Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkos täällä muita köyhiä? Miten jaksatte? ov

Vierailija
29.01.2010 |

Itselläni kaatuu kohta seinät päälle. Viimeiset pari kuukautta ovat olleet suoraan perseestä.

Meillä itse olen pitkällä saikulla jalan takia, miehelläni todettiin vakava sairaus (ei masennus) ennen joulua eli ollaan kumpikin pitkällä saikulla.

Eipä ne meidän tulot muutenkaan olleet päätähuimaavat, mutta nyt..

Meillä menee lääkkeisiin hirveät määrät rahaa kuussa (astmalääkkeisiin, rasvoihin ym.) ja erikoisruokaan (meillä on neljä lasta ja koululaisilla on keliakia + nyt tuolla n. 5 veelläkin on keliakia epäily päällä :(), kuopuksella puolestaan on allergioita joka lähtöön ja hänen korvikkeisiin menee myöskin pitkä penni. Taaperon ruokavalio koostuu tällä hetkellä viidestä eri ruoka-aineesta + tuo korvike.

Onneksi Kela korvaa edes jotain, mutta eihän se mihinkään riitä.

Koko ajan saa olla pyytämässä lisää maksuaikaa sähkölaskuille ja vuokraan. Asutaan jo nyt liian ahtaasti (kaikki lapset pienessä makkarissa), mutta minkäs teet. Pakko mikä pakko.

Lehdet luetaan kirjastossa, tupakkaa ja alkoholia ei ostella. Ja ollaan viimeeksi oltu miehen kanssa joskus 10 vuotta sitten ulkona kahdestaan (eli ennen esikoisen syntymää).

Meillä on tällä hetkellä n. 40 euroa per viikko ruokaan ja kyllähän tuolla pärjää.

Sossu auttaa vähän, onneksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaatuu kohta seinät päälle. Viimeiset pari kuukautta ovat olleet suoraan perseestä.

Meillä itse olen pitkällä saikulla jalan takia, miehelläni todettiin vakava sairaus (ei masennus) ennen joulua eli ollaan kumpikin pitkällä saikulla.

Meillä menee lääkkeisiin hirveät määrät rahaa kuussa (astmalääkkeisiin, rasvoihin ym.) ja erikoisruokaan (meillä on neljä lasta ja koululaisilla on keliakia + nyt tuolla n. 5 veelläkin on keliakia epäily päällä :(), kuopuksella puolestaan on allergioita joka lähtöön ja hänen korvikkeisiin menee myöskin pitkä penni. Taaperon ruokavalio koostuu tällä hetkellä viidestä eri ruoka-aineesta + tuo korvike.

Koko ajan saa olla pyytämässä lisää maksuaikaa sähkölaskuille ja vuokraan. Asutaan jo nyt liian ahtaasti (kaikki lapset pienessä makkarissa), mutta minkäs teet. Pakko mikä pakko.

Lehdet luetaan kirjastossa, tupakkaa ja alkoholia ei ostella. Ja ollaan viimeeksi oltu miehen kanssa joskus 10 vuotta sitten ulkona kahdestaan (eli ennen esikoisen syntymää).

Meillä on tällä hetkellä n. 40 euroa per viikko ruokaan ja kyllähän tuolla pärjää.

Hei, vaikutat tasapainoiselta ihmiseltä joka on pulassa. Onko teillä jotain ideoita, kuinka teitä voisi auttaa?

Vierailija
2/7 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tehdään 4 lasta jos ei ole rahaa???

voimia sinulle ap!!

meillä menee nyt paremmin kuin pitkiin aikoihin. tässä kuussa saattaa jopa jäädä jotain tilille ennen palkkapäivää. minä olen siis osa-aikaisena töissä ja hoidan vapaapäivinäni lasta kotosalla. mies on erittäin huonopalkkaisessa työssä, mutta kun parempaakaan ei saa.. tulee edes leipää pöytään. meidän lapsi on myös pahasti allerginen ja lääkkeet lohkaisevat ison palan palkasta kuukausittain. mutta kyllä tämä kuule tästa! muistan ajan jolloin oli niiiiin nälkä ja nyt olen kiitollinen tästä vähästä (mutta oikeastaan niin paljosta) mikä minulle on suotu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku voi tehdä päätöksen tehdä neljä lasta ilman rahaa, siihen tarvitaan lisäselvitystä.

/byrokraatti

Vierailija
4/7 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, jos me oltaisiin omistettu kristallipallo ja ennustajan lahjat, ei oltaisi kuule tehty yhtään lasta. Että mua vituttaa tollaset tyypit!

Vierailija
5/7 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ollut saikulla lokakuusta saakka (onnettomuus),mulla kesäkuussa puhjennut pitkäaikaissairaus jossa lääkitystä ei ole saatu vielä kohdilleen ja vauvalla kaikki mahd.allergiat ja tappelu lääkäreiden kanssa et saataisiin erityiskorvikkeelle korvattavuus :(

Esikoisella "vain" pahanlainen atopia,rasvauksella...

Rahat tiukilla,vuokrakin nousi 40e/kk vuoden alusta :(

Erityiskorvikkeet ostetaan tällähetkellä itse kun ei pelkällä hapella vauva elä... :(:(

Mutta tiedän siis niin tunteen!!!! Onneksi lapset ovat ihania ja mies rakastava,se on sentään enemmän kuin monilla muilla.

Vierailija
6/7 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokapäiväinen leipämme ja joka päivä Taivaan Isä on meille antanut tarvitsemamme. Kiitos siitä kuuluu Jumalalle.

Vierailija
7/7 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sinne sossuun ja olet tiukkana siellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä