Kuka auttaisi Suomea Haitin kaltaisessa onnettomuudessa?
Kommentit (12)
tuskimpa kukaan... suomi laittaa rahat taas ihan hukkaan. kun voisi suomen hyväksi rahat laittaa mut ei.. ärtysttää kun joka paikassa kerjätään sinne rahaa
Tätäpä just ajoin takaa. Eli suomalaiset laittaa rahansa tuonne mutta kuka meitä auttaisi jos jotain tapahtuisi..tuskin kukaan.
Ap.
selvita tuollaisista tilanteista ihan ominkin avuin, verrattuna Haitiin. Mutta kylla ulkomailtakin avuntarjouksia varmasti tulisi, ja kansainvalisilta jarjestoilta (mm. Punainen Risti). Monesti jos on esim. paljon raunioihin hautautuneita ja heidat pitaa saada ulos nopeasti, raunioista pelastamiseen erikoistuneita tiimeja koirineen lahetetaan eri maista. Samalla tavalla tarjotaan muunkilaista ekspertiissia, tilanteesta riippuen.
selvita tuollaisista tilanteista ihan ominkin avuin, verrattuna Haitiin. Mutta kylla ulkomailtakin avuntarjouksia varmasti tulisi, ja kansainvalisilta jarjestoilta (mm. Punainen Risti). Monesti jos on esim. paljon raunioihin hautautuneita ja heidat pitaa saada ulos nopeasti, raunioista pelastamiseen erikoistuneita tiimeja koirineen lahetetaan eri maista. Samalla tavalla tarjotaan muunkilaista ekspertiissia, tilanteesta riippuen.
Kuulkaa älkää kitiskö itsekkäästi, teillä ei ole mitään hätää, lapsenne eivät ole raunioihin hautautuneina, teillä on vettä, ruokaa, ilmainen koulutus, Kela ja Sossu, rauhallinen maa.
Tosin kyllä laitoin kaikki kolikot lompakosta Haitin keräykseen. Jospa ne menis perille.
Oikeastiko jonkun mielestä on väärin, että nyt autetaan Haitia? Hävetkää.
Irak yms. Ja Suomi on kohta täynnä näitä mutiaisia. Minulla ei itsellä ole varaa antaa kovin montaa kolikkoa Haitille, hyvä että itse voi säilyttää jonkinlaisen elintason.
miten kukaan voi tällä hetkellä olla tietämätön Haitin olosuhteista ennen luonnonkatastrofia ja verrata Suomea ja Haitia. Eli Suomen lähtökohdat katastrofissa (ydinvoimala posahtaa?) ovat aika toisenlaiset. Sota on tietysti myös eri tilanne, jossa vaikeuksissa olisi Suomen lisäksi moni muukin maa.
Olen kuitenkin vakuuttunut siitä, että jos Suomi tarvitsisi apua, ensimmäisenä sitä tulisi Pohjoismaista ja EU:sta.
Irak yms. Ja Suomi on kohta täynnä näitä mutiaisia. Minulla ei itsellä ole varaa antaa kovin montaa kolikkoa Haitille, hyvä että itse voi säilyttää jonkinlaisen elintason.
asenteet olisivat samanlaisia kuin monella taalla av-palstalla niin tuskinpa kukaan.
Verukkeeksihan voisi sanoa etta suomalaiset ovat niin erinakoisia kuin me, vaaleanpunaiselta porsaalta nayttavia ja kummallista kielta mongertavia.
Olisitteko ylpeita jos kirjoituksianne julkaistaisiin Haitissa?
Elitasokin on kaikilla parempi kuin paljaan taivaan alla asujilla joiden koti on kasa sementinkappaleita.
varmaan jokin pommi-isku tai paha myrsky helsingissä voisi saada vastaavan asian aikaan. Meillä infra on kuitenkin paremmassa kunnossa ja maan ei tarvitsisi aloittaa kaikkea ihan alusta. Haiti oli kurjassa kunnossa jo ennen katastrofia...
Itse laittaisin keräyksen pystyyn ja mieheni lähtisi toista kotimaataan puolustamaan.
Esi-isieni työtä ja uhrauksia kunnioittaen.
tuskimpa kukaan... suomi laittaa rahat taas ihan hukkaan. kun voisi suomen hyväksi rahat laittaa mut ei.. ärtysttää kun joka paikassa kerjätään sinne rahaa