apua, kiitos!
elikkäs, minulla on 16vrk ikäinen poika, ja olen huomannut nytten että kun hän pääsee tissille, hän on siinä jonkin aikaa ja sitten saa raivareita. rupeaa huutamaan parkumaan ja ottaa tissin pois, kuitenkin hän hamuilee rintaa ja kun yritän antaa niin hän ei ota siitä kiinni tai jos ottaa niin huutaa taas.. mistä voi olla kyse ? onko mahdollista, että minulta ei tule enään maitoa tarpeeksi vai mitä ? olisi kiva tietää, ettei lapsi joutuisi näkemään paljonkin nälkään.. kiitos!
Kommentit (13)
toki mahdollista että maito ei riitä niin oli ainakin minulla.
mutta jos poltat? ja imetät samalla hän voi saada siitä raivareita kun ei ole tottunut nikotiiniin.
koliikki? itkeekö muuten?
ei kk :D katso tarkaan ennen kun noi toista haukut
" Ehkä 16kk lapsi ei enää tarvitse rintaasi, " joko luit väärin, tai itse kirjoitin sen väärin mutta tarkoitin 16vuorokauden ikäistä lasta, en 16kuukauden ikäistä lasta.. eli poika on 2viikkoa ja 2 päivää vanha ja käyttäytyy tuolla lailla, missä voisi olla " vika " ?
Anna pojalle tutti suuhun - tai jos on nälkä, niin ruokaa. Järki kätöseen, hyvä Ap!
16 V U O R O K A U D E N
tarkoittaa vuorokautta ei kuukautta! Itse koittaisin antaa pullosta, niin näkisin onko syömisessä itsessään ongelma. Jos pullosta maito menee, ei rintamaitoa luultavasti tule riittävästi tai lapsi ei saa rinnasta kunnolla imettyä.
en polta.. niin, tuntuu myös, ettei maitoa tulisi riittävästi mutta kun puristaa rintoja, sieltä tulee oikein kunnolla, en tiedä sitten että kertooko se sitä saako lapsi maitoa tarpeeksi.. eipä oikeastaan, välillä kitisee mutta yleisin syy on miksi itkee niin se nälkä, ainakin olettaisin koska rintaa hamuilee aina ..
kirjoitin jo aikasemmin käytin myös itse silloin rinta tuttia se auttoi ainakin minun poikaa mutta minulla ei tosin kyllä myös maito riittänyt
kirjoitin jo aikasemmin käytin myös itse silloin rinta tuttia se auttoi ainakin minun poikaa mutta minulla ei tosin kyllä myös maito riittänyt
meillä meni siis maitoa noin 12-14dl päivässä joka aika paljon ja poika silloin joku reilu kuukauden. joi tosi paljon mutta ei tullut mitään isoa vauvaa kuitenkaan hoikka poika on..:)
aina silloin tällöin, meillä on kaikki 3 saaneet niitä aika ajoin aina ½-vuotiaaksi asti. Saattaa kestää päivästä muutamiin päiviin, mutta kun jatkat vaan sinnikkäästi imettämistä, niin kyllä se siitä taas lähtee sujumaan. Voithan kokeilla lypsää maitoa pulloon ja katsoa, paljonko sieltä tulee...
vastauksistanne.. ehkä täytyy antaa hieman korviketta ja katsoa johtuuko siitä ettei saa maitoa riittävästi.. tuo jo helpotti oloa, kun sanottiin että rintaraivareita tulee aina silloin tällöin, pitää vaan koittaa jaksaa.. tosiaan, voisin koittaa lypsää maitoa pulloon ja katsoa paljonko sitä tulee.. toivottavasti asia pian jo helpottaisi, tämä on itselleenkin aika rankkaa, harmittaa suunnattomasti kun huomaa ettei lapselle rinta "kelpaa"
Teillä on väärä asento. Lapsi luulee tukehtuvansa. Imetä häntä niin että olet kyljelleen, teillä on navat vastakkain. Vauvan imuote tulee olla sellainen että hänellä on ns. tikanpojan ote. Mieti mielikuva päässäsi itseäsi ottamassa pullosta huikkaa. Nostat niskaasi ja kallistat päätäsi. Poika on liian korkealla, joten vedä häntä jaloista vaikka alaspäin. Näin siis jos makaat sängyllä ja imetät kyljeltesi.
Nänni kannattaa tähdätä vauvan kitalakea kohti – siis yläviistoon – eikä keskelle suuta. Imetys kannattaa aloittaa niin, että kun vauva hamuilee, rinnanpää on vauvan nenän kohdalla. Niin se saadaan tarpeeksi syvälle, kitalaen pehmeälle osalle.
http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/imuote.html
Anna pojalle tutti suuhun - tai jos on nälkä, niin ruokaa.
Järki kätöseen, hyvä Ap!