Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huudatatte lapsianne kaupassa kuumissaan?

Vierailija
25.01.2010 |

Olen nähnyt niin monta kertaa, kun lapsi itkee kaupassa selvästi sen takia, että on kuumissaan. Kuka aikuinen kulkee markettireissun toppatakki kiinni ja kintaat kädessä. Saatikka kypärälakki ja paksu hattu päässä. Monella lapsella on sama vaatetus ja sitten kuumissaan itkevät.

Muistan lukeneeni tutkimuksesta, jossa ihmisiä odotutettiin odotushuoneessa. Kun lämpötilaa nostettiin, monen pinna alkoi pettää ja käytös muuttui agressiiviseksi. Eli kiltit vanhemmat, kun viette lämpimästi puettuja lapsianne sisätiloihin vähänkään pitemmäksi aikaa, aukaiskaa se toppapuku ja ottakaa hattu pois.

Vielä piti sanomani, että surkeaa on myös seurata paikallisliikenteen bussissa syksyisin ja keväisin hyvin puettuja lapsia. Bussissa saatetaan olla puolikin tuntia ja auringon paistaessa sisään on todella lämmintä. Ja taaperot istuvat peitteiden alla lämpimissä vaatteissa. Ihan ok siellä ulkona ollessa kun on viileämpää, mutta lämpötila voi olla bussissa jopa 20 astetta. Kuinkahan moni lapsi lopettaisi kiukuttelun ja itkemisen, jos olo olisi mukavampi...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan lakkia ottanut pois kaupassa ollessa,ehkä hanskat joskus eikä ole kiukutelleet, kiltisti ostoskärryissä istuneet.

Olethan myös itse toppalakki/villapipo/kypärämyssy (mitä käytättekin)päässä kaupassa!

No en todellakaan,pukeudun itse jopa liian kevyesti.Koskaan eivät ole huutaneet,tuskin pikkuvauva vielä mitenkään alistuu ja lannistuu

Itsesi puet sopivasti mutta lapset hikisenä, ulkovaatteissa, pipot päässä. Ja se on hyvä juttu?

Eipä ne ole ainakaan huutaneet koskaan kuumuutta niin kuin tässä aloituksessa mainittiin.Tottakait jos huutamaan alkavat niin olisin keventänyt vaatetusta!Pue pentusi miten haluat, ei mua kiinnosta miksi sinua kiinnostaa miten meillä pukeudutaan jos kaikki ovat tyytyväisiä.Ihme tyyppejä!

Itse olet ihme tyyppi. Jos sinua ei kiinnosta lastesi epämukavuus, ai niin, ne ei valita, tykkäävät olla hiki päässä.

Vierailija
22/22 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut lapset viihtyvät kuumissaan, niin ei siinä mitään. Uskoisin kuitenkin, että monelta kiukkukohtaukselta voisi välttyä, jos vaatteita vähennettäisiin. Ja lisään vielä, että vähän aikaa hikoiltuaan lapselle tulee lisäksi jano. Ei ole kumma, että lapsi ei jaksa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme