Mikä ehkäisy 30-vuotiaalle toisen lapsen jälkeen?!!
Pillereistä "pimahdan" ja muutenkin inhoan hormonien nielemistä.. Ja pelkään unohtavani niitten ottamisen.
Kierukan kannalla oli (siis kupari) ja ajattelin sen laitatuttaa jälkitarkastuksen yhteydessä mutta "täältä kuulin" että epäluotettava ehkäisymenetelmä..
Minkä ihmeen valitsisin, varma pitää olla koska lapsiluku jäämässä kahteen, mutta mihinkään sterilisaatioon en ole suostumassa!
Kommentit (25)
joten senkin takia hormonikierukka on ei.
Minulla minipillereistä alkoi vuoto jos otin pillerin edes pari tuntia myöhässä ja sen takia vuosin sitten seuraaviin kuukautisiin saakka, vaikka olisi vasta puoliväli menossa..tosi kivaa..
ap
Suosittelen. Ei tule sivuoireita. Eräs gynekologini sanoi ettei ikinä antaisi tyttärelleen hormonivalmisteita.
Ihan hyvä on ollut. En halua hormoniehkäisyä.
http://www.aamulehti.fi/teema/kuluttaja/kuparikierukka-on-halvin/11566
Nova ton mukaan 24e /vuosi.
Hyvin toiminut, että ei se hinta todellakaan tärkein peruste, mutta plussa että halpakin.
mutta ei se perinteinen Nova-T joka aika iso kapistus ja aiheutti minullekin mahakipua ja runsasta menkkavuotoa.
Nyt minulla pienempi uudempi Flexi-T 300, ei mitään sivuoireita, ei edes runsaammat kuukautiset ja kipuja ei ole ollut ollenkaan. Ja ihan on yhtä luotettava ehkäisin kuin pilleritkin.
Laittaminen ei sattunut yhtään.
Mulle ei hormoni ehkäisyt sovi, pimahdan ja san viel migreeninkin.
Kokeilin myös minipillereitä, joissa samaa hormonia kuin hormonikierukassa ja ne eivät sopineet ollenkaan. Jatkuvaa vuotuo, siis ihan todella jatkuvaa. Saattoi olla 2-3 päivää väliä ja sitten taas vuotot 1.5 viikkoa jne. Ehkäisi kyllä todella tehokkaasti kun ei paljon mielitehnyt kun kokoajan menkat : /
pillerit sai lopetettua kun meni hermot lopullisesti ja senjälkeen meni vielä melkein kuukausi että vuoto loppui. Lisäksi tuli turvotusta ja aknea.