Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset pitävät koko ajan suuta auki.

Vierailija
28.01.2010 |

Erityisesti ylipainoiset teinit. Vaikuttaako se lihavuus asiaan jotenkin, ettei huulet "mene" yhteen? Oudon näköistä!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu kans että pidän suutani aina hieman auki. Joskus olen testaillut myös sitä että pidän suun ihan supussa ja yritän hengittää pelkästään nenän kautta. Ei muuten onnistu!!! Tuntuu että nenän kautta ei saa tarpeeksi happea ja siksi suun kautta on haettava lisätehoa.

Vierailija
2/37 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ainakin mielialalääkitys, luulen että johtuu siitä ja muista lääkkeistä.

Eikös suuri osa mielenterveyspotilaista ole ylipainoisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nenän kautta oikeen voi huohottaa..

Vierailija
4/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän suutani auki, koska nenän kautta ei ilma kulje... Joskus lapsena on operoitu poskionteloita tmv., mutta lopputulos ei ollut täydellinen... Jos hengitän nenän kautta limakalvot kuivuvat ja siitä taas seuraa muita ongelmia...

Vierailija
5/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tyttärelläni. Tuntuu, että ilma ei kulje nenän kautta tarpeeksi ja huomaamatta alan hengittää suun kautta. Ei kyllä ole kivan näköistä. Ja ei olla ylipainoisia.

Vierailija
6/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla kohdallani miettinyt, sillä minä pidän aina suutani hieman auki. Olen usein kokeillut hengittää vain nenän kautta, mutta en vain saa tarpeeksi happea niin ja tuntuu heti, että happi loppuu kesken. Olenkin joskus miettinyt, kun leffoissa yms aina teipataan ihmisten suut kiinni..mä kuolisin, jos joku tulis mulle niin tekeen :(

Vierailija
7/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että on nenä tukossa tai saattaa sairastaa esim. astmaa.

Itselläni on vähän molempia em. vaivoja ja myös syön suu auki, mikä sekään ei ole kovin esteettistä. Mutta täytyy myös hengittää.

Vierailija
8/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla ainakin suun raollaan oleminen johtuu purennasta. On luonteva asento suulle.

Hassua, että ylipainoiset läähättäisivät suu auki, puhutaan varmaan aika isoista ihmisistä...

Vierailija
9/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kyse ole esim. sydämen vajaatoiminnasta.

Ihminen hengittää suun kautta juuri koska muutoin happi ei riitä. Puhutaan myös hengitysvajeesta.

Joskus suun auki pitäminen on vain tapa. Joillakin lääkkeillä on lihaksia rentouttava vaikutus (lisää myös syljen eritystä), mm. psyykenlääkkeet.

Vierailija
10/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenä. Siksi hengitän suun kautta. Lisäksi nuhaa ja allergisuutta.

Vierailija
11/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin...

Vierailija
12/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2010 klo 23:10"]

...ekaluokkalaiseni (ei kylläkään lihava, vaan päinvastoin hyvin hoikka) koululääkäri mainitsi asiasta, siis siitä, että pojallani on tapana pitää suuta vähän auki.

Onhan se kyllä vähän vajukin näköistä! Siis vaikka lapsi on laihakin, lihavathan saattavat muutenkin näyttää vähän...

[/quote]

Juu, lihavat ne ovat leppoisia ja vähän outoja siksi, mutta toista se on sinun laiha lapsesi, jolla on aina haavia auki. Ettei olisi se sama poika, jolle kauppajonossa tokaisin että varo ettei lennä kärpäset sisään ja röhähdin kunnon rökönauruun. :D Poika ei kyllä tajunnut mitään, katseli vain suu auki eteensä tuijottaen. 

Vierailija
13/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2010 klo 23:30"]

Hänellä on ainakin mielialalääkitys, luulen että johtuu siitä ja muista lääkkeistä.

Eikös suuri osa mielenterveyspotilaista ole ylipainoisia?

Ei yleensä esimerkiksi skitsofreenikot ovat laihoja ja monet muutkin mt-potilaat suorastaan unohtavat syödä. Ovathan myös anorektikot mielenterveysongelmaisia. Olen työskennellyt mielenterveysongelmaisten parissa ja yhteistä heille on myös tuo paha tapa tupakointi, se vie kummasti nälän pois. 

Vierailija
14/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän kautta ei henki ole koskaan oikein kulkenut. Kuuluu jatkuvaa tuhinaa, jos hengitän nenän kautta. Olisiko se parempi? :D

Vierailija
15/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet mielenterveyspotilaat lihovat pian lääkityksen aloittamisen jälkeen, koska varsinkin nuorille syötetään mielellään halpoja lääkkeitä, joiden sivuvaikutus on ruokahalun kasvu sekä nesteen kerääntyminen kudoksiin. Kun lääkitys lopetetaan tai vaihdetaan parempiin, niin monella paino palautuu normaaliksi suhteellisen lyhyessä ajassa.

Se että mtt-potilaat kävelisivät jatkuvasti suu raollaan, on aika omituinen väite. En ole huomannut moista, vaikka tunnen aika monta lääkityksellä olevaa.

Vierailija
16/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma ei kulje kunnolla nenän kautta.

Vaiva voidaan korjata leikkauksella, mutta kaikki eivät halua lähteä leikkauksiin sillä ne ovat kalliita ja niihin liittyy aina riskejä.

Vierailija
17/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieheni ja hänen poikansa.Hoikki ovat, ei mt-lääkitystä eivätkä vajukkeja. Eikä nenässä eikä poskionteloissa ongelmia.

Miehei vaan sanoo, ettei saa pelkästään nenänkautta tarpeeksi ilmaa. Hänellä on normaalia isokokoisempi sydän ja isot keuhkot, mutta täysin terveet. On urheillut nuorena kilpaa sm-tasolla ja urheilee vieläkin.

Vierailija
18/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:44"]

No mieheni ja hänen poikansa.Hoikki ovat, ei mt-lääkitystä eivätkä vajukkeja. Eikä nenässä eikä poskionteloissa ongelmia.

Miehei vaan sanoo, ettei saa pelkästään nenänkautta tarpeeksi ilmaa. Hänellä on normaalia isokokoisempi sydän ja isot keuhkot, mutta täysin terveet. On urheillut nuorena kilpaa sm-tasolla ja urheilee vieläkin.

[/quote]

Kirotusvirheiden perutela vosi lula etä ite olen vajaki :D :D Anteeksi nuo Typot!

Vierailija
19/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:44"]

Ilma ei kulje kunnolla nenän kautta.

Vaiva voidaan korjata leikkauksella, mutta kaikki eivät halua lähteä leikkauksiin sillä ne ovat kalliita ja niihin liittyy aina riskejä.

[/quote]

Mä olen harkinnut sitä leikkausta, mutta se vaan hirvittää. Se tehdään puudutuksessa, ja se naaman hakkaaminen jollain taltalla vähän kauhistuttaa....

Vierailija
20/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä aina tukossa perkule :( Todella pitkästynyt tilanteeseen. Olen huomannut että sierainten väliseinä on hintsusti vino. Ei sillain selkeästi mutta jos alkaa katsomalla katsomaan alhaalta päin niin näkyy. Ja luin, että nenän tukkoisuus ja jatkuva aivastelu johtuisi siitä. Yllättävän yleinen ongelma, ja korjaantuisi rutiinileikkauksella. Mutta en uskalla moiseen mennä. Pirun huono kipukynnys :/ 

Noh, lopputulos on sitten se, että kerta nenä usein tukossa niin pakko hengittää suun kautta. Suun limakalvot ovat aina kuivat ja arat. Hampaatkin alkaneet reikiintyä.

T: lievästi alipainoinen (hoikka koko ikäni ollut) nainen 28v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi