Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset pitävät koko ajan suuta auki.

Vierailija
28.01.2010 |

Erityisesti ylipainoiset teinit. Vaikuttaako se lihavuus asiaan jotenkin, ettei huulet "mene" yhteen? Oudon näköistä!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:44"]

Ilma ei kulje kunnolla nenän kautta.

Vaiva voidaan korjata leikkauksella, mutta kaikki eivät halua lähteä leikkauksiin sillä ne ovat kalliita ja niihin liittyy aina riskejä.

[/quote]

Mä olen harkinnut sitä leikkausta, mutta se vaan hirvittää. Se tehdään puudutuksessa, ja se naaman hakkaaminen jollain taltalla vähän kauhistuttaa....

[/quote]

Ei kuulemma leikkauskaan yleensä auta kun pariksi vuodeksi  http://www.vauva.fi/keskustelu/1465588/ketju/onko_taalla_kellekaan_tehty_nenan_valiseinan_korja

Vierailija
22/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan ajan psyykelääkkeet voi aiheuttaa kyseisen ilmiön.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ekstrapyramidaalioire

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin tähän jo vastannut vuonna peruna. En saa nenän kautta tarpeeksi ilmaa. Joku kirjoitti yllä, että jos suu teipattaisiin niin olisi kyllä aika sietämättömät olot. Ei vaan saisi ilmaa tarpeeksi.

Myös minulla, kuten nro 25 mies, on mitattu normaalia (30%) isommat keuhkot.

Vierailija
24/37 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ekaluokkalaiseni (ei kylläkään lihava, vaan päinvastoin hyvin hoikka) koululääkäri mainitsi asiasta, siis siitä, että pojallani on tapana pitää suuta vähän auki.

Onhan se kyllä vähän vajukin näköistä! Siis vaikka lapsi on laihakin, lihavathan saattavat muutenkin näyttää vähän...

Vierailija
25/37 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kyllä vähän vajukin näköistä!

Vierailija
26/37 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ainakin mielialalääkitys, luulen että johtuu siitä ja muista lääkkeistä.

Vierailija
27/37 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nenän kautta. Nenässä on polyyppeja, jotka pitäisi poistattaa.

Vierailija
28/37 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku epämuodostuma nenänielussa, jolloin on vaikea hengittää nenän kautta.

Vierailija
29/37 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysin normaalipainoinen teini,ennen yläaste ikää olin alipainoinen ja olen aina hengittynyt aina myös suun kautta...en pysty hengittämään kunnolla nenälläni ja oikeesti hengästyn jos en pysty pitää suuta auki...

Vierailija
30/37 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot tarvitsevat happea. Jos nenässä on polyyppi ja happi ei lapsena kulje niin seurauksena on pientä hölmöytymistä. Aivot tarvitsevat happea ja ikävä kyllä, älykkyys kärsii. Etenkin yöunet ovat kriittisiä hetkiä hapen saannille.

Vierailija
31/37 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerigat

Vierailija
32/37 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulussa luokallani oli eräs maalaistyyppi, jolla kirjaimellisesti loksahti suu auki aina kun näki kauniita tyttöjä. Oli muutenkin välillä vähän vajaan oloinen, joten sanoisin että toisinaan äly korreloi tämän ominaisuuden esiintyvyyden kanssa.

Vierailija
33/37 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy se pitämättäkin, mulla on luonnostaan rentoutuneena suu vähän auki. Ja on ollut aina, ei johdu mistään lääkkeistä.

Vierailija
34/37 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot etuhampaat ja ylipurenta.

Vierailija
35/37 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain ovat suuhengittäjiä. Suuhengitys voi myös vaikuttaa purentaan ja suunalueen kehitykseen, jolloin huulet eivät vain mene luonnollisesti yhteen. Usein tällaisilla ihmisillä on myös aika paksut, mutta leveyssuunnassa kapeat huulet. Heillä esiintyy usein myös suunkuivuutta ja tästä johtuvaa pahanhajuista hengitystä. Myös karies- ja ientulehdusriski on suurempi ja hammaskiveä voi muodostua enemmän.

Vierailija
36/37 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni syynä on taipumus hampaiden narskutteluun ja yritys helpottaa tilannetta: aina muistaessani rentoutan purulihaksia tietoisesti ja annan leuan vähän tipahtaa. Tällöin suu automaattisesti hieman aukeaa.

On kyllä auttanut (öisin pidettävän purentakiskon kanssa). Niskaa ja hampaita ei enää särje koko ajan. Minulle on yhdentekevää näytänko leukaharjoitteideni takia typerältä.

Vierailija
37/37 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy tuohon suun auki pitämiseen on se, että kaikki eivät saa tarpeeksi ilmaa, hengittäessään pelkästään nenän kautta.

Syitä tuohon on useita. Joiltakin on tuon takia leikattu nenää siten, että sitä on levennetty.

Se auttaa. 

Muita syitä on allergiat ja allergiset nuhat: nenä on jatkuvasti tai toistuvasti tukossa, jolloin on pakko hengittää suun kautta.  Joillakin on tosiaan polyyppeja jotka nenää ahtatauttavat jolloin on myös raskasta hengittää, ja suu täytyy ottaa avuksi hengitykseen.

Astamapotilaat ja useat hengityssairaat joutuvat hengittämään paljon suun kautta.

Asialla ei ole mitään tekemistä mielenterveyden kanssa.

Arvostelijoille sanoisin, että älkää pilkatko ketään sairasta. Koskaan kun ei loppujen lopuksi voi tietää, mikä sairaus saattaa ennen pitkää tulla tai koskettaa, arvostelijoita itseään tai hänen lähipiiriään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi