Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet töykeä lapsesi opettajalle, kaupan kassalle, verotoimistossa?

Vierailija
27.01.2010 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jos jotain olen siinä oppinut, että pyrin olemaan kaikille ystävällinen ja kohtelemaan asiallisesti, niin kuin itseäni haluaisin kohdeltavan. Tietenkään liikaa mielistelemättä..

Lapseni on vasta alta kahden ikäinen, mutta haluan olla hyvänä esimerkkinä kohteliaasta käytöksestä virastoissa ym. Kiitos ja hymy eivät maksa mitään! Yritän myös aina jotenkin kiittää hyvästä asiakaspalvelusta, jos joku palvelee hyvin, sillä tiedän omasta kokemuksesta miten se lämmittää. Ei niitä kehuja liian usein saa :)

Vierailija
2/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jos jotain olen siinä oppinut, että pyrin olemaan kaikille ystävällinen ja kohtelemaan asiallisesti, niin kuin itseäni haluaisin kohdeltavan. Tietenkään liikaa mielistelemättä..

Hymyillään kun tavataan. :)

t. toinen asiakaspalvelija...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihmettelen sitä, miten esim. yrittäjät viitsivät käyttäytyä asiakaspalvelutilanteessa öykkäröiden ja ylpeästi.. Kyllä minä asiakaspalvelijana silti olen yrittäjienkin mahdollinen asiakas, ja usein töykeän kohtelun jälkeen entinen asiakas.. Valitettavaa, mutta näin on.

Vierailija
4/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan aina hyvää palvelua joka paikasta.

Kun esittää reklamaationkin asiallisesti, tunteilematta ja huumorilla, minut otetaan paljon vakavammin kuin räyhäpetterit.

Olen opettanut lapsenikin olemaan esim. kaupan kassoille ystävällinen. Nolointa on ollut, kun poikani kassalla tervehtii työntekijää, tämä ei vastaa... Selitin pojalleni, että vika ei ole sinun. Toimit oikein, mutta tervehtimätön osapuoli käyttäytyi moukkamaisesti.

Vierailija
5/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä puhu sen kanssa mitään muutenkaan, saati että töykeilisin jotenkin erityisesti.

Yleensä en ole töykeä kuin takaisin päin. Jos lapsen opettaja on mulle töykeä, luultavasti en viitsi olla kovin kohtelias sinnekään päin.

Useammin joudun itse töykeilyn kohteeksi kuin, että pääsen/joudun itse töykeilemään. Naapurustossa, terveyskeskuksessa, kelassa esim.

Vierailija
6/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos mulle ollaan niin en sano koskaan takas...koska en uskalla...suorastaan ärsyttää kun en voi sanoa just sitä mitä haluan vaan kaiken paskan otan...töissäkin teen aina kaikki paska hommat...miten tästä pääsee pois?

Vierailija
7/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä puhu sen kanssa mitään muutenkaan, saati että töykeilisin jotenkin erityisesti.

Yleensä en ole töykeä kuin takaisin päin. Jos lapsen opettaja on mulle töykeä, luultavasti en viitsi olla kovin kohtelias sinnekään päin.

Useammin joudun itse töykeilyn kohteeksi kuin, että pääsen/joudun itse töykeilemään. Naapurustossa, terveyskeskuksessa, kelassa esim.

Vierailija
8/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina olemaan kohtelias ja ystävällinen kaikille ihmisille, muillekin kuin omille asiakkaille. Jos käyttäytyisin huonosti jossain, niin pahimmassa tapauksessa se kantautuisi potentiaalisten asikkaiden korviin, ja sitä kautta menettäisin mahdollisia asiakkaita.

Ikävä kyllä, ihan kaikkia asiakkaita ei voi miellyttää.. Ja yrittäjän näkökulmasta hinnasta valittavat asiakkaat ovat vaikeimpia, koska hintaa ei kuitenkaan voi kovin paljon laskea.

Mutta palvelualoilla hyvä ja asiantunteva palvelu ratkaisee kyllä paljon!

Vierailija
9/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vain mäntit sivistymättömät moukat menevät kyseisiin paikkoihin purkamaan pahaa oloaan asiakaspalvelijoihin.

Itse asennoidun niin, että he tekevät vain työtään, ja kohtelen heitä sen mukaisesti kuin toivoisin itseäni kohdeltavan.

Valitan harvoin mistään, ja jos valitan, teen sen asiallisesti haukkumatta henkilökuntaa.

Itse en onneksi ole asiakaspalvlutyössä, mutta aviomies on, ja häneltä kuulee välillä niin uskomattomia juttuja asiakkaista, että on vaikea uskoa ko. asiakkaiden olevan aikuisia, saati sitten normaalin älykkyysosamäärän omaavia henkilöitä...

Vierailija
10/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupan kassa, opettaja, verovirkailija olet töykeä asiakkaallesi?

Päin vastoin, menen jokaiseen asiakaspalvelutilanteeseen sillä mielellä, että asiakas on miellyttävä ja saamme hänen ongelmansa selvitettyä yhdessä.

Mutta jos asiakkaan ennakkoasetelma on se, että "kaikki tää paska on ton akan syytä", niin peli on kyllä menetetty. Näissä tilanteissa yleensä vastassa on jankuttava, minun puheeni ohittava ja korvansa kaikelta sulkeva "minä olen oikeassa"-tyyppinen henkilö, eikä se tilanne muutu miksikään asiakaspalvelutilaneen aikana. Ja kun tilanne ei selviä (niin kuin asiakas oli kuvitellut), niin kiitokseksi saan yleensä haukut ja puhelimen luurin korvaan.

Mutta ei siinä sitten muuta kuin syvä hengitys ja iloisella mielellä seuraavaan puheluun :) Suurin osa asiakkaista nimitäin on todella ystävällisiä ja heitä on ilo palvella.

Vierailija
11/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin todeta, että kassalle ollaan töykeitä ihan vaan siten, että ei tervehditä, ei sanota "ole hyvä" rahaa/pankkikorttia ojennettaessa, eikä sanota "kiitos", kun kassa ojentaa vaihtorahat/pankkikortin kuitteineen takaisin. En itse ainakaan odottanut sen kummempia jutusteluita, mutta harvalta luonnistuivat nämä pienet kohteliaisuudetkaan. Erityisesti 50+ -ikäiset miehet eivät juuri noteeranneet kassaa, paitsi jos palvelussa/tuotteessa/hinnassa oli jotain reklamoitavaa.

Itse hymyilen aina kassalle tullessani, sanon "hei", "ole hyvä" ja "kiitos", ja joskus saatan jotain jutustellakin, jos olen sillä tuulella. Koskaan en kuitenkaan ole niin huonolla tuulella, ettenkö muistaisi noita kohteliaisuuksia sanoa, sillä kokemuksesta tiedän, että yksi kohtelias asiakas monen jurottajan jälkeen pelastaa paljon!

Vierailija
12/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muuten saanut esim. verovirastossa loistavaa palvelua.

Vierailija
13/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenkin alkanut tekemään johtopäätöksiä ihmisistä sillä perusteella, miten kohtelevat heitä palvelevia ihmisiä. Ihmisen todellisen sivistystason ja ns. sydämen sivistyksen näkee siinä.

En pysty kunnioittamaan ihmistä, joka toistuvasti käyttäytyy töykeästi muita ihmisiä kohtaan. Varsinkaan tilanteessa ns. heikommassa asemassa olevaa. Huonoja hetkiä tietty tulee melkein jokaiselle, mutta yleisemmin.

Vierailija
14/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeäksi muutun, jos minua kohtaan ollaan töykeitä.

Vierailija
15/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yleensä ilkeä kellekään. Välillä ottaa päähän se, että jos itse yritän nätisti jonkin asian selvittää niin se työntekijä käyttäytyy minua kohtaan töykeästi. Usein on meinannut hermot mennä tällaisen henkilön kanssa, mutta silti olen ollut kohtelias. Ensi kerralla taidan ottaa ja avautua takaisin.

Vierailija
16/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai kumma tapaus kun erittäin harvoin koen saavani töykeää palvelua. Uskon, että omalla käyttäytymisellä, sanavalinnoilla ym on vaikutusta millaiseksi vuorovaikutus syntyy. Tasaveroinen suhtautuminen vastapuoleen edesauttaa asiointia. Jämäkkä saa olla, mutta senkin voi tehdä asiallisesti ei töykeästi.

Vierailija
17/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ollut pakollisilla asioilla niin väsyneenä/kipeänä että varman kaikenlainen kohteliais jutustelu yms. on jäänyt pois. Ja joskus oolen ollut töykeä jos minulle on oltu töykeitä.

Mutta pyrin kyllä olemaan kohtelias ja mukava muille ihmisille, saatan esim. hiljaisena aikana jutustella kassan kanssa, tervehdin aina bussikuskeja yms. Lapsena kun on painotettu muiden huomioonottamista ja käytöstapoja niin ei ne hevillä unohdu aikuisenakaan.

Vierailija
18/18 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen todellisen sivistystason ja ns. sydämen sivistyksen näkee siinä.

Totta, ja "sydämen sivistys" on kiva termi. Kiitos siitä :)