*~*~*HELMET VKO 3*~*¨*
Kommentit (77)
Miulle ei tullut ollenkaan yllätyksenä tuo ennenaikanen synnytys. Oli kipeitä supistuksia jo viikolta 26 lähtien ja kontrollissa kohdunsuu oli pehmee ja parille sormelle auki. Sitten olinkin vuodelevossa jonki aikaa ja tilanne näytti rauhottuvan vaikka niitä suppareita tuli melki päivittäin. Lääkäri sano, että yrittäisin pitää pikkusen sisällä vielä ainakin tonne 34 viikolle asti ja niinhän minä tein. :) Ei löytyny mitään syytä.
Ja kiitos onnitteluista! :)
Tänään oli tosiaan neuvola-lääkäri, jota oon odottanu ties kuinka kauan... No, mutta.. uutiset oli vähän sitä mitä epäilinkin, eli vauva on lähtövalmiudessa :) Kohdunsuu oli pehmennyt, ja kohdunkaula lyhentynyt ja pää kuulemma tuntui hyvin. Synnytys saattaa siis käynnistyä ihan milloin vain. Ja lääkäri vielä veikkaili, että vauva syntyy melko nopeasti, että oikeista supistuksista kannattaisi lähteä aika pian sairaalaan... Painoarvioksi sain n. 3,5 kg, ehkä hiukan reilu. Sf-mitta oli 33, hemoglobiini oli edelleen suht alhaalla (116), eli rautaa pitäis syödä vieläkin.
Mutta nyt sitten vaan odotellaan, että tuleeko se lähtö jo aiemmin, vai mennäänkö tässä laskettuunaikaan, tai pidempään.. OIreiluissa on tapahtunut se muutos, että nyt kun tulee supistuksia, niin ne tuntuu sisäreidessä kramppeina, ja nuo alapään vihlomiset jatkuu edelleen. Saas nähdä :)
Niin, ja tosi paljon onnea jo helmivauvan saaneille :)
bambiino & milla rv 36+2
Meillä jouduttiin tekemään sektio, kun olin ollut viikon osastolla korkeiden verenpaineiden vuoksi (n.180/120) ja lääkkeet eivät auttaneet.
Raskausmyrkytyksestä ei varsinaisesti ollut kyse, kun valkuaista ei virtsaan ilmestynyt. Ennestään mulla on verenpainetauti, niin siihen varmaan liittyi. Onneksi laski nopeasti "normaaleihin" lukemiin. Ja sektio myös siksi, että niitä takana jo kaksi ahtaan lantion vuoksi.
Selventää Tutti :)
Tässä mun tiedot:
Nimimerkki: Jonttu76
Synnytyssairaala: MKS
Oma\miehen ikä: 32\34
Monesko lapsi: kolmas (tytöt -01,-03)
Laskettu aika: 25.2
Inhottavalta kuulostaa nuo kutinat! Esikoisesta kutisi välillä jalkapohjat ja kädet, mutta mitään kokeita ei otettu. En tainnut edes mainita sitä neuvolassa.
Huonosti nukuttuja öitä täälläkin. Jos herään neljän ja viiden välillä, uni ei millään tule. Sitten nukahdan juuri ennen kun herätyskello soi. Sitten ei meinaa päästä sängystä ylös. en tiiä mikä mut aina herättää, ehkä mullakin rupeaa paikat puutumaan.
Vauva on taas innostunu liikkumaan vähän enemmän. Mutta hikkaa ei ole ollut varmaan ollenkaan . Varsinkin esikoisella oli hikka joka päivä. terkkarikin epäili tilanahtautta ja voihan vauva olla nyt niin pöin, että liikkeet ei tunnu niin selvästi.
Onnea Tutille pienestä vauvasta!
Jonttu
Lasketusta ajasta unohti sanoa se, että olen kaikille sanonut 26.2. Nyt kun katsoin äitiyskorttia se onkin 25.2. ja alun perin 28.2. Eihän sillä ole väliä kun pari päivää heittää, mutta enpä ollut aikasemmin huomannut :)
Jonttu
täällä edelleen ollaan.. Supistellut ei oo tällä viikolla oikeestaan kuin nyt illalla muutaman kerran, kun kävin suunnilleen kilometrin kävelyllä vaunuja työntäen.. Maanantaina jopa olin Jumbossa reilu 3 tuntia, eikä sielläkää tullu ku yks supistus ja sekää ei mikää kipeä.. Että saas nähä mihin asti sitä pitää tätä mahaa katella.. Mies alotti maanantaina opiskelut taas ja yllättävän hyvin sitä on jaksanu kotona touhuta ton puoltoistavuotiaan kanssa. (Ilmankos, kun on joka päivä ollu joka kaveri täällä :) )
Onnea Tutille! mulla oli sunnuntaina jo 45 min suht kipeitä supistuksia 5 min välein, mutta kun oltiin 10 min ajomatkan päästä sairaalasta, ni ajattelin että katotaan nyt jonkin aikaa.. ja sitte ne loppu. Sillon ois ollu viikkoja se 33+4.. Mutta näyttää siltä ja ennen kaikkea tuntuu, että vaikka meiän vauva päättäis vaikka ens yönä syntyä, ni se on kyllä ihan hyvän kokonen.. Alkanu taas painaa ylhäältäkin, vaikka pää on IHAN alhaalla..
Joku sano, että ei meinaa saada jalkoja yhteen, kun "vauvan pää on välissä".. Mulla ei onneks oo sitä ongelmaa ollu. Paremminki on helpompi olla kun jalat on yhessä.. Tossa varmaan sunnuntaiaamuna heitin toisen jalan sängyn reunan yli roikkumaan kun toinen jäi vielä pitkälle sänkyyn, ni piti kyllä äkkiä vetää jalka takasi ku tuntu että alapää halkeaa kahtia.. Eli liitoskipuja on ollu jonkin verran. Niitä ei ollu ollenkaa ekaa odottaessa enkä edes oikeen tienny, mitä se on, mutta nyt kun on, ni sen kyllä tunnistaa!!
Maanantaina löysin vauvalle sellasen kevyen toppapuvun, ihanan ruskean samettisen, jossa on siili rinnassa ja siilivuori. Jotenki se oli niin hellyttävä! Vaikka se oliki 68 cm, ni se kyllä vaikutti ainaki kaupassa siltä, että se on aika paljon pienempi kun äitiyspakkauksen puvut (joita meillä siis jo 2)..
Tossa iltapäivällä kun kävin kävelyllä ja tuli pari supistusta siinä kävellessä, ni alko tuntua siltä, että heti kun vaan haluaa, että vauva syntyy, pitää lähteä reippaalle kävelylle, ni alkaa ainaki supistella! Täytyy vaan toivoa, ettei se vielä ihan syntyis, kun mies on menossa raiparille opettajaksi puolentoista viikon päästä vklopuksi. Tai sitte jos syntyy, ni syntyis viimeistään huomenna.. Onneks mun pikkuveli lupautu tulemaan mun ja pikkuneitin kaveriks tänne siks riparivklopuks, ni ei oo nii yksinäistä ja synkkää..!
Nyt vois harkita nukkumaan menoa.. Tai ainaki lukemaan.. Jos mies jaksais laittaa neitin yökuntoon, ni pääsis suht ajoissa nukkumaa.. Eilen sain sen nukkumaa vähän ennen 10, mutta ku tulin takasi tänne koneelle miehen kanssa, ni tunnin päästä se tassutteli silmät puoliummessa tänne.. Onneks nukahti kuitenki ihan melko helposti uudestaan.. Yö vaan oli sitte levoton, kun alko niin..
Ei muuta ku voimisia kaikille teille! Ai nii ja ne listatiedot:
Nimim. Leeti
Synnytyssairaala: KOS
Oma/miehen ikä: 20/22
LA: 25.2.
Monesko: toinen (tyttö 07/07)
Mukavia päiviä ja sikeäunisia öitä!
Leeti rv 34 (Jes!!)
Nimim: sittisontiainen
Synnytyssairaala: OAS
Oma/Miehen ikä: 29/33
Monesko lapsi: toinen (poika -04)
LA: 1.2
Nimimerkki: mamma2009
Synnytyssairaala: LKS
Oma/miehen ikä: 20v/26v
Monesko lapsi: Ensimmäinen
La: 3.2
nimim.: mandariini80
synnäri: Jorvi
oma ja miehen ikä: 28/30
monesko lapsi: ensimmäinen
la: 3.2
nimim.: helena_84
synnäri: Tyks
oma ja miehen ikä: 24 ja 29
monesko lapsi: toinen, poika 5/07
la: 5.2
nimim: bratzh
synnäri: kättäri/haikaranpesä
oma/miehen ikä: 26/28
ensimmäinen lapsi
LA: 5.2
Nimim. Hilpsu
Synnytyssairaala:Kos
Oma/Miehen ikä: 35/36
Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)
LA:6.2
Nimim: Hannekka
Synnytysairaala: SatKs
Oma/Miehen ikä: 28/27
Monesko lapsi: ensimmäinen
LA: 6.2
Nimim. Miina75
Synnytyssairaala:PHKS
Oma/Miehen ikä: 33/32
Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)
LA:7.2
Nimim: Katjalah
Synnytyssairaala: TAYS
Oma/miehen ikä: 33/38
Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.
LA: 8.2
Nimimerkki: TiiaMariia
Synnytyssairaala: Hyvinkää
Oma/miehen ikä: 26/35
Monesko: mulle 1. ja miehelle 2.
Nimimerkki: bambiino
Synnytyssairaala: SatKs
Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.
Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen
La: 9.2
Nimim: vauvaksi
Synnytysairaala: lks
Oma/Miehen ikä: 35/40
Monesko lapsi: toinen (tyttö04)
LA: 10.2
Nimim. tigercat
Synnytyssairaala:Koks
Oma/Miehen ikä:25/35
Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)
LA:10.2
Nimim: V80
Synnytysairaala: KOS
Oma/Miehen ikä: 28/43
Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)
LA: 12.2
Nimimerkki: Hilperiina
Synnytyssairaala: Oys
Oma/miehen ikä: 31v/38v
Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)
La: 13.2.
Nimim: McFlurry
Synnytyssairaala: KYS
Oma/Miehen ikä: 21/22
Monesko lapsi: toinen (p 06/06)
LA: 14.2
Nimim: Jenskuli2002
Synnytyssairaala: NKL
Oma/Miehen ikä: 25/31
Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)
Nimim: Sunny-74
Oma/Miehen ikä: 34/38
Monesko lapsi: 3. (t04, t06)
LA: 17.2
nimim: Tsanni
Synnäri: SatKs
Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27
Monesko: toinen (-05)
la: 18.2
Nimim: normutin
Synnytysairaala: tyks
Oma/Miehen ikä: 22/24
LA: 21.2
nimim: mittarimato
synnäri: K-SKS
oma ja miehen ikä 35 ja 35
monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.
la: 22.2
Nimim. Leeti
SYNTYNEET HELMET:
punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1
tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33
Mä pääsin vihdoin siihen synnytystapa-arvioon jossa ei selvinnyt mitään muuta uutta kuin sikiön kokoarvio. Meidän neiti on nyt noin 3300g arviolta. Jotain mittauksia ja laskelmia lääkäri teki. Viikkoja kasassa siis 36+1. Jos taas mennään yli la:n niin minkä kokoisen "nyytin" noudankaan... Lääkäri sanoi että vauva on jo valmis syntymään, mutta en kyllä usko että tulee kovin pian tapahtumaan.
Nukkumisvaikeuksista kärsin edelleen ja todella paljon. Kaikin päin on huono nukkua, ihmettelenki tässä miksi edes päivällä ei väsytä kun yöllä tulee valvottua aika reilusti.
Hauskaa että meidän pinossakin on aktivoiduttu näin hurjasti!!!
Laittakaa viestiä jos unohdan jonkun listalta!!
t. tiia ja jättiläisvauva?!
Tänään on vietetty päivä taas päivystyksessä istuen. Piti vaan mennä verikokeeseen ja lääkäriin, mutta verikokeen tulokset kestikin iltapäivään asti tulla (kuten kuulemma joka keskiviikko) ja sitten lääkäreillä olikin muita kiireitä. Menin siis verikokeeseen klo 9 ja pääsin lähtemään kotiin klo15. Lähes täysi työpäivä siis!
Ja mikä hulluinta, nyt sappihapot oli taas laskenut normaaleihin lukemiin, mutta ALAT jatkaa nousua. Perjantaina sama harjoitus uudelleen ja sitten katsellaan. Lääkäri vähän mietti, että voiko sappihapot olla oikein, kun kutinat kuitenkin jatkuu yhä.
Siinä oli sitten vähän paha tivata käynnistystä, mutta yritin kuitenkin. Sanoivat, että tavoitteena se 38 vkoa, mutta että katsotaan nyt, miltä perjantain arvot näyttää. Hienoa oli se, että vauva näyttää voivan hyvin, on virkeä ja kaikki virtaukset ja muut oli taas hyviä. Itsellä vaan menee hermo tämän veivaamisen kanssa. Kutinat on lievemmät, mutta edelleen häiritsevät.
Seuraavaa poksahdusta odotellessa..!
Hilpsu rv 36+5
Tulin pikaisesti kertomaan, että syntyi pieni poika 12.1.2009 klo 12.43
Painoa 2470g ja pituutta 43cm (ei antanut poju suoristaa jalkojaan) Raskausviikot olivat tuolloin 36+2. Entisten sektioarpien kiristämisen vuoksi leikattiin ettei tule vahinkoa. Poika sai pisteiksi 9 ja 10 ja pärjää ilman mitään apuja, rinta kelpaa ja maitokin on noussut. Kotiinlähtöä tässä suunnittelen ;)
Nimim: lastwish
Synnytysairaala: NKL
Oma/Miehen ikä: 30/28
Monesko lapsi: viides (poika 98, poika 02, tyttö 03 ja tyttö 04)
LA: 7.2
HELMET 2009
Nimim: sittisontiainen
Synnytyssairaala: OAS
Oma/Miehen ikä: 29/33
Monesko lapsi: toinen (poika -04)
LA: 1.2
Nimimerkki: mamma2009
Synnytyssairaala: LKS
Oma/miehen ikä: 20v/26v
Monesko lapsi: Ensimmäinen
La: 3.2
nimim.: mandariini80
synnäri: Jorvi
oma ja miehen ikä: 28/30
monesko lapsi: ensimmäinen
la: 3.2
nimim.: helena_84
synnäri: Tyks
oma ja miehen ikä: 24 ja 29
monesko lapsi: toinen, poika 5/07
la: 5.2
nimim: bratzh
synnäri: kättäri/haikaranpesä
oma/miehen ikä: 26/28
ensimmäinen lapsi
LA: 5.2
Nimim. Hilpsu
Synnytyssairaala:Kos
Oma/Miehen ikä: 35/36
Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)
LA:6.2
Nimim: Hannekka
Synnytysairaala: SatKs
Oma/Miehen ikä: 28/27
LA: 6.2
Nimim. Miina75
Synnytyssairaala:PHKS
Oma/Miehen ikä: 33/32
Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)
LA:7.2
Nimim: Katjalah
Synnytyssairaala: TAYS
Oma/miehen ikä: 33/38
Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.
Monesko: mulle 1. ja miehelle 2.
Nimimerkki: bambiino
Synnytyssairaala: SatKs
Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.
Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen
La: 9.2
Nimim: vauvaksi
Synnytysairaala: lks
Oma/Miehen ikä: 35/40
Monesko lapsi: toinen (tyttö04)
LA: 10.2
Nimim. tigercat
Synnytyssairaala:Koks
Oma/Miehen ikä:25/35
Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)
LA:10.2
Nimim: V80
Oma/Miehen ikä: 28/43
Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)
LA: 12.2
Nimimerkki: Hilperiina
Synnytyssairaala: Oys
Oma/miehen ikä: 31v/38v
Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)
La: 13.2.
Nimim: McFlurry
Synnytyssairaala: KYS
Oma/Miehen ikä: 21/22
Monesko lapsi: toinen (p 06/06)
Nimim: Jenskuli2002
Synnytyssairaala: NKL
Oma/Miehen ikä: 25/31
Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)
Nimim: Sunny-74
Oma/Miehen ikä: 34/38
Monesko lapsi: 3. (t04, t06)
LA: 17.2
nimim: Tsanni
Synnäri: SatKs
Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27
Monesko: toinen (-05)
la: 18.2
Nimim: normutin
Synnytysairaala: tyks
Oma/Miehen ikä: 22/24
LA: 21.2
nimim: mittarimato
synnäri: K-SKS
oma ja miehen ikä 35 ja 35
monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.
la: 22.2
Nimim. Leeti
SYNTYNEET HELMET:
punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1
tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33
lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2
Paljon onnea lastwish ja perhe!!!
Paljon onnea lastwish ja koko perhe!!! Kiva että kaikki on hyvin ja pääsette kohta jo kotiinkin!
Tigercat: kiitos kun olet jaksanut tehdä listan meistä! Aika paljonhan meitä jo onkin =) Ja syntyneitä tulee koko ajan lisää!
Hilpsu: menipäs kauan labrakäynnillä! Varmaan huojentavaa kuulla että vauvalla on kaikki hyvin! Toivottavasti kutinat helpottaisi. Itse kysyin tänään neuvolassa jalkojen kutinasta ja terkka sanoi että maanantaina voi mennä verikokeeseen jos viikonlopun aikana ei helpota jos alkaa rasvaamaan jalkoja aamuin illoin. Silloin tällöin olen rasvaillutkin mutta en mitenkään säännöllisesti, katsotaan nyt auttaako se.
Kävin tosiaan neuvolassa, hb oli tippunut taas 99 vaikka syön rautaa, terkan mielestä pitäs vaihtaa obsidaniin kun olen nyt syönyt ferronolia. En oikein pysty nielemään tabletteja niin nestemäinen on kivempi vaihtoehto. Mutta jos ei siitä ole hyötyä niin en tiedä sitten... Esikoisen aikanakin hb oli kyllä alle 100 ettei tämä mitään uutta ole. Vauva liikkui hurjasti ja sydämensyke oli 170, voi kuulemma enteillä synnytystä! Mutta pää ei ollut kuulemma vielä niin alhaalla kuin voisi olla (toisin kuin lääkäri sanoi viime viikolla) eli tuskin tässä vielä synnyttämään lähdetään. Muutenkin kaikki oli normaalisti, paino ei ollut paljoa noussut, ei ole oikein nälkä ollut.
Unettomuudesta on puhuttu, eipä sitä täälläkään ole pitkillä yöunilla herkuteltu moneen viikkoon enää. Turhauttavaa herätä monta kertaa yössä kun paikat puutuu ja sitten ei meinaa saada unta. Päivällä taas ei malta nukkua kun on niin paljon tekemistä... No, kohta on hyvä syy heräillä öisin =)
Jaksamisia kaikille helmille!
-helena rv.37+0
Itsellä täällä edelleen sama vanha tilanne... alapää juilii ja iltayöstä heräsin omituiseen tasaiseen vatsakipuun, jota jatkui jonkin aikaa. JOS tyttö ei olisi herännyt vaatimaan rasvailua niin olisin varmaan jo lähtenyt, mutta taas olo helpotti siinä tytön rauhoittumista odotellessa, eli kotosalla ollaan. Nuo kiputilat alkavat kyllä vähitellen huolestuttaa, eli jos niitä vielä tulee niin on kyllä mentävä ainakin kääntymään sairaalaan. Vauva tuntuu kyllä liikkuvan, tosin aiempaa ahtaammin... Jalat eivät muuten ole menneet yhteen enää pariin viikkoon vaan kävelen kuin lännenmies tai ankka vaappuen...
Mulla tosiaan näitä "ei enää pitkään mene" merkkejä on ollut jo niin kauan, että alan vähitellen tulla immuuniksi. Toivottavasti sitten tajuan ajallaan lähteä...
Katjalah&jo yksiöönsä kotiutunut nelonen rv36+4
Näitähän nyt alkaa tupsahdella! Aika samankokoinen oli meidän esikois-neiti syntyessään.
Ja täällä ripsii lunta! Saisi tulla ihan kunnolla, mutta ei tuo nyt siltä näytä.
Helena: Minä käytin ekassa raskaudessa sellaista nestämäistä rautaa kuin Maltofer. Muista meni maha sekaisin. Oli mielestäni oikein hyvän makuistakin, että kannttaa kokeilla. Minulla ei ole pitkään aikaan hb:tä edes katsottu, että en tiedä mitä on.
( . ): Kutinat taas lisääntyy eli ei ne minnekään ole kadonneet. Vauvakaan ei ole tänään liikkunut paljoa, täytyy varmaan ruoan jälkeen tarkkailla enemmän. Eilen oli jo aika rauhallinen olo, kun vauva oli ollut niin vilkas ja lääkärit vakuuttivat, että vauva voi hyvin. Heti kun liikkeet vähenee, pelko nostaa taas päätään. No, onneksi huomenna taas tarkistus.
Olen yrittänyt kaikenlaisia raivostuttavia paperiasioita selvitellä Kelaan ja Verotoimistoon päin. Ovat painaneet takaraivossa jo pitkään, joten olen oikein tyytyväinen, kun sain niitä nyt nykäistyä eteenpäin. Mies ystävällisesti lupasi kuskata eskarilaisen kotiin lounastauollaan, joten ei ole tarvinnut sinnekään lähteä. Kävelylle kyllä aion tuossa lounaan jälkeen.
Veikkaan, että seuraava lähtijä on Katjalah..! :)
Hilpsu rv 36+6 (huomenna paukkuu täysiaikaisuus-viikot!)
Ehdit sitten ennen minua, meillä kun näytti olevan sama laskettuaika:)
Itselläni oli aamulla neuvolalääkäri, kaikki ok! Vähän olin "pettynyt" kun kohdunsuulla ei ollut kauheammin mitään tapahtunut. Oli se pehmentynyt, muttei auki yhtään. Plaah! Painoarvioksi käsikopelolla heitti, että olisi nyt noin 2,5kg että ihan sopivan kokoinen pakkaus.
Nyt syömään jotain ja ehkä pienille päiväunille hetkeksi:)
Miina rv 36+5
Ja erityisesti lastwish viimeisenä pienestä!
Minä syön Obsidania rautalääkkeenä ja olen saanut sillä hyvin nousemaan hempan. Vatsavaivoja kyllä on; milloin on löysää ja milloin on ummetusta... ja tuntuu välillä että pissakin haisee sille rautalääkkeelle. Minä söin edellisessäkin raskaudessa obsidania, mutta silloin ei hb noussut ollenkaan. Sainkin hyvän vinkin tuttavalta: eli otan kapselin iltapalan yhteydessä. Iltapalalla ei saa syödä maitotuotteita vaan mielellään paljon c-vitaminipitoisia juomia ja hedelmiä.
Täällä olen siivoillut koko päivän (pikkuhiljaa hyvä tulee...). Yritän levätä, jotta tuo pirun verenpaine ei nousisi...
Eilen neuvolakäynnillä jäi vähän unohduksiin se, että milloin tokasynnyttäjän oikein pitikään synnärille lähteä kun supistukset alkaa: eli oliko se niin että pitää olla säännölliset 5-10 minsan välein? Aah kun tuli taas niin paljon asioita terkalta ettei millään tämä pieni pääkoppa jaksa muistaa...
Mukavaa odotusta ja jakautumisiin!
-vauvaksi- rv 36+2
hei vaan!
täällä ilmassa hurjaa väsymystä ja jo 3. yö peräkkäin, kun en nuku hyvin. Herään n. kolmen aikaan ja ihmettelen. Ehkä tähän vaikuttaa esikoisen unikoulu: on tähän mennessä herännyt aina öisin 2-4 kertaa ja köpöttänyt meidän viereen aamuyöstä, mutta viime viikonloppuna saatiin hepuli ja alettiin opettaa sitä pysymään omassa sängyssä. Hirmu hyvin on mennyt! Nyt sitä sit itse kuitenkin aina odottaa aamuöistä pienten tassujen töpötystä ja ihmettelen, kun ei se tulekaan;-) Onneksi voi päivisin ottaa välillä torkkuja, tyttö käy pari kertaa viikossa päiväkodissa. Mutta harmittaa tämä oma väsymys, kun ei mitään jaksa. (mitähän sitä pitäis jaksaa?;-)
Omasta navasta sen verran, että lääkäri oli tiistaina, kaikki ok, poju laskeutunut jo lähtökuoppiin, kohdunsuu pehmeä ja auki sormelle (meniköhän se näin?).
3 kg tämän hetken painoarvio! onko se paljon? Minusta tuntuu, että on.
Labra tänä aamuna, huomenna saan tulokset onko arvot noussut. Eilen pientä kutinaa ekaa kertaa käsissä ja jaloissa. Iik. Muistelin just, että esikoisen kohdalla hepatoosi tuomio tuli tästä viikon päästä....
Muuten on aikalailla alkanu tämä turnauskestävyys kärsiä, ei millään enää jaksaisi olla raskaana. Ekan kanssa olin mitä parhaimmassa kunnossa tässä vaiheessa ja vedin vielä kaverin polttarit läpi klo 9.00 - 23.00 lauantaina täysillä, vaikka tyttö syntyi seuraavana tiistaina. Onko se tämä ikä.....
Ai niin, voisin tietty meidänkin tiedot listaan pujauttaa:
LA: 12.2.
Synnäri: NKL
Oma ikä/Miehen ikä: 34/34
Monesko lapsi: toinen (t. 06)
Juuh, kai se on vaan vielä jaksettava;-)
Riksu 36+0
Tuossahan nuo tiedot heti ensimmäiseksi.
Huomenna olisi neuvola taasen. Jotenkin hassua kun joka viikko pitää käydä neuvolassa, mutta mukavaahan se on kun saa kuulla pienen sydän äänet.
Alkaa olemaan aika tuskallista masukin kanssa. Mutta saa luvan vielä viihtyä masussa, että saa tätä kämppää laitettua.
Suihkustakaan vielä mitään tietoa. Onneksi (tai miten sen ottaa) anoppi asuu tuossa muutaman askeleen päässä, niin siellä pääsee suohkussa käymään. Silti olisi se ihanaa kun saisi sen OMAN suihkun. Eilen sain uudet astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen käyttöön. Tänään on saanut ihan huolella pyykitellä. Jotain mistä iloita. :)
Nyt hävis ajatus jonnekin, joten taidan lopetella tähän... Vointeja kaikille tasapuolisesti. :)
TiiaMariia, rv 36+3