Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kaikki eka-tokaluokkaliset tytöt ilkeitä "pikkukanoja"?Vaikuttaako vanhempien malli?

Vierailija
27.01.2010 |

Jos äiti on ilkeä, puhuu pahaa toisista, on kaksinaamainen ja kieroilee niin tuleeko siinä tapauksessa tytöstäkin jo pienenä sellainen? Vai onko ne tytöt vaan usein sellaisia riippumatta minkälainen se äiti on? Itse poikien äitinä en voi kuin ihmetellä miten ekaluokkalienn tyttö osaa jo kieroilla niin taitavasti. Mielistelee kovin naaman edessä mutta ilkeilee ja syrjii toisia kun kukaan aikuinen ei näe. Tahallaan haluaa jättää porukan ulkopuolelle jonkun.

Minkälaisia kokemuksia teillä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan selvä. Pojat voi olla "häirikköjä" mutta tytöt syrjii, mustamaalaa, nolaa, sulkee ulkopuolelle, painostaa, valehtelee jne. ja tämä alkaa jo ekaluokalla, usein jo eskarissa.

Karmeaa katsottavaa. En tiedä mistä on peräisin.

Mulla on kaksi tyttöä, ja molemmat saavat osansa tästä "tyttöjen välisestä ystävyydestä" vai miksi sitä oikein kutsuisi? Juuri tämä kolmen kopla - systeemi.

Omat lapset olen koittanut kasvattaa erilaisiksi, ja ovatkin aina viihtyneet paremmin poikien kuin tyttöjen kanssa, kuten itsekin aikoinaan... En vain osannut sitä "peliä" mitä tytöt pitää, enkä osaa vieläkään.

Vierailija
22/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin mitä mieleen juolahtaa. Vaikeahan sitä on vanhempien suoraan tuohon asiaan puuttua jos ei sitä näe, kun vanhempien edessä usein ovatkin ihan kiltisti toisten lasten kanssa. mutta jossain mättää muuten, ei ole kaikki kohdillaan kasvatuksessa jo tälläistä tekee

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai välitä jos itse on samanlainen ja aina ollut. Kun aikuisissa akoissahan riittää näitä ihan tarpeeksi myös.

Ap

Vierailija
24/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se julmuus on vaan fyysisempää, viedään pipoja ja laukkuja, tönitään, lyödään, ei oteta mukaan leikkeihin ja peleihin, valehtelee jne. Ja tähän ihan kasvatetaan, joskin yleensä tiedostamatta: pojille sallitaan enemmän fyysistä touhua myös negatiivisessa mielessä, jolloin ei tule niin isoa tarvetta ilmaista aggressioitaan muilla keinoin. Tytöillä fyysinen aggressiivisuus taas tuomitaan jyrkemmin, jolloin on ihan luonnollista että sille löydetään muita keinoja.

se on ihan selvä. Pojat voi olla "häirikköjä" mutta tytöt syrjii, mustamaalaa, nolaa, sulkee ulkopuolelle, painostaa, valehtelee jne. ja tämä alkaa jo ekaluokalla, usein jo eskarissa.

Karmeaa katsottavaa. En tiedä mistä on peräisin.

Mulla on kaksi tyttöä, ja molemmat saavat osansa tästä "tyttöjen välisestä ystävyydestä" vai miksi sitä oikein kutsuisi? Juuri tämä kolmen kopla - systeemi.

Omat lapset olen koittanut kasvattaa erilaisiksi, ja ovatkin aina viihtyneet paremmin poikien kuin tyttöjen kanssa, kuten itsekin aikoinaan... En vain osannut sitä "peliä" mitä tytöt pitää, enkä osaa vieläkään.

Vierailija
25/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suloisesta käytôksestä jos se ei ole aitoa. Usein aikuiset vain antaa asioiden mennä ohi jos ei juuri heidän aikanaan tule mitään huonoa esille. Ja lapsi oppii sitten manipuoloimaan aikuisia ihan tosissaan, kun tietää, ettei jää kiinni ja kaikki uskovat hänen ihanuuteensa.

Mulla on tuon ikäinen tyttö, mutta rehellinen eikä esitä mitään muuta kuin mitä on muutenkin. Meillä tosin puhutaan paljon toisten kunnioittamisesta, rehellisyydestä, kiltteydestä jne, joten perusarvot jo toimivat vastaan sellasta tekokiltteyttä. En tietenkään ole itse vahtimassa joka paikassa myöskâÄn, mutta ne lapset jotka esittää ja imartelee aikuinen tunnistaa kaukaa. Ja siksi olen sitä mieltä, että kuka tahansa aikuinen lasten kanssa on saisi puuttua asiaan, eikä katsoa sormien lävitse.

Vierailija
26/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöillä esiintyy tätä syrjintää, piilovittuilua ja hakkailua enemmän kuin pojilla. Pojat ovat suorempia ja reilumpia. Pojat osaavat myös leikkiä ryhmässä!!! Oman pojan kohdalla näin ja mies kertoi että hänekin lapsuudessaan oli näin.

Itsekin muistan, että me tytöt oltiin aina 2 ja 2. Joku jäi sitten ulkopuolelle ja sille naurettiin:(.

Mun poika leikkii tällä hetkellä useamman pojan kanssa. Ei oo mitään bestistä eikä tietääkseni syrji ketään.

Mun naapurilla on poikani ikäinen tyttö ja heillä ongelmana just se että tietyt tytöt kiusaavat ja syrjivät tätä tyttöä. Hihitellään, sipsutetaan selän takana jne.

Vierailija
27/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kuvaamasi kaltainen ainakin 4-vuotiaasta asti. Eipä hänellä enää juuri kavereita täällä olekaan. Yksi poika suostuu olemaan hänen marionettinsa, muut enää eivät. Ja ihan hyvä niin. Mitä kylvää, sitä niittää.

Toinenkin joskus harrastaa samaa ulkopuolelle jättämistä, mutta yksi tekee sitä tosi rumasti. Uskon, että noin käyttäytyvä tyttö on hukassa kaverisuhteissaan, ei tiedä, miten kavereiden kanssa ollaan.

Tämä tyttö on oikein ihana muuten, hauska, iloinen, nokkela, mutta selän takana tekee ihmeellisiä temppuja. Eli tietää kyllä mistä narusta vetää, kun on aikuisten kanssa.

Me ollaan puhuttu omien lasten kanssa paljon siitä, mikä on hyvä kaveri ja miten kaverin kanssa ollaan. Tosin enhän minä ole siellä ulkona katsomassa noudatetaanko niitä ohjeita...

Vierailija
28/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä pahimpia kiusaajia ovat olleet pojat. Usein aika väkivaltaisesti, mutta lisäksi tuota ettei otettu muiden mukaan ja vittuilua, suoraan tai vähemmän suoraan.

tytöillä esiintyy tätä syrjintää, piilovittuilua ja hakkailua enemmän kuin pojilla. Pojat ovat suorempia ja reilumpia. Pojat osaavat myös leikkiä ryhmässä!!! Oman pojan kohdalla näin ja mies kertoi että hänekin lapsuudessaan oli näin.

Itsekin muistan, että me tytöt oltiin aina 2 ja 2. Joku jäi sitten ulkopuolelle ja sille naurettiin:(.

Mun poika leikkii tällä hetkellä useamman pojan kanssa. Ei oo mitään bestistä eikä tietääkseni syrji ketään.

Mun naapurilla on poikani ikäinen tyttö ja heillä ongelmana just se että tietyt tytöt kiusaavat ja syrjivät tätä tyttöä. Hihitellään, sipsutetaan selän takana jne.

Vierailija
29/29 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaa vanhempiensa ja muiden aikuisten kuullenkin, nimittelee ja puhuu törkeitä. Mutta ei sanominen auta, vanhempien mielestä 'lapset on lapsia'. Sitten kyllä jos joku toinen lapsi kiusaa heidän kultamussukkaansa, ollaan mustamaalaamassa ja noustaan barrikadeille. Naurettavaa

t.26

muutenkin mitä mieleen juolahtaa. Vaikeahan sitä on vanhempien suoraan tuohon asiaan puuttua jos ei sitä näe, kun vanhempien edessä usein ovatkin ihan kiltisti toisten lasten kanssa. mutta jossain mättää muuten, ei ole kaikki kohdillaan kasvatuksessa jo tälläistä tekee

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän