Tiedättekö minkä nimisiä on koneelle asennettavat ohjelmat, jotka tallentaa kaiken mitä kirjoittaa?
Kuulin, että tällaisia ohjelmia on olemassa. Epäilen että minua tarkkaillaan, osaisin etsiä onko meillä kys. ohjelmia asennettuna. Kiitos!
Kommentit (35)
aina kun tyhjentää koneen kaikesta sonnesta ja päivittää kaikki, niin näkyy kaikki missä on käyty, mitä on haettu jne...
Kyllähän sinäkin näet helposti siitä koneelta mitä ja missä on käyty...joka koneessa sen näkee,se on sivuhistoria katos.
eipä näe mies eikä kukaan muukaan :)
Suosittelen.
Viestiketju
Älkää vain asennelko tuota ohjelmaa joka linkattiin, ei voi tietää onko turvallinen!
Vierailija - 28.01.10 03:24
http://www.f-secure.com/fi_FI/security/security-lab/tools-and-services/…
11
(Sivuhistorian poisto ei tosiasiassa poista niitä tietoja kokonaan koneelta, jos joku asioista yhtään enemmän tietävä ne haluaa käsiinsä.)
Kyllähän sinäkin näet helposti siitä koneelta mitä ja missä on käyty...joka koneessa sen näkee,se on sivuhistoria katos.
vaan tämän tehdessään, ne näkyy silti kaikki ;)
eipä näe mies eikä kukaan muukaan :)
että ihan tiedoks vaan ;)
Siis on kuullut, että joku ohjelma tallentaa kaikki kirjoitukset, esim mitä sähköposteja kirjoittaa, facebookin keskustelut, eli käytännössä kaikki mitä koneelle näppäimistöllä näpytät.
Ja sitten vielä kiinnostaa se, jos poistaa esim ie:stä yksityisyysasetukset, mistä poistuu sivuhistoria ja väliaikaiset tiedostot, mistä niitä sitten vielä voi katsella?
haluaa itse vakoilla jotakuta muuta...
vakoillaanko minun kirjoituksia jonku ohjelman avulla. Ja mä poistan historiatietoja tämän takia ja haluan tietää senkin, näkeekö tuo kiero mieheni niitäkin vielä jostain
T. AP, jota on kytätty aiemminkin, ja ihan suotta suuresta sairaalloisesta mustasukkaisuudesta
ja tuolla F-securen softalla voit skannata koneesi niiden varalta.
Googlaa "keylogger".
ja tuolla F-securen softalla voit skannata koneesi niiden varalta. Googlaa "keylogger".
Voitko vääntää tämän minulle rautalangasta, miten tapahtuu, kiitos =)
Hyväksyt ensin lisäosan asennuksen, josta aloitussivulla puhutaan: klikkaat Asenna jne. Sitten vain seurailet mitä tapahtuu ja näytöllä olevia ohjeita. Kunhan lisäosa on asentunut, sinulta kysytään haluatko nopean tsekin vai perusteellisemman, ja kannattaa nyt ainakin aluksi valita se nopeampi perusstsekki, se kestää n. 15 min.
Valitset sen ja hyväksyt (klikkaat Ok/ Asenna tai mitä siellä nyt lukeekaan) - ihan hyvät ohjeet tuolla on suomen kielellä. Eikä tarvitse pelätä että tuosta olisi mitään vahinkoa koneelle tms.
Tuloksista saat lisätietoa linkin kautta, eli siellä on kyllä kerrottu mistä on kyse ja miten toimia. Ohjelma ehdottaa että kaikki "löydökset" poistetaan ja voit hyväksyä poiston.
Muuten mitä todennäköisemmin koneeltasi löytyy ainakin cookieita (nimessä yleensä Tracker), näistä ei tarvitse hätääntyä, sillä niitä tulee koneelle aina kun netissä yhtään surffailee. Niillä kerätään tietoa ihmisten käyttäytmisestä netissä yleensä kaupallisiin tarkoituksiin.
Millä nimellä nuo keyloggerit löytää omalta koneelta? löytyykö ne keylogger nimellä vai jollain muulla? ja mistä ne löytää jos niitä on?
minkä nimisiä faileja tms. etsiä suoraan koneelta. Nehän eivät taatusti näy missään Ohjelma-valikossa :)
Mutta tuolla F-securen softalla tai vastaavalla luulisin että "keylogger" tms. lukee hakutuloksissa, jos siis noita löytyy. Sieltähän saa sitten myös hakutulosta klikkaamalla lisätietoa mistä on kyse. Toki jos on jostain pro-tason "häkkäyksistä" kyse, niin voipi olla että niitä ei löydä millään. Tämä on kuitenkin epätodennäköistä ellei tekijä ole it-alan ammattilainen.
21
mä vaan niin haluaisin tietää mistä etsiä ja minkälaisia tiedostoja.. Täytyy varmaan jokaikinen kansio käydä läpi
ap
sitä varten on näitä ohjelmia, kuten tuo F-Securen, joka käy koko koneesi läpi! Jos et itse ole it-alan ihminen, et taatusti niitä itse edes löydä vaikka tutkisit faileja tuntitolkulla.
http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/jarmomakela/sinua-vakoillaan
osa keyloggereista on fyysisiä pulikoita, jotka kiinnitetään näppäimistön ja koneen välille, joten tsekkaapa ensin löytyykö tällaista.
Ja tosiaan etsi tietoa netistä hakusanalla keylogger, luulisi sieltä löytyvän tietoa mm. ilmaisista ohjelmista ja niiden asennuksista.
Jos sinulla ei ole koneeseen administraattorioikeuksia (olet omilla tunnuksillasi), et varmaankaan voi edes selata kaikkia kansioita, jos ne on lukittu.
Suosittelen jokaiselle, että jos rahaa vaan löytyy, niin ostakaa oma kone ja opetelkaa sen käyttö alkaen salasanan asettamisesta.
Toisen sähköpostitietojen tarkkaileminen on rikos ja rangaistava teko.
Eiköhän miehesi säikähdä, jos näkee sinun etsivän nyt netistä tietoa keyloggereista ;)
mielenterveystoimistoon. Saatat saada apua noihin vainoamisajatuksiisi.
nostan tätä ylöspäin ja toivon vastauksia