Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa uusavuttomalle miten puhdistetaan

Vierailija
30.01.2010 |

kahvinkeitin ja miten usein se pitää tehdä? Keitän sillä 1-2 kertaa päivässä kahvia ja se on nyt noin 3 vuotta vanha. En ole pessyt sen kummemmin, joskus vain huuhdellut vähän vedellä sitä telinettä missä suodatinpaperi on. Tavallinen suodatinkahvikone.

Nyt huomasin että on siellä sisällä jotain könttejä. Mitä pitäisi tehdä?

Entä miten lattiat pestään oikeaoppisesti? Minulla on sellainen moppi jossa on suorakaiteen muotoinen osa kepin päässä ja kiinnitän siihen pestävän kankaisen osan. Miten kauan ja millaista liikettä pitäisi tehdä, että lattiasta voi sanoa että se on puhdas? Kun tahroja ei näy niin on vaikea tietää onko se nyt puhdas. Miten usein lattiat pitäisi pestä? Meillä ei ole lemmikkieläimiä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin kysymyksen vielä ymmärrän, mutta että joku ei tiedä koska lattia on puhdas!

Vierailija
2/3 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvinkeittimen pesemiseen olen käyttänyt ruokasoodaa tai etikkaa, nimenomaan HAPANTA ainesta kalkkisaostumien irroittamiseen.

etikka-vesi tai ruokasooda-vesi seos keittimeen, "keitetään kahvit", pysäytetään puolessa välissä, annetaan vaikuttaa, keitetään loppuun, keitetään puhdas vesi pari kertaa läpi.

lattian pesuun voisin vinkata että mitä kuivemmalla peset sen puhtaampaa tulee, annostele oikea määrä oikeanlaista pesuainetta, lattioita EI pestä tiskiaineella, vaan yleispesuaineella jonka ph on neutraaali.

Itse en mopeista pidä vaan pesen lattiapyyhkeellä kuivaimen kanssa lattian välillä kahdeksikkoa välillä milloin mitenkin, kotona ei niin väliä ;) mutta ammattilaiset pyyhkivät lattian menosuuntaan, ettei tapahtuisi tapaturmia.

Mistä tiedät että lattia on puhdas? no kokeile vaikka pyyhkästä kuivalla valkoisella liinalla (tai talouspaperi) pesdyiltä lattialta, jos jää likaa liinaan se ei ole kunnolla puhdistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo.

Paljonko tuota seosta laitetaan kahvinkeittimeen? Sinne siis mihin vesi laitetaan vai?

Täytyy kokeilla hangata talouspaperilla onko lattia ok. Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi