Onko väärin ostaa asunto ja myydä se aikanaan kalliimmalla kuin ostohinta?
Mä ainakin myyn asuntoni sillä ideaologialla, että joku köyhä perhe löytää halvalla itselleen kodin... ;)
Kommentit (21)
varsinkin jos on itse tehnyt kaalliita remontteja ja pitänyt kampän hyvässä kunnossa...
Mä ainakin myyn asuntoni sillä ideaologialla, että joku köyhä perhe löytää halvalla itselleen kodin... ;)
Ja jos vaikka perit asunnon, niin sinun kuuluu myös antaa se seuraavalle käyttäjälle ilmaiseksi.
siiä voitosta menee asiaankuuluva vero jos esim. sijoitusasunnosta kyse.
Tarkoitin oman kodin myymistä.
kunnon kristittyjä, eikä ikinä tee rahallista voittoa millään asialla elämässään. Kaikki on hyväntekeiväisyyttä. Myös lasten merkkivaatteiden myyminen halvalla kirppiksellä. Ne on tarkoitettu köyhien perheiden lapsille! ;)
Auta armias jos joku rahanahne mamma ne ostaa ja laittaa huutikseen myyntiin oikealla arvollaan. Kauhistus!
Pointtini: jos jotain myy, pitää varautua siihen, että kuka vaan voi ostaa. ;)
Harva kai ajattelee omaa kotiaan ensisijaisesti sijoituksena.
siiä voitosta menee asiaankuuluva vero jos esim. sijoitusasunnosta kyse.
Tarkoitin oman kodin myymistä.
auta armias, jos joku ei köyhä käy ostamassa lapselleen kirppikseltä vaatteita. Olisi pitänyt ostaa uusia ja jättää käytetyt köyhille. Viis siitä, että näin jäisivät monet vaatteet kokonaan ilman käyttöä.
Asunto ostetaan markkinahinnalla ja myydään markkinahinnalla, haloo.
Mut mut, voiton tekeminen lähimmäisen kustannuksella on väärin! t:täydellinen av-mamma
heh, joku lumpputrokariko täällä puolustelee moraalittomuuttaan
Mikä on moraalinen ero on tehdä voittoa asuntokaupalla tai jonkun hölmön alihintaan Reimateccejä myyvän mamman tyhmyydellä?
:D
*nousee ylös vielä lukemaan uudelleen, mutta totta tämä oli* eli REPS JA KOPS uudelleen
vaan jollain nimellisellä hinnalla, onhan talo kuitenkin jo käytetty ja olisi törkeää pyytää siitä jotain. On kiva tosiaan että joku toinen köyhä saa halvalla talon jolla ei ole varaa tehdä uutta.
Minusta kysymys on moraalisesti samanarvoisesta asiasta, eli ostetaan jokin tuote (käytetty vaate tai asunto) tietyllä hinnalla ja myydään jollakin toisella hinnalla (kalliimmalla). Jos ostaja hyväksyy hinnan, niin mikäs siinä.
Sen sijaan on järkyttävää, miten kirjaimellisesti jotkut ottavat tämän. Hinta pompsahtaa taivaisiin kun aletaan myydä omaa vanhaa kotia, vaikka itse ollaan maksettu lainat pois 15 vuotta sitten ja ostettu asunto aikoinaan 90-luvun lama-ajan hinniolla, eli murto-osalla nykyisestä hintapyynnöstä. Niin, eikä olla tietenkään tehty mitään remontteja, koska "uusihan se 20-vuotias vielä on". Not.
Yleensä ylihinnoitellut asunnot ja talot sitten ovatkin myynnissä iän kaiken, mutta ilmeisesti joku hullu ja kokematon ostaja maksaakin toisinaan järjettömän hinnan jostain vanhasta loukusta.
Sen sijaan on järkyttävää, miten kirjaimellisesti jotkut ottavat tämän. Hinta pompsahtaa taivaisiin kun aletaan myydä omaa vanhaa kotia, vaikka itse ollaan maksettu lainat pois 15 vuotta sitten ja ostettu asunto aikoinaan 90-luvun lama-ajan hinniolla, eli murto-osalla nykyisestä hintapyynnöstä. Niin, eikä olla tietenkään tehty mitään remontteja, koska "uusihan se 20-vuotias vielä on". Not. Yleensä ylihinnoitellut asunnot ja talot sitten ovatkin myynnissä iän kaiken, mutta ilmeisesti joku hullu ja kokematon ostaja maksaakin toisinaan järjettömän hinnan jostain vanhasta loukusta.
siksi että asuntojen yleinen hintataso on noussut. Ja joku sen talon myyjän on ostettava tilallekin. Jos myisi ihan alihintaan / mitä itse maksanut aikanaan, niin eihän hän saisi mitään tilalle.
sitä paitsi, 20v. vanha ei vielä ole varsinaisesti "vanha" - vasta 30 v. -> alkaa olla sitä.
Asunnon myynnistä ilmoitat tietysti verottajalle, eihän siinä silloin ole mitään moraalitonta. Jos huutismyynnitkin hoidetaan verottajan silmien alla kuten muukin laillinen liiketoiminta niin tuskin kenelläkään on mitään sitä vastaan.
Minusta kysymys on moraalisesti samanarvoisesta asiasta, eli ostetaan jokin tuote (käytetty vaate tai asunto) tietyllä hinnalla ja myydään jollakin toisella hinnalla (kalliimmalla). Jos ostaja hyväksyy hinnan, niin mikäs siinä.
myyntivoittoa ei veroteta.
ja paremmalla hinnallahan kuulluu myydä!
ja pyyntö ja myyntihinta on 2 eri asiaa tai maksaako AV.mammat pyydetyn hinnan??
joku mamma tulee näyttöön ja vinkuu, että tässä on vähän kulumaa ja nuhraantunutkin, kyllä tällänen kämppä pitää ilmaseksi saada. tai ainakin 95 %:n alennuksella.
eri asiaa tai maksaako AV.mammat pyydetyn hinnan??
ja mahdolliset tehdyt parannukset.