muut uskovaiset, mitä mieltä olette sikainfluenssarokotteesta.
Eli luokittelen itseni uskovaiseksi, mutta ajattelen vahvasti omilla aivoilla, enkä ole mikään hurmoksellinen, mutta se siitä. Mietin vaan sikainfluenssarokotetta. Mietteitäni aiheesta:
Miksi ottaisin, koska Jumalahan suojelee minua ja ennen kaikkea lapsiani, ettei sikainfluenssa tule.
Jumalahan on antanut minulle vapauden valita ja minun pitäisi tehdä se järkevä päätös ja ottaa se sikainfluenssa rokote. Tiedehän on Jumalan lahja. Sehän on yleisesti vienyt ihmiskuntaa eteenpäin. Vai onko se sittenkin saatanan juoni? Entä jos luomiskertomus onkin totta? siis ei vertauskuvauksellisesti ja Saatana on sumuttanut ihmiskuntaa pahanpäiväisesti. Aivan tosi, miksi ei muka voisi olla mahdollista.
No mennään takas tähän rokote juttuun. Jos uskon, että tiede on Jumalan lahja, uskon siis tieteeseen (tosin se ei voi olla 100 % varma ihmisten tekemänä) ja otan rokotteen.
Jos kuitenkin käy niin, että rokotteesta tulee jotain vakavia komplikaatioita niin Raamatullisen ajattelun mukaan tämä onkin ollut Jumalan tahto. Jos en taas ota rokotetta ja kuolen sikainlenssaan sekin on ollut Jumalan tahto. Mutta ihan oikeasti mitä tässä ihminen voi tehdä. Teki niin tai näin lopputulema on Jumalan tahto.
Montako kertaa minun pitää rukoilla, johdata minua päätöksissäni? Itse jo päätin olla ottamatta, mutta nyt kun olen lukenut tulevasta toisesta aallosta niin mietin asiaa taas uudelleen. Itse en ole ainakaan kuullut Jumalan ääntä asian suhteen, enkä nähnyt Häntä. Vaikka ihan aikuisen oikeasti uskon, että voisi ilmestyä. Koska Hänhän on kaikkivaltias Jumala. Mutta uskon myös, että Hän ei kauheasti ilmesty...
Kertokaapa uskovaiset ajatuksia näistä ajatuksista. Toisaalta, jos vaikka loukkaa jalkansa uskovainenkin menee lääkäriin eikä odota, että Jumala parantaa.
Kommentit (29)
Jos arkijärkesi sanoo ettet luultavasti sairastu sikatautiin ja vieläpä epäilet rokotteen olevan saatanan juoni, niin sitten sinun on varmaan paras jättää se piikki ottamatta.
joilla on tarkoitus funtsia. Siis aivan kaikkia asioita maan ja taivaan väliltä, myös näitä terveysasioita. Vanhassa testamentissa on käsky rakentaa kaide katon ympärille, ettei kukaan putoaisi siitä. Mä johdan tästä sellaisen dogmin, että mikäli meistä riippuu, kannattaa yrittää turvata asiat niin, ettei pääse käymään mitään pahaa itselle tai lähimmäiselle. Samoin vanha vihtahousu käski Jeesuksen heittäytyä kalliolta alas, koska enkelit joka tapauksessa ottaisi kiinni ja pelastaisi. Jeesuspa ei mennyt tähän halpaan vaan tokaisi, ettei Jumalaa sovi kiusata. Riskienhallinta on jumalisuutta. Joskus Jumala tekee ihmeen ja varjelee käsittämättömällä tavalla, mutta aika harvoin.
Sinun pitää ap laittaa nyt prosessori pyörimään ja luottaa, että uskovaisena ihmisenä se pyörii Pyhän Hengen johdossa. Yleensä kannattaa tehdä niin kuin terve järki sanoo, se on nyrkkisääntö. Sikapiikistä ei löydy pipliasta mitään mainintaa.
Tiedehän on riskien hallintaa. Hallitsemme niitä paremmin kuin Raamatun aikaan, joten elinikä on pidentynyt siitä rutkasti. ellei sitten ihmiset eläneet silloin oikeasti älyttömän pitkään (mitä siis vanhassa testamentissä kerrotaan. Vai oliko vuosi lyhyempi?)
Jos arkijärkesi sanoo ettet luultavasti sairastu sikatautiin ja vieläpä epäilet rokotteen olevan saatanan juoni, niin sitten sinun on varmaan paras jättää se piikki ottamatta.
oli vähän niin kuin vitsi. Tässä on kyllä kyse muistakin kuin pelkästään minusta. esim. lapsestani. Minusta aikuisen on helpompi suojatua taudeilta kuin lapsen.
Ei sinunkaan kannata heidän mukaan.
Miten sinusta se possurokote on eri asia kuin esim. aspiriini, antibiootit tai calmeterokote? Vai etkö osallistu niihinkään.
Onhan tää provo? Onhan?
En ole ottanut rokotetta, koska lapseni todistetusti sen sai ja minä oireilin samaan aikaan. Pidän aika varmana, että olen sen jo sairastanut.
Mutta itse kysymykseen: minäkään en näe sillä mitään merkitystä, mistä rokotteesta on kyse. Joko sitä on rokotemyönteinen tai -kielteinen. Ajattelen siis, että sillä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa, mitä kukin valitsee.
ns. uskova olenkin niin minusta ap se mitä kirjoitit on yhtä huuhaata! Siis samalla lailla ajateltuna, voisit kävellä aina punaisia päin kun Jumala kerran pitää sinusta kuitenkin huolta. Jumala on antanut sinulle aivot, jotta voisit niitä käyttää päättämään otatko rokotuksen vai et. Loppujen lopuksi sinä sen päätät. Meidän perheessä rokotus on kaikilla paitsi isällä.
Uskovaiset liikenneonnettomuudesta selvinneethän järkiään ylistävät, kuinka jumala heidät pelasti kuolemalta. Oliko se sitten jumala, joka heidät onnettomuuteen nakkasi ja miksi se uskoville niin tekisi!!? Ja jos elät täydellisen elämän uskovana, voit uskoa jumalalla olleen sormensa pelissä. Vai liekö sattumasta ja tuurista sittenkin kiinni...
Eli ota piikki tai ei, sairastut tai et, niin voit kuitenkin selittää sen jollakin tavalla uskoosi sopivaksi.
eikä toisaalta uskosta osatonkaan. Tauti tulee, jos on tullakseen ja tappaa, jos on tappaakseen. Olkaamme kiitollisia kaikista niistä hetkistä, jotka saamme elää. Tauteja on etukäteen turha pelätä, monelle kuolemakin on jopa suuri helpotus. Syökää, juokaa ja naikaa nyt kun siihen on vielä mahdollisuus. Kohta ei nimittäin enää ole.
ja koko perhe saanut sikapiikin. En ymmärrä miten se uskonasioihin liittyy.. Kyse on puhtaasti taudista joka tarttuu samoin kuin tav. flunssa, oksennustauti, täit ym. ja nekin tarvitsevat jonkinmoista lääkitystä tai hoitoa.
(ainakaan siis kristinuskoon, jota arvelen ap:n tarkoittavan). Olen samaa mieltä kuin joku aiemmin, että rokotusmyönteisyys vs. -vastaisuus liittyy johonkin ihan muuhun.
ja otin rokotteen. Olisi mielestäni hölmöä olla ottamatta, kaiken sen tiedon valossa, mikä meillä on käytettävissämme. Ei usko ja lääketiede ole toisiaan poissulkevia asioita.
Miten sinusta se possurokote on eri asia kuin esim. aspiriini, antibiootit tai calmeterokote? Vai etkö osallistu niihinkään.
Onhan tää provo? Onhan?
entä jos se onkin saatanan juoni? Sinuun pannaan jotain joka aiheuttaa sinulle jatkuvasti tulehduksia. Tappaa esim. 30 v kuluttua. Pois uuden maailmanjärjestyksen tieltä.
ap
entä jos se onkin saatanan juoni? Sinuun pannaan jotain joka aiheuttaa sinulle jatkuvasti tulehduksia. Tappaa esim. 30 v kuluttua. Pois uuden maailmanjärjestyksen tieltä. ap
Ensin väität ajattelevasi omilla aivoillasi ja sitten suollat tällaista tuubaa.
t. uskovainen, joka ei tee päätöksiä lääkkeistä uskon vaan järjenkäytön perusteella
En ole ottanut rokotetta, koska lapseni todistetusti sen sai ja minä oireilin samaan aikaan. Pidän aika varmana, että olen sen jo sairastanut.
Mutta itse kysymykseen: minäkään en näe sillä mitään merkitystä, mistä rokotteesta on kyse. Joko sitä on rokotemyönteinen tai -kielteinen. Ajattelen siis, että sillä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa, mitä kukin valitsee.
otan perusrokotteet, mutta esim. normi inluenssa rokotteita en ota. Ajatellaanpa tätä sikainluenssaa. Eka aalto: Kymmeniä tuhansia sairastui (tiedotusvälineet. 7500 labrassa todettua), lasketaan 100 000 / 5 000 000 = 0,02 = 2 % eli 2 % suomalaista sairastui. Guilen Barren oireyhtymä. Riski saada rokotteesta se on 1:10 000 - 1:100 000. Influenssasta on suurempi riski saada ko. sairaus, mutta kun otetaan huomioon miten pieni määrä sikikseen sairastui rokotteesta on suurempi riski saada G-B. Ja ihan vapaaehtoisesti. Voihan influenssakin vältellä.
Guilen Barren oireyhtymä. Riski saada rokotteesta se on 1:10 000 - 1:100 000. Influenssasta on suurempi riski saada ko. sairaus, mutta kun otetaan huomioon miten pieni määrä sikikseen sairastui rokotteesta on suurempi riski saada G-B.
Ainakin jenkkilähteiden mukaan nimittäin riski saada G-B nykyisistä influenssarokotteista on yksi MILJOONASTA, ei todellakaan yksi kymmenestä tai sadasta tuhannesta.
ns. uskova olenkin niin minusta ap se mitä kirjoitit on yhtä huuhaata! Siis samalla lailla ajateltuna, voisit kävellä aina punaisia päin kun Jumala kerran pitää sinusta kuitenkin huolta. Jumala on antanut sinulle aivot, jotta voisit niitä käyttää päättämään otatko rokotuksen vai et. Loppujen lopuksi sinä sen päätät. Meidän perheessä rokotus on kaikilla paitsi isällä.
vahva. Sitä paitsi rokotteen ottamisessakin on riskinsä. ap
Sieltä. En vaan sitä enää löydä tai sitten luvut on päivitetty sinne uudelleen. Luin joku 2 kk sitten! Siellä luki, että kun enemmän tietoa niin päivitettään.
vahva siihen, että luottaisit rokotteen olevan Jumalan lahja? Miksi uskon pitäisi kohdistua juuri rokottamattomuuteen? Et kai jätä syöpähoitojakaan välistä vedoten johonkin uskon vahvuuteen.
Sinun on pakko olla provo, ap, tai sitten olet seonnut. Eihän nyt oikeasti kukaan täyspäinen selittämään toiselle, ettei tämän usko ole tarpeeksi vahva. Oli kyse sitten mistä vain asiasta.
arkijärjen. Pitää myös miettiä, millä todennäköisyydellä tulee jotain kamalaa tapahtumaan. Jos en ota rokotetta, miten todennäköistä oikesti on, että saan sen taudin. (Eka aalto: korkeintaan 2 % sairastui). Jos hyppään yhtäkkiä tien vierestä auton eteen, on paljon suurempi todennäköisyys, että jotain tapahtuu!
Ihan samalla tavalla jotkut huumeiden käyttäjät sanovat, että voihan liikenteessäkin kuolla. Heidän pitäisi miettiä, että kummassa kuoleman mahdollisuus on suurempi: Liikenteessä (siis olettaen, että käyttäytyy normaalisti) vai huumeita käyttäessä. No huumeita käyttäessä.
Jos ei ole niin hyvä tasapaino kuin minulla niin varmasti on todennäköisempää liukastua hiekoittamattomalla pihalla kuin saada sikainfluenssa?
Eli loppujen lopuksi käytän aika paljon sitä arkijärkeä.