Kokemuksia vauvarokosta ja ihottumista
Omalla kymmenkuisella tytöllä on ollut nyt 3päivää ihottumaa, joka on levinnyt kyynärtaipeista selkään ja mahaan, nyt menossa kohti jalkoja ja kasvoja. Ihottuma on harmitonta, ei kutise yms.
Korkeaa kuumetta ei siis ole ollut, on sattanut olla lämpöä, mitä en itse ole huomannut.
Ihottuman on pienen pientä näppylää ja muutama isompi läiskä. Mitään ruoka aine allergioita ei ole.. Ainut poikkeus mitä ollaan lähipäivinä tehty, että aloitettiin devitol pitkän tauon jälkeen ja tytölle ollaan juotettu enemmän vettä.
Mitä ihmettä tämä voisi olla, koska ihottuma ei näytä laantuvan ollenkaan.. APUJA
Kommentit (6)
Kun vauvarokkoa nimitetäänkin 3 päivän kuumeeksija nimenomaan korkeaksi kuumeeksi, että ei tässä varmaan siitä ole kyse..
En tosiaan tiedä.
Mun lapsella oli korkea kuume yli 4 päivää, ja kun kuume laski, tuli näppylöitä. Hävisivät saman päivän aikana.
minkävärisiä näpyt ovat?
oletko käyttänyt lääkärissä, neuvolassa?
ei kuulosta vauvarokolta koska ei kuumetta.
Sibicort on hyvä voide, saa apteeksita.
Näppylät ovat siis haalean punaisia, ei mitään kirkuvan punaisia ja eivät siis kutise.
No ainakin on vauvarokko suljettu pois kuvioista. Meidät ohjattiin menemään huomenna sairaanhoitajan päivystykseen, tää kunnallinen hoito kun on niin mahtavaa!
Onko nokkosrokko kutisevaa?
Viikonloppuna oli kuumetta, muttei enää. Iho ei kutise, joten en oo tehnyt asialle mitään. Mä oon niin pettynyt kunnalliseen terv.hoitoon meilläpäin, etten viitti mennä hakemaan sieltä reseptiä johonkin turhaan rasvaan. Seurailen tilannetta pari päivää ja meen sit yksityiselle, jos pahenee tms. Vaikuttaa onneksi aika harmittomalta.
mutta lapsellani vauvarokkoihottuma oli sellaista punaisen mannaryynin näköistä ja sitä oli ennen kaikkea rinnassa, vatsalla ja selässä. Ei niinkään käsissä ja jaloissa, ei myöskään kasvoilla. Ja sitä edeltäen oli 3 vrk tosi korkea kuume (41,8 korkeimmillaan) joka ei meinannut laskea edes lääkkeillä.