Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätävät menkkakivut, en saa lääkettä!!

Vierailija
24.01.2010 |

Taas on se aika kuukaudesta, kun kivut käy melkein liian koviksi. Heräsin aamulla klo 4 ja siirryin vessaan oksenteleen, välillä nukuin kylmällä lattialla. Pää särkee, alaselkää särkee ja mahaa kramppaa. Tuskanhiki vaan valuu! Olen ottanut kolme kuussatasta buranaa ja se auttaa kyllä hetkeks, mutta ei niitäkään voi kokoajan napsia.

Viimeksi kun soitin ehkäsyneuvolaan ja pyysin jotain lääkettä kipuihin, sanos se täti vaan, että "sulle on määrätty minipillereitä, syö niitä". Ei se ymmärtänyt kun koitin sanoa, etten halua enää syödä mitään hormoneita. Käski kuitenkin kokeilla ja lähes löi luurin kiinni. Voiko noin tehdä: jättää ilman lääkettä?!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin jo kirjoitin, että mulle ei anneta mitään kipulääkettä. Käskevät vaan syömään niitä minipillereitä, koska "voi olla että menkat jää kokonaan tulemattakin, sitten ei oo kipuja".

Soitin äskön omalle terveysasemalle ja ehkä ne pian soittavat takasinpäin. Rupee kivut oleen sitä luokkaa, että taju lähtee. Lähdin koulustakin kesken päivän pois (eka kerta menkkakipujen takia!, kun istuminen sattu liikaa alaselkään. Kävellessä taas joka askeleella tuntu inhottava vihlasu tuolla jossain alamahassa/nivusesssa.

En kestä enää..! ap

Vierailija
22/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo totta. Missä tuppukylässä asut? eikö oo mitään muuta vaihtoehtoa kun tk? Mee sairaalaan päivystykseen ja sano että sulta v*ttu lähtee taju seuraavaks! Tai sitten soitat yksityiselle, sinne varmaan pääsee suht nopeaan. Ja saat varmasti lääkkeet.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin lääkärissä ja endometrioosia mulla ei ole, vain normaalia kivuliaammat kuukautiskivut. Lääkäri meinas eka määrätä jotain hormoneja, mutta niitä en tahdo enää syödä. Seuraavaksi tarjosi diapamia, mutta tultiin siihen tulokseen, että kokeillaan jotain muuta ensin. Sain sitten reseptin Miranax-lääkkeeseen. :) Onko kellään kokemuksia tästä lääkkeestä? ap

Vierailija
24/43 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkitu ja turvalliset pillerit vai suunnattoman voimakkaat särkylääkkeet? nyt järki käteen

Minä en niitä 'turvallisia' e-pillereitä saa terveyssyistä käyttää. Hirveitä voimakkaita särkylääkkeitä sen sijaan saan. Pitäisköhän kertoa lääkäreille että ovat nyt ihan väärässä =o

Ap. Sun kannattaa mennä pyytämään särkylääkereseptiä vaikka yleislääkäriltä. Kyllä hekin osaavat toimivia särkylääkkeitä määrätä =)

Vierailija
25/43 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että sait lääkkeitä :)

toivottavasti toimii.

t. edellinen, joka kehotti lääkäriin menemään

Vierailija
26/43 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranaxista, mutta hirveistä kuukautiskivuista kyllä joita todellakaan eivät kaikki tuntuneet todellisiksi uskovan.

Kaikki ap:n kuvaama ja pyörryinkin muutamia kertoja kun kivut kävi liian kamaliksi. Diane novat auttoi (eli hormoonit). Tavalliset buranat myös jos niiden syömisen aloitti hyvissä ajoin ennen kuukautisten alkamista eli pari kolme päivää ennen ja koko ajan.

Eniten auttoi lapsen saaminen. Karmeat kuukautiskivut ovat mennyttä. Toisen lapsen jälkeenkään niitä ei vielä ole ilmennyt, mitä nyt pää on vähän kipeä ja maha möyrii.

Vierailija
27/43 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa useampi tabletti menkkojen aikaan.

Vierailija
28/43 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivanjärkyt menkkakivut ja runsaat vuodot.

Jouduin olemaan koulusta ja myöhemmin töistä

pois niiden takia.

Multa sit löytykin endometrioosia ja 15cm kysta,jotka poistettiin. Kivut kanssa sen jälkeen helpottivat huomattavasti. Nyt parin muksun jälkeen kipuja ei ole enää ollenkaan.

Vierailija
29/43 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörtyilin jopa silloin kun kuukautiset alkoi, niin kivuliaita olivat. tuttua tuo aamuyöstä vessassa makoilu ja oksentaminen. silloin varasin ajan yksityislääkärille ja aloitin pillerit, sekä sain myös kyseistä ponstan forte-lääkettä ja miramaxit migreeniin.. helpottanut kummasti

Vierailija
30/43 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälääkkeeksikö? Mulla myös migreeniä ja tuota kai voisi sitten joskus ottaa migreeniin. ap

Vierailija
31/43 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa useampi tabletti menkkojen aikaan.

Tai sitten ei!!!! Magnesium toimii tehokkaana vatsan toimeenpanijana... hui jos ottaa vaikka 3 tabua niin saattaapi möyriä kahta kauheammin ja vatsa sekaisin.

Vierailija
32/43 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yks puutarhatäti joskus vinkkas, että PUNA-APILAN kukista tehty tee auttaa menkkakipuihin. Mä sit keräsin ja kuivattelin niitä ja ne tosiaan autto. Kannattaa aloittaa juominen muutama päivä ennen kuviteltua menkkojen alkamista ja sit juoda sitä vaikka koko menkkojen ajan. Mulla alkoi menkkakivut vasta reilusti yli parikymppisenä yli 10 vuotta sen jälkeen kun mun menkat ekan kerran alko. Saatto johtua siitä kun lopetin pillereiden syönnin. Nyt talvella on tosin aika vaikea keräillä sitä puna-apilaa, mutta sitä saa onneks tilattua ainaki iHerbistä. Sieltä mä oon ostany semmosen ison pakkauksen ja siitä riittää hyvin talven yli, jos ei oo kuivaillu tarpeeks.

http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Whole-Red-Clover-Blossom…

Magnesiumista on myös apua kaikkiin kramppeihin.

http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-High-Absorption-Magnesium-100-mg-120…

Noi kaks tuotetta mahtuu viel sopivasti samaan pakettiin ja hintaa niille postikuluineen päivineen tulee yhteensä 22€ ja siitä teestä riittää tosiaan pitkäks aikaa.

Koodilla MAB036 ja kirjoittamalla sen referal code kohtaa, saa tilauksen loppusummasta 5 dollari alennusta. Tuotteet ovat perillä n. viikon päästä tilauksesta.

Vierailija
33/43 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettu kuin buranaa. Enkä saanut lähetettä eteenpäin tutkimuksiin vaikka pyysin. Minusta aihetta olis ollut kun ne kivut alkoi vasta kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Sitä ennen kivut oli kohtuullisia ja burana auttoi niihin. Lopulta sain lähetteen kun multa löytyi muun tutkimuksen ohessa kystä munasarjasta ja se vaan kasvoi ja kasvoi. Pääsin siis naistentautien polille. Siellä mulle laitettiin hormonikierukka. Ja nyt 4kk myöhemmin kivut on liki kadonneet, buranaa otin kerran viime kuukautisten aikana. Onhan tuosta kierukasta jotain sivuoireita tullut. Ekan kuukauden oli päänsärkyä ja tiputtelua, hermot kireällä. Vieläkin naama kukkii enemmän kuin ennen ja tissit kipeytyy ovulaatoin aikoihin, joskus tulee tuhrua. Mutta nuo kestää, sillä ne järkyttävät kivut on poissa, ei tarvi vetää pakettitolkulla buranaa eikä maata sohvalla liikkumattomana. Ei tarvi kieltää lapsia tulemasta syliin kun maha ei ole kosketusarka vielä viikkoa kuukautisten alkamisen jälkeenkin.

Joskus ne hormonit on vaan se pienin paha ja mua oikeesti vituttaa ettei noi lääkärit voineet jo tk:ssa laittaa sitä kierukkaa. Nyt ne vaan pohti ja pohti että mitäs me tehtäis liki kolme vuotta ja mulla oli siinä välissä aika monet helvetilliset kuukautiset.

Vierailija
34/43 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea harrastamaan liikuntaa. Vaikka kävelyä tai jumppaa.

Itse rupesin zumbaamaan viimeksi kun mulle iski järkytävä menkkakipukohtaus. Oksetti ja vatsaan sattu mutta pienen pomppimissession jälkeen helpotti. Suosittelen kokeilemaan hyppimistä.

Ihan oikeasti, hyppiminen helpottaa.

Vierailija
35/43 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mummoltasi tai äidiltäsi jos niille on joskus määrätty nivel/lihaskipulääkkeitä..

Lähes joka ikinen semmonen lääke toimii erinomaisesti menkkakipuihin, tietysti lääkeseloste on aina hyvä lukea mutta lähes kaikissa sanotaan että sopii myös kuukautiskipuihin.

Semmoset lääkkeet on erittäin vahvoja ja sen takia niitten resepti on todella vaikea saada jos ei ole muuta vaivaa kun menkakivut.

Vierailija
36/43 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä buranaa kannattaa syödän ihan 800mgx3 ja sitten voi ottaa panadolia lisäksi. Ja jos on säännölliset/esioireet menkat nii kannattaa jo aloittaa buranan syönti päivä-pari ennen menkkojen alkua. Yleensä kipujen alettua se on myöhäistä. Ja sitten muina päivinä ei syö sitä ettei vatsa mene pilalle.

Vierailija
37/43 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä buranaa kannattaa syödän ihan 800mgx3 ja sitten voi ottaa panadolia lisäksi. Ja jos on säännölliset/esioireet menkat nii kannattaa jo aloittaa buranan syönti päivä-pari ennen menkkojen alkua. Yleensä kipujen alettua se on myöhäistä. Ja sitten muina päivinä ei syö sitä ettei vatsa mene pilalle.

Vierailija
38/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta menkkakivuista kärsineenä voin sanoa että helpotti kun sain reseptillä burana 800.

Noin 3-6 h ennen menkkojen alkua alkoi niin kovat kivut että ilman burana 800 en voinut muuta kuin maata kotona. kivut kesti n 18-24 h ja kun buranaa otti 6 h välein 1,5 päivää pystyi tekemään töitä / olemaan koulussa.

Esikoisen syntymä 2 v sitten vei menkkakivut mennessään, nyt en tarvi enää lääkettä, vain pientä kipuilua on ja sen kestää ilman lääkettä.

Vierailija
39/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajan lääkärille 3vkon päähän. Tehdään perusgynetutkimukset ja katotaan sitten mitä tehdään. Heti helpotti olo, kun joku otti tosissaan. :)

Ja jos tänään olo sellainen, ettei enää kestä niin käski mennä päivystykseen. ap

Vierailija
40/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antavat täällä esim. jälkisupistuksiin. Vähän kuulostaisi endo-oireilta, vaadi kunnon tutkimuksia gyneltä.