Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva, sain uudelta miesystävältä herpeksen :-(

Vierailija
24.01.2010 |

Nyt tekisi mieli lopettaa koko suhde.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain mun poikaystävältä (nyt avomies). Hän ei edes tiennyt sairastavansa herpestä. Mulla on ollut rakkuloita ehkä 5 kertaa, miehelläni ei omien sanojensa mukaan koskaan.

Ei se ole maailmanloppu.

Vierailija
2/47 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes 1 (eli suuherpes) voi ilmestyä alapäähän ja herpes 2 (sukuelinh) vaikka huuliin.

Mutta nykypäivänä on järkevintä suhtautua rauhallisesti koko herpekseen - joku sanoikin tuossa, että se voi olla tietämättäänkin itsellään tai kumppanilla, sen kanssa on vain elettävä ja sen kanssa voi mainiosti elää.

Ei kukaan meistä halua hormonifinnejä silloin tällöin, mutta niidenkin kanssa elämme, miksi sitten herpes olisi sen ihmeellisempi!

Vierailija
4/47 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetty muuta ehkäisyä kun syön pillereitä. Nyt ei kyllä ole seksiä, kun sattuu niin paljon. ap

Vierailija
5/47 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä kysyin vaan että mihin se tuli, meinaan jos mulla pamahtaisi huuleen niin ei se niin paljon ketuttaisi. niin mulla on siis huuliherpes, ehkä 3kertaa elämässä ja nyt kun raskaus alkoi niin pamahti oikein kunnolla ja eipä kyllä tulisi mieleen silloin ottaa esim. suihin mieheltäni kun sen voisi sinne tartuttaa, eikä kyl pussailtukkaaan.

ap:n tapauksessa

en silti jättäisi heti uutta kaveria sen takia, koska se olisi jo minulla ja yhtä vastuuton paneen ilman kortsua.

Vierailija
6/47 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain jo 15v sitten yhdeltä poikaystävältä alapäähän herpeksen.

Ensimmäinen rakkula oli kipee, mutta sen jälkeen tullut todella harvoin ja sen sietää. Aluksi oli häpyhuulissasisällä, nykyään tulee peräaukon seutuville.

Syö paljon c-vitamiiniä kun sairastut flunssaan ja saatat välttyä rakkulalta, jos taas saat rakkulan huuhtele usin puhtaalla vedellä

Jos kirvelee pissatessa, niin pissaa ja suihkuta vettä samanaikaisesti.

Vierailija
7/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi fiksua käyttää kumia, vaikka syö e-pillereitä ja käydä varmistamassa tilanne testeissä. Silloin on myös tuplavarmistus ei-toivotun raskauden varalta.

Minä olen käyttänyt kumia kaikissa aikaisemmissa suhteissani, ja mieheni kävi testeissä, ennenkuin suostuin paljaalla antamaan. Tytöt/naiset: pitäkää huolta terveydestänne. Ei sullakaan sitten juolahtanut HIV-mahdollisuus mieleen? Se kun ei edes päälle näy.

Vierailija
8/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aiheuttaa oireita vain osalle. Sukuelinherpestä sairastaa 25 %, mutta iso osa tietämättään.

Vierailija
9/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se helpottaa oireita TODELLA paljon. Käytän Valtrexia sekä ala- että yläpään herpeksen hoitoon ja tuon keksittyäni minulla ei ole koskaan ehtinyt huuliherpeskään edes puhkeamisasteelle, kun olen heti alkanut popsia lääkkeitä.

Lääke on kallis (n. 2€/tabletti, yhteen 5pvän kuuriin menee 10 tablettia), mutta minusta todella hintansa arvoinen. Minulla on resepti, jolla saan lunastettua useita kuureja ja uusin reseptin sitten kerran vuodessa. Kotona on aina tabletteja, koska kun niitä alkaa ottaa välittömästi oireiden alettua, mitään kummoisia oireita ei koskaan ehdi tulla.

Ensimmäinen herpes alapäässä on se kivuliain ja nimenomaan siihen pitäisi tuo kuuri käyttääkin. Tutkimusten mukaan ensimmäiseen herpekseen syöty kuuri vähentää oireita seuraavissa tapauksissa.

Mutta tuon kanssa tosiaan voi elää, eipä se ole kummoinenkaan juttu. Omat gyneni ovat aina sanoneet, että eipä tuota enää oikein sukupuolitautina voi pitää, kun on niin yleinen.

Vierailija
10/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kundihan on voinut sairastaa sen täysin tietämättään. Oletko kuullut kondomeista? Niitä käytetään seksin aikana tuntemattomien kanssa, jotta ei saisi sukuelintauteja. Se on tosi hyvä keksintö.

Vierailija
11/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä nälviä ap:ta "oikein sulle" -viesteillä? Tässä elämässä tapahtuu meille kaikille yhtä sun toista, eikä varmaan kenestäkään ole mukavaa kuunnella lapsellista kettuilua.

Ap tuskin kirjoitti avaustaan sen takia, että hän toivoi saavansa noin lapsellisia viestejä. Älkää vastatko ollenkaan, jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa.

Tämän palstan ylivoimaisesti kuvottavin piirre on se, että pitää lyödä jo lyötyä. Olen huolissani, jos te hyvät ihmiset oikeasti olette äitejä.

Vierailija
12/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi fiksua käyttää kumia, vaikka syö e-pillereitä ja käydä varmistamassa tilanne testeissä.

mieheni kävi testeissä, ennenkuin suostuin paljaalla antamaan.

Joten sinullakin kävi hyvä tuuri, että mieheltäsi ei sitä ilmeisesti löytynyt.

Vierailija
13/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin mielessä salakavala.

Itse sain kesällä genitaaliherpeksen.

Todennäköisesