)
http://www.biovasa.fi/homek.jpg
Kuva puhukoon puolestaan
Home ei pesemällä lähde. Ainakaan tavallisilla pesuaineilla. En käyttäisi.