Ihmettelen kyllä miten Martina uskaltaa ottaa tatuointeja Thaimaassa!
Nyt oli seiskassa juttu kun oli ilmeisesti lehti kustantanut hänelle ja eskolle sekä 2-kuiselle vauvalle viikon matkan thaikkulaan. Siellä martina otti taas tatuoinnin. Edellisen otti raskaana ollessaan! Kukaan ammattilainen ei laita tatskaa raskaanaolevalle sivistysmaissa ja hieman epäilyttää thaimaan hygieniataso jos kerta kelle tahansa kuvia laittavat. Eikä ollut lehtikuvasta päätellen mikään tasokas paikka. Aika rohkeaa.
Kommentit (17)
kun Martina haluaa tatuoinneistaan eroon yksi kaunis päivä - saa itkupotkuraivarit ja huutaa kurkku suorana mä haluun ne pois mä haluun ne pois
tatuoinnin ottoon? Epäileekö tatuoinnin tekijä että naisella on aivot narikassa ku on raskaana eikä siten kykeneväinen miettimään asiaa loppuun?
Siitä olen samaa mieltä etten ottaisi tatuointia Thaimaassa... Eihän siitä Hiv-Hakkaraisesta pystyny sanomaan saiko hivin Thaimaan huorista vaiko likaisesta tatuointineulasta. Sama voi napsahtaa Martinalle...
tatuointia raskaanaolevalle. Eipä onnistuisi.
tatuoinnin ottoon? Epäileekö tatuoinnin tekijä että naisella on aivot narikassa ku on raskaana eikä siten kykeneväinen miettimään asiaa loppuun?
on näköjään palstavahverolla nykyään elämän suurin sisältö lukea seiskasta kaikki Martina-uutiset ja karauttaa palstalle paheksumaan.... XD
on näköjään palstavahverolla nykyään elämän suurin sisältö lukea seiskasta kaikki Martina-uutiset ja karauttaa palstalle paheksumaan.... XD
siis vaikka olisi hygienia kunnossa. Sen takia ei pitäisi ottaa raskaana.
Siitä olen samaa mieltä etten ottaisi tatuointia Thaimaassa... Eihän siitä Hiv-Hakkaraisesta pystyny sanomaan saiko hivin Thaimaan huorista vaiko likaisesta tatuointineulasta. Sama voi napsahtaa Martinalle...
kun Martina haluaa tatuoinneistaan eroon yksi kaunis päivä - saa itkupotkuraivarit ja huutaa kurkku suorana mä haluun ne pois mä haluun ne pois
kuten legendaarisen Mill - road -tatskan jälkeen ;)
ja ei voida tehdä ylikuumenemisen takia...
otti tatuoinnin Thaimaassa ja sai siihen todella massiivisen tulehduksen. Suomessa ihotautilääkärin mukaan tulehdus johtui tatskassa käytetystä väriaineesta, joka ei ollut ihan ok. Tulehdus olikin vain niillä alueilla, jossa sitä väriä oli käytetty.
Tuloksena oli parin viikon sairasloma, todella vahva ja pitkä antibiottikuuri, ja sanomattakin on kai selvää, että tatuointi meni pilalle. Se on todella ruma tällä hetkellä. Jossain vaiheessa, kun iho on kunnolla korjautunut, edessä on jonkinlainen korjaustoimenpide. Lääkäri väläytteli jossain vaiheessa jo ihonsiirtoakin, mutta se vaara on kai jo ohitettu.
En siis ottaisi tatuointia Thaimaassa olin raskaana tai en. Jo pelkästään ilmato-olosuhteet altistavat tulehduksille muusta puhumattakaan.
Sulla taitäa olla aikas tyhjää tuo oma elämä, kun jaksat vaivata päätäs hyvännäköisten julkkisten asioilla.....
Riski tatuoinnin ottamiseen raskauden aikana on siinä, että jos ei osaa huolehtia sen hoidosta....
Sulla taitaa löytyä tatuointeja.....?
siellä on tatska enemmän "perinteisiin" kuuluvaa kuin täällä.
itsekin olen phuketin katalla ottanut pari tatskaa viimeisenä lomapäivänä,eikä ole tullut mitään.tosi hyviä tekemään.riippuu tietenkin paikasta.paljon siel turistit ottavat tatskoja kun kattelee tatska paikkoja..
joku tykkää joku ei.joku tykkää äitistä,joku tyttärestä,niinhän se menee.
Riski tatuoinnin ottamiseen raskauden aikana on siinä, että jos ei osaa huolehtia sen hoidosta....
Raskaana olemiseen ja tatskan ottoon en ota kantaa, mutta erittäin moni tuttuni on ottanut tatuointeja thaimaassa ilman mitään ongelmia. Veljenikin on ottanut siellä ainakin 6 tatuointia eikä ole saanut mitään tauteja tai tulehduksia. Kannattaa tietysti käyttää järkeä että missä ottaa tatuointinsa, eli ei ota sitä siinä kaikista halvimmassa ja kämäisimmässä paikassa jossain syrjäisellä huora kadulla..
thaimaan tatuointipaikasta on saanut hiv:n niin ei se valttamatta oireile ennekuin vuosien kuluttua..itse en ottaisi riskia.
Sulla taitäa olla aikas tyhjää tuo oma elämä, kun jaksat vaivata päätäs hyvännäköisten julkkisten asioilla.....
Riski tatuoinnin ottamiseen raskauden aikana on siinä, että jos ei osaa huolehtia sen hoidosta....Sulla taitaa löytyä tatuointeja.....?
Muiden tekemisiä on aina kiva ja helppo tuomita ja arvostella, kun ei omassa elämässä tapahdu juurikaan mitään. Eiköhän sen leiman ottaminen ole jokaisen oma asia ja päätös?
Kyllä se hiv:n riski on myös sivistyneissä länsimaissakin. Pitää vaan järki olla mukana touhussa ja valita ne hygieeniset ja ammattitaitoiset paikat, vaikka maksaisivatkin puolet enemmän.
Mitä tulee tatuointiin ja raskauteen, sitä ei suositella raskaana oleville sillä tulehdusriski on silloin suuri eikä tulehduskipulääkkeitä saa ottaa. Lisäksi raskauden aikana elimistön verenmäärä on lisääntynyt masuasukin takia.
Suomessa on kyllä paikkoja/ tekijöitä kotka suostuvat tekemään raskaana oleville, mutta hellä on tiukat ehdot. Ystäväni otti "vaki"tatuoijaltaan pienen kuvan nilkkaan ollessaan rv7, hoitona oli pelkkä suihkuttelu ja rasvaus. Ei olisi muuten suostunut tekee jos raskaus olisi ollut pidemmällä tai ellei olisi entuudestaan asiakkaalla ollut 3 tatuointia, joiden kanssa ei mitään ongelmia.