Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätävät menkkakivut, en saa lääkettä!!

Vierailija
24.01.2010 |

Taas on se aika kuukaudesta, kun kivut käy melkein liian koviksi. Heräsin aamulla klo 4 ja siirryin vessaan oksenteleen, välillä nukuin kylmällä lattialla. Pää särkee, alaselkää särkee ja mahaa kramppaa. Tuskanhiki vaan valuu! Olen ottanut kolme kuussatasta buranaa ja se auttaa kyllä hetkeks, mutta ei niitäkään voi kokoajan napsia.

Viimeksi kun soitin ehkäsyneuvolaan ja pyysin jotain lääkettä kipuihin, sanos se täti vaan, että "sulle on määrätty minipillereitä, syö niitä". Ei se ymmärtänyt kun koitin sanoa, etten halua enää syödä mitään hormoneita. Käski kuitenkin kokeilla ja lähes löi luurin kiinni. Voiko noin tehdä: jättää ilman lääkettä?!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni on juuri tuollainen vaikeat kuukautiset omaava henkilö. Kun niitä juttuja kuuntelee voi vain miettiä että onko tuo edes todellista : / Kuvauksesi kuulostaa juuri hänen kertomaltaan. En valitettavasti osaa auttaa. Nuori tuttavani ei ole saanut apua lääkkeistä, e-pillereitä ei käytä.

Vierailija
2/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkitu ja turvalliset pillerit vai suunnattoman voimakkaat särkylääkkeet? nyt järki käteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hormonikierukka niin helpottaa. Ja ensiavuksi: orgasmi. Takuuvarma helpotus kipuun. Vaikka ajatus ei innosta niin kokeile.

Vierailija
4/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voisit saada luonnollisesti avun vaivaasi ilman hormoneja.

Vierailija
5/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkitu ja turvalliset pillerit vai suunnattoman voimakkaat särkylääkkeet? nyt järki käteen

Söin yhdistelmäpillereitä 4 vuotta, mutta jouduin lopettamaan ne kohonneen verenpaineen takia. Piti aloittaa ne minipillerit, mutta ajattelin kokeilla parin kuukauden taukoa hormoneista ja kun olo oli mitä mainioin: Ei mielialan vaihteluja, ei päänsärkyjä, ei haluttomuutta. En todella halua enää ruveta popsiin mitään hormoneja. :) ap

Vierailija
6/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistata kohtu.

Vierailija
7/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

endometrioosin varalta?

Vierailija
8/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää siis 21v. ja lapsi ei aivan vielä ajankohtainen ja kohtua eivät taida näin nuorelta poistaa! :D ap

Vierailija
9/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen vähän ruvennut miettimään, että onko näin kovat kivut jo jotain muutakin... Täytyisi tässä kohta varata aika papanottoa varten niin voisi samalla ottaa tuonkin puheeksi.

Vierailija
10/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla vaikka heti pika-apua painamalla kantapään luun sisäsyrjältä suht keskeltä (löytyy kipeänä paikkana). Painat siitä, kunnes kipu siinä kohdassa puolittuu, sen pitäisi auttaa. Ja jos ihan kokonaan haluat vaivastasi eroon, niin kunnon hoitoon vaan modernille vyöhyketerapeutille.

Vierailija
11/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hormonikierukka niin helpottaa. Ja ensiavuksi: orgasmi. Takuuvarma helpotus kipuun. Vaikka ajatus ei innosta niin kokeile.

mulla vain pahentaa kipuja. ei ap

Vierailija
12/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Täytyykin ottaa enemmän selvää tuosta vyöhyketerapiasta. :) ap

Vierailija
13/43 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi olla että et saa lapsia ikinä mikäli pääsee leviämään pahasti. Nimim. kokemusta on.

Vierailija
14/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa varata aika tällä viikolla.

Viime yö tuli valvottua kovien kipujen takia. Vuotokin on niin runsasta, ettei meinaa siteessä pysyä.

Ja reippaana sitten vaan kouluun... :/ ap

Vierailija
15/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponstan forte nimistä lääkettä. Mulla on kanssa sellaset kuukautiskivut että niitä harva edes tajuaa, Ilman tota lääkettä oon täysin toimintakyvytön. Sattuu niin s**tanasti ettei voi liikkua, puhua, hengittää...Pahempaa kun synnytyskivut, kun näissä ei kipu lakkaa missään vaiheessa.

Mulla kävi sikäli hyvä tuuri et mun anoppi hommas tohon lääkkeeseen reseptin. Kuulemma jotenki "vanha" lääke ettei mielellään sitä kaikki määrää, mutta ainoa joka auttaa. Tuo vie kivut jopa täysin, kun ottaa 2-3krt päivässä.

panadolia ja buranaa saa vetää vaikka paketin niin kivut ei niillä lähde.

Vierailija
16/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponstan vähentää vuodonkin. Mulla tulee kanssa muuten ku härän kurkusta.

Vierailija
17/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kipupiikit sairaalan päivystyksessä.

Vierailija
18/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin aloin syömään yhdistelmäpillereitä, en edes tiennyt mitä on menkkakivut. Mutta voi voi, kun aloin niitä pillereitä syömään... en pystynyt seisomaankaan, kun kramppasi. Tutkittiin ja tutkittiin, ja todettiin, että pillerit jostain syystä vaan aiheutti ne kivut. Vaikka olin lopettanut pillereiden syönnin, kivut jäi. Ja orgasmi muuten, vaan pahensi kivut. Eräs lääkäri määräsi mulle Litalginia, se vei kivut pois kokonaan, ja nykyään mulla ei enää edes ole mitään menkkakipuja.

Vierailija
19/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä aamuna olet ottanut ne kaikki.

Minulla on parhaiten toiminut Naprokseeni. Vaikutus kestää vielä paljon kauemmin kuin muilla lääkkeillä.

Olen pyörtynyt kivusta koulussa, töissä, muuallakin. Ripuloinut, oksennellut jne. ONNEKSI on vuosien kuluessa helpottunut. Synnytkset luulisin.

Minulla on endometriooosi aika varmasti. Ei ole tutkittu tarkemmin kun pahasti ei ole vuosiin vaivannut ja lapsiakaan ei ole enää enempää suunnitteilla.

Vierailija
20/43 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi että maha ja pää meni kivusta sekaisin. siitä on jäänyt synntys kammokin kun sanotaan ettei se ole kuukautis kipuhuihin verrattua mitään..

gyne epäili että voi olla että kysta on puhejennut. en ole synnyttänyt ja söin pillereitä ja tappavakipu tuli onneksi harvoin.