Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasisteja palstalla

Vierailija
27.01.2010 |

Huvittuneena luen näitä rasistisia mamu-kommentteja. Taitaa olla kyse ihmisistä, jotka itse eivät ole elämässään päässeet edes niin pitkälle, että voisivat asuinpaikkansa valita sieltä, missä mamuja ei ole (jos kerran niin elämää haittaavat).

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee likaisen työn kuten siivouksen ja hommat jotka ei meitä suomalaisia kiinnosta. Maksavat veroja ja elättävät samalla meitä alkuperäisiä asukkaita jotka käymme sossunluukulla ja nautimme iltapäivä sarjoista television välityksellä.

Vierailija
2/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamu-kriittisyyskin on rasismia. Vaikeahan se sitten on asiasta keskustella olematta rasisti ja myönnän siinä tapauksessa syyllisyyteni.

Jos katson tässä ympärilleni, niin me kaikki olemme tuolla määritelmällä rasisteja. Silti olemme koulutettuja, hyvätuloisia ja asumme vähintään keskiluokkaisilla alueilla kaukana "slummeista". Se on näiden suvaitsevaisuushihhuleiden vaikea myöntää, että mamu-kritiikki ei olekaan syrjäytyneiden yksinoikeus.

Työkavereina ei muuten ole somaleita... Eikä asiakkainakaan, kun asiakkaat ei ole ihan kadun tallaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen matkustellut paljon, mutta niin juntti ja itsekäs en ole että raisistiksi alkaisin. Tekosyy nuo "huonot kokemukset".

Vierailija
4/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkentaa että huvitutko mamu-kriittisyydestä vai rasismista. Siinä on vissi ero.

Rasismi on rotuun perustuvaa syrjintää. Mamu-kriittisyys on taas suomen päättäjien linjausten mukaiseen maahanmuuton ehtojen muutokseen kohdistuvaa kriittisyyttä. Lisäksi se kohdistuu siihen että maahanmuuttajat eivät suostu sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntajärjestykseen.

Pidetään asiat ja faktat järjestyksessä.

Vierailija
5/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin sivistynyt että ymmärrän ja hyväksyn myös rasistit ihmisinä.

Ap ehkä kuvittelee olevansa parempi, kun vähän sormettaa palstan rasisteja. Silti hän itse kaatuu samaan kuoppaan kuin nämä hänen kutsumansa rasistit.

Minä sensijaan kirjanoppineena ja lukeneena ihmisenä olen eräänlainen valaistunut kansankynttilä.

Vierailija
6/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka he eivät itse hyväksy muita ihmisiä.

Etupäässä he arvostavat vain samanlaisia ihmisiä, rasistit halveksivat myös koulutettuja ja paremmin toimeentulevia.Kokemuksesta tiedän..

Vierailija
7/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkentaa että huvitutko mamu-kriittisyydestä vai rasismista. Siinä on vissi ero.

Rasismi on rotuun perustuvaa syrjintää. Mamu-kriittisyys on taas suomen päättäjien linjausten mukaiseen maahanmuuton ehtojen muutokseen kohdistuvaa kriittisyyttä. Lisäksi se kohdistuu siihen että maahanmuuttajat eivät suostu sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntajärjestykseen.

Pidetään asiat ja faktat järjestyksessä.

Suurin osa maahanmuuttajusta "suostuu" sitäpaitsi sopeutumaan, jopa siinä onnistuisivatkin, ellei heitä jatkuvasti syyllistettäisi maahanmuuttajuudestaan. Rasistit vain käyttävät keppihevosenaan "maahanmuuttaja kriittisyyttä" (kuten myös sinä!). Esim. muslimitausta ja vaikkapa huivin käyttäminen ei estä Suomeen sopeutumista ja Suomen lakien noudattamista.

Totta on, että lainsäädännössä on puutteita, kuten myös lain toteutuksessa (esim. maahanmuuttajille suunnattujen kurssien riittämättömyys ja huono laatu), mutta silloinhan ongelma on suomalaisissa, ja kritiikin tulee kohdistua Suomeen ja täkäläiseen järjestelmään, ei maahanmuuttajiin.

Eli, ei nyt viitsitä piiloutua siltä tosiasialta, että rasisti on aina rasisti, kutsui hän itseään miksi tahansa.

Vierailija
8/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

somalit on ihania?

Vierailija
9/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamu-kriittisyys on taas suomen päättäjien linjausten mukaiseen maahanmuuton ehtojen muutokseen kohdistuvaa kriittisyyttä. Lisäksi se kohdistuu siihen että maahanmuuttajat eivät suostu sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntajärjestykseen. i]

Montako maahanmuuttajaa tunnet?

Vierailija
10/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasistit halveksivat myös koulutettuja ja paremmin toimeentulevia.Kokemuksesta tiedän..

ei kaikki ole samanlaisia, joten et tiedä

Vierailija
11/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin sivistynyt että ymmärrän ja hyväksyn myös rasistit ihmisinä.

Ap ehkä kuvittelee olevansa parempi, kun vähän sormettaa palstan rasisteja. Silti hän itse kaatuu samaan kuoppaan kuin nämä hänen kutsumansa rasistit.

Minä sensijaan kirjanoppineena ja lukeneena ihmisenä olen eräänlainen valaistunut kansankynttilä.

Kansankynttilä... siis opettaja.

Vierailija
12/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaperheiden nuoret.

Vierailija
13/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tehneet minusta rasistin.

Somalit ja mustalaiset -ei kiitos.

Vietnamilaiset, turkkilaiset ym. ahkaraa väkeä, tervetuloa!

Vierailija
14/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluuloinen on säälittävä raukka.

Rasisti taas vaarallinen henkilö, jota ei saa päästää vihankohteensa lähelle.

Suurin osa on kuitenkin näitä ennakkoluuloisia jotka jupisevat kotonaan eivätkä uskalla sanoa asioista päin näköä.

Vierailija
15/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näistä "rasisteista" tällä palstalla nyökkäilee kiltisti somali herralle töissään. Sitten jupisevat itsekseen tai vasta kotonaan kuinka ärsyttävää on teeskennellä miellyttävää työkaveria tuolle herralle.

Vierailija
16/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ainakaan halua suomen islamilaistuvan.

Eikös muuten Iran ja Afganistan olleet suvaitsevimpia islamilaisvaltioita 30-40 vuotta sitten.

Mites siinä sitten kävikään :|

Vierailija
17/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en silti vaan jostain syystä ole sitä mieltä, että kaikki suomalaiset olisi huonoja.

Valitettavasti ikävät kokemukset tehneet rasistin

Vierailija
18/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät ole halunneet sopeutua tänne ja ruveta elämään meidän kulttuurimme vaatimalla tavalla. Virolaisista, venäläisistä, vietnamilaisista mulla ei ole mitään sen pahempaa sanottavaa kuin suomalaistakaan. Ne sentään yrittävät olla silleen suomalaisittain ja käydä töissä.

Vierailija
19/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maissa...jos minä saisin päättää en ottas yhtään pakolaista tänne...tää on nii naurettavaa touhua..ja ne jotka tääl nyt on nii pikkasen vois olla nöyrempiä eikä tulla maahan niinkuin sen omistas....

Vierailija
20/21 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylpeä siitä! Suomi suomalaisille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä