Vauva, 3kk, syö _koko ajan_
Oon ihan poikki jo. Tätä jatkuvaa imetystä tauotta on jatkunut nyt viikon. Liekö joku tiheän imun kausi? Yöt menee ihan pipariksi, kun vauva herää nyt 1-1,5h välein, silloin vaihdan puolta, eli nostan vauvan toiselle rinnalle jatkamaan syömistä. Itse olen niin väsynyt ja tokkurassa, että nukahdan samantien. En tiedä onko vauva koko ajan rinnassa kiinni tuon tunnin ajan, mutta epäilen niin. Tätä jatkuu siis koko yön. Meillä on muuten ihan ok päivärytmi, säännöllinen esikoisen menojen takia. Herätään aikaisin, ulkoillaan yms. Vauva nukkuu hyvällä säkällä huikeat 2h vaunuissa ulkona kun olemme liikkeellä. Mikä ihme tuota vaivaa kun ei nuku? Koko hereilläoloajan haluaa olla sylissä tai kitisee. Missään ei viihdy. Kertaakaan koko 3kk aikana vauva ei ole nukkunut 3h pidempään, ei edes ulkona.
Kohta en tiiä enää mitä tekisin, kun kaikki muu elämä jää kun pitää hoitaa vauvaa _ihan koko ajan_ . Mies auttaa iltaisin sen minkä ehtii.
Neuvolassa tästä ollaan puhuttu, useastikin, mutta sielläkin vain todettu et mun vauvalla on vain oma kello, oma tapa elää :) Ei oikeesti naurata enää..
Kommentit (25)
Annoin eilen iltapäivästä vauvalle n. 30ml tuttelia, joi sen hyvin hanakkaasti _pullosta_ koska mies ei päässyt vauvaa syöttelemään. Olin ihan ihmeissäni, että vauva suostui syömään multa pullosta. Ja taishan se "jäseniin mennä", nimitt. poika nukahti samantien pariksi tunniksi! Olin toisaalta ihan onnessani, toisaalta pelkäsin, että tässäkö se imetys sitten olikin... No, onneks rintakin kelpasi sitten vielä. Yö meni huomattavasti paremmin, en muista monestiko vauva heräsi, mutta varmasti tavallista harvemmin koska en ollut niin väsynyt aamulla.
ensi viikolla neuvola, joten siellä kai täytyy ottaa puheeksi..
ap
Vauva on tississä kiinni koko ajan. Unissani heitän vaan puolelta toiselle. Vauva on ollut osittaisimetyksellä koko ajan ja saa nyt noin 3 dl korviketta vuorokaudessa. Öisin ei saa korviketta. Nyt ollaan parina iltana ihan selkeesti annettu pullosta imetyksen päälle vielä noin 120 ml ja lapsi on nukkunut jopa yli 4 tuntia ja omassa sängyssään!
Ja ainakaan mulla ei se korvike ole imetykseen vaikuttanut. Lapsi syö hyvin niin rintaa kuin pulloakin. Maitoa ei vaan missään vaiheessa ole tullut ihan tarpeeksi.
Tsemppiä sinnekin!
...ja Tutteli kakotaan pois, jos suostuu suuhun sitä ottamaan pullosta. Muuten mennäänkin sitten tissi suussa (vauva 3kk) yöstä päivään. Tutti pysyy yöllä hetken suussa, jos kapaloin niin, että tutti pysyy peiton avulla suussa. Päivällä saattaa nukkua 3 tuntia vaunuissa, jos vaunut heiluvat. Olen aivan tiltissä, remontti kotona (miestä ei paljon näy) ja esikoinen 2,5 vuotta. Juon niin, että ravaan vessassa koko ajan (jos pääsen lapsilta) ja yleensä vauvan lopettaessa imemisen maitoa vielä suihkuaa. Välillä vauva myös selvästi päästelee liikoja pihalle, pulauttelee siis aika paljon, mutta jatkaa heti imemistä ja selvästi SYÖ koko ajan.
Olen aivan neuvoton. Neuvolassa neuvovat vain imettämään. Auttakaa, ennen kuin järki lähtee, olisko tällaiseen tilanteeseen teillä kokemusta?
TR
, jolla ei ole ollut muuta vaikutusta kuin että michelinrenkaat lisääntyvät ja kakkaa tulee entistä enemmän.
TR