muut uskovaiset, mitä mieltä olette sikainfluenssarokotteesta.
Eli luokittelen itseni uskovaiseksi, mutta ajattelen vahvasti omilla aivoilla, enkä ole mikään hurmoksellinen, mutta se siitä. Mietin vaan sikainfluenssarokotetta. Mietteitäni aiheesta:
Miksi ottaisin, koska Jumalahan suojelee minua ja ennen kaikkea lapsiani, ettei sikainfluenssa tule.
Jumalahan on antanut minulle vapauden valita ja minun pitäisi tehdä se järkevä päätös ja ottaa se sikainfluenssa rokote. Tiedehän on Jumalan lahja. Sehän on yleisesti vienyt ihmiskuntaa eteenpäin. Vai onko se sittenkin saatanan juoni? Entä jos luomiskertomus onkin totta? siis ei vertauskuvauksellisesti ja Saatana on sumuttanut ihmiskuntaa pahanpäiväisesti. Aivan tosi, miksi ei muka voisi olla mahdollista.
No mennään takas tähän rokote juttuun. Jos uskon, että tiede on Jumalan lahja, uskon siis tieteeseen (tosin se ei voi olla 100 % varma ihmisten tekemänä) ja otan rokotteen.
Jos kuitenkin käy niin, että rokotteesta tulee jotain vakavia komplikaatioita niin Raamatullisen ajattelun mukaan tämä onkin ollut Jumalan tahto. Jos en taas ota rokotetta ja kuolen sikainlenssaan sekin on ollut Jumalan tahto. Mutta ihan oikeasti mitä tässä ihminen voi tehdä. Teki niin tai näin lopputulema on Jumalan tahto.
Montako kertaa minun pitää rukoilla, johdata minua päätöksissäni? Itse jo päätin olla ottamatta, mutta nyt kun olen lukenut tulevasta toisesta aallosta niin mietin asiaa taas uudelleen. Itse en ole ainakaan kuullut Jumalan ääntä asian suhteen, enkä nähnyt Häntä. Vaikka ihan aikuisen oikeasti uskon, että voisi ilmestyä. Koska Hänhän on kaikkivaltias Jumala. Mutta uskon myös, että Hän ei kauheasti ilmesty...
Kertokaapa uskovaiset ajatuksia näistä ajatuksista. Toisaalta, jos vaikka loukkaa jalkansa uskovainenkin menee lääkäriin eikä odota, että Jumala parantaa.
Kommentit (29)
tuoteseloste sivut 4 ja 5 http://www.ema.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/D-H1N1%20single%…
joskus luin kyllä pidempääkin tuoteselostetta, jossa selostettiin tutkimuksista.
vahva siihen, että luottaisit rokotteen olevan Jumalan lahja? Miksi uskon pitäisi kohdistua juuri rokottamattomuuteen? Et kai jätä syöpähoitojakaan välistä vedoten johonkin uskon vahvuuteen.
Sinun on pakko olla provo, ap, tai sitten olet seonnut. Eihän nyt oikeasti kukaan täyspäinen selittämään toiselle, ettei tämän usko ole tarpeeksi vahva. Oli kyse sitten mistä vain asiasta.
Ensinnäkin lasken matemaattisesti kumpi on kannattavampaa rokotteen ottaminen vai sen riskin ottaminen, että sairastaa sikiksen (huom. ensimmäisessä aallossa 2 % sairastui.)
Ja toisekseen kyllähän Jeesuskin sanoi, että teidän usko on heikko, kun opetuslapset eivät tyynyttäneen myrsyä. Joten ihmisen usko nyt yleensäkin varmaan on heikko. (Sanoin kyllä väärin, kun kirjoitin tarpeeksi vahva.. Tarkoitin tarpeeksi vahva siihen, että se auto pysähtyy. Tai tarpeeksi vahva siirtämään vuoria.)
rokotetta ottamatta. :) Kyseisen syndrooman voi saada mistä vain, jos on saadakseen, ja useimmiten siitä vielä toipuu täysin. Niin, ja oma sukulaiseni on neliraajahalvaantununut Guillan-Barren seurauksena, mutta silti en pelkää tautia yhtään.
Eikös sinun pitäisi uskoa, että kaikki on Jumalan kädessä? Todennäköinen voi jäädä tapahtumatta ja epätodennäköinen voi tapahtua, ja silti kaikki on korkeammassa kädessä.
Eikös sinun pitäisi uskoa, että kaikki on Jumalan kädessä? Todennäköinen voi jäädä tapahtumatta ja epätodennäköinen voi tapahtua, ja silti kaikki on korkeammassa kädessä.
on sama ottaako rokotteen vai ei. ap
on sama ottaako rokotteen vai ei. ap
sama hiekottaako pihaansa, käyttääkö heijastinta, syökö terveellisesti vai epäterveellisesti jne...
Jos haluaa tällaista uskoa harjoittaa niin eihän se muilta ole pois. Itse kyllä valitsen ihan toisenlaisen lähestymistavan asioihin - arkijärjen.
t. yksi uskis myös
joilla on tarkoitus funtsia. Siis aivan kaikkia asioita maan ja taivaan väliltä, myös näitä terveysasioita. Vanhassa testamentissa on käsky rakentaa kaide katon ympärille, ettei kukaan putoaisi siitä. Mä johdan tästä sellaisen dogmin, että mikäli meistä riippuu, kannattaa yrittää turvata asiat niin, ettei pääse käymään mitään pahaa itselle tai lähimmäiselle. Samoin vanha vihtahousu käski Jeesuksen heittäytyä kalliolta alas, koska enkelit joka tapauksessa ottaisi kiinni ja pelastaisi. Jeesuspa ei mennyt tähän halpaan vaan tokaisi, ettei Jumalaa sovi kiusata. Riskienhallinta on jumalisuutta. Joskus Jumala tekee ihmeen ja varjelee käsittämättömällä tavalla, mutta aika harvoin.
Sinun pitää ap laittaa nyt prosessori pyörimään ja luottaa, että uskovaisena ihmisenä se pyörii Pyhän Hengen johdossa. Yleensä kannattaa tehdä niin kuin terve järki sanoo, se on nyrkkisääntö. Sikapiikistä ei löydy pipliasta mitään mainintaa.
Mielikuvitusta on hauska käyttää, kaikenlaisia asioita voi pohtia. Tällä kuvittelulla voisi jo kirjoittaa Bestsellerin scifiä. Voisin sen vaikka lukaista.