mikä vika on nimessä "Titta". kun sitä niin haukutaan ?! meinasin..
... että olisi ihana ja pirtsakka nimi pienelle tytölle ! mielestäni tuhatkertaa pahempi on joku "raija" tai "Aina"...
Kommentit (9)
kuin muistan. Ei mun nimeä oo muistaakseni kukaan koskaa ivannut. Silti mä olen sitä mieltä että se on ns. lempinimi.
Minusta se on kaunis ja pirteä nimi, eikä liian tavallinen.
Mä miellän sen lempinimeksi, mun tietämäni Titat taitavat olla nimeltään Kristiina, Kirsti tai vast. Mulla oli lapsena nukke, jonka nimi oli Titta :)
Se tyttö ei ole pieni kovinkaan kauaa, mutta "pirtsakka" nimi sopii varmaan aikuisellekin.
Aina on kaunis nimi.
Minua vaan häiritsee hiukan, että se kuulostaa ruotsinkieliseltä verbiltä. Mutta muuten ihan ok, pirteä nimi.
ja en ole koskaan kuullut mitään ivailua nimestäni. Musta se on ihan kiva nimi ja laita se nimi pikkuisellesi josta sinä itse tykkäät!
ei Titta-nimessä muuta vikaa ole kuin että ruotsiksi tosiaan tarkoittaa "katso", siksi minusta nimenä hieman hassu, vaikken ruotsinkielinen olekaan. Äidilläni oli pienenä ruotsinkielinen hoitotäti, joka puhui äidille ruotsia ja lasten kanssa kun käytetään paljon katso-verbiä ("kato, hauva", "Kato, kuka tuli" eli tässä tapauksessa "titta, en hund. Titta där" ym.)), niin äitini luuli pienenä, että hänen nimensä on Titta ja puhui itsestään "Titta haluaa nuken" ym. :D
Ja jos Titta-nimiselle puhuisi ruotsia niin olisi vähän hassua esim. "Titta katso" = "Titta titta" tai "Titta haluaa katsoa tv:tä" ->"Titta vill titta på tv".
Mutta en kyllä usko että suomenkieliset lapset Titta-nimistä ikätoveria kiusaisivat ym.
ei nimessä mitään vikaa ole.Tirlittan vaan!
niin tulee mieleen askarteluohjaaja.
Toiseksi olen kaksikielinen (fi&en) + asun englanninkielisessa maassa, ja jos jonkun nimi olisi titta niin mun minun mielessa siita tulee nopeesti joku muunelma tittie sanasta
sulla on vaan nuo 3 vaihtoehtoa niin laita vaan se Titta.