Lihavuuskeskustelun vastapainoksi, miten pysyt hoikkana?
Kommentit (5)
Minulla on hyvin tarkka tuntuma/tunne siitä milloin olen saanut päivän energiantarpeeni tyydytettyä. Ilman, että minun tarvitsee edes laskea kaloreita.
Harrastan myös liikuntaa monta kertaa viikossa. Rakastan urheilua ja haluan käydä spinningissä ja jumpassa aina kuin mahdollista.
Olen pienestä pitäen oppinut syömään säännöllisesti ja kunnon ruokaa. En vältä mitään ruoka-aineita ja herkuttelen kyllä. Kuitenkin pääosa ravinnostani koostuu ihan "oikeasta" ruuasta. En harrasta napostelua enkä juo limua/mehua pitkin päivää enkä oikeastaan muutoinkaan.
Liikkunut olen aina. Sekä hyötyliikuntaa, että kuntoliikuntaa. Joskus enemmän joskus vähemmän. Tämä ei kuitenkaan vaikuta painooni. Painoni on sama riippumatta siitä urheilenko 0 kertaa viikossa vai 5 viikossa. Ilmeisesti osaan suhteuttaa syömiseni liikkumiseeni. En mieti sitä erikseen.
Todella harvoin syön ähkyn, yleensä mielummin liian vähän kuin liikaa. En ota lisää ruokaa. En syö pullia enkä muitakaan herkkuja kuin joskus harvoin juhlatilaisuuksissa. Herkuttelen joskus, mutta kohtuudella.
En syö välipaloja. Lapset on pieniä, joten en kyllä oikein ehdi syömäänkään, ainakaan liikaa missään nimessä:). En myöskään korvaa tätä ajan puutetta napostelulla.
öljyjä ja kalaa senkin edestä. Syön säännöllisin väliajoin enkä jätä aterioita väliin, en napostele noin pääsääntöisesti. En juo paljoa alkoholia ja karkkina syön yleensä suklaata, pieniä määriä kerrallaan. Meillä leivotaan harvoin herkkuja tai voitaikina/muropohjapiirakoita ja yritetään syödä lautasmallin mukaisesti, paljon kasviksia. En mupella leipää ylenmäärin, pari palaa aamulla ja illalla riittää. Syön aamulla välillä kaurapuuroa sen lisäksi.
Maitotuotteet ostetaan rasvattomina, paitsi jäätelö ja ruokakerma, jota käytetään kerran pari viikossa.
Mitähän vielä...yritän olla syömättä turhautumiseen tai tylsyyteen, vaikka hankalaahan se on. Kun tulee mussutushimo (iltaisin tekee joskus kyllä tosi paljon mieli pähkinöitä yms) niin syön vain kohtuullisen määrän sitä mitä haluan ja mitä löytyy. Onneksi en ostele mitään herkkuja (juustoja ja muuta sen sellaista) kaappeihin kovin usein.
tai ainakin pyrkimällä yleensä siihen. Tänään söin pitkästä aikaa pullan ja tuli kaamea turvotus heti :(
Ja ehkä sekin vaikuttaa, ettei ole autoa. Liikun lisäksi nykyään kuntoilumielessä vähintään 2h viikossa. Juon myös paljon vettä ja kahvia.
Mitat tasan samat kuin Laura Lepistöllä: 163cm, 52kg. Kiinteydessä on kyllä vielä tekemistä...