Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, onkohan mulla keskenmeno päällä vai ei :(?

Vierailija
27.01.2010 |

Kirjoitin jo toiselle palstalle, mutta päätin kysyä täältäkin, kun en saa rauhaa ajatukselta. rv vasta 5+4, eilen illalla huomasin pyyhkiessä että tulee vaaleanpunaista vuotoa. No yön aikana vuoto loppui. Töissä huomasin, että sama vaaleanpunainen vuoto jatkuu. Koko ajan on ollut olo, että "jotain valuu" aivan kuin menkkojen aikana ja outoa jomotusta alavatsalla molemmin puolin. No nyt illalla housuihin tuli ihan kirkasta verta jonkin verran, samanlaista ku menkkojen alkamispäivänä yleensä. Pyyhkiessä tulee edelleen vaaleanpunaista ja seassa pieniä kirkkaanpunaisia verirantuja. Ei vuoda hirveästi, mutta kuitenkin alushousuihin asti. Vuoto pienempää kuin menkkavuoto. Ekassa raskaudessa oli myös vähäistä vaaleanpunaista vuotoa, mutta se lähinnä oli pieni "rantu" paperissa ja nyt sitä on selvästi enemmän. Millähän todennäköisyydellä on keskenmeno??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksi keskenmeno ja yksi onnistunut raskaus. Keskenmenossa vuoto alkoi yhtenä päivänä aika vähäisenä ja sitten toisena päivänä runsaana, siis ihan selvästi runsaana. Siinä ei jäänyt epäselvyyttä etteikö kaikki vuotaisi ulos.

Onnistuneessa raskaudessa vuoti parina päivänä vähän punaista/punaruskeaa.

Tuo siis kuulostaisi kokemusteni välimuodolta. Tiedän tapauksia, joissa tuommoinen ei ole merkinnyt mitään, ja semmoisia joissa se on merkinnyt kaksosraskautta jossa toinen kaksosista on mennyt kesken, sekä tapauksia joissa raskaus on kesken.

Pyydä päästä varhaisultraan tai käy yksityisellä niin saat rauhan.

Vierailija
2/12 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno voi olla alkanut, mutta sikiö vielä paikallaan - silloin vain voi odotella, tuleeko sikiökin ulos.

Keskenmenolta tuo tietysti kuulostaa, mutta itselläni oli kyllä runsaitakin vuotoja raskaudessa, joten never knows. tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on välivuoto, mutta jos alkaa selkeesti hyytymää ja isompaa kokkaretta tulemaan, niin varmaankin on km.

Ultrassahan se vain varmuudella selviää.

Itse vuodin rusehtavaa, osin punertavaa 4, 8, 12 ja 16 viikoilla, se oli ahdistavaa se..

Tsempit, toivottavasti ei lisäänny!!

Vierailija
4/12 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin,että vuoto on normaalia/tavallista niin kauan kuin se ei ole runsaampaa kuin kuukautiset. Kivut voi liittyä itse raskauteenkin (minulla oli niitä koviakin) eikä välttämättä keskenmenoon. Minulla oli kans nuilla viikoilla aika runsastakin lurahtamista housuihin, mutta kaikki oli kuitenkin ok. Sama toistui vielä viikoilla 9 ja 11. Aina ultrattiin kaiken olevan ok. Vuotosyitä ei tiedetty.

Yksi joka aiheuttaa vuotoja, on jokin tulehdus emättimessä, ja testit multakin otettiin. muistaakseni klamydia tms.

Aika on stressaavaa, ja ei yhtään lohduta kun kaikki sanovat että keskenmenoille ei mitään voi, ne tulee jos tulee. Odottele rauhallisin mielin, ja soita kätilölle jonnekkin päivystykseen ja kysy asiasta jos mieltä painaa. Luultavasti pyytää vaan seuraamaan kun "asialle ei nuilla viikoilla mitään voi". Minulla nyt rv32 menossa.

Vierailija
5/12 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulta nuilla viikoilla ultrattiin, löydettiin vain sikiöpussi, ei mitään sen sisältä. Sanottiin että näillä viikoilla ei välttämättä saada vain kaikua mutta kaikki voi olla ok tai samalla todennäköisyydellä koko sikiötä ei edes ole. Ilmeisesti ns tuulimunaa veikkasivat. Sanoivat, että otetaan kontrolliaika kahden viikon päähän, silloin pitäisi jo näkyä. Oli tosi kivat 2 viikkoa odotella onko sitä raskaana vai ei. No kaikki sitten oli kunnossa, mutta yritän sanoa, että ei se ultra tuossa vaiheessa välttämättä rauhaa tuo sinun ajatuksille, saattaa vain aiheuttaa enempi huolta jne. ei voi kuin odotella.

Vierailija
6/12 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni silloin kipuilee ja hieman vuotaa

Vierailija
7/12 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy alkuraskauden vuodoille on myös kohtuun kerääntynyt neste. Mulla todettiin ultrassa rv8+1 terveen alkion lisäksi nestettä kohtuontelossa ja sanottiin, että se on aika yleinen syy alkuraskauden vuotoihin.

Mulla tuota (vaalean punaista nestettä ja limaa) on nyt tullut parina päivänä ulos (rv11). Esikoisesta tuli jonkin verran veristä vuotoa rv13 asti.

Vierailija
8/12 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus viikolta 6 viikolle 13, välillä veristä ja välillä ruskeeta mut niin et piti pitää sidettä koko ajan. kolmas raskaus meni kesken niin että eka tuli ruskeeta vuotoa ja sitten veristä mut ilman hyytymiä ja se oli vähäisempää kun menkoissa. kun menin kolmantena päivänä ultraan niin näky vaan paksuuntuneet limakalvot kohdussa eikä jälkeäkään sikiöstä, se oli viikolla 9.

Vierailija
9/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aamulla paperiin jäi reilusti ihan punaista verta. Seassa oli myös pari "hippua" kudoksen näköistä tavaraa. Siltikään ei ole kovia kipuja eikä vuoda kuin seula. Mitähän tässä tekisi? Pitääkö tosiaan vaan odotella ja elää epävarmuuden kanssa?

Vierailija
10/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto oli todella niukkaa, mutta osasin odottaa, että kesken menee. Sen "aavistaa". Sinuna varautuisin pahimpaan. Ja onneksi raskautesi on vasta noin alussa, itselläni raskaus oli kestänyt jo 3 kuukautta.

Keskenmenoni oli siis marraskuun lopussa, joulukuun lopussa oli ekat kuukautiset km:n jälkeen ja nyt tein eilen positiivisen testin. Raskautuminen km:n jälkeen on "helppoa", vaikka se ei varmasti tässä vaiheessa yhtään lohdutakaan.

Voimia.

Vierailija
11/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla oli vuodon seassa aina välillä "kudospalasten" näköistä tavaraa, mutta oikeasti tyhjentyminen tapahtui vasta saatuani tyhjennyslääkkeet. kaavintaan en siis joutunut.

Onhan myös mahdolllista, että kyse on ihan normaalista alkuraskauden vuotelusta. Itse vuodon alkaessa roikuin kaikilla mahdollisislla keskustelupalstoilla ja hermostutin itteäni entiserstään. Kannattaa soittaa neuvolaan, sieltä saa luotettavinta tietoa.

Vierailija
12/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kahdessa raskaudessa verenvuotoa ja reilusti!! Mun vuodot on johtuneet istukasta, joka on ollu edessä ja toisella kertaa istukka ei ollu kunnolla kiinnittyny heti ja vuosi kohdun ulkopuolelle ja sieltä vuosi sitten ulos. Mutta koskaanhan noista vuodoista ei voi tietää... Joko soitit neuvolaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä