Jokainen mies haluaa oman pojan.
Kommentit (76)
paikkaansa. Minun mieheni oikeastaan kuopusta odottaessa sanoi, että olisi hyvä jos lapsi olisi myös tyttö. Esikoinen siis tyttö. Ajatuksena oli kaveria toisilleen, tuttua ja turvallista kun jo yhden tytön kasvatuksessa ollut mukana ja tuetysti hieman materialistina, että vaatteet ja tarvikkeet periytyy esikoiselta kuopukselle. No poika tuli. Ja onnellinen isä ilman muuta. Tyttö on isän prinsessa ja poika alkaa nyt olemaan ihan isin poika. Joten tietysti rakkaita molemmat. Silti uskon, että kaksi tyttöä olisi ollut miehellenikin ok. Kaksi oli meidän lapsiluvuksi jo päätetty tuli sitten tai poika.
toiveiden täyttymys kun esikoinen oli poika mutta nykyinen mieheni palvoo ainokaista yhteistä tytärtämme. En edes osaisi kuvitella häntä pojan isänä, hän on aivan liian kiltti ja pehmeä kasvattajana.
Meillä on ystäväpiirissä monta tytärten isää joita ei kiinnosta vähääkään mitkään machojutut. Eivätkä tunne jääneensä mitään paitsi ilman poikaa.
Sen huomaa jo siitä että tytön syntymää ei hehkuteta samoin kuin pojan. Kun mies kertoo miehelle että olen saanut pojan niin toisetkin miehet innostuu ihan toisin kuin että jos mies ilmoittaa saaneensa tytön.
Joillakin ihmisillä voi jostain (usein ehkä jostain lapsuuden traumasta tai kokemuksesta johtuen?) syystä olla toive lapsen sukupuolesta, mutta valtaosa ihmisistä toivoo ihan vain lasta ylipäätään, ja mielellään tervettä.
Toki myös kaikenlaisia vajakkeja mahtuu mukaan kun puhutaan koko ihmiskunnasta, mutta he eivät todellakaan edusta koko miessukukuntaa, vaikka siltä saattaa vaikuttaakin kun he kovaan ääneen tuovat omaa kantaansa esille.
Itse en olisi ikimaailmassa tehnyt lapsia miehen kanssa, joka toivoisi ehdottomasti jompaa kumpaa sukupuolta, saati että toisi tätä toivettaan vielä esiin. Millainen äiti antaa tyttärensä elää isän kanssa, jolle oma tytär oli pettymys jo syntyessään??? Eikö teillä ole mitään käsitystä kuinka haitallista tuollainen on tytön kehitykselle, yritti mies sitten salata tunteensa tai ei???
Pidän myös jotenkin yksinkertaisina sellaisia ihmisiä, jotka iloitsevat pojan synnyttyä että nyt sai isä kalakaverin tms. Meidän tyttömme ovat ainakin pienestä pitäen kulkeneet onnellisina miehen mukana kalassa ja remontoimassa, eikä sukupuoli muutenkaan ole koskaan menoa haitannut. Mutta minun mieheni ei olekkaan stereotypioiden uhri, vaan osaa kohdella ihmisiä hyvin! Esteet sille, että ei muka pysty elämässä jotain tekemään ei ole pöksyissä vaan pään sisällä!
"Jaaha. Voit tulla mun ukolta vahvistamaan
että se ei halua enää yhtäkään lasta. Ja kaksi hupakkoa on. "
se ei halua vaan myöntää ettei todellakaan kestäisi jos tulisi kolmas tyttö!!!
mies kyllä haluaa aina oman pojan, ei tyttöä saatika sitten vain tyttöjä...
se olisi miehelle pahin pettymys, eihän mies uskalla enään yrittää sitä rakasta poikaa tehdä, kun todennäköistä saada taas ei toivottu tyttö!!!!
jokainen mies haluaa pojan ja jokainen nainen tytön. Lisääntyminenhän on tavallaan itsensä kopioimista :)
Luulin jo ap:tä provoksi, mutta aina vaan hullumpia heittoja tulee. Sanoisin, että puhukaa vain oamsta puolestanne.
Joillakin ihmisillä voi jostain (usein ehkä jostain lapsuuden traumasta tai kokemuksesta johtuen?) syystä olla toive lapsen sukupuolesta, mutta valtaosa ihmisistä toivoo ihan vain lasta ylipäätään, ja mielellään tervettä. Toki myös kaikenlaisia vajakkeja mahtuu mukaan kun puhutaan koko ihmiskunnasta, mutta he eivät todellakaan edusta koko miessukukuntaa, vaikka siltä saattaa vaikuttaakin kun he kovaan ääneen tuovat omaa kantaansa esille. Itse en olisi ikimaailmassa tehnyt lapsia miehen kanssa, joka toivoisi ehdottomasti jompaa kumpaa sukupuolta, saati että toisi tätä toivettaan vielä esiin. Millainen äiti antaa tyttärensä elää isän kanssa, jolle oma tytär oli pettymys jo syntyessään??? Eikö teillä ole mitään käsitystä kuinka haitallista tuollainen on tytön kehitykselle, yritti mies sitten salata tunteensa tai ei??? Pidän myös jotenkin yksinkertaisina sellaisia ihmisiä, jotka iloitsevat pojan synnyttyä että nyt sai isä kalakaverin tms. Meidän tyttömme ovat ainakin pienestä pitäen kulkeneet onnellisina miehen mukana kalassa ja remontoimassa, eikä sukupuoli muutenkaan ole koskaan menoa haitannut. Mutta minun mieheni ei olekkaan stereotypioiden uhri, vaan osaa kohdella ihmisiä hyvin! Esteet sille, että ei muka pysty elämässä jotain tekemään ei ole pöksyissä vaan pään sisällä!
Voisin myös yksinkertaistaa, että wt-äijät haluaa pojan päristelykaveriksi ja isot pissikset sen "prinsessan" rakentelemaan tekokynsiä, koska kaikki tytöt ja kaikki pojathan ovat samasta muotista, ovathan...
Mä en oikein usko tuohon, tai sit mun mies on tosi
"hyvä näyttelijä. Muissa asioissa ei kyllä ole.
Meillä oli kaksi tyttöä ja mies toivoi kolmattakin tyttöä.
Poika tuli, joka on tietenkin hyvin rakas meille kaikille.
Mutta uskon todella, että mieheni toivoi aidosti kolmatta tyttöä. Puhui aina, miten kiva olisi iskälle vielä yksi prinsessa"
ihan selvästi mies ei vaan kehdannut sanoa, että toivoi poikaa
poika alustavan ultra-arvion mukaan. Eiköhän silti miehelläkin ole oikeus toivoa tyttöä. Tai tuon arvion jälkeen on sopeutunut ajatukseen, mutta ennen sitä myönsi "lievästi" toivovansa tyttöä. Tuo on minun arvio, ettei koe pojan isyyttä niin luotevaksi. Toisaalta syy voi olla ihan siinäkin, että ei ole sillä tavoin ollut koskaan pojan isä kuin tyttöjen. Esikoistyttö oli 10v. erotessa ja poika vasta 4kk. Poika on jäänyt etäiseksi verrattuna tuohon esikoistyttöön ja tähän yhteiseen tyttöön, kun pojalle ei ole koskaan ollut lähivanhempi.
Nyt on yhteinen tyttö ja toivoo tästä toisesta yhteisestä myös tyttöä. Jotenkin vaan ei koe isyyttä niin luotevaksi (ei toki myönnä ääneen) pojan kanssa...
vaikuttaa sairaalta. Tarkkaile miestäsi!
noin tyhmä mies. Ja ap on sen verran lapsellinen, ettei ymmärrä, että tällaisia asioita ei voi yleistää.
tyypillistä vanhoillista ajattelua! Minusta se vaikuttaisi sairaalta jos mies haluaisi vain poikaa ja tytöt olisi ihan yhtä tyhjän kanssa.
Nyt on yhteinen tyttö ja toivoo tästä toisesta yhteisestä myös tyttöä. Jotenkin vaan ei koe isyyttä niin luotevaksi (ei toki myönnä ääneen) pojan kanssa...
voi mikä pettymys saada 3 tyttö,eikä yhtään poikaa
mun mies ei välttämättä olisi halunnut kumpaakaan sukupuolta ja molemmat näyttävät kuitenkin kelpaavan.
Ja sille, joka sanoi että jokainen nainen haluaa oman tytön, ei pidä paikkaansa. Halusin aina vain poikia, sekaan tuli yksi tyttökin. Toki näin jälkikäteen olen asiasta iloinen.
poika sen olla pitää, joku joka muuta väittää niin valehtelee...
miehelle riittää perheen naiseksi oma vaimo, ei siihen mitään tyttölasta tarvita...
jos mies saa pelkkiä tyttöjä ja väittää, ettei edes toivo tai halua poikaa, niin valehtelee, eikä kehtaa myöntää, että toivoisi poikaa, kun tietää, että tyttö sieltä kumminkin tulee...sääli semmoisia miehiä jotka saavat vain tyttöjä
Oletko sä ihan täysipäinen??
poika sen olla pitää, joku joka muuta väittää niin valehtelee... miehelle riittää perheen naiseksi oma vaimo, ei siihen mitään tyttölasta tarvita... jos mies saa pelkkiä tyttöjä ja väittää, ettei edes toivo tai halua poikaa, niin valehtelee, eikä kehtaa myöntää, että toivoisi poikaa, kun tietää, että tyttö sieltä kumminkin tulee...sääli semmoisia miehiä jotka saavat vain tyttöjä
Miehelle on kivaa kun pojan kanssa voi puuhata miestenjuttuja, mutta toisaalta tyttö kyllä vie isää miten tahtoo;-) Molemmat kivoja, nim. pojan ja tytön isä