Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokoulussa opetettiin ihme juttuja

Vierailija
25.01.2010 |

jos jalankulkija ei kävele suojatietä-saa ajaa yli

kun lähdet ohittamaan-paina torvea

kun on 2 samansuuntaista kaistaa-oikealta ei saa mennä ohi

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulle ja (juuri kysyin) miehelleni opetettiin tuo valojen vilauttaminen ohittamaan lähdettäessä jo autokoulussa. Ollaan kyllä pohjoisen lapsia molemmat, sehän voi olla siellä tarpeellisesti nähty tapa, kun niitä katuvalottomia alueita on paljon.

Siis niitä rpäytetään nimenomaan PIMEÄLLÄ, ei muulloin.

Ja tiedoksi, että vaikka ei taustapeillin katsokaan, sen takaa tulevan pitkien valojen räpäytyksen näkee erittäin selvästi ilman peiliäkin :)

Vierailija
42/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan saa ohitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taajama-alueella ei tosiaan saa ohitella.

Ei ole olemassa sellaista pykälää joka tämän kieltäisi.

Vierailija
44/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohittamaan lähtevä ole roikkunut perseessä jonkin aikaa ja siinä vaiheessa on jo selvää että se kohta lähtee ohittamaan.

monet ihmiset tykkää ihan hirveästi roikkua perseessä ja ärsyttää. Ei ne kaikki ole menossa ohi. Terv. Se motoristi, joka on myös lainkuulianen kansalainen, ja tavannut noudattaa nopeusrajoituksia, vaikka suurin osa ihmisistä ei niin teekään

Perseessä roikkujat on kyllä ärsyttäviä. Miehellä ajoi joku perseessä roikkuja perään, kun miehen edessä olevan auton piti hätäpysäyttää. Mies kerkesi hyvin, kun oli jättänyt väliä mutta perässä roikkuja sitten ajoi miehen auton perään.

kyllä monella tietoakaan! Muuten, kun nyt tuli kirjoitettua tuo katkera kommentti perässäroikkujista, niin täytyy kyllä sanoa, että on myös tosi paljon sellaisia tielläliikkujia, jotka ymmärtää pitää kunnon välin motoristiin, joka on tietenkin peräänoajotilanteessa autoilijaa pahemmassa kusessa...

Vierailija
45/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun traktoreita ohittelivat :)

Vierailija
46/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kävelijä ei ole suojatiellä ja auto töytäisee, se on kävelijän vika. Näin kävi kun miehen eteen kauan sitten suoraan sanottuna hyppäs juoppo. Mies olisi voinut pyytää korvauksia. Ja ihan poliisi niin sanoi.

Vierailija
47/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taajamassa näitä risteysalueita on aika tiuhaan..

Vierailija
48/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taajamassa näitä risteysalueita on aika tiuhaan..

Vierailija
49/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tolvana..

Taajama-alueella kyllä saa ohittaa toisen ajoneuvon. Ellei sitten ole keltaista viivaa siinä kohdilla juuri..

Vierailija
50/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Manselaisena kuskina minulle on ainakin opetettu että ohittamaan lähtiessä annetaan edellä ajavalle valomerkki, se ei tietenkään korvaa vilkkua, joka pitää näyttää kuitenkin (aina kun auto siirtyy auton mitalla tiellä ((merkkaamaton kaksikaistanen, ohitus, kääntyminen))) mutta ensin valomerkki edessä ajavalle niin tämän kuuluu lain mukaankin helpottaa ohitusta jättämällä kaasun painaminen.

Kai teille edes on opetettu että ohituksen tekijä pitää auttaa?

Ainahan liikenteessä pitää noudattaa esim. nopeussääntöjä; suojatielle astuva pitää pystyä päästämään tien yli.

Mutta varsinaisesti ei pidä PYSÄHTYÄ tekemään tietä ihmiselle joka ylittää tien, mutta näissäkin on erot puhutaanko jos tien nopeus on 60 tai 40 jolloin autoilija ehtii reagoida ja pysähtymään.

Mutta ei 60 nopeuksisellakaan tiellä voi vaan painaa kaasua jos joku on tiellä! ;)

Vierailija
51/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teille edes on opetettu että ohituksen tekijä pitää auttaa?

Jos itse ajan suurinta sallittua nopeutta ja perässä ajavakaan ei saisi kovempaa ajaa, mutta silti lähtee ohi, ei kyllä tule mieleenkään auttaa tätä idioottia :)

Sen sijaan jos itse ajan peräkärrin kanssa 100 km/h alueella 80 km/h, ilman muuta autan ja jopa pysähdyn tarvittaessa linja-autopysäkeille laskeakseni jonon ohi.

Vierailija
52/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan aika paljon autolla ja en ole koskaan kuullut mistään valojen vilkuttelusta ja täytyy kyllä myöntää, että en ilmeisesti kovin hyvin seuraa muuta liikennettä, koska en varmasti ikinä ole huomannut ohittavan auton vilkauttavan minulle valoja...

Vierailija
53/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi ohittaa oikean kautta, ellei tiessä ole vartavasten levennystä ohitusta varten.

Tällöin siis edellä ajava jää vasemmalle kaistalle odottamaan että vastaantulevat ajaa pois.

Taajamassa saa ohittaa jos sille on tarve. Ja ohituksen pystyy tekemään turvallisesti.

Taas pitää seurata esim. traktori-kuskien takana tulevia ja mennä vaikka bussipysäkille tekemään tilaa ohittaa.

Vierailija
54/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajan ammatikseni autoa, ja täytyy sanoa että tuo valojen räpsyttely OHITTAMAAN lähdettäessä on kyllä vieras käytäntö.

Heh. Ainakin siltä tuon yhden vastaajan viestit kuulostaa, että piireissä tiedetään kyllä. Sen puoleen ei mua haittaisi, vaikka joku väläyttäisi valoja merkiksi ohittamaan lähtiessään, päin vastoin.

Eikö ap:n ajo-opettaja opettanut, että suomessa on ns. hiljainen liikenne, eli torvea ei pahemmin saa huvikseen töötötellä. Varsinkaan jossain ohitustilanteessa merkiksi?

Oikealta saa mennä ohi, muttei varsinaisesti _ohittaa_ autoa. Eli oikeaa kaistaa ei saa käyttää ohituskaistana, mutta saa sitä pitkin ajaa toisn auton ohi.

Vierailija
55/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikäinen miesopettaja julisti kovaan ääneen, että "Kyllä jokaisessa kuljettajassa pitää vähän vittuuntuneisuutta olla"

Sitten ihmetellään näitä nuorten kuolonkolareita, kun autokoulussa on tällaista sivistynyttä asennekasvatusta.

Kyllä kaverini kolmekymppisenä osasi suhtautua tähän aikuisen aivoin, mutta miten nuo nuoremmat???

Autokoululla vaan todettiin naureskellen, että no se on sen opettajan tyyli. Johan on tyyli, mun mielestä tuo on edesvastuuton esimerkki!!!!!

Vierailija
56/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitäisikö niitä peilejä vilkuilla ajaessa?

Et varmaan huomaisi poliisejakaan takanasi?

Itse seuraan liikennettä. Olennaista esim. kun valot vaihtuu että lyökö jarrut pohjaan vai meneekö tien yli vielä: riippuen takana tulevan etäisyydestä.

Olen huomannut aina ohituksen tekijän pitkien vilkuttajan.

Ja kun joku valopää ajaa ohituksen jälkeen liian pieneen turvaväliin ja siihen näpäyttää pitkät päälle niin kyllä sen kuskin huomaa miten vilkasee peiliin!

48

Vierailija
57/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voi vastustaa kiusausta...

Et voi väittää että olet aina huomannut, sillä jos et ole joku kerta huomannut, et sitä tiedä...vaan tilanne on mennyt sinulta kokonaan ohi.

Niin, pitäisikö niitä peilejä vilkuilla ajaessa?

Et varmaan huomaisi poliisejakaan takanasi?

Itse seuraan liikennettä. Olennaista esim. kun valot vaihtuu että lyökö jarrut pohjaan vai meneekö tien yli vielä: riippuen takana tulevan etäisyydestä.

Olen huomannut aina ohituksen tekijän pitkien vilkuttajan.

Ja kun joku valopää ajaa ohituksen jälkeen liian pieneen turvaväliin ja siihen näpäyttää pitkät päälle niin kyllä sen kuskin huomaa miten vilkasee peiliin!

48

Vierailija
58/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipahan vaan mieleen tuosta peilien vilkuilusta, että monet autoilijat nimenomaan vilkuilevat peiliin, mutta eivät käännä päätä. Peilien sokeat pisteet jäävät näinollen sokeiksi pisteiksi. Niihin peileihin ei kannata luottaa liikaa!

Tämä näin ot:na.

Vierailija
59/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, lähes jokaiselta tämän säikeen jankkaajalta vois ottaa kortin pois. Tulisi paljon turvallisempaa ajella ihan poikaporukassa :)

Vierailija
60/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä oon nähnyt paljon enemmän miehiä törttöilemässä liikenteessä kuin naisia. Ja koska mulla ei ole b-korttia, niin puhun mieluummin pelkästään a-korttilaisista: jos katsoo motoristien kuolintilastoja, niin kylläpä sieltä naiset loistaa poissaolollaan, vaikka naisten suhteellinen osuus moottoripyöräilijöissä on noussut. Mistähän tämä johtuu?

Terv. se tämän ketjun kiintiömotoristi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi