Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa vielä kun huomasin että toinenkin helmivauva on syntynyt =) Kiva että kaikki on hyvin vaikka niin aikaisilla viikoilla poika syntyi!

Tervetuloa helmien joukkoon myös kaikille uusille =)

-helena

22/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki: mamma2009

Synnytyssairaala: LKS

Oma/miehen ikä: 20v/26v

Monesko lapsi: Ensimmäinen

La: 3.2

nimim.: helena_84

synnäri: Tyks

oma ja miehen ikä: 24 ja 29

monesko lapsi: toinen, poika 5/07

la: 5.2

Nimim. Hilpsu

Synnytyssairaala:Kos

Oma/Miehen ikä: 35/36

Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)

LA:6.2

Nimim: Hannekka

Synnytysairaala: SatKs

Oma/Miehen ikä: 28/27

Monesko lapsi: ensimmäinen

LA: 6.2

Nimim. Miina75

Synnytyssairaala:PHKS

Oma/Miehen ikä: 33/32

Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)

LA:7.2

Nimim: Katjalah

Synnytyssairaala: TAYS

Oma/miehen ikä: 33/38

Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.

LA: 8.2

Nimimerkki: bambiino

Synnytyssairaala: SatKs

Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.

Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen

La: 9.2

Nimim. tigercat

Synnytyssairaala:Koks

Oma/Miehen ikä:25/35

Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)

LA:10.2

Nimimerkki: Hilperiina

Synnytyssairaala: Oys

Oma/miehen ikä: 31v/38v

Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)

La: 13.2.

Nimim: McFlurry

Synnytyssairaala: KYS

Oma/Miehen ikä: 21/22

Monesko lapsi: toinen (p 06/06)

LA: 14.2

Nimim: Sunny-74

Synnytysairaala: KOS

Oma/Miehen ikä: 34/38

Monesko lapsi: 3. (t04, t06)

LA: 17.2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä se pähkinänkuoressa!

Muistaako kukaan toisen helmivauvan tietoja??? Lisäisin listaan mielelläni myös jo maailmaan tupsahtaneet Helmet :D

Vierailija
24/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjoittelen pitkästä aikaa! Olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa viestit, mutta kun ei ole vaan saanut aikaiseksi itse kirjoittaa kun tää meidän kone on niin hidas ja tökkii aina ratkaisevalla hetkellä.

Täällä myös yksi uneton ja öisin lonkkakivuista kärsivä. Ei meinaa enää asentoa löytyä ja haahuilen asunnossa pitkin öitä. Onneksi lonkat on kivuttomat päivisin ja saan koiran vielä lenkitettyä, tulee samalla päivän happihyppelyt tehtyä. Kyllä sitä ajattelee, että vois jo syntyä tää vaaveli masusta. Saas nähdä kuinka pitkään tässä täytyy vielä odotella. Perjantaina olis lääkäri, toivottavasti olisi jo tapahtunut jotakin, mikä vois viitata siihen, että kohta saattais tulla.

Tsemppiä kaikille kutinoista, unettomuudesta ym. ikävistä vaivoista kärsiville! Ei ole enää montaa viikkoa jäljellä :)

Ja onnittelut jo "helmivauvojen" saaneille! Onneksi kaikki on mennyt hyvin ennenaikaisuudesta huolimatta.

Ja tässä tietoja:

nimim.: mandariini80

synnäri: Jorvi

oma ja miehen ikä: 28/30

monesko lapsi: ensimmäinen

la: 3.2.

mandariini80 rv 37+0

Vierailija
25/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kaikki oli hyvin ennenaikaisuudesta huolimatta:)

Ja Lohduttavaa, etten ole ainoa yöunensa menettäjä. Meitä on näköjään monta... Toivottavasti kaikki nukumme ensi yönä, eikä tarvitse hereillä haahuilla!

Miina

Vierailija
26/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me muutkin ruvetaan pikkuhiljaa jakautumaan...

Mun tiedot:

Nimim: V80

Oma/Miehen ikä: 28/43

Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)

LA: 12.2.

Tänään oli lääkäri, joka vahvisti mun tuntemuksen. Eilen liikkeet (mm. hikka) tuntui eri paikassa ja alhaalla enemmän painetta, laskeutunuthan poika oli! ;o) KOhdunsuu on pitkään jo ollut pehmeä, mutta edellen kiinni. Lääkäri sanoi, että periaatteessa ihan lähtövalmiina kuitenkin. Esikoinenkin lähti syntymään kun paikat oli vielä ihan kiinni. Yritän nyt kuitenkin levätä kovasti, jotta pysyis ens viikon torstaihin, jolloin, rv 37+0 (päästäisiin haikaranpesään!)

Maha on tosi iso ja tiellä ja mitään on hankala tehdä. Pienet kävelymatkat (päiväkotiin ja takaisin) lyllerrän TOD hitaasti.

Jaksuja kaikkien oloon!

V rv 35+5

Vierailija
27/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vaan taustaillu koko ajan, mut aattelin nyt kirjotella välil omiakin kuulumisia. :)

Huomasin, että aika moni teistä ei pysty nukkumaan kunnolla. Mulle se ei tuota mitenkään vaikeuksia. Nukun yössä joku 12 tuntia (joo, kyllä, mulla on hyvät unenlahjat) ja vessassa tarvii käydä ehkä vaan kerran jos sitäkään.

On semmonen olo, että tuo masukki ei taida ihan heti maailmaan tulla ja menee vielä pitkälti yli la:n. Ei pahemmin edes supistele tai sit en vaan ymmärrä et ne on supistuksia :D. Iskuja kyllä tulee tasaseen tahtiin.

Viime pe oli neuvola ja sf oli 31. Neuvolatäti arvioi painoks n. 2kg, ei kuulemma mikään paksu lapsi ole tulossa. 28 päivä olis synnytystapa-arvio. Ei kuulemma ole mikään kiva kokemus tuo.

Nimim: normutin

Synnytysairaala: tyks

Oma/Miehen ikä: 22/24

LA: 21.2.

En keksi enää mitään mitä vois kirjottaa. Noh, sitten kun saan taas ajatukset kasaan niin kirjottelen paremmin.

normutin & bubu 34+3

Vierailija
28/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja helmet ja toivottavasti monelle on ensi yö unen täyteinen! Täällä olo ihan ok ja olen jaksanut touhuilla esikon kanssa hyvin. Huomenna taas lapsella hoitopäivä ja minulle neuvola.

Kävin lukemassa vauvakuumepuolella meidän helmien kuumeilupinoa ja ihan tietenkin silmät on kyynelistä ihan sumeat... uskomatonta että näin pitkällä ollaan!

Tässä minun tietojani listoille:

Nimim: vauvaksi

Synnytysairaala: lks

Oma/Miehen ikä: 35/40

Monesko lapsi: toinen (tyttö04)

LA: 10.2.

-vauvaksi- rv36+0

Vierailija
29/77 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä onnittelemaan Tuttia! Hyvän kokoisen pojan olitte saaneet noin varhaisilla viikoilla. Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin ja saatte pojan pian kotiin!

Hilpsu

Vierailija
30/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, nyt paljastitte, etten ole sittenkään ainoa, joka on viiden aikaann hereillä, mutta lienen ainoa, joka kuukaudesta toiseen roikkuu täällä kirjoittelemassa tähän aikaan... en vielä eilen ainakaan lähtenyt synnyttämään (tuskin tänäänkään), Itse kirjoitan näin aamulla, koska tämä on ainoa aika, kun voin rauhassa toimia, päivällä ipanat sekoittavat päätä ja illalla tainnun itsekin lasten kanssa tuossa kahdeksan maissa.

Onnea Tutti! Ihan hyvät viikothan sinullakin oli, eihän tuo ennenaikaisuus sinänsä mitenkään kamalaa ole, inhottavinta siinä on se ero vauvasta, kun on pakko jättää pieni sairaalaan. Hyväähän se hoito on ja lääkärit ja hoitajat osastoilla varmasti kaikkialla ihania, mutta aina siinä on jännityksensä ja pienoinen huoli alkuun. Voimia teille pikkuisen kanssa sairsaalaaikaan, on se aina sitä rumbaa! meidän keskonen sai aikanaan pisteitä 7/8, tuo 9 on aivan loistavaa noilla viikoilla.

Nyt oli niin valtavasti uusia viestejä, etten millään muista pitikö jotain muuta kommentoida... kävin eilen kuuden maissa (illalla) viimeksi täällä ja silloin oli ehkä 16, nyt yllättäen 30.... jatkakaa vain samaan malliin, hienoa kun taustailijat ovat aktivoituneet. On muutakin luettavaa kuin omat ruikutukset tähän aamutuimaan.

Niin sen verran, että tuosta unettomuudesta, olen nyt valvonut tytön kanssa neljä vuotta ja niin tottunut katkonaisiin yöuniin, että jos joskus hän nukkuukin koko yön olen aivan ihmeissäni. Väsymyksestä en kärsi enkä unettomuudesta, mutta tämä raskaudenaikainen valvominen melkein jokaöisine supisteluineen on toisinaan ärsyttävää ja tahtoo viedä hermot. Viime yö oli taas parempi (heräsin supistukseen vain kahdesti)...

Alkakaa vain poksahdella jo ainakin te viikon 37 saavuttaneet!

Katjalah&nelonen rv36+3

Vierailija
31/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut jo vauvansa saaneille ja tsemppiä muille loppuraskauteen! Paljon on erilaisia vaivoja, mutta lopputulos lienee niiden arvoinen...

Kävin maanantaina äitipolilla, painoarvio oli jo 3450g, eli jos täysaikaseksi menee, niin sellanen nelikiloinen olis tulossa. Itseä se hirvittää, mutta lääkäri tuntu olevan sitä mieltä, että on ihan normaalin kokonen. Paikat on jo pehmenny kivasti, ulkosuu oli jo sormelle auki, mutta sisäsuu kiinni. Maanantaina on sitten taas neuvolalääkäri ja seuraavalla viikolla taas äitipoli.

Jos nyt ei siihen mennessä ole syntyny ja paikat ois vähän auennu lisää, niin kait ne jo käynnistää? Ihmeellistä kun koko raskaus on sanottu, että ei päästetä lasta suureksi noiden sokereiden takia, niin nyt viimemetreillä aletaan sitte vähän perumaan puheita. Ei muuten, mutta kyllä niiden puheiden perusteella tässä alkaa jo koko synnytys pelottaan. Siis aivan sama reipiääkö sitä tai muuta itseen liittyvää, mutta kun on puhuttu siitä että vauvalla voi olla hapensaannin kanssa ongelmia. Tässä alkaa olla jo hermorauniona kun näitä sitten yöt miettii ja pelkää. Taidan maanantaina puhua lääkärille... Tämäkin vaan lisää varmuutta siitä, että saapi olla viimenen raskaus, en olis oikeesti ikinä uskonu, että oma henkinen kantti on näin vähäistä!

Ei kuitenkaan ollu tarkotus ihan kirjaa kirjottaa, joten nyt ne listatiedot...

Nimim: sittisontiainen

Synnytyssairaala: OAS

Oma/Miehen ikä: 29/33

Monesko lapsi: toinen (poika -04)

LA: 1.2

Nyt vaan jaksamista kaikille!!

Sittis rv 37+3

32/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea tutti pienestä pojasta!!

Nimim: Jenskuli2002

Synnytyssairaala: NKL

Oma/Miehen ikä: 25/31

Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)

Vierailija
33/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin tuulettamaan, että nukuin viime yönä 8 tuntia vain yhdellä herätyksellä vessaan! Jee!

Viikko 37 saavutetaan lauantaina ja ajattelin, että vauva voisi syntyä siitä sitten noin viikon päästä... saa nähdä tuleeko toimitus silloin perille:) Supistelut on kyllä vähentyneet huomattavasti (ei hyvä!). Johtunee varmaan siitä, että tää viikko on tullut otettua huomattavasti rauhallisemmin kun tytötkin ovat päivät hoidossa. Ulkonakin on tuollainen pääkallokeli, etten hirveesti uskalla sinne lenkille lähteä.

Vaunujen kankaat irrotin ja pesin eilenä ja nyt olisi sitten miehelle hommia kun ne pitäisi jotenkin laittaa takaisin runkoon kiinni...Vaunut ovat vuosimallia 2001,mutta saavat kelvata. Pikku hiljaa vauvan tavarat alkaa löytämään paikkansa:)

Miina rv36+4

Vierailija
34/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille jo vauvan saanneille.

tässä hirmuisesti odottelen että koska itse saa pikkusen syliin.

neuvola oli aamulla,verenpaine hieman alhainen,ihmetellykin että miksi on päässä pyörinyt muutaman pvän ajan.iltasin kotona tulee ihan älyttömän kuuma, ei auta muuta kuin ikkunat auki ja vaatteet pois.yöt saan nukuttua hyvin,äitini ihmetteleekin että miten herään vastaa 11 aikoihin :)..täytyy nauttia nyt vielä kun voi, koht kukutaan yöt ja aamut.

neuvolalääkäri oli melkein2 vkoa sitten.saatiin syntymäpaino arvioksi 3,2kg.hieman kyllä epäilen että niin "pieni " tulis..

sf-mitta 32 ja painoa tullut n.13 kg

supistelee aina silloin tällöin ja vasemmat vatsalihakset on kipeenä kun vauva potkii lujaa sinne.

pitäs varmaa pikkuhiljaa pakata tuo sairaalakassi valmiiksi,joka kerta kun olen sitä alkanut tekee niin pää tyhjenee enkä tiedä yhtään mitä sinne laittaisin.

kotosalla alkaa oleekin kaikki valmiina vauvaa varten..kestovaipat pitäs vielä ostaa.

hmm..ei kai täs muuta.

jaksamisia kaikille! :)

nimim: bratzh

synnäri: kättäri/haikaranpesä

oma/miehen ikä: 26/28

ensimmäinen lapsi

LA: 5.2

Terkuin bratzh 36+6

Vierailija
35/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä yksi sivustaseuraajista aktiiviksi siirtyjä.

nimim: mittarimato

synnäri: K-SKS

oma ja miehen ikä 35 ja 35

monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.

la: 22.2.

Onnittelut jo synnyttäneille helmikuisille! Oli kiva lukea, että juuri samalla la:lla jo synyttäneen Tutin vauva oli jo niin "iso" ja voi hyvin.

Itse epäilen, että ei tarvi/saa kovin montaa viikkoa enää odotella vauvaa. Laskeutui jo joulun aikaan niin, että sf pieneni 29,5:stä 28 kolmen viikon aikana. Ja kaikki jo kovin ihmettelee, kun maha on jo niin alhaalla ja edessä. Edelliset meni kumpikin yli ja olivatkin sitten jättivauvoja: 4440 ja 3980! Joten ei haitanne vaikka nyt tulisi ajoissa.

Ankarien liitoskipujen takia olen ollut saikulla jo yli kuukauden ja olen vielä loput pari päivääkin, ennen kuin sitten äippäloma alkaakin.

Mutta kaiken kaikkiaan onnellinen odottaja olen. Se onnellinen tarina on meillä totta, että lapsettomuushoitojen jonossa yllätysvauva sai alkunsa :)

Omakotitalo ei tosin ehdi valmistua ennen vauvan syntymää, mutta sopu sijaa antaa 70 neliön kolmiossa...

mittarimato 34+3

36/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim: sittisontiainen

Synnytyssairaala: OAS

Oma/Miehen ikä: 29/33

Monesko lapsi: toinen (poika -04)

LA: 1.2

Nimimerkki: mamma2009

Synnytyssairaala: LKS

Oma/miehen ikä: 20v/26v

Monesko lapsi: Ensimmäinen

La: 3.2

nimim.: mandariini80

synnäri: Jorvi

oma ja miehen ikä: 28/30

monesko lapsi: ensimmäinen

la: 3.2

nimim.: helena_84

synnäri: Tyks

oma ja miehen ikä: 24 ja 29

monesko lapsi: toinen, poika 5/07

la: 5.2

nimim: bratzh

synnäri: kättäri/haikaranpesä

oma/miehen ikä: 26/28

ensimmäinen lapsi

LA: 5.2

Nimim. Hilpsu

Synnytyssairaala:Kos

Oma/Miehen ikä: 35/36

Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)

LA:6.2

Nimim: Hannekka

Synnytysairaala: SatKs

Oma/Miehen ikä: 28/27

LA: 6.2

Nimim. Miina75

Synnytyssairaala:PHKS

Oma/Miehen ikä: 33/32

Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)

LA:7.2

Nimim: Katjalah

Synnytyssairaala: TAYS

Oma/miehen ikä: 33/38

Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.

LA: 8.2

Nimimerkki: bambiino

Synnytyssairaala: SatKs

Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.

Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen

La: 9.2

Nimim: vauvaksi

Synnytysairaala: lks

Oma/Miehen ikä: 35/40

Monesko lapsi: toinen (tyttö04)

LA: 10.2

Nimim. tigercat

Synnytyssairaala:Koks

Oma/Miehen ikä:25/35

Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)

LA:10.2

Nimim: V80

Oma/Miehen ikä: 28/43

Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)

LA: 12.2

Nimimerkki: Hilperiina

Synnytyssairaala: Oys

Oma/miehen ikä: 31v/38v

Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)

La: 13.2.

Nimim: McFlurry

Synnytyssairaala: KYS

Oma/Miehen ikä: 21/22

Monesko lapsi: toinen (p 06/06)

Nimim: Jenskuli2002

Synnytyssairaala: NKL

Oma/Miehen ikä: 25/31

Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)

Nimim: Sunny-74

Oma/Miehen ikä: 34/38

Monesko lapsi: 3. (t04, t06)

LA: 17.2

Nimim: normutin

Synnytysairaala: tyks

Oma/Miehen ikä: 22/24

LA: 21.2

nimim: mittarimato

synnäri: K-SKS

oma ja miehen ikä 35 ja 35

monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.

la: 22.2

SYNTYNEET HELMET:

tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33

Vierailija
37/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, supistuksia silloin tällöin, kipeitäkin että laittaa oikee puhisemaan :) viikon päästä olisi lääkäri katsotaan onko mitään tapahtunut tuolla alhaalla ja siitä vkon päästä synnytystapa-arvio. esikoinen 4.5kg ja ei mahtunut niin nyt sitten tarkistellaan vähän paremmin ja jos on jo "tarpeeksi iso" niin kuulemma käynnistävät... sellaisia :)

nimim: Tsanni

Synnäri: SatKs

Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27

Monesko: toinen (-05)

la: 18.2

Vierailija
38/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tutille! Teidän poika synty vielä aikasemmin kun meidän neiti, mutta ihan hyvän kokonen nyytti teillekin tuli. :) Se on ikävää kun joutuu pikkusen sinne osastolle jättään, mutta täytyy vaan aatella, että se vauvan parhaaks ja teilläkin kun on noin hyvän kokonen ja terve niin varmasti pääsee pian kotiin.

Meidän neiti synty siis 27.12 rv 34+1 ja kokoo oli 2725g 47cm. Vähän yli viikon joutu oleen osastolla keltasuuden vuoksi. Nyt on jo siis kotona meidän kanssa ja syö hirmusesti ja kasvaa vaan. :) Ja nimi on jo päätetty, Venla Elsa Eveliina. Ei kasteta neitiä, mutta pidetään nimenantojuhlat.

Miusta tuntu, että helmet oli kauheen hiljasia koko miun odotuksen ajan ja aina oli vaan pari viestiä, mutta nyt kun oon jo jakautunu ni viestiä vaan pukkaa. :D Voisin kyllä alkaa varmaan pikkuhiljaa siirtymään tuonne vauvapuolelle. :)

pun ja Venla 2 viikkoo ja 4 päivää

Vierailija
39/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että nuo molemmat "helmi"keskoset voivat hyvin!

Saako udella, punpun ja Tutti, selvisikö jokin "syy" miksi vauvat tulivat noin ajoissa? Osasitteko mitenkään odottaa ennenaikaisuutta?

Itsellä varmaan vielä se 5 viikkoa menee - vaikka eihän sitä koskaan tiedä!

Juuri kun eilen täällä puhuttiin kutinoista niin mulla alkoi illalla kutista vietävästi jalkapohjat ja vielä tänä aamunakin! Nyt ei enää kutise. Tietäiskö joku, miten paljon pitää kutista, että se on vakavaa? Näin talvellahan iho on muutenkin kuiva ja lapsetkin raapii itseään päivittäin, vaikka niitä aina suihkun jälkeen rasvaillaan..

Sunny + Tytti 35+1

Vierailija
40/77 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta keskosuudesta... suurin osahan ennenaikaisesti syntyvistä on sellaisia tapauksia ettei sitä osaa ennalta aavistaa, meilläkään silloin aikanaan ei mitään syytä löytynyt. Sitten kun ennenaikaisuuden riski on tiedossa käy usein näin kuten minullakin tämän odotuksen kanssa, eli vauva saadaan pysymään sisässä...

Onneksi sekä Punpunilla että Tutilla näyttää olevan yhtä hieno tilanne kuin meillä aikanaan, eli vauvat vain hieman hätäisiä ja pikkuisia... Olen aika varma, että molemmat saavat kuulla aika pian kontrollikäynnillä samat sanat kuin me yhdeksän kuukauden korjatussa iässä "Mitä te enää tänne tulette, ei lasta keskoseksi uskoisi niin hyvin on kehittynyt!" Eli vielä kerran onnittelut molemmille!

Täällä taas kelloteltu, muttei vieläkään lähtöä... ei varmaan lähelläkään...