Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö minkä nimisiä on koneelle asennettavat ohjelmat, jotka tallentaa kaiken mitä kirjoittaa?

Vierailija
28.01.2010 |

Kuulin, että tällaisia ohjelmia on olemassa. Epäilen että minua tarkkaillaan, osaisin etsiä onko meillä kys. ohjelmia asennettuna. Kiitos!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/jarmomakela/sinua-vakoillaan" alt="http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/jarmomakela/sinua-vakoillaan">http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/jarmomakela/sinua-vakoillaan</a&gt;

osa keyloggereista on fyysisiä pulikoita, jotka kiinnitetään näppäimistön ja koneen välille, joten tsekkaapa ensin löytyykö tällaista.

Ja tosiaan etsi tietoa netistä hakusanalla keylogger, luulisi sieltä löytyvän tietoa mm. ilmaisista ohjelmista ja niiden asennuksista.

Jos sinulla ei ole koneeseen administraattorioikeuksia (olet omilla tunnuksillasi), et varmaankaan voi edes selata kaikkia kansioita, jos ne on lukittu.

Suosittelen jokaiselle, että jos rahaa vaan löytyy, niin ostakaa oma kone ja opetelkaa sen käyttö alkaen salasanan asettamisesta.

Toisen sähköpostitietojen tarkkaileminen on rikos ja rangaistava teko.

Eiköhän miehesi säikähdä, jos näkee sinun etsivän nyt netistä tietoa keyloggereista ;)

voit saada tarkistamalla koneeseen asennetun tietoturvan sallittujen ohjelmien nimet. Jos siellä on jotain omituisen kuuloista, niin tarkista taas netistä, että mistä ohjelmasta on kyse. Tämän jälkeen voinet poistaa kyseisen ohjelman sallittujen listalta ja kokeilla uudelleen poistaa vakoiluohjelmia esim f-securen työkaluilla.

Vierailija
22/35 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveystoimistoon. Saatat saada apua noihin vainoamisajatuksiisi.

"mielenterveystoimisto"!! mikä sellainen on!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielenterveystoimistosta päivää..."

Vierailija
24/35 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähän ihan huomautuksena, että kyllä todellakin sairaalloisen mustasukkaiset puolisot näitä ohjelmiakin käyttävät (sama ideahan näissä on kun esim. toisen puhelimen tutkimisessa, jota yllättävän moni joskus tekee). Lähipiirissä oli yksi tällainen tapaus, joka paljastui. Siksi on tullut vähän keskimääräistä enemmän asiaan paneuduttua, vaikka omaa miestäni en moisesta epäile.

Ap otappa yhteyttä mielenterveystoimistoon. Saatat saada apua noihin vainoamisajatuksiisi.

Vierailija
25/35 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveystoimistoon. Saatat saada apua noihin vainoamisajatuksiisi.

Valitettavasti joskus parisuhteessa mies tai nainen on valmis tekemään mustasukkaisuuksissaan mitä tahansa. Ja varsinkin miehet, jotka tietävät näistä teknisistä hyvinkin tunnetuista ja helpostiasennettavista ohjelmista voivat surutta käyttää pikkukultavaimoaan hyväksi ja tarkkailla tämän tekemisiä. Siis juuri sinunlaisiasi ihmisiä.

Ei pidä olla sinisilmäinen. Jos ap väittäisi täällä, että hänen miehensä osaa lukea hänen ajatuksensa, jonkun mystisen laitteen avulla, joka on asennettu seinän sisään, voitaisiin puhua vainoharhasta, mutta keylogger on vain tämän päivän eräs sairas ilmiö.

Vierailija
26/35 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveystoimistoista :-O

Vierailija
27/35 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveystoimistoista :-O

ja olen päikkäreiden tarpeessa...

Vierailija
28/35 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sieltä mitään löytynyt. Ei siis meillä ole noita keyloggereita koneella? Toivotaan niin.

Sairas mies se on, tutkii kännykkääkin, laittaa välillä asetuksiin että tallentaa kaikki lähetetyt viestit, tuskin se puhelin niitä itekseen muuttelee. Ärsyttävää!

Ap

Vierailija
29/35 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT-alan ihmisen puoliso...

Ensiksikin: nuo ohjelmat (kuten mitkä tahansa tiedostot ja ohjelmat) voidaan piilottaa tietokonejärjestelmään, niin että ainoastaan koneen pääkäyttäjä tietää missä ne sijaitsee ja miten ne saa esille omilla salasanoillaan jne. Ohjelmia on mahdollista asentaa ihan varsinaiselle koneelle, erilliseen palomuuriin jne. Teimme kerran mieheni kanssa testin, jossa hän piilotti minun tiedoston, ja yritin sitä etsiä. Enpä sitä löytänyt, vaikka olen alan kanssa tekemisissä. Mies sen sitten näytti, ja se oli ihan samassa kansiossa kuin ennenkin mutta piilotettuna. Toisin sanoen löytyi vain tietyllä käskyillä tiettyä kautta.

Opetus: Jos kone ei ole täysin sinun oma, omilla tekemisilläsi suojattu (toisin sanoen olet rajoittanut muilta käyttäjäoikeuksia kuten esim työpaikoilla), et voi tietää mitä koneella on!!! Ja noita piilotiedostoja/ohjelmia ei sitten löydä nuo haittaohjelmien etsijätkään, koska ne on tosiaan piilotettu kaikilta muilta paitsi niiden luojalta!! :D :D

MUTTA ENNEN KAIKKEA: Miksi sinä haluat tietää, onko miehesi asentanut ko. ohjelman?! Jos kerta hänellä ei mitään syytä sille ole? Siis toisien sanoen, jos siinä koneella vaikka sellainen ohjelma olisikin, niin mitä sitten JOS sinulla kerta on puhtaat jauhot pussissa?!?!

Vai oisko hänellä kuitenkin syynsä ;o) ?

Eli: HANKI OMA KONE

Vierailija
31/35 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sitä ohjelmaa piilottaa, kai se sitten osaisi. Mä haluaisin vaan tietää, että lukeeko se kaiken mitä minä kirjoitan. Mä en siis todellakaan halua, että mun kaikki kirjoitukset luetaan, vaikka ihan puhtaat jauhot pussissa onkin. En halua että kaikki sähköpostit tai facebook-keskustelut tulisi hänen tietoonsa. Se on minun mielestä kuin toisen ajatustenlukua. Mä olen kuitenkin ihan oma itseni ja haluan pitää myös omat ajatukseni ominani, hänen ei todellakaan tarvi tietää kaikkea!

Ap

Vierailija
32/35 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiki silloin nähdä laskusta missä käyt

Vierailija
33/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin kiinnostaisi tietää.