Luojan kiitos maanantaina pääsee ostamaan RUOKAA.
Tämä viikko ollaan syöty jääkaappi ja pakasti tyhjästi, samoin ruokakaappi. Nyt viikonlopuksi on enää pussillinen makaronia, vähän puuroriisiä ja pari desiä maitoa.
Kommentit (217)
teitä on neljä ihmistä, ruokaa 1 pss makaronia ja vähän riisihiutaleita. Miten vitussa se riittää teille?
teitä on neljä ihmistä, ruokaa 1 pss makaronia ja vähän riisihiutaleita. Miten vitussa se riittää teille?
Kyllä noi lapsille riittää ja se on pääasia.
Ja pulloistakin olen jo sanonut pari kertaa, en jaksa enää jauhaa samasta asiasta.
Ja niin, jos nyt pari päivää ovat vähemmällä ruualla, niin ei voi mitään. Kun kuitenkin ovat saaneet massun täyteen muuten.
Erittäin vittuuntunut väsymyksestä ap, joka lähtee nyt vihoviimein nukkumaan.
ja kasvavat ja kehittyvät. Ei ideaalitilanne,mutta todellisuus!!! Ja se jos kerran pari elämässsä syö viikonlopun tuolleen,ei kaada kehitystä tai ravitsemusta mihinkään.
Mitäs jos ap olisi rikas kuin sika ja hänellä olisi nirso lapsi ja ap tulisi tänne kertomaan,kuinka hänen 5v ei SUOSTUNUT syömään koko vkl muuta kuin makaroonivelliä?? KUKAAN ei teilaisi ap:ta,vaan tsempittelisi ja antaisi ohjeita,mutta tuskin kukaan kiljuisi "sun lapsi näkee nälkää" tai "kehitys vaarantuu" tmv
ja 128: LÖYDÄT maasta 5c?? Voi äly. Sulla on tainnut sit jäädä ne makaroonivellitkin saamatta lapsena.
Ja sen lisäksi: On hienoa jos kaikilla muilla on joku joka lainaa,meilläkään ei ole. Rahaa meillä kyllä on ja lainaisin ap:llekkin (tai vaikka antaisin),mutta hän ei taida tällaista apua nyt kaivata,vaan halusi purkaa huolensa.
Mutta minä en esim. yhtään tiedä mihin,kelle tmv soittaisin jos mun rahat menis ihan loppuun. Minulla vaan ei ole KETÄÄN. Totta se vain on.
Ei lasten kuulu syödä viikonloppua pelkästään tuollaista ruokaa. Mutta olet päättänyt, että sitä teillä syödään. Se on sinun valintasi, ei olosuhteiden pakko. Muistapa se.
Et kertaakaan sanonut, mikset soita sosiaalipäivystykseen. Huvikseni katsoin, että meidän kunnan sosiaalipäivystyksen numeroon voi soittaa toimeentuloasioissakin.
jos parina päivänä on vain puuroa ja makaronia. Rauhottukaa jo paasaamasta siitä monipuolisesta ravinnosta. Jos ap kerran muina päivinä tekee kaksikin lämmintä ruokaa niin tuskin mitään puutostautia ehtivät viikonloppuna kehittää.
Silti, jos pääsette vaan niin menkää jollekkin mummolle pullakahville..
oisko ollu kuitekin halvempi ostaa vähävaraisena kumihanskat käsipyykkiin kuin pesukone???? Vai onko sulla lateksiallergiakin?
En itekään tiskaa ilman hanskoja!
oisko ollu kuitekin halvempi ostaa vähävaraisena kumihanskat käsipyykkiin kuin pesukone???? Vai onko sulla lateksiallergiakin? En itekään tiskaa ilman hanskoja!
Mullakin on erittäin kuiva iho, joka kärsii peppujen pesusta (meillä on kaksi vaippapeppua) ja tiskaamisesta (mies hoitaakin tiskauksen). Jos mä vetäisin jotkut kumihanskat käteen, niin sitten näillä käsillä ei tehtäisi yhtikäs mitään. Mulla ei ole todettu kumiallergiaa (vaikka muita allergioita löytyy pitkä lista), mutta kädet hikoilevat noissa hanskoissa ja sitten on iho huonona.. Eli mä en kyllä pystyisi pesemään nyrkkipyykkiä edes ne hanskat käsissä.
noi ruoat ehkä just riittää lapsille, mutta vanhemmat jää ilman. Ovat kokonaisen viikonlopun syömättä mitään. TAitavat olla maanantaina aika heikossa hapessa.
nälkäiseksi viikonlopuksi, jotenkin tuntuu siltä
Heehhehehehe, mulla on lateksiallergia, mutta kaupassa on myös nitriilikäsineitä jotka ei ärsytä minunkaan herkkiää ihoani (tarvittaessa voi käyttää puuvillahanskoja alla).
En kuitenkaan suositellut niitä ap:lle, koska ne ovat pari euroa kalliimpia kuin tavalliset.
Jep, oon ite atoopikko, jolla näillä pakkasilla on sormet rakkuloilla. Rasvaan illalla kädet ja laitan yöksi puuvillahanskat käteen.
lapsista sairastuu viikonloppuna ja tarvitsee antibioottikuurin? Tai särkylääkkeitä, niitäkään heillä ei varmaan ole. Todella toivon, että niin ei heille käy. Suututtaa vaan tuo tilanne lasten puolesta.
voishan ap laittaa sen työttömän miehen pesemään pyykkiä vaikka 8 h päivässä. Jos se on raksamies niin sen kädet kyllä kestää.
Älä turhaa pelkää sitä,ainoa mitä tarviit on hanskat ja pistä vaikka mies menemään,yleensä mies parammin saa ne kannetkin auki.
Mietippä miten ne ruoat mitenkään vois olla likaisia tänä ylipakkaamisen aikakautena?? Esim puuropakettihan on ensin pahvissa ja sitten usein myös pussissa. Ja nyt pakkasella se pelkkä pahvipkt:n suojaa,ne ei siis pääse pakkasella vettymään mitenkään en paketit.
Lihaa en dyykkaa koskaan,mutta puurot,murot,myslit,tee,kahvi,perunapussit,porkkanapussit,omenapussit,leipäpussit,makaroonit,riisit ja pilttipurkit pääsee meidän ruokapöytään :D ja ei,pilttiä en syltä vauvalle ;D meillä ei ole edes vauvaa,syön ne itse välipalaksi :)
ns aloitusannoksen (1-2 vrk annostuksen) jos vain viitsii pyytää
Siiis ap. on tehnyt juuri oikein. Laskuja ei pidä jättää maksamatta;sehän olisi vain ongelman siirtoa.
Heidän lapsillaan on mahan täytettä, ei parasta mahdollista, mutta ruokaa kuitenkin. Kyse on parista päivästä, muina päivinä lapset syövät hyvin. Tähän tilanteeseen on jouduttu yllättävien suurien rahamenojen vuoksi-ei minkään säännöllisen huonon taloudenhoidon vuoksi. Näin voi käydä kelle tahansa, paitsi av-mammoille, jotka ovat ymmärtäneet säästää MIEHENSÄ tuloista käyttötilille ylimääräistä rahaa..onnea teille. Toivottavasti nukutte yönne hyvin mokomat hyeenat!
"128: LÖYDÄT maasta 5c?? Voi äly. Sulla on tainnut sit jäädä ne makaroonivellitkin saamatta lapsena."
Et lukenut että siinä oli 5 senttiä JA pari pulloa.
Niistä saa sen verran, että saa pari perunaa.
Olen usein nähnyt kolikoita maassa kaupoissa, tuulikaapeissa, mutta ei ole tarvinnut poimia ylös... jopa lapsen repun pohjalta löytyi kerran 50 senttinen ja eteisen lattialta siivotessa.
lapset niin sulla on oikeus kotihoidontukeen joka ollut maksussa tänään.
saanko kysyä mikä ihmeen pelle olet jos sulla on pienet lapset etkä ole hakenut kotihoidontukea???
ja vielä ihmettelen sitä et millä teidän lapset oikeesti elää koska tekstistäsi paljastuu ihan selvästi että teidän lapset näkee nälkää ja muut asiat ovat tärkeempiä.
ja sossusta kyllä saa ruokalapun tarpeentullen jos rahaa ei ole.ne ei meinaan lapsia jätä ilman evästä.
kaverilla lähes tulkoon vuosi sitten sama tilanne ja sillon sanoin jo suoraan et mieti mihin eurot työnnät.ostelee millon mitäkin ja valittaa rahattomuuttaan.nyt on tajunnut et lapset tärkeemmät kun muut ostokset.
meillä on 5 lasta ja aina rahaa ruokaan ja mietimme kaksi kertaa mitä tarvitsemme.vaikka molemmat olemme töissä ja palkka ihan kiva mutta silti jos eläisimme tyyliin kaikki menemään tilipäivänä niin ei varmaan tultas toimeen.
Asumistukea saadaan. Hoitotukea vai mikä se olikaan, ei saada. Mutta pitääpä tarkistaa tuo. Lapset ovat kotihoidossa. Ja täytyy maanantaina soittaa tuonne kaupungin vuokrakämppiä hoitavalle tyypille.
Mies hakee aktiivisesti töitä, on käynyt jo parissa haastattelussa, mutta vielä ei ole tärpännyt. Mutta toivoa luultavasti on.
Itse etsin myös aktiivisesti töitä, mutta vielä ei ole tärpännyt. Mutta kyllä se siitä.Tilinumeroani en laita kaiken kansan luettavaksi, sorry!
Paljonko maksaa kaurahiutaleet ja muutama peruna? Ei paljon mitään.
Euron saat varmasti lainaksi milloin tahansa TAI löydät maasta viisisenttisen ja pari pulloa.