Mitä ajattelisit, jos vastaan tulisi burkaan pukeutunut nainen?
Miten reagoisit? Sanoisitko jotain? Kävisitkö väkivaltaiseksi? Pitäisitkö pahat ajatukset ominasi? Olisitko hänelle ystävällinen?
Kommentit (95)
kaapu kuulemma vapauttaa naiset seksiobjektina olemistesta.
Se kun on nimenomaan toisin päin. Vain seksiobjeksi on syytä tunkea säkkiin ja sulkea säkin suu.
Ja jollain ihmeelisellä logiikalla kaapu kuulemma vapauttaa naiset seksiobjektina olemistesta.
Se kun on nimenomaan toisin päin. Vain seksiobjeksi on syytä tunkea säkkiin ja sulkea säkin suu.
Jos nainen on subjekti, siis tasaveroinen ihminen miehen kanssa, hänen ei tarvitse olla objekti, ts. häntä ei tarvitse piilotella vierailta katseilta kuten omaisuutta.
määrätään länsimaiset naiset käyttämään vähintäänkin huivia. On useita maita, joissa nämä säännökset ovat jo perustuslaissakin. Tosin satunnaisia turisteja ei asian vuoksi monissa maissa jakseta hirveästi jahdata, mutta esim. Saudi-Arabia ja Iran ovat asian suhteen ehdottomia. Siksipä pidän Ranskan linjaa hyvänä.
ajatteliko 29, että vähä niinku kostoksi sitte kiellettäs täälläkin tietynlainen pukeutuminen.
Täälln on ollut tapana katsoa ihmisiä kun heille puhutaan, kun heitä tervehditään ja ilmeiden kautta myös välitetään kommunikaatiota.
Ja nyt kun näitä kaapupommittajia on ollut, niin tokihan ja ennenkaikkea kasvojen peittämisen kielto on turvallisuuskysymys.
Täälln on ollut tapana katsoa ihmisiä kun heille puhutaan, kun heitä tervehditään ja ilmeiden kautta myös välitetään kommunikaatiota.
Ja nyt kun näitä kaapupommittajia on ollut, niin tokihan ja ennenkaikkea kasvojen peittämisen kielto on turvallisuuskysymys.
"oman kulttuurin suojeleminen", koska mun mielestä minkään maan enemmistökulttuuria ei tarvitse suojella: se on elinvoimaista ilman suojelutoimia. Mun mielestä tuo Ranskan lainsäädäntö selkeyttää ranskalaisen yhteiskunnan arvoja maahanmuuttajien silmissä, tavallaan ohjeistaa: näillä pelisäännöillä integroidut yhteiskuntaan. Mielestäni se myös antaa viestin siitä, että länsimaisessa arvokulttuurissa nainen ja mies ovat tasa-arvoisia, eikä naisia sovi kasvattaa sillä tavalla, että he pitävät itseään omaisuutena.
"oman kulttuurin suojeleminen", koska mun mielestä minkään maan enemmistökulttuuria ei tarvitse suojella: se on elinvoimaista ilman suojelutoimia. Mun mielestä tuo Ranskan lainsäädäntö selkeyttää ranskalaisen yhteiskunnan arvoja maahanmuuttajien silmissä, tavallaan ohjeistaa: näillä pelisäännöillä integroidut yhteiskuntaan. Mielestäni se myös antaa viestin siitä, että länsimaisessa arvokulttuurissa nainen ja mies ovat tasa-arvoisia, eikä naisia sovi kasvattaa sillä tavalla, että he pitävät itseään omaisuutena.
viimeisessä lauseessa MIEHEN omaisuutena.
Nainen, ota kaapu pois päältä ja tule tunnetuksi omana itsenäsi. Sinulla on kasvot, vartalo, kaikki Jumalan -tai sinun kielelläsi Allahin- luomaa.
Jos kyseessä suomalainen nainen, itseksekseni naureskelen, kuinka pitkälle ihminen on valmis menemaan saadakseen huomiota. Mutta sen jälkeen nousee ärtymys.
En voi sietää naisen kontrollointia. Ikään kuin naisen keho tai kasvot olisivat "troube maker". Kuulostaa liikaa keskiajan katolisen kirkon pappien suhtautumisesta naisiin. Eipä ole islami paljoa edennyt noista pimeistä vuosisadoista.
