*~*~*HELMET VKO 3*~*¨*
Kommentit (77)
Ei oo täälläkään kuin 2 lääkärikäyntiä, toinen niistä viikolla 37.
En ole missään raskaudessa tietääkseni ollut synnytystapa-arviossa, ellei sellaiseksi sitten lasketa sitä, kun terkka tihrustaa huonolla ultralaitteella että onhan vauva varmasti pää alaspäin. Ehkä tuo arvio tehdään niille, joilla on eka synnytys mennyt sektiolla?
Sunny + Tytti 35+2
Ei mullekaan ole ikinä (nyt siis kolmas raskaus) tehty mitään synnytystapa-arviointia... Joten kai se on yksilöllistä kenelle tehdään kenelle ei tai sit paikkakuntakohtaista. Lahdessa kun ei mitään muutakaan tunnu saavan, meillä on vain yksi ultrakin alkuraskaudessa. Rakenneultra ilmeisesti tulee kuvioihin vuonna 2010... Hitaita hämäläisiä kun ollaan:) Mä tosin sain rakenneultran aikaisemman historiani takia, mutta ns. normaalille odottajalle sitä ei tarjota.
Neuvolan lääkärissä olen käynyt kolmesti viikoilla 8, 24 ja nyt 37.
Miina 36+5
Synnytystapa-arviosta lähdin Bratzhille kirjoittamaan. Meillä päin tehdään arvio vain jos eka synnytys ollut normaalista poikkeava tai jos ensimmäisessä raskaudessa arvellaan sen olevan tarpeen ( esim. väärä tarjonta, imukuppisynnytys, sektio, vauvan suuri koko, yms.)
Tavallisesti meilläkään ei tehdä sitä ja minullekin tämä oli uusi juttu toisessa raskaudessa, muuten toisessa raskaudessa seuranta on vähäisempää, 3 lääkärikäyntiä, 2ultraa ja neuvolat.
Rauta: Mä syön myös obsidania. Oli hemppa romahtanu aika alas. Lähtö taisi olla 140 luokkaa, en muista enää sitäkään. Neuvolassa maanantaina näkee onko raudan popsiminen nyt nostanut sitä.
Uutena oireena mua ei väsytä. Siis illalla ei väsytä ollenkaan ja kukun hereillä joskus 2-3 aikaan vielä kun uni ei tule? Todella kummallista. Telkkaristakaan ei tule mitään niin myöhään ja lukeminenkaan ei saa nukahtamaan (yleensä kun kirjan avaa niin varmasti nukahtaa sen päälle...)
Illan jatkoja!
tiia
täällä malla on ainakin vielä toistaiseksi niin hyvä tilanne, että normaalissa ekassa raskaudessa on kolme ultraa, np, rakenneultra ja sitten sairaalassa synnytystapa-arvion yhteydessä se viimeinen ultra. Näin siis jos kaikki menee kirjojen mukaan.
Itse olen käynyt tässä raskaudessa ainakin kymmenen kertaa ultrassa, samoin ekassa raskaudessa, koska poika meinas tulla kesken vielä sillon raskauden keskivaiheilla. Nyt mulla oli verensokerit koholla jo ennen raskautta, niin siksi olen tosiaan lääkärissä rampannu monet kerrat ja aina on ultrattu. Noiden sokerien takia myös synnytystapa pitää arvioida, mutta sitä epämiellyttäävää luitten joustavuuden tutkimusta ei enää tehä ku poika aikoinaan tuli alakautta maailmaan. Lähinnä siis vaan päätetään että jos lapsi on liian iso, niin käynnistetäänkö aikasemmin tai onko leikkuulle meno paras vaihtoehto.
Just näistä juttelin siskoni kanssa, heillä ei suuremmassa kaupungissa tarjota kuin yksi ultra. Edes silloin kun hältä vuosi viikon verta yhdessä raskaudessa, niin ei ultraan päässyt kun viikkoja niin vähän että se nyt tulee kesken jos on tullakseen... Aika tyly asenne. Että siinämielessä vaikka tavallisia tk-lääkäreitä arvostellaan aika rankasti, niin minä olen ainakin tyytyväinen, ei ole tarvinnut omien pelkojen kanssa jäädä yksin.
Olen tässä ajatellut, että huomenna olisi hyvä päivä synnyttää... Tänään vaan paikat siihen kuntoon kotona, että kehtaa anopin pyytää poikaa vahtimaan ;o) Saa nähä, osuuko intuiitio tälläkin kertaa oikeaan, vai vieläkö tämän mahan kanssa vielä pitkään porskutellaan.
Hyviä vointeja kaikille!!
sittis ja viikkoja 37+5
Täällä pk-seudulla ainakin oli nyt 3 lääkäriä ja kaksi ultraa (np ja rakenne). Muistaakseni aikoinaan kuopuksen kanssa np-ultraan piti mennä yksityiselle, ei vissiin kuulunut tarjontaan vielä silloin.
Tänään on taas istuttu Kättärillä ja vaihteeksi sappihapot oli noususuunnassa. Lääkäri totesi, että kuuluu taudin kuvaan, että arvot sahaa eestaas, samoin oireet. Tänään on ollut parempi päivä kutinoiden suhteen, en ole ottanut edes lääkettä. Yöksi kuitenkin varmuudeksi otan. Taas lääkäri ultraili ja esitteli kaikenlaista ja totesi, että tästä näkyy nyt hyvin, ettei ole huulihalkiota..! Ihan kiva tieto sekin. Vauveli edelleen jaksaa hyvin, mutta ensi viikolla sitten pari kertaa taas kontrolliin, labrat ja käyrät. Tilannetta seurataan nyt tiiviisti, kun alkaa olla viikot jo niin suuret.
Olikin tosi mukava lääkäri tänään, ja sanoi, että hän voi tehdä taas sisätutkimuksen, jos saataisi vähän liikettä sille alueelle. Nyt hänen mielestään kohdunkaula oli koko pituudeltaan sormelle auki eli jotain pientä edistystä oli tapahtunut, mutta aika vaatimatonta. Toivotteli vaan kovasti supistuksia ja käski pistää miehen hommiin.
Että nyt sitten pitäisi vaan odotella. Olen viikon sisään nähnyt vauvan kolme kertaa ultrassa ja hän tuntuu olevan niin käsittämättömän lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana. Nyt alkaa kyllä todella olla kärsivällisyys koetuksella, haluaisin todella jo synnyttämään ja sen pienen myllertäjän syliini! Kyselin taas sukupuolesta ja lääkäri oli sitä mieltä, että tyttö se olisi, mutta veikkauksena. Sanoi, että jos kivekset ei ole laskeutuneet ja pippeli on ylöspäin, niin näyttää kutakuinkin samalta. Mutta pieni prinsessa olisi meille mitä todennäköisemmin tulossa joukun jatkoksi! Tyttöolo minulla on ollutkin, joten hyvä näin.
Sittis, minäkin olen ajatellut, että huomenna olisi hyvä päivä synnyttää, mutta valitettavasti tuntemukset ei viittaa sinnepäinkään..! Toivotaan, että edes sinulle se olisi se oikea päivä!
Jaksuja kaikille kärvistelijöille ja hyvää viikonloppua!
Hilpsu rv 37+0
... että parin viime päivän aikana rinnat on tulleet uudelleen kipeäksi, niin kuin alkuraskaudesta. Voisiko se merkitä jotain synnytyksen suhteen..? Alkaa olla vähän epätoivoista tämä oireiden kalastelu...
Hilpsu
Ihan ekaksi paljon, paljon onnea jo synnyttäneille!!
Eilen kävin lääkärineuvolassa, painoa oli tullut +500g/vko, hemoglobiini oli laskenut 105, rautalisää suosittelivat. Kohdunsuulla ei ollut juuri tapahtunut mitään, lääkäri suositteli saunaa ja seksiä sekä kävelylenkkejä :-) Vauvalle oli tullut taas painoa neljässä viikossa 1,1kg eli lähes 300g viikossa. Samaa vauhtia on kasvanut nyt jo kaksi kuukautta. Tällä "käyrällä" jos pysyy, niin 4,5kg olisi arvioitu syntymäpaino (laskettuna aikana). Reilun viikon päästä on äitipolilla käynti ja siellä sitten arvioidaan mahdollista käynnistyksen/section tarvetta. Ekahan mulla ei mahtunutkaan alakautta syntymään. Neuvolalääkäri kehotti soittamaan vielä hänelle, jos eivät äitipolilla kommentoi näitä asioita, aikoi sitten itse olla sinne yhteydessä.
Synnytystapa-arviosta: mulla on tosiaan raskautta seurattu lääkärin toimesta tiheään ja synnytystapa-arviokin tehdään ihan siitä syystä, että eka oli iso ja meni sectioon. Lisäksi nyt mulla on ollut raskausajan diabetes (sokerit eivät ole olleet koholla kertaakaan rasituksen jälkeen eli ruokavaliolla pysynyt hyvin kurissa). Ekaa odottaessa olin myös arviossa, koska maha kasvoi yläkäyrän yläpuolella ja toisen kanssa otettiin röngtenkuvatkin ja lantiota mitattiin tarkasti. On todettu, että alle 4kg pitäisi mahtua tulemaan.
Mua kyllä ihmetyttää lääkärien kitsaus luvata sectiota vaikka tiedetään odottaa isoa lasta. Luulisi siinä olevan enemmän riskejä että väkisin yritetään alakautta ja sitten hätäsection kautta joudutaan menemään. Suunnitellulla sectiolla tietäisi saavansa ainakin vauvan elävänä ja vahingoittumattomana. Itse molemmat synnytystavat kokeneena en osaa sanoa kummalla tavalla nyt ehdottomasti haluaisin, molemmissa on puolensa. Mutta missään nimessä en halua "rauhassa odotella ja katsoa mitä tuleman pitää".
Tulipa omaa napaa :-)
Hilperiina rv 36+1
Siitä synnytystapa-arviosta... Täällä se kuuluu kaikille, mutta se tarkoittaa ainakin täällä vain sitä että viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä lääkäri vähän koittaa käsin paikkoja sisäpuolelta ja arvioi siten lantion tilavuutta, koittaa mahan päältä miten päin vauva on ja samalla arvioi koon. Ja jos vaikka vauva on perätilassa niin sitten mennään äitipolille lisätutkimuksiin. Eli meillä ei ainakaan se synnytystapa-arvio ole mitenkään ihmeellinen, ei siihen kuulu edes ultraa, niinkuin naapurikunnassa =) Meillä on ollut kaksi ultraa ja kolme lääkärikäyntiä, ihan sopivasti mielestäni! Tietysti olisi kiva päästä katsomaan vauvaa vielä ultrasta =) Tai vielä kivempi olisi katsoa sitä ihan sylistä =) Alkaa vaan tuntua siltä ettei tämäkään synny ennen kuin vähintään viikon myöhässä, supistuksia ei juuri enää tule eikä mitään muitakaan tuntemuksia ole, olo on sen sijaan parantunut koko ajan! Tänäänkin olen jo siivonnut melkein koko talon!
Eipä tässä tosiaan ihmeempiä, kaikki on niin kuin ennenkin =) Hieno ilma on ulkona, jos jossain vaiheessa lähtisi kävelylle vaikka aika kylmä siellä on...
Olen tehnyt vauvalle villahousut ja samasta hahtuvalangasta myssyn ja tossut ja ohjeissa luki että voi tehdä myös sänkyyn lakanan alle hahtuvatäkin, ei tarvitsisi pitää muovifroteeta eikä sen pitäisi sitten hiostaa yhtään. Onko kellään kokemusta? Itse en ollut koskaan kuullutkaan...
Mukavaa viikonloppua kaikille helmille, toivotaan että edes joku halukas pääsee tositoimiin =)
-helena rv. 37+2
Eipä mitään ihmeitä täällä, vauvan odotusta lähinnä. Atarax sen verran väsyttää, että on aika leppoisaa elämää nämä minun päiväni; ollaan niin sanotusti palattu perusasioiden äärelle, uni ja ruoka ovat lähellä sydäntä.
Kävin tänään kaupassa ja uskaltauduin alesta ostamaan nyt pikkuruiset tyttöjen housut, siihen sopiva paita olisi jo valmiina. Alkaa nyt olla jotenkin niin viime hetkien tunnelma, että toivottavasti tässä ei enää viittä viikkoa mene...
Eilen yritettiin sitten miehen kanssa käynnistää synnytystä, lopputuloksena oli pari kipeää supistusta aamutuimaan. Ja anteeksi limajutut, mutta luulen nähneeni nyt murto-osan limatulpasta! Toivon ainakin kovasti, että se sitä olisi. Mieshän oli niin varma aineensa toimivuudesta, että epäili, että tuleekohan lähtö yöllä..! :)
( . ) kutisee taas enemmän. Rasittavaa. Yön kyllä nukuin hyvin, mutta tämä päivä on ollut vähän tuskainen. Vauva onneksi mönkii reippaasti. Vähän pelottaa, että tuleeko siitä pullero, kun jotenkin tässä parin viimeisen viikona aikana on tuo makea maistunut aika lailla... Juuri nyt, kun pitäisi siihen painonhallintaan panostaa. Alkaa vaan tämä turnauskestävyys jo kärsiä, ei jaksaisi enää kaikkea rajoittaa.
Jaha, jos sitten menisi salaatin tekoon ja sitten vielä kävelylle ennen ruokaa. Tulisi vähän tuota liikuntoa tällekin päivälle.
Hilpsu rv 37+1
Nimimerkki: Visbe
Synnytyssairaala: K-Pks
Oma/miehen ikä: 29v/28v
Monesko lapsi: toinen, poika 4/04
La: 2.2.[
i]Nimimerkki: mamma2009
Synnytyssairaala: LKS
Oma/miehen ikä: 20v/26v
Monesko lapsi: Ensimmäinen
La: 3.2
nimim.: helena_84
synnäri: Tyks
oma ja miehen ikä: 24 ja 29
monesko lapsi: toinen, poika 5/07
la: 5.2
Nimim. Hilpsu
Synnytyssairaala:Kos
Oma/Miehen ikä: 35/36
Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)
LA:6.2
Nimim: Hannekka
Synnytysairaala: SatKs
Oma/Miehen ikä: 28/27
Monesko lapsi: ensimmäinen
LA: 6.2
Nimim. Miina75
Synnytyssairaala:PHKS
Oma/Miehen ikä: 33/32
Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)
LA:7.2
Nimim: Katjalah
Synnytyssairaala: TAYS
Oma/miehen ikä: 33/38
Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.
LA: 8.2
Nimimerkki: bambiino
Synnytyssairaala: SatKs
Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.
Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen
La: 9.2
Nimim. tigercat
Synnytyssairaala:Koks
Oma/Miehen ikä:25/35
Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)
LA:10.2
Nimimerkki: Hilperiina
Synnytyssairaala: Oys
Oma/miehen ikä: 31v/38v
Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)
La: 13.2.
Nimim: McFlurry
Synnytyssairaala: KYS
Oma/Miehen ikä: 21/22
Monesko lapsi: toinen (p 06/06)
LA: 14.2
Nimim: Sunny-74
Synnytysairaala: KOS
Oma/Miehen ikä: 34/38
Monesko lapsi: 3. (t04, t06)
LA: 17.2.
[/quote]
Eilen oli lääkäri ja onneksi oli jotakin jo tapahtunut. Kohdunkaula lyhentynyt, kohdunsuu pehmeä, mutta vielä oli kiinni. Vauveli oli melkein kiinnittynyt. Tänään ollut niin kovia vihlaisuja alhaalla, että ehkä se olisi nyt jo sitten kiinnittynyt...tiedä nyt sitten näistä. Toivottavasti ei tarvitsisi enää kauaa odotella! Jos huomenna pakkaisi varmuuden vuoksi sairaalakassin valmiiksi.
Ihanaa kun on piristynyt keskustelu kovasti, aina on uutta luettavaa! Toivottavasti saadaan pian vauvauutisia!
mandariini80 rv 37+4
Hilperiina: Mulla kans vähän sama juttu että vauva saattaa olla taas iso ja nyt tiistaina on sitten synnytystapa-arvio siellä synnytyssairaalassa. Eka lapsi oli mullakin iso eli painoi 4,5kg ja syntyi sektiolla. Ja sektiota toivon nytkin ja varmasti sen ajan sinne saankin. Saa nyt nähdä mitä se ultra antaa painoarvioksi. Neuvolassa arvioi sillon 34 viikolla että silloin olisi ollut jo kolmekiloinen. Ainakin täällä meilläpäin on vakuuteltu että sen sektion saa jos vaan siltä näyttää ja minunkin mielipidettä kysytään.
Täällä on taas supisteltu pitkin päivää, joka tunti pari supistusta vähintään. Mutta eipä nuita mitenkään vakavasti ota kun näitä on pitkin matkaa riittänyt eivätkä niin kovin kivuliaita ole. Kai ne oikeat supistukset sitten tosiaan tunnistaa että sattuu ihan erilailla? Ensimmäisen syntymä kun alkoi vesien menolla.
Vauvan liikkeistä taas sen verran että kyllä nuo vaan on niin huomattavasti vähempänä olleet, kai se vaan on uskottava se tilan vähyys. Joka päivä tunnen liikkeitä mutta vähän ja hitaampia jotenkin ovat. Kuinkahan iso se vauva mahtaa jo siellä olla. :|
Nyt ois sitten kaikki valmiina täällä vauvaa varten, nyt kun vaan sais tämän loppuajan kulumaan tässä. Tiistaina ainakin tietää enemmän.
McFlurry ja poikuli rv 36
Nimim: sittisontiainen
Synnytyssairaala: OAS
Oma/Miehen ikä: 29/33
Monesko lapsi: toinen (poika -04)
LA: 1.2
Nimimerkki: Visbe
Synnytyssairaala: K-Pks
Oma/miehen ikä: 29v/28v
Monesko lapsi: toinen, poika 4/04
La: 2.2
Nimimerkki: mamma2009
Synnytyssairaala: LKS
Oma/miehen ikä: 20v/26v
Monesko lapsi: Ensimmäinen
La: 3.2
nimim.: mandariini80
synnäri: Jorvi
oma ja miehen ikä: 28/30
monesko lapsi: ensimmäinen
la: 3.2
nimim.: helena_84
synnäri: Tyks
oma ja miehen ikä: 24 ja 29
monesko lapsi: toinen, poika 5/07
la: 5.2
nimim: bratzh
synnäri: kättäri/haikaranpesä
oma/miehen ikä: 26/28
ensimmäinen lapsi
LA: 5.2
Nimim. Hilpsu
Synnytyssairaala:Kos
Oma/Miehen ikä: 35/36
Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)
LA:6.2
Nimim: Hannekka
Synnytysairaala: SatKs
Oma/Miehen ikä: 28/27
LA: 6.2
Nimim. Miina75
Synnytyssairaala:PHKS
Oma/Miehen ikä: 33/32
Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)
LA:7.2
Nimim: Katjalah
Synnytyssairaala: TAYS
Oma/miehen ikä: 33/38
Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.
Nimimerkki: TiiaMariia
Synnytyssairaala: Hyvinkää
Oma/miehen ikä: 26/35
Monesko: mulle 1. ja miehelle 2.
Nimimerkki: bambiino
Synnytyssairaala: SatKs
Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.
Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen
La: 9.2
Nimim: vauvaksi
Synnytysairaala: lks
Oma/Miehen ikä: 35/40
Monesko lapsi: toinen (tyttö04)
LA: 10.2
Nimim. tigercat
Synnytyssairaala:Koks
Oma/Miehen ikä:25/35
Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)
LA:10.2
Nimim: V80
Oma/Miehen ikä: 28/43
Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)
LA: 12.2
Nimim: Riksu74
Synnäri: NKL
Oma ikä/Miehen ikä: 34/34
Monesko lapsi: toinen (t. 06)
LA: 12.2.
Nimimerkki: Hilperiina
Synnytyssairaala: Oys
Oma/miehen ikä: 31v/38v
Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)
La: 13.2.
Nimim: McFlurry
Synnytyssairaala: KYS
Oma/Miehen ikä: 21/22
Monesko lapsi: toinen (p 06/06)
Nimim: Jenskuli2002
Synnytyssairaala: NKL
Oma/Miehen ikä: 25/31
Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)
Nimim: Sunny-74
Oma/Miehen ikä: 34/38
Monesko lapsi: 3. (t04, t06)
LA: 17.2
nimim: Tsanni
Synnäri: SatKs
Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27
Monesko: toinen (-05)
la: 18.2
Nimim: normutin
Synnytysairaala: tyks
Oma/Miehen ikä: 22/24
LA: 21.2
nimim: mittarimato
synnäri: K-SKS
oma ja miehen ikä 35 ja 35
monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.
la: 22.2
Nimim. Leeti
Synnytyssairaala: KOS
Oma/miehen ikä: 20/22
Monesko: toinen (tyttö 07/07)
LA: 25.2.
Nimimerkki: Jonttu76
Synnytyssairaala: MKS
Oma\miehen ikä: 32\34
Monesko lapsi: kolmas (tytöt -01,-03)
Laskettu aika: 25.2
SYNTYNEET HELMET:
punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1
tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33
lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2
Onnea uusista helmivauvoista :)
Ja sitten omaan napaan: Alapään vihlomiset on vähentynyt huomattavasti, kun vauva kiinnittyi. Silloin tällöin kyllä vieläkin vihloo ja kivuttomia supistuksia tulee silloin tällöin, ja välillä on tuntunut sisäreisissä kramppeja. Eilen yritettiin kotikonstein edistää asioita, eli vähän siivoomista, saunomista ja rakastelua ;) Mutta ei niistä kovinkaan paljon ollut hyötyä, hiukan vihlomiset ja supistelut lisääntyi, mutta ei vieläkään tullut niitä kunnon supistuksia. Limaista valkovuotoa on tullut jo pidemmän aikaa, välillä enemmän ja välillä taas vähemmän. Tänään tuli vähän isompi hieman rusehtava klontti, mutta enpä tiedä, jos se olikin jäänteitä eilisiltä touhuilta...
Sen olen myös huomannut itsestäni, että muutaman päivän ajan olen ollut ihan älyttömän kärttyisällä tuulella, tulee tiuskittua pienistäkin asioista, ja meidän eläimet varsinkin saa kovaa kyytiä, kun hermot menee...
Mutta, kaipa tässä vielä joutuu odottelemaan pari viikkoa ennen kuin alkaa tapahtumaan, vaikka toivoisin vähän nopeampaa toimintaa :)
Keskiviikkona olisi taas neuvola... Toivotaan, että vauva olisi laskeutunut lisää :)
bambiino & milla rv 36+6
Vaihteeksi viime yö oli huono ja meni kutistessa, väsyttää ihan sikana. Soittelin aamulla päivystykseen, että mitä ovat mieltä, kun Ataraxia menee kuitenkin sallittu määrä ja silti kutkuttaa tolkuttomasti. Käskivät näytille, mutta arvot oli kutakuinkin samat kuin viimeksi ja lääkäri tuumi, että Adursal ei näin alhaisiin arvoihin vaikuta. Joten vähän hukkareissu.
Sen lääkäri kuitenkin sanoi, että hankalien kutinoiden takia voidaan harkita käynnistystä aiemmin kuin silloin rv 38. Ihmettelin, että siis olisivat kuitenkin käynnistämässä viimeistään silloin 38-viikoilla ja lääkäri sanoi, että kyllä se on ollut tapana. Kunpa olisikin näin, että kutinasta ei sen pidempään tarvitsisi kärsiä ja ennen kaikkea saisi vauvan syliin!
Elämä tuntuu nyt kyllä ihan tylsältä, kaikki pyörii kutinoiden ympärillä ja sen odotuksessa, että vauva saapuisi. Ei osaa keskittyä mihinkään muuhun, kun yöt menee kukkuessa.
Tsemppiä kaikille näihin pitkiin viimeisiin viikkoihin!
Hilpsu rv 37+2
Tänään oli muuten aika mukava päivä, kävin pitkähköllä kävelylläkin (kaikki on suhteellista) ja se tuntui todella hyvältä. Perjantain jälkeen kävelyillä on vaan ollut se vaikutus, että niiden jälkeen alapäätä vihloo todella ikävästi. Lienevätkö nämä nyt niitä liitoskipuja, jotka olen aiemmissa raskauksissa onnistunut välttämään? Ja tekisivätkö ne mahdollisesti myyräntyötä tuolla kohdunsuulla.
Toinen kuriositeetti ovat perjantaina ja tänään ktg-käyrällä esiintyneet supistukset. Perjantaina piirtyi suppareita 7-8 minuutin välein käyrälle ja itsekin tunsin selvästi vatsan kovettumisen ja puristuksen. Tänään supistelut eivät olleet säännöllisiä, mutta muutama aika kovakin käyrälle piirtyi. Toivotaan, että niilläkin jotain vaikutusta olisi...
Jaha, jos sitten kömpisi miehen kainaloon sohvalle tölläämään jotain toisarvoista ja syömään jäätelöä. Viimeisten parin viikon aikana minusta on tullut ihan täysi sokerihiiri. Suklaata olen yrittänyt vältellä mutta kaikki muu menee: jäätelö, pulla, toffee... Vauva-raukka paisuu kuin pullataikina tuolla masussa äidin huonon ruokavalion takia!
Hilpsu
nyt vaa taas hieman pihalla mut miks kaikki puhuu tosta synnytystapa-arviosta?siis pitäskö sellanen olla ja missä?
tuntuu muutenki jotenki et kaikki olis käyny paljon enemmän lääkäris kuin minä.ollut 2 lääkärikäyntiä vain.hmm..
bratzh 37+0