Minkäkokoinen 7-vuotias yleensä on?
Jos on 122 cm pitkä ja painaa 20 kg, onko ihan normaalikokoinen?
Kommentit (25)
Meidän 7-vuotias on 116 senttiä pitkä ja painaa n. 18 kiloa.
Hän kasvaa -2 -käyrällä eli normaalin rajoissa hänkin.
..7 täyttävä poika on 128cm ja 25kg. Taitaa olla aika pitkä=)
Jos siis puhutaan ekaluokkalaisesta - vai tarkoitatko eskarilaista joka juuri vasta täytti 7v?
Ekaluokkalaisena varmaan sieltä pienemmästä päästä siis, meillä on 7v9kk ikäinen ekaluokkalainen tyttö, joka on 128cm ja 23,5kg, luokassaan n. keskipituinen, mutta lyhyempiä kuin hän on enemmän kuin pitempiä kuin hän.
Eskarilaiseksi taas varmaan ihan keskipituinen.
missä lapsi on vaikuta lapsen kokoon??
Meidän lapsi on siis ekalla ja on tuon 116 senttiä ja 18 kiloa, eikä ole edes luokkansa lyhin. Kevyin taitaa olla, kun on linnunluinen.
...eskari vai koulussa, silloin on eri vuonna syntynyt=)
jos iästä puhutaan, niin on kai sama täyttääkö sen 7 v tammikuussa tai joulukuusa.
Kuule kyllä Matti tai Ville, 7 vee, on ihan samankokoinen ja aina vaan samana vuonna syntynyt riippumatta siitä onko hän Linnanmäellä, eskarissa tai koulupytingissä.
Vai meinaatko että hän lyhenee ja pitenee sen mukaan missä liikkuu?
lapsilla löytyvät esim. täältä http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/sprog=4/grp=9/menu=1/
...eskari vai koulussa, silloin on eri vuonna syntynyt=)
siis ottamatta huomioon että lapsi voi olla 7 v 1pv tai 7 v 11kk... nythän oli kyse 7-v mitoista jotka yleensä otetaan siellä synttäripäivän tietämissä. Ihan se ja sama onko ne otettu heinäkuussa tai joulukuussa täyttäneeltä ekaluokkalaiselta tai eilen synttäreitään viettäneeltä eskarilta.
missä lapsi on vaikuta lapsen kokoon??
Kyllä siinä minusta on eroa, minkälaisesta 7-vuotiaasta puhutaan, juuri 7v täyttäneestä (joka on siis eskarilainen) vai 7v11kk ikäisestä eli melkein vuoden vanhemmasta ekaluokkalaisesta. Ehtiihän tuossa vuodessakin kuitenkin kasvaa monta senttiä!
Esim. 7v täyttänyt tammikuussa 2010 125cm ja ensi tammikuussa, 2011, vielä ennen synttäreitään eli vielä 7-vuotiaana jo 130cm, kyllä siinä vaan on iso ero.
t. se eskarilainen/ekaluokkalainen-kysymyksen esittänyt.
jos kysytään 7-vuotiaasta, niin kyllä se on silloin 7-vuotias, ei lähemmäs 8-vuotias.
Ihan ongelmitta.
Kyllä siinä minusta on eroa, minkälaisesta 7-vuotiaasta puhutaan, juuri 7v täyttäneestä (joka on siis eskarilainen) vai 7v11kk ikäisestä eli melkein vuoden vanhemmasta ekaluokkalaisesta. Ehtiihän tuossa vuodessakin kuitenkin kasvaa monta senttiä!
Jos kysymys kuuluisi että minkä kokoinen 1-vuotiaasi on, niin sinäkö vastaisit minkä pituinen lapsesi on 1 v 11 kk ikäisenä, jos hän nyt olisi sen ikäinen. Eihöhän tällaisiin gallupeihin yleensä vastata mahdollisimman läheltä sitä kysyttyä ikää oleva tieto, tai ainakin sanotaan, että lapseni on jo puoli vuotta tuon kysytyn yli tms.
miten se juuri 7 vuotta täyttänyt on automaattisesti aina eskarilainen.
Kyllä minä täytin 7 kun olin ekalla, eikä minun kuopukseni ehdi täyttää 7 ennen koulun alkua.
nythän oli kyse 7-v mitoista jotka yleensä otetaan siellä synttäripäivän tietämissä.
Kuka tuon määritteli, että tässä oli kyse juuri 7v täyttäneistä? Ei meillä ainakaan mitään neuvolaa enää ollut kun lapsi täytti 7v, vaan koululla oltiin th:lla.
t. 6&15
miten se juuri 7 vuotta täyttänyt on automaattisesti aina eskarilainen. Kyllä minä täytin 7 kun olin ekalla, eikä minun kuopukseni ehdi täyttää 7 ennen koulun alkua.
Ok, asian olisi voinut kysyä toisinkin, eli "kuinka vanha kuukauden tarkkuudella" - jos tuosta on ihan pakko kehittää ongelma:-)
Oletin, että eskarilaiset ovat niitä 2003 syntyneitä, ja ekaluokkalaiset 2002 syntyneitä.
Niin ja menin itse myös 6-vuotiaana kouluun...
Tyttäreni täytti juuri 6-vuotta. Hän on 126cm pitkä ja painaa 28kg. Ja hänen eskari ryhmässään on kolme pidempääkin tyttöä, eikä meidän tyttö ole edes pullea vaan hoikka.
:)
Jos joku kysyy mittoja, niin se "7-vuotias" tarkoittaa lasta, joka on noin 7-vuotias.
Jos kerrot 7 v 11 kk 28 päivää vanhan lapsen mittoja, älyät kyllä kertoa, että lapsi itse asiassa onkin jo lähemmäs 8-vuotias.
Ja edelleenkään eskarirakennus tai koulurakennus ei lasta venytä tai kutista.
Ihan on normaalikokoinen