Kaiken yliseksualisoiminen ällöttää, se on todellisuudesta vieraantumista. Kyllä, ihminen on seksuaalinen olento ja se olen olennainen osa meitä, mutta on sairasta ajatella, että pelkästään kehon näyttäminen, kuten farkkuihin verhotut jalat, on liikkumista "harmaalla alueella".
En voi sanoa muuta, kuin että ajatusmaailma on sairas.
Ajattelisin myös että nainen on luultavasti joku käännynnäishihhuli: monilla vasta uskoontulleillakin on sellainen fundamentalismivaihe. Et ruvetaan puhumaan suurinpiirtein hepreaa. Sama juttu kai näillä muslimikäännynnäisillä: arabiaksi on kaikki hienompaa ja noudatetaan kaikkia sääntöjä ja vedetään vielä överiksi.
Aikuiset ihmiset kyselevät mitä mieltä joku tuntematon on heidän asustaan. "Mitä mieltä olet kuule siitä että mulla on burkha, siis mitä sun päässä liikkuu kun MÄ menen ohi?" Ajatus päässäni: "jaa, nainen burkhassa". Sinun jälkeesi ohi menee lauma koulutyttöasuihin pukeutuneita, peruukit päässä kikattelevia teinejä. Ajatus päässäni: "jaa, cosplayaajia".
Uskokaa jo, että päivän päätteeksi kukaan tavis ei ole niin kiinnostava että häntä/hänen asuvalintaansa edes muistaisi.
no viime päivinä on ainakin ollu sellasta viimaa ja tuiskua että saattaisin vaikka vähän kadehtia "sään mukaista vaatetta"
vähän ihmettelisin kyllä jos tulisi joku sellainen sininen afganistanilainen burka päällään vastaan. Että onko juuri maahan tullut vai pilaileeko joku.
Sinänsä ihmiset saavat pukeutua miten haluavat, mutta toisaalta ymmärrän ettei esim. virastoissa tai pankeissa voi saada kaikkia palveluja näyttämättä kasvojaan: pitäähän henkilöllisyys kaikkien pystyä todistamaan. Siellä burkan takana voisi kuka tahansa vaikka tyhjentää toisen tilin tms. Tai olla joku pankkiryöstäjä naamioituneena.
mutta en ala muitakaan vastaantulijoita haastattelemaan
Nainen, ota kaapu pois päältä ja tule tunnetuksi omana itsenäsi. Sinulla on kasvot, vartalo, kaikki Jumalan -tai sinun kielelläsi Allahin- luomaa.
Jos kyseessä suomalainen nainen, itseksekseni naureskelen, kuinka pitkälle ihminen on valmis menemaan saadakseen huomiota. Mutta sen jälkeen nousee ärtymys.
En voi sietää naisen kontrollointia. Ikään kuin naisen keho tai kasvot olisivat "troube maker". Kuulostaa liikaa keskiajan katolisen kirkon pappien suhtautumisesta naisiin. Eipä ole islami paljoa edennyt noista pimeistä vuosisadoista.
Ja suomalaisena naisena halveksin suomalaisia muslimikäännynnäisiä. En pysty arvostamaan ihmistä, joka ei pysty tekemään päätöksiä ja valintoja elämässään itse, vaan tarvitsee ohjeet joka vitun asian tekemiseen. EI pysty pukeutumaan omin neuvoin, vaan sulloutuu säkkiin, ja vielä selittelee sitä umpikuluneilla typeryyksillä.
Kertokaas vielä, missä sivistyneessä maassa, jossa yleismaailmalliset ihmisoikeudet toteutuu edes kohtuullisesti, on valtauskontona islam? Niinpä, ei missään.
Toivottavasti Suomeen saadaan laki joka kieltää moisen.
naureskelemaan ja halveksimaan, sitahan te osaatte tehda.
ajattelen saisimpa myös itse tuollaisen
muiden sivistysvaltioiden tapaan (Ranska, Belgia)
mielestäni tuo kulttuuri antaa myös ymmärtää, että mies on halujensa orja, ts. ei pysty katsomaan naista tuntematta seksuaalisia tunteita.
Olen pahoillani, jos näkemykseni loukkaa jotakuta, mutta tätä mieltä olen.