Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokoulussa opetettiin ihme juttuja

Vierailija
25.01.2010 |

jos jalankulkija ei kävele suojatietä-saa ajaa yli

kun lähdet ohittamaan-paina torvea

kun on 2 samansuuntaista kaistaa-oikealta ei saa mennä ohi

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet jos et tiedä valojen räpäyttelystä? ehkä siirryt ihan jalankulkijaksi? suosittelen

Vierailija
22/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä ottaisin ton valojen räpsäyttämisen jonkin sortin kettuiluna tyyliin "ajaisit vähän lujempaa, ääliö". Miksei pelkkä vilkku riitä? " Siinäpä tyypillinen naisautoilija, se väläytys on kuule ihan sun turvaksesi että tajuat ohittamisesi alkaneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorkat!!

Vierailija
24/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyl se ihan hyvä on esim. pimeällä ajettaessa, et takana ajav väläyttää merkiks et aikoo ohittaa..tiiät sit laskea ajonopeutta jne. et paremmin sen valojen käytön huomio ku et vilkkua vaan näyttäs..:) mut mihin kukanenki tottunu..

No ottasko joku senki kettuiluna, et vastaantuleva väläyttelee valoja?? Ainaki pohjosessa yks selitys sille on, et yleensä poroja tms. elukoja tiellä..

Vierailija
25/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis selventäisitkö vielä viisaudessasi että mikä ihmeen turva? Jos minun takanani oleva auto lähtee ohittamaan, kai mä sen näen (pimeässäkin) taustapeilistä. Jos en katso taustapeiliä juuri silloin, niin en näe kyllä mitään valojen räpsyttelyäkään.

Jestas sentään, kyllä mä pystyn näkemään ja havainnoimaan mitä mun ympärillä tapahtuu.

Vierailija
26/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

räpsäytys vastaantulevalla on yleensä merkki siitä että edessä on jotain mikä vaatii huomiota. Sen tajuan. Mutta että ohittaessa...?

Vierailija
27/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajan ammatikseni autoa, ja täytyy sanoa että tuo valojen räpsyttely OHITTAMAAN lähdettäessä on kyllä vieras käytäntö.

Vierailija
28/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyl se ihan hyvä on esim. pimeällä ajettaessa, et takana ajav väläyttää merkiks et aikoo ohittaa..tiiät sit laskea ajonopeutta jne. et paremmin sen valojen käytön huomio ku et vilkkua vaan näyttäs..:) mut mihin kukanenki tottunu..

No ottasko joku senki kettuiluna, et vastaantuleva väläyttelee valoja?? Ainaki pohjosessa yks selitys sille on, et yleensä poroja tms. elukoja tiellä..

tuo valojen räpsäytys ohitettaessa, joskaan en ole sitä itse harrastanut. Moottoripyörässä (autokorttia mulla ei ole) on ainakin oma namiska tuolle räpsäytykselle, "passing". En tiedä onko autoissa.

Ehkä tuo on tavallisempaa pimeän aikaan, näin oon ainakin täällä meilläpäin pannut merkille. Ja kyllä vilkkua ja tuota rpäsäytystä käytetään siis yhdessä.

Kyllä mä ainakin räpsyttelen vastaantulijoille, jos niillä on vaikka valot pois päältä, tai jos tiellä on jotain poikkeavaa. Oon näyttänyt autoilijoillekin motoristien käsimerkkejä, mutta en tiedä onko menneet hukkaan...Tietäkää siis te, että jos vastaan tulee motoristi, joka näyttää hevimerkkiä (siis sarvia) käsi kypärässä, niin se tarkoittaa, että tiellä on hirvi, hevonen tai muu vastaava eläin.

Vierailija
29/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla, et se edellä menevä auto köröttää keskellä tietä..ja ei välttis kattele peileihin paljoa ni eiköhän anna teitä ku räpäyttää valoja..

Vierailija
30/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajan ammatikseni autoa, ja täytyy sanoa että tuo valojen räpsyttely OHITTAMAAN lähdettäessä on kyllä vieras käytäntö.

Mä en aja ammtikseni, mutta paljon kyllä, enkä mä ole koskaan kuullut, että ohittamaan lähtijä räpsyttelis valoja. Ainakaan mun kohdalle sellaista ei ole koskaan sattunut. Liekö joku Pohjoisen tai muuten katuvalottomien alueiden juttu? En ole kyllä törmännyt sielläkään moiseen.

Vierailija
31/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohittamaan lähtevä ole roikkunut perseessä jonkin aikaa ja siinä vaiheessa on jo selvää että se kohta lähtee ohittamaan.

Vierailija
32/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli valojen räpäytyksen ohitusta alkaessa. ja räpäytän jos vastaan tulevalla ei oo valoja tai on joku vaara edessä niin monta räpäytystä. jos mun edessä ajaa joku törttö niin voin räpäyttää sillekkin, mahtaakohan edes huomata?

Vierailija
33/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohittamaan lähtevä ole roikkunut perseessä jonkin aikaa ja siinä vaiheessa on jo selvää että se kohta lähtee ohittamaan.

monet ihmiset tykkää ihan hirveästi roikkua perseessä ja ärsyttää. Ei ne kaikki ole menossa ohi.

Terv. Se motoristi, joka on myös lainkuulianen kansalainen, ja tavannut noudattaa nopeusrajoituksia, vaikka suurin osa ihmisistä ei niin teekään

Vierailija
34/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

räpäyttämisestä koskaan kuullut, eikä sitä ole kukaan minulle ohittaessa tehnyt. Eikä siinä moottoripyörässä millä A-kortin ajoin ollut tuollaista Passing-nappulaakaan...

Vierailija
35/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

räpäyttämisestä koskaan kuullut, eikä sitä ole kukaan minulle ohittaessa tehnyt. Eikä siinä moottoripyörässä millä A-kortin ajoin ollut tuollaista Passing-nappulaakaan...

pyörissä on (3 Hondaa, 1 Suzuki). Se ei oo ihan hirveän esillä siinä

Vierailija
36/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taajamassa muualta kuin oikealta ei saakaan ohittaa.

hankalaksi menee elämä jos vain oikealta saa ohittaa :)

Vierailija
37/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeässä ohittaessa jo ihan autokoulussa. Siis tietysti sen vilkun lisäksi. Hyvä käytäntö, ihme että ei ole edes teille ammattiautoilijoille tuttu! Vai siis ajatteko te jotain kirjastoautoa kaupungissa keskipäivällä?

Vierailija
38/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet ihmiset tykkää ihan hirveästi roikkua perseessä ja ärsyttää. Ei ne kaikki ole menossa ohi. Terv. Se motoristi, joka on myös lainkuulianen kansalainen, ja tavannut noudattaa nopeusrajoituksia, vaikka suurin osa ihmisistä ei niin teekään

Perseessä roikkujat on kyllä ärsyttäviä. Miehellä ajoi joku perseessä roikkuja perään, kun miehen edessä olevan auton piti hätäpysäyttää. Mies kerkesi hyvin, kun oli jättänyt väliä mutta perässä roikkuja sitten ajoi miehen auton perään.

Vierailija
39/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa ohitella. Paitsi jos edellä ajava on kääntymässä vasemmalle, saat mennä oikealta ohi.

Vierailija
40/100 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taajamassa ei saa ohitella. Paitsi jos edellä ajava on kääntymässä vasemmalle, saat mennä oikealta ohi.

Vaan eipä taida löytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä