Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lyhyttukkaiset naiset

Vierailija
26.01.2010 |

Sanokaapa, miksi lyhyttukkaisilla naisilla on kamala tarve ruotia pitkähiuksista naista.

Minulla on lapsesta asti ollut pitkät hiukset. Ne ovat tummat ja paksut ja hyväkuntoiset. Olen saanut kuulla siitä asti kun täytin 25, että kyllä sunkin täytyy leikata tukka lyhyeksi. Milloin on syynä käytetty, että tukka vanhentaa ja olisit nuoremman näköinen ja ei ole tapana aikuisella naisella olla pitkiä hiuksia ja se kyllä varmaan sopis sulle ja piristäis jne...

Leikkautin jossain vaiheessa, mutta en viihtynyt siinä kun olen tottunut pitkiin hiuksiin ja ne tuntuvat omilta.

Onko lyhyttukkaisuus jotenkin suorasanaisen naisen "merkki". Kun on lyhyt tukka ja ylipainoinen, saa ruotia pitkätukkaisen ja hoikan naisen ulkonäköä. Olen saanut kuulla olevani lauta ja anorektisen näköinen ja liian laiha ja tiukkapipo kun harrastan liikuntaa.

En todellakaan ole laiha, koska BMI on 22. Mutta saan kuulla työpaikalla näiltä lyhyttukkaisilta, ylipainoisilta naisilta kommentteja, kuinka naamakin kuihtuu kun on laiha ja vanhentaa ja pitkä tukka on minun ikäiselleni sopimaton ja ruma. Annat vaan itses lihoa ja hellitä jo liikkuminen ja ota pullaa ja leikkauta hiukses niin oot pirteämmän näköinen.

Mikä oikeus ylipainoisella, lyhyttukkaisella keski-ikäisellä naisella on ruotia toisten ulkonäköä. Harvoin olen kuullut hoikan ja pitkätukkaisen sanovan suoraan, että tuo sun lyhyt punainen kananpersetukka on kamala ja nuo jenkkakahvat hirveän näköiset, jättäisit sen pullan väliin.

Kiitos ja kumarrus kun sain purkautua. T. eräs, joka on tympääntynyt naispuolisiin työkavereihinsa

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naista yleensäkään pitää kommentoida hänelle itselleen. Ei läskiä, kananpersetukkaista mene kukaan sanomaan, että sulle sopis vielä pari ylimääräistä kiloa ja violetteja raitoja lisää. Tai että tiputtaisit painoa ja kasvattaisit hiuksia niin olisi paremman näköinen.

Ap, joka ei ole koskaan kommentoinut naisvaltaisella alalla toisten ulkonäköä. Mutta todellakin nämä rohkeat ylipainoiset punapäät kyllä herkästi kommentoivat, että tekisit sitä ja tätä ja leikkaisit tai värjäisit tai antaisit itsesi lihoa ja oletpa turvoksissa, oletko kenties lihonut jne...

Hiukset ovat aina olleet alaselkään, ne ovat hyvin hoidetut, leikatut ja paksut, värjätty kolmella eri sävyisellä vaalealla ja ovat laitettuna miten milloinkin. Mun tukka kyllä kerää kommentteja, vahvan näköiset räpätädit, juuri nämä kananpersetukat ja räiskyvillä väreillä lettiään värjäilevät jaksavat aina jauhaa että leikkaa lyhyiksi ja laita räväkämpää väriä, etkö kyllästy tuohon (miks kyllästyisin, onhan heilläkin aina se sama lyhyt kuontalo?) kun taas luonnollisemman ulkomuodon omaavat, henkevämmät tyypit aina ihastelevat ja vannottavat etten leikkaa. No makuja on moneksi, en vaan itse kehtaisi ruotia toisen hiuksia.

Vierailija
22/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ammattilainen sais tehä tukalle mitä haluaa ja mikä oikeesti sopii. Se olis hauskaa. Siinä vois monen pitkä letti heilahtaa lattialle tai kananperse saada parit jatkeet. Mä ainakin haluaisin tollaseen, itte on niin jumiutunu samaan tyyliin. Uskaltaispa leikata halle perry -tyylisen fledan tai semmosen muun pehmeen, lyhyen naisellisen mallin. Tai toisaalta ottaa jatkeet, cool.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuksista. Olen 35-vuotias ja mieheni ei halua että leikkaan kananperse-mallin. Myos muilta miehiltä tulee kommentteja kuinka kauniit pitkät hiukseni on.

Töissä voi laitta hiukset klassiselle nutturalle, jos on jotain tärkeitä tapaamisia.

Vierailija
24/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi ylipainoinen on takuulla siitä saanut kuulla ja useampaan kertaan (ihmisiltä, joille heidän painonsa ei kuulu). Eihän se tietenkään oikeuta ilkeilemään muille, mutta älä nyt mene väittämään että vain hoikat ja kauniit saisivat kettuilua osakseen.

Vierailija
25/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olikin siitä, että miksi lyhyttukkainen, ylipainoinen nainen pitää asianaan kommentoida työkaverinsa ulkonäköä, syömisiä, urheiluja, painoa, hiusten väriä yms.

Voin itse olla sitä mieltä, että sillä työkaverilla on kamalat silmälasit ja tukka on karmea, mutta en mene kahvipöydässä selittämään, että : "jättäisit sen pullan väliin, ettei sun perse leviä. Ja et enää värjäis sitä tukkaa porkkanaksi, koska sun silmänympäryspussit tulee tosi rumasti esiin"

Nää trendikkäät kananperseet kyllä huomauttelee hanakasti, että "ota nyt pullaa kun oot niin anorektisen näköinen. Ei sitä enää tarvi noin hoikka olla kun on jo mies. Ja sullahan ei oo tissejäkään, anna tulla vain kiloja lisää. Ja ei ton ikäisellä naisella kannata olla pitkä tukka, se vain vanhentaa"

Jokainen sellaisen saa itselleen kasvatettua mutta kaikki eivät halua. Minusta tosi harvalla suomalaisella on todella kaunis pitkä tukka...yleensä on sellainen hiirenhäntä ei todellakaan kaunis ja sellaisestako pitäis olla kade?

Vierailija
26/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moista huomannut, ei kyllä ole kukaan koskaan tullut sanomaan millainen tukka (tai mikään muukaan) mulla pitäis olla. Olen niin kauan kuin muistan vuorotellut lyhyttä ja pitkää tukkaa, eli kaikki variaatiot on täällä ollut. En koskaan jaksa vuosikausia samaa mallia katsella, vaan vaihdan tyyliä siinä missä muutenkin muoti muuttuu ja hyvältä tuntuu. En kyllä jaksaisi paljon välittääkään, jos joku käskisi tyyliä vaihtaa, omahan on ongelmansa :-)

Vierailija
27/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää trendikkäät kananperseet kyllä huomauttelee hanakasti, että "ota nyt pullaa kun oot niin anorektisen näköinen. Ei sitä enää tarvi noin hoikka olla kun on jo mies. Ja sullahan ei oo tissejäkään, anna tulla vain kiloja lisää. Ja ei ton ikäisellä naisella kannata olla pitkä tukka, se vain vanhentaa"

Eipä ole ikinä kukaan tuollaisia laukonut, mutta olen miesvaltaisessa työpaikassa ;) t. pitkä, hoikahko ja pitkätukkainen pienirintainen 40 v...

Vierailija
28/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni sopii parhaiten niskapituinen tai korkeintaan hartioille ulottuva ja kyllä ovat miehetkin tykänneet :D

Vierailija
29/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsityksen, että on jotekin erityisen kamalaa, että lyhyttukkainen ylipainoinen ihminen kommentoi toisen ulkonäköä. Ja että vain "läskit" ja "kananpersetukat" tekevät tällaista, ja heitä sitten sopii täällä oman kokemuksen perusteella solvata.

Nimittäin voin ihan omasta kokemuksesta kertoa, että niitä haukkujia löytyy kyllä ihan kaikennäköisistä ihmisistä. Myös niistä kauniista, hoikista ja pitkätukkaisista jne.!

Vierailija
30/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksen lukenut, mutta itse olen lyhyttukkainen ja hoikka. Itseasiassa katson olevani aika seksikäskin. Oli vielä pitkät hiukset puoli vuotta sitten, (no minulla ei tunnu kasvavan sitä juuri olkapäiden alle pidemmäksi) mutta kasvot jotenkin venyy ja olen nuoremman näköinen lyhyellä pirtsakalla tukalla. No en minä ruodi pitkätukkaisia. Minusta eri kasvoille sopii eri tyylit. Onnekas jos pitkät hiukset sopii!

Vierailija
31/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lounaseväistäni, urheilusta ja päivittelyä, että ethän vaan lihaksia kasvata, se ei sovi naiselle. Eli matamien mielestä pitäisi maata illat sohvalla, vetää pullaa jne. Olenpa jättänyt kommentit omaan arvoonsa. Tukasta ei sentään kukaan ole tullut kommentoimaan...

Vierailija
32/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonokuntoinen? Ei mulla ainakaan ole. Mulla on tosi paksu tukka. En kyllä näe mitään itua leikata sitä mihinkään malliin, leikkaan vaan itse välillä latvoja, kun kuluvat.

Miksi pitkän tukan pitää olla jossain "mallissa"? Mä ainakin pidän sitä enimmäkseen kiinni, jos se olisi leikattu kerroksittain, niin aina jäisi hapsuja johonkin. En mä ainakaan halua käydä kampaajalla, kyllä mulla on tärkeämpääkin käyttöä rahalle. En myöskään enää värjää tukkaani.

Miksi "aikuisella" naisella pitkä tukka on kamala? Miten teitä jaksaa vaivata niin hirveästi toisten ihmisten hiukset?

Vierailija
33/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on ollut myös tosi pitkä tukka ja kaikkea siltä väliltä. Minulle on ihan sama, minkä mittaiset hiukset ihmisillä on, mutta joskus kyllä pistää silmään pitkähiuksisten huonokuntoiset hiukset, joissa ei kunnon väriä eikä mallia. Sitten niitä pidetään päivästä toiseen poninhännällä tai ne roikkuu päätä pitkin. On niitäkin pitkähiuksisia, joilla aina hiukset upeassa kunnossa, kauniisti sävytetyt ja joita pidetän auki tai niistä tehdään kampauksia. Ne on tosi nättejä iästä riippumatta. Mutta jotenkin en vaan voi käsittää niitä, jotka antavat hiustensa vaan kasvaa ja kasvaa, niiden kunnosta piittaamatta.

Vierailija
34/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuksissa pitää olla joku malli? Mulla on ainakin tosi paksut hiukset, ei niissä mitään mallia tarvitse olla. Kunto on hyvä.

Vierailija
35/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitten tuo kananperse - tukkainen naien. Muutaman kilon verran on vielä ylipainoakin, koska olen synnyttänyt viikko sitten.

Olen ollut ikäni lyhyt hiuksinen. Leikkautan ja värjään hiuksiani säännöllisesti ja laitan ne kauniisti päivittäin. Olen siis ilmeisesti juuri teidän pitkä hhiuksisten painajainen, juuri se kananperse - tukkainen, hiuksensa räväkästi värjäävä jne. Arvatkaapa mitä? Eipä voisi vähempää kiinnostaa.

Koskaan ei ole tullut mieleeni kadehtia kenenkään hiuksia, saati huomautella niistä negatiivisesti. On ihan sama onko hiukset pitkät vai lyhyet, mutta jos ne on laittamattomat ja hoitamattomat, niin silloin ne on mielestäni rumat. Ei minun tarvitse sitä ääneen kuitenkaan sanoa. Ja miten ihmeessä pitkähiuksiset naiset on hoikkia ja lyhythiuksiset pulleita? Ja miksi ihmeessä kuvitellaan, että luonnollisen näköistä tukkaa kadehditaan? En minä ainakaan. Todella harvalla suomalaisella on luonnostaan kaunis tukka.

Todella turha ja naurettava ketju!

Vierailija
36/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiasiahan on, että suurimmalla osalla suomalaisista on ohuet veltohkot hiukset.

Vierailija
37/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä tukka on automaattisesti kaunis? Kun niinhän se asia ei mene! Myös pitkä tukka voi olla hyväkuntoinen kun taas lyhyt tukka huonossa kunnossa. Nainen voi olla kaunis ja naisellinen lyhyellä tukalla ja miesmäinen pitkällä tukalla...avartakaa näköalojanne myös sinä ap! Ja mitä arvosteluun tulee niin sitä harrastavat monet riippumatta painosta tai hiusten pituudesta! Näkeehän sen jo tästä "kananperse"-ajattelustakin :D

Vierailija
38/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tuttavapiirissä arvostella toisten ulkonäköä, oli sitten pitkät tai lyhyet hiukset tai ylipainoa tai ei. Kehutaan jos on käynyt kampaajalla tai uudet vaatteet yms, mutta KOSKAAN ei haukuta tai arvostella. Ihme touhua.

Vierailija
39/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvalla suomalaisella on luonnostaan kaunis tukka.

Mulla on tavallinen suomalainen maantienruskea tukka. Paksu ja nyt jo aika pitkäkin. Kun olen antanut sen kasvaa, siihen on tullut eri sävyjä, vaaleampaa ja tummempaa. Mulla on tukassa luonnostaan tummempia paikkoja, tiedän sen, koska mulla on ollut monta kertaa ihan lyhyt siili, ja se siinä on sellaisia hassuja läiskiä. Aurinko on myös vaalentanut kesällä raitoja, etenkin eteen.

Monella muullakin olis varmasti ihan hyvännäköinen luonnollisen värinen tukka, mutta siitä on aika vaikea ottaa selvää, jos on vuosikymmenet värjännyt. (Se ei tosin mua mitenkään haittaa, mua ei kiinnosta toisten tukat yhtään.)

Vierailija
40/56 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäydytään noin? Enpä ole 40 vuoden ikääni mennessä törmännyt solvaaviin kanapersetukka-matameihin :)

t. pitkätukkainen

Mä en tiedä miksi teidän tutut on noin epäkohteliaita Ei mun tuttavapiirissä arvostella toisten ulkonäköä, oli sitten pitkät tai lyhyet hiukset tai ylipainoa tai ei. Kehutaan jos on käynyt kampaajalla tai uudet vaatteet yms, mutta KOSKAAN ei haukuta tai arvostella. Ihme touhua.