Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiarkistoinnista! Miten säilytätte kaikki paperit yms.?

Vierailija
27.01.2010 |

Nyt menee hermo (taas) kaikkiin pankki-, vakuutus- ja muihin papereihin! Miten arkistoitte, jos arkistoitte? Ja kauan niitä esim. tiliotteita pitikään hilloa nurkissaan?

Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 VUOTTA

Vierailija
2/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä välilehdet, joissa otsikot. Mun pikkufirman paperit "haitarisalkussa", eri kuiteille ja lapuille omat lokerot.

Kerran vuodessa pakkaan tiliotteet yms kirjekuoreen, kirjoitan päälle mitä kuoressa on, miltä vuodelta ja vien kellariin tiettyyn pahvilaatikkoon, jossa muita samanlaisia kuoria. Jostain muistan kuulleeni, että tiliotteet pitää säilyttää 5 v.

Firman kuitit vien kirjanpitäjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja järkkäsin n. 5 vuotta sitten kaikki laskut yms kansioihin. Heitin surutta pois jo kolmen vuoden takaiset laskut sun muut laput, joilla ei enää mitään tehnyt. Tän jälkeen aloin joka kuukausi laittaan kaikki tulleet laskut yms heti kansioihin oikeille kohdilleen, kun ne on maksettu. Hyvin pysyy järjestyksessä ja löytää nopeasti tietyn lapun, kun tarvii. Nyt ollaan muutettu lähes kaikki paperilaskut tuleen suoraan nettipankkiin, jotta ei tule enää noita paperiversioita. Myöskään tiliotteita ei tilata, koska tarpeen tullen ne saa pankista hankittua.

Vierailija
4/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boksissa on kiskot riippukansioille sekä nuo itse kansiot. Boksin saa lukkoon ja siinä on kantokahva, ihan loistokeksintö. Siellä mulla on aakkostettuna eri sorttiset paperit omiin lokosiinsa.

Mun mies on etsinyt samanlaista arkistointilootaa, mutta lienevätkö loppuneet maailmasta, kun ei edes webistä tunnu löytyvän.

Vierailija
5/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaapissa kaikki paperit A4-laatikoissa (n.10 kpl), päätyyn merkitty: Tilipaperit / Verotus / jne.

En jaksa mapittaa, isken aina uusimmat paperit laatikkoon päällimmäisiksi. Tietysti jos vanhoja tarvitsee, pitää sittenkaivella. Vanhimmat paperit on helppo heittää roskiin pohjalta kun tilaa tarvitaan lisää.

Avoimet laskut/ paperit jätän työpöydälleni laatikkoon kunnes käsitelty=> arkistolaatikkoon.

Vierailija
6/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitinkin jo pankkiin ja laitoin tiliotteet verkkopankkiin, jolloin siis niitä paperiversioita ei enää tule.

Kansioita meiltäkin kyllä löytyy, mutta taidan vaan olla liian laiska niitä papereita sinne lajittelemaan ;) Noi laatikot voisi sinänsä toimia paremmin meillä...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi