Vertaistukea?
Hei!
Menkat alkavat aina pienellä muutaman päivän tuhruvuodolla, jonka jälkeen kestävät sitten 4 - 5 päivää. Yhteensä vuoto kestää siis noin viikon. Pitäisikö tällaisesta kuukautisia ennakoivasta, yleensä kivuttomasta tuhruvuodosta olla huolissaan? Onko kokemuksia? En ole aikaisemmin ajatellut asiaa, mutta nyt yritämme lasta ja aloin miettiä, voisiko se liittyä keltarauhasen vajaatoimintaan (tätä teettää tutkiva googletus). Kuukautiseni ovat aika kivuliaat, mutta ultraäänitutkimuksessa gynekologi totesi kaiken olevan ok. Tutkimuksessa ihmettelin myös sitä, että kohtuni kuulemma näytti siltä, että olen loppukierrossa, mutta johtofollikkeli oikeassa munasarjassa siltä, että olisinkin kierron puolessavälissä. Voisiko tämäkin viitata siihen, että munasolu ei irtoa, vaikka ovulaatiotesti näyttääkin aina plussaa? Onko jollakin samanlaisia kokemuksia? Epäilyttää mennä lääkäriin valmiin diagnoosin kanssa ja ehkä turhaan..yritystä ei ole takana vielä kauaakaan.
Kiitos vastauksista.
niukasta vuodosta alkuvaiheessa minulla ei ole kokemusta, mutta minusta kannattaa mennä gynekologille. Saat nopeammin selvyyden ja eikä tarvitse murehtia ja asia selviää. Itse päätin kun minullakin on raskauden suunnittelu alkuvaiheessa että kysyn kaikki mikä mietityttää tai tulee jotain outoja tuntemuksia. Tsemppiä sinulle!!