Lyhyttukkaiset naiset
Sanokaapa, miksi lyhyttukkaisilla naisilla on kamala tarve ruotia pitkähiuksista naista.
Minulla on lapsesta asti ollut pitkät hiukset. Ne ovat tummat ja paksut ja hyväkuntoiset. Olen saanut kuulla siitä asti kun täytin 25, että kyllä sunkin täytyy leikata tukka lyhyeksi. Milloin on syynä käytetty, että tukka vanhentaa ja olisit nuoremman näköinen ja ei ole tapana aikuisella naisella olla pitkiä hiuksia ja se kyllä varmaan sopis sulle ja piristäis jne...
Leikkautin jossain vaiheessa, mutta en viihtynyt siinä kun olen tottunut pitkiin hiuksiin ja ne tuntuvat omilta.
Onko lyhyttukkaisuus jotenkin suorasanaisen naisen "merkki". Kun on lyhyt tukka ja ylipainoinen, saa ruotia pitkätukkaisen ja hoikan naisen ulkonäköä. Olen saanut kuulla olevani lauta ja anorektisen näköinen ja liian laiha ja tiukkapipo kun harrastan liikuntaa.
En todellakaan ole laiha, koska BMI on 22. Mutta saan kuulla työpaikalla näiltä lyhyttukkaisilta, ylipainoisilta naisilta kommentteja, kuinka naamakin kuihtuu kun on laiha ja vanhentaa ja pitkä tukka on minun ikäiselleni sopimaton ja ruma. Annat vaan itses lihoa ja hellitä jo liikkuminen ja ota pullaa ja leikkauta hiukses niin oot pirteämmän näköinen.
Mikä oikeus ylipainoisella, lyhyttukkaisella keski-ikäisellä naisella on ruotia toisten ulkonäköä. Harvoin olen kuullut hoikan ja pitkätukkaisen sanovan suoraan, että tuo sun lyhyt punainen kananpersetukka on kamala ja nuo jenkkakahvat hirveän näköiset, jättäisit sen pullan väliin.
Kiitos ja kumarrus kun sain purkautua. T. eräs, joka on tympääntynyt naispuolisiin työkavereihinsa
Kommentit (56)
Kysypä keneltä tahansa kampaajalta, joka on tehnyt töitä eri kansallisuuksien parissa!
Saman kuulee moni meistä, joka menee kampaajalle eism. etelä-Euroopassa. Kyllä se hiuslaatu useimmilla täällä pohjolassa on ohut ja "lasimainen".
Kysypä keneltä tahansa kampaajalta, joka on tehnyt töitä eri kansallisuuksien parissa!
Saman kuulee moni meistä, joka menee kampaajalle eism. etelä-Euroopassa. Kyllä se hiuslaatu useimmilla täällä pohjolassa on ohut ja "lasimainen".
en tosiaan kiinnitä ihmisten hiuksiin yhtään huomiota, kun en ole tätä huomannut. Mulla ja tosi monella kaverilla on paksu tukka, ehkä ne jää enemmän mieleen kuin ventovieraiden ohuet hiukset.
Oli mullakin lapsena ohut tukka, mutta alkoi siinä 10-v iässä paksunemaan. (En tosin huomannut itse tätä ennen kuin joku huomautti.)
Olisikohan sinulla vaan käynyt huono tuuri työkavereiden suhteen? Äitini on aina rakastanut pitkien hiusten mollaamista. Toisaalta hän on itse pieni ja siro, joten hyvinkin lyhyet hiukset sopivat hänelle. Minä arvostan esteetikkona kaikkea kaunista, joten ihailen hyvin hoidettuja pitkiä hiuksia siinä missä hyvin hoidettuja lyhyitäkin hiuksia. En toisaalta pidä aihetta niin äärettömän mielenkiintoisena, että jaksaisin jauhaa siitä työpaikalla vuodesta toiseen...
Mielestäni pitkät hiukset naisella on kauniit.Ne vaan kuuluu naiselle.En tykkää poikahiuksista muutakuin miehillä. Ei niitä tarvi auki liehuttaa, mutta nutturat ja letit on kauniita. Muistan mummuni ja tätini yli 80 vuotiaina saunan jälkeen letittäneen metrin mittaiset lettinsä, jotka oheni hiirenhännäksi. Ja sitten se letti kietaistiin nutturaksi, oli aina siisti hieno kampaus.En voi kuvitellakaan, että heillä olis ollut joku kananperseennäköinen kynitty tukka.
Sanokaapa, miksi lyhyttukkaisilla naisilla on kamala tarve ruotia pitkähiuksista naista.
Miksi sotket mm. minut, lyhythiuksisen naisen, työkavereihisi?
Jos olet noin tympääntynyt naispuolisiin työkavereihisi, sano heille asiasta. Jos he todellakin ruotivat ulkonäköäsi tuolla tavalla, niin hehän antavat käänteisesti sinulle luvan sanoa samalla mitalla takaisin ulkonäöllisiä asoita heistä. Oletko koskaan kysynyt heiltä, mikä sinussa todella heidän mielestään mättää?
Sinulla ja vain sinulla on oikeus päättää omasta ulkonäöstäsi ja tapa, jolla sinua työpaikallasi kohdellaan, on kaikkea muuta kuin reilu ja hyvätapainen.
Vaikuttaa siltä, että nuo naiset ovat kyllästyneitä omaan elämäänsä ja haluavat kostaa pahaa oloaan purkamalla angstejaan sinuun. Ilmseisesti olet heille hyvä kohde jostain syystä.
Mutta ole kiltti, äläkä työpaikkasi eukkojen takia soimaa jokaikistä vastaantulevaa lyhythiuksista naista samaan "kastiin" kuuluvaksi.
Kiitos puheenvuorosta.
PS. Mummoni siskolla oli läpi elämänsä kauniit, pitkät ja hyvinhoidetut hiukset, jotka peittivät koko selän; latvat hipoivat takapuolta. Hän näki kietaisi hiuksensa joka aamu nutturalle luontevasti, osana jokapäiväisiä askareitaan. Iltaisin hän harjasi ne huolellisesti ennen nukkumaanmenoa. Hän eli yli 84-vuotiaaksi.
Että se siitä myytistä, että keski-iän ylittäneillä naisilla "pitäisi" olla lyhyet hiukset.
http://www.flickr.com/photos/yourdon/2841897430/in/gallery-41188800@N00…
terv pitkatukkainen
Vanha ketju, mutta kommentoinpa. Ensinnäkin pitkä tukka ei ole aina automaattisesti kaunis niin kuin ei lyhyt tukkakaan. Paljon riippuu esim. hiusten ja päänahan kunnosta ja siitä miten hiuksia hoitaa. Harva se päivä näkee tyttöjä ja naisia, joilla hiukset roikkuu velttoina päätä myöten ja latvat harottaa ja muutaman sentin, jopa usean kymmenen sentin juurikasvu pilkistää ja värjätty osa on ihan ristiriidassa alkuperäisen tukan värin kanssa. Jokainen toki saa tehdä mitä haluaa omalle tukalleen, mutta minusta olisi kuitenkin hyvä, että tukkaa ja päänahkaa edes jotenkin hoidettaisiin tai ainakin yritettäisiin.
Toiseksi eivät kaikki pitkätukkaiset naiset ole naisellisia ja kaikki lyhyttukkaiset miehekkäitä. Jos vähänkin katsoo ympärilleen huomaa kyllä tämän.
Itselläni on lyhyt tukka, mutta ei ole värikkääksi värjätty eikä ole ylipainoa. Aina olen ollut pienikokoinen ja siro. Meitä ihmisiä on moneen junaan, kaiken näköisiä ja kokoisia. Tukkatyyli voi tietysti korostaa tietyjä vartalon muotoja, esim. lyhyt tukka korostaa vaikka kasvoja ja silmiä ja saa siron näyttämään entistä sirommalta ja pitkän entistä pidemmältä. Koko pitkä tukka taas lyhentää lyhyttä ja tasapainottaa tosi pitkää. Paljon riippuu myös omasta persoonasta millaisen tukan halua, mutta välillä myös itse hiusten ja päänahan kunnosta millaista voi pitää.
Muutama värikäs raita tukassa voi olla ihan cool.
Minulla on lyhyet hiukset, mutta minulla ei ole mitään tarvetta ruotia pitkähiuksisia naisia millään tavalla.
Tämä ketjualoitus on taas täyttä tuubaa.
Joku kuvittelee, että jokin ryhmä haukkuu toisia ja arvostelee toisia.
Sen olen kyllä huomannut tällä palstalla, että täällä on joku joka haukkuu lyhythiuksiset naiset todella rumin sanoin, tai siis sen heidän hiusmallinsa.
Että mites tää nyt on, että kuka ja missä ja miten. Yks täällä, ei mitään muuta.
Yks kumma, joka yleistelee milloin mitäkin omituisuutta joidenkin tekemisiksi. Vaikka sellaista ei todellisuudessa tapahdu. Joku teini varmaan asialla nyt.
Ai niin mullakin on ollut pitkät hiukset... tosi nätit vieläpä, kiiltävät ja kauniit. Mutta kas kummaa, hiustenlähtöaikana oli sitten pitkiä irtohiuksia ties missä ja joka puolella... Nyt on sitten lyhyitä irtohiuksia.... hhahahhaaa.
Kukaan ei tee sellaista, mitä sinä aloittaja väität!
Onpa sulla ikäviä työkavereita, harmi että yleistät asian koskemaan kaikkia, joilla on lyhyet hiukset: "miksi lyhyttukkaisilla naisilla on kamala tarve ruotia pitkähiuksista naista jne". Itse olisin aloittanut mielummin esim. niin, että miksi monella tuntemallani lyhyttukaisella naisella on kamala tarve ruotia jne".
Mutta joo, kunhan sanoin, itse en ole törmännyt vastaavanlaiseen käytökseen suuntaan tai toiseen, oli kyseessä sitten pitkä- tai lyhythiuksinen, lihava tai laiha, kaunis tai vähemmän kaunis jne. Ei ole korrektia puuttua toisen ulkonäköön, kehua toki voi, kunhan osaa tehdä sen oikein eikä niin, että oikeasti tarkoittaakin jotain muuta.
Osaattepa te naiset olla ilkeitä toisillenne, hyi kamalaa, me miehet emme koskaan puutu toistemme ulkonäköön, päinvastoin, kukin meistä saa olla juuri niin pikkumunainen kuin haluaa, me kannustamme toisiamme kaikessa.
Onni olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni sopii parhaiten niskapituinen tai korkeintaan hartioille ulottuva ja kyllä ovat miehetkin tykänneet :D
Se just pääasia, että miehet tykkää. Jep. Hyvät sulle.
Toisille sopii yksi ja toisille toinen malli ja pituus.
Mutta jos olet lihava ja ruma, niin ihan sama minkälainen hiusmalli - MIKÄÄN ei näytä hyvältä.
Pitkät hiukset on naisellista!
Lyhyet kelpaa harvemmin!
Riippuu naamasta ja kampauksesta, mutta jos pitää valita niin pitkät ja vielä parempi jos yltää lähes perskannikoihin asti. Näyttää kiimaisen hyvältä kun katsoo takaapäin sellaista naista.
Itse olen kyllä kateellinen tuuheatukkaisille, ja olisi ihana kasvattaa pitkäksi välillä, mutta liimalettini alkaa näyttää surulliselta heti olkapäät saavutettuaan.
Mutta eipä tulisi mieleenikään kommentoida toisten kampauksia ja hiusten pituuksia, muuta kuin ihailevasti. Ne on vaan hiukset, ja jokaisen ikiomat ja niille saa tehdä mitä itseään huvittaa. Toiset pitää lyhyinä, toiset tykkää pitkästä, toiset suoristaa ja toiset kihartaa, toinen värjää shokkiväreillä ja toinen huomaamattomasti tai ei ollenkaan, syyt voi olla käytännöllisiä, esteettisiä (korostaa vaikka silmiä, kaulaa tmv.) tai vaikka kertoa luonteesta (onko vaikka sporttinen, vaatimaton tai hevimimmi).
on muuten aika vähän ohuthiuksisia ihmisiä, lieneeköhän sattuma?
Mun on jotenkin vaikea ymmärtää tätä ainaista suomalaisen ulkonäön dissaamista.