Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huudatatte lapsianne kaupassa kuumissaan?

Vierailija
25.01.2010 |

Olen nähnyt niin monta kertaa, kun lapsi itkee kaupassa selvästi sen takia, että on kuumissaan. Kuka aikuinen kulkee markettireissun toppatakki kiinni ja kintaat kädessä. Saatikka kypärälakki ja paksu hattu päässä. Monella lapsella on sama vaatetus ja sitten kuumissaan itkevät.

Muistan lukeneeni tutkimuksesta, jossa ihmisiä odotutettiin odotushuoneessa. Kun lämpötilaa nostettiin, monen pinna alkoi pettää ja käytös muuttui agressiiviseksi. Eli kiltit vanhemmat, kun viette lämpimästi puettuja lapsianne sisätiloihin vähänkään pitemmäksi aikaa, aukaiskaa se toppapuku ja ottakaa hattu pois.

Vielä piti sanomani, että surkeaa on myös seurata paikallisliikenteen bussissa syksyisin ja keväisin hyvin puettuja lapsia. Bussissa saatetaan olla puolikin tuntia ja auringon paistaessa sisään on todella lämmintä. Ja taaperot istuvat peitteiden alla lämpimissä vaatteissa. Ihan ok siellä ulkona ollessa kun on viileämpää, mutta lämpötila voi olla bussissa jopa 20 astetta. Kuinkahan moni lapsi lopettaisi kiukuttelun ja itkemisen, jos olo olisi mukavampi...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä näkee myös lastentapahtumissa, neuvolan ja lääkärikeskuksen odotusaulassa...

Juuri olimme nukketeatterissa, teatterin työntekijän piti sanoa, että näytelmä kestää 40 minuuttia, kannattaa riisua haalarit. Vanhemmat siis laittoivat lapset eturiviin istumaan tyynyille haalarit päällä, pipot ja kintaat vaan pois. Näin kylmällä siellä haalarin allakin varmaan aika lailla vaatetta. Itseltään tietenkin edes avasivat takkeja, riisuivatkin monet.

Vierailija
2/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kuuma, tulee jano. Vähemmästäkin pientä itkettää. Mun miehen perhe toteaa monesti, että "uhmaa se on vain". Kumma uhma, jos se korjaantuu vedellä ja riisumisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kauheaa katseltavaa

Vierailija
4/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voin vaan kuvitella mistä itkupotkuraivari voisi mahdollisesti johtua jos on täydet talvitamineet päällä kaupassa.

Vierailija
5/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi käydään lasten kanssa harvoin kaupassa, tällöinkin heillä on pelkästään takit päällä (vaikka on pakkasta). Takit avataan kaupassa, jos tulee viileä sitten vähän kiinni.... Ei tulisi mieleenkään kuljettaa lasta PASKASISSA "TYÖVAATTEISSA" kaupassa, teattereissa, lääkärissä

Vierailija
6/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsemassa maaleja ja tapetteja, joten viivyin siellä samoilla nurkilla pari tuntia. Kyllä siellä koko ajan jonkin hyllyn välissä parkui joku taapero. Ihan tuli mieleen, että miksi ihmeessä niitä pieniä lapsia on ylipäätään raahattava sinne kauppaan viettämään "laatuaikaa" perheen kanssa.

Vierailija
7/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia kauppakeskuksissa toppahaalareissa heti syksyllä ensi pakkasaamusta alkaen eli lokakuussa.

Sääli.

Vierailija
8/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikilla ole autoja.

Ei toimi tuo takki vaan päälle.

Mutta ap:lle peesi.

Vierailija
9/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettämässä "laatuaikaa" ostoskeskuksissa vanhempiensa kanssa. Laatuajan voi säätää vielä paremmaksi siten, että vanhemmat puhuvat shoppaillessaan kännykkään ja ikäänkuin "unohtavat" lapsensa kärryihin. Todella ihanaa katseltavaa, mutta pääasia, että perhe on edustavasti puettu.

Vierailija
10/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ei meilläkään edes takkia avata jos käydään vaan ihan pikaisesti hakemassa maitoa ja leipää lähikaupasta, mutta enpä silloin avaa itseltänikään.

Mutta noin muutoin, meillä lapsi on aina se ensimmäinen jonka vaatetusta kaupasa kevennetään, ja kas kummaa, yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun lapsi on kaupassa kiukutellut. Eikä edes tartte kaikkia sormia siitäkään kädestä käyttää ;)

Vierailija
11/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kasvattamista, niin pakkohan ne on mukaan ottaa.

Vierailija
12/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä lapsilta on kevennetty vaatetusta.

Usein lastenteeatterissa käytyäni, voisin todeta että päiväkotiryhmissä riisuminen jätetään puolitiehen esim. toppahousuja ei oteta pois (monta lasta aikuista kohti). Toivottavasti näin ei tapahtunut, kun oma lapseni oli ensimmäsitä kertaa hoitoryhmän kanssa nukketeatterissa; itse kun yritän myös opettaa tilanteen mukaista pukeutumista eli teatteriin mennään siistimmissä vaatteissa.

Vierailija
13/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana joko pidennän lapsen hoitopäivää tai otan hänet kauppaan mukaan.

Käytännössä haen työmatkalla ennen päiväkotiin menoa pikkujutut nopeasti, vaikutus lapsen hoitopäivän pituuteen minimaalinen. Mutta esim. vaateostokset, lahjahankinnat tms. täytyy tehdä kauempana ja vievät enemmän aikaa eli niihin ei aina ole mahdollisuutta yksin. Ostosaika ei ole laatuaikaa, mutta kauppareissuihin tottuneen pienenkin lapsen kanssa sen verran joustavaa, että viikonloppuna jää toki aikaa muuhunkin!

Vierailija
14/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kiukuttelevilla lapsilla on päällään. Veikkaan, että suurimmalla osalla on liikaa vaatetta sisätiloissa.

Vierailija
15/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan lakkia ottanut pois kaupassa ollessa,ehkä hanskat joskus eikä ole kiukutelleet, kiltisti ostoskärryissä istuneet.

Vierailija
16/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan lakkia ottanut pois kaupassa ollessa,ehkä hanskat joskus eikä ole kiukutelleet, kiltisti ostoskärryissä istuneet.

Olethan myös itse toppalakki/villapipo/kypärämyssy (mitä käytättekin)päässä kaupassa!

Vierailija
17/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan myös itse toppalakki/villapipo/kypärämyssy (mitä käytättekin)päässä kaupassa!

No en todellakaan,pukeudun itse jopa liian kevyesti.Koskaan eivät ole huutaneet,tuskin pikkuvauva vielä mitenkään alistuu ja lannistuu

Vierailija
18/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan,pukeudun itse jopa liian kevyesti.Koskaan eivät ole huutaneet,tuskin pikkuvauva vielä mitenkään alistuu ja lannistuu

Itsesi puet sopivasti mutta lapset hikisenä, ulkovaatteissa, pipot päässä. Ja se on hyvä juttu?

Vierailija
19/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesi puet sopivasti mutta lapset hikisenä, ulkovaatteissa, pipot päässä. Ja se on hyvä juttu?

Eipä ne ole ainakaan huutaneet koskaan kuumuutta niin kuin tässä aloituksessa mainittiin.Tottakait jos huutamaan alkavat niin olisin keventänyt vaatetusta!Pue pentusi miten haluat, ei mua kiinnosta miksi sinua kiinnostaa miten meillä pukeudutaan jos kaikki ovat tyytyväisiä.Ihme tyyppejä!

Vierailija
20/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kuopukseni nosti aina hirveän hepulin jos yritin ottaa häneltä hattua ja hanskoja pois kaupassa. Hän ei siis yksinkertaisesti halunnut niistä luopua vaikka hiki virtasi. Sama juttu myös haalarin avaamisen kanssa.

Tosin kuopus oli siis tyytyväinen kauppareissuilla, itselleni teki vain pahaa katsella toisen hikoilua. Ja aika ajoin sain myös pahaa silmää muilta... Joskus sitten "näytin" pahaa silmää antaneelle mitä tapahtuu jos otan hatun tai hanskat lapselta pois...

Onneksi tämäkin vaihe meni aikanaan ohi :)