Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luojan kiitos maanantaina pääsee ostamaan RUOKAA.

Vierailija
29.01.2010 |

Tämä viikko ollaan syöty jääkaappi ja pakasti tyhjästi, samoin ruokakaappi. Nyt viikonlopuksi on enää pussillinen makaronia, vähän puuroriisiä ja pari desiä maitoa.

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia, joka hämmensi, oli se, että ihmiset tarjoavat apuaan ja ohjeitaan diakonista, sosiaalipäivystyksestä ym, ja ap ei halua tarttua niihin. Toivottavasti, vaikkei asuinpaikkaa tässä paljastakaan, kuitenkin aamulla ensimmäisenä selvittää oman paikkakuntansa em. tahot ja soittaa välittömästi. Minusta ap:lla on velvollisuus lapsiaan kohtaan hankkia heille _kunnollista_ syömistä ja tarpeeksi, huomiseksi ja sunnuntaiksi. Jos tilanne on se, että lapset joutuvat elämään tuollaisella ruualla, vaikka olisivatkin viikolla syöneet paremmin, vanhempien pitää toimia ja tehdä KAIKKENSA.

Ap:n pitää hakea sellaista työtä, johon pääsee. Siivousta, mitä tahansa kunnollista työtä, josta maksetaan palkkaa. Myyntityötä tai vaikka sitä puhelinmyyntiä tms. Eri firmat maksavat eri periaattein puhelintyöstäkin, ja on niitäkin, jotka maksavat kunnolla. Samoin ap:n miehen. Ette voi jäädä odottelemaan tärppäämistä, vaan nyt mol:n sivut esille ja joka ikiseen vähemmän hehkeäänkin työhön haku välittömästi.

Ap:n tilanne on kauhea, mutta näitä viestejä lukiessa herää väkisin ajatus siitä, että ap halusi vain aiheuttaa kauhistusta aloituksellaan, ja samalla itse pitää tilannetta hyväksyttävänä siten, ettei haluakaan apua. Oikeasti ap:n lasten kannalta tilanne ei ole hyväksyttävä, ja sen on muututtava.

Vierailija
142/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos auto on rikki eikä ole taksirahaa?

Miten voi olla noin elämänhallinta hukassa? Ja jos koko viikko on syöty kaappia tyhjäksi, miten ei ole aiemmin tullut mieleen soittaa diakonille? Tai lykätä juurihoitolaskua? Tai maksaa sähkölaskua erissä? Tai ihan pyytää viideltä kaverilta jokaiselta yhtä euroa lainaksi, siihen varmaan pystyy useimmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se alkaa vahvistaa epäilyjä siitä, mihin monet merkit jo viittasivatkin. Eli provosta. Mikään ratkaisumalli ei käy, huomiota ja sääliä saadaan, herätetään tunteita...

Vierailija
144/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos auto on rikki eikä ole taksirahaa?

Miten voi olla noin elämänhallinta hukassa? Ja jos koko viikko on syöty kaappia tyhjäksi, miten ei ole aiemmin tullut mieleen soittaa diakonille? Tai lykätä juurihoitolaskua? Tai maksaa sähkölaskua erissä? Tai ihan pyytää viideltä kaverilta jokaiselta yhtä euroa lainaksi, siihen varmaan pystyy useimmat.

Vierailija
145/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se viimonen päivä on sunnuntai maksu siirtyy aina aijemmalle päivälle eli tälle päivälle.

ja lapsilisässä taas menee niin et jos maksupäivä on esim la tai su niin maksussa perjantaina ja jos 26 päivä olisi maanantai niin sillon se maksetaan perjantaina 23 päivä.kela ei maksa lapsilisiä ikinä maanantaisin joten tulevat aijemmin.

kaiken jären mukaan lapsilisä maksettu tällä viikolla tiistaina ja kotihoidontuki tänään.herää kysymys minne ap perheen rahat oikein menevät?lapsiparat:(

No se alkaa vahvistaa epäilyjä siitä, mihin monet merkit jo viittasivatkin. Eli provosta. Mikään ratkaisumalli ei käy, huomiota ja sääliä saadaan, herätetään tunteita...

Vierailija
146/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pesulla ja tulin sammuttamaan koneen. Joten vastataan nyt muutamalle välkylle..

Onkohan sitä nyt niin vaikea ymmärtää, että kaikkialla ei ole töitä tarjolla. Ja siivoamaan ei pääse, jos ei ole koulutusta. Näin sanoi yksi siivousfirman pomo, kun kyselin töitä. Tai siis, jos ammattilaisiakin on tarjolla, he menevät kouluttamattoman edelle. Eli se siitä sitten.

Meidän kaupungissa on tasan tarkkaan yks sivullinen työpaikkoja ja mulla ei ole yhteenkään niistä koulutusta. Eikä miehelläkään.

Hanskoista, mulle eivät lateksihanskat sovi, sori nyt vaan..

Kotihoidontuki tulee maanantaina..

Ja jahas, vai näkee meidän mukelot nälkää, kun syövät joka päivä kaksi LÄMMINTÄ ateriaa päivässä, juupelis juu. Niin varmaan ja lehmät lentää. Mitä vikaa keitoissa ja laatikoissa on? Lihaakin syödään, samoin kalaa.

Ärsyttää tollaset bessewisserit.

Ja kuten sanoin, laskuille PYYDETTIIN maksuaikaa.

Mutta hei, mä en jaksa lähteä teidän provoiluun mukaan. Ja nyt mä suljen tämän koneen.

Vierailija
147/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa sossuun tilanteen koko kauheutta. Pelkää, että lastensuojelu tulee mukaan kuvioon. Mikä ehkä olisikin aiheellista.

Vierailija
148/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapista.

Vierailija
149/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu sulla olevan joka asiaan vastaus.

mikään ei käy.

ja edelleen kotihoidontuki on maksettu tänään koko suomessa.

Kävin pesulla ja tulin sammuttamaan koneen. Joten vastataan nyt muutamalle välkylle..

Onkohan sitä nyt niin vaikea ymmärtää, että kaikkialla ei ole töitä tarjolla. Ja siivoamaan ei pääse, jos ei ole koulutusta. Näin sanoi yksi siivousfirman pomo, kun kyselin töitä. Tai siis, jos ammattilaisiakin on tarjolla, he menevät kouluttamattoman edelle. Eli se siitä sitten.

Meidän kaupungissa on tasan tarkkaan yks sivullinen työpaikkoja ja mulla ei ole yhteenkään niistä koulutusta. Eikä miehelläkään.

Hanskoista, mulle eivät lateksihanskat sovi, sori nyt vaan..

Kotihoidontuki tulee maanantaina..

Ja jahas, vai näkee meidän mukelot nälkää, kun syövät joka päivä kaksi LÄMMINTÄ ateriaa päivässä, juupelis juu. Niin varmaan ja lehmät lentää. Mitä vikaa keitoissa ja laatikoissa on? Lihaakin syödään, samoin kalaa.

Ärsyttää tollaset bessewisserit.

Ja kuten sanoin, laskuille PYYDETTIIN maksuaikaa.

Mutta hei, mä en jaksa lähteä teidän provoiluun mukaan. Ja nyt mä suljen tämän koneen.

Vierailija
150/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainkaan tuossa tilanteessa, kun on kurat housussa

Vierailija
151/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani - myös "ap:n" vastaukset: Jos äiti/isä on tuommonen tampio, niin eiku ilmoitusta lastensuojeluun.

Vierailija
152/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koko viikko on syöty kaappia tyhjäksi, miten ei ole aiemmin tullut mieleen soittaa diakonille? Tai lykätä juurihoitolaskua? Tai maksaa sähkölaskua erissä? Tai ihan pyytää viideltä kaverilta jokaiselta yhtä euroa lainaksi, siihen varmaan pystyy useimmat.

Vierailija
153/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla ois toi tilanne niin en paljon olis koneella.meillä ei olis edes nettiyhteyttä jos ois tiukkaa.kaikki karsittas et lapsilla ois ruokaa.ton ap ip tunnuksen pystyy jäljittämään ni sitäkautta sossu sais selville kukaa tää kirjottaja oikeesti on.

tossa perheessä ois meinaan lastensuojelu perusteita jo monia.

Vierailija
154/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon että sossu todella puuttuu asiaan ja lapset saa ruokaa.

Vierailija
155/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos useempi laittaa ilmoituksen eteenpäin ni sosiaalihuolto ottaa asian vakavasti.

Vierailija
156/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu sellaisella paikkakunnalla, jossa kelan maksamat rahatkin näkyvät tilillä vasta monen päivän viiveellä. Tällaisia paikkakuntia on suomessa vain yksi, mutta minkäs teet, kun asut juuri siellä!

Tosiaan viikko ollaan oltu ilman pennin hyrrää, eikä olla saatu mitään tehtyä asian korjaamiseksi. Kyllä mulla olis ollut aikamoinen hätä, jos tilanne olisi tuo. Mitä, jos makaronit ja maidotkin olis jo loppuneet eilen?

Vierailija
157/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden täytyy kartottaa perheen tilanne ja miettiä mikä on lapsille parhaaksi.mutta ei siintä haittaakaan ole jos useampi ilmoituksen tekee.tehdään tämä edes lapsien takia kun ap ei osaa ajatella selkeesti lapsien parasta.

jos useempi laittaa ilmoituksen eteenpäin ni sosiaalihuolto ottaa asian vakavasti.

Vierailija
158/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se varmaan haittaisi, koska nehän on jo koko viikon syöneet 2 ateriaa/päivä. Kyllähän sitä nyt viikonlopun on vaikka ruoatta, eiks je.

Vierailija
159/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliks se vitsi?? :)

Tosiaan,kotihoidontuki on maksettu tänään. En jasssanut koko ketjuu lukea,mutta oliko ap:lla sen ikäisiä lapsia,että kotihoidontukea saa?? Mutta lapsilisät menivät,sen ap taisi jo selittää

Vierailija
160/217 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat ruokaa, tilanne on poikkeuksellinen. Eihän tuossa perheessä ole oikeasti sossulle matskua. Minun naapurissani asuu sossuperhe ja ap. ei todellakaan ole näiden työnvieroksujien/murtovarkaitten tasolla!!

Tuollaisella typerällä toiminalla viedään resursseja oikeilta avuntarvitsijoilta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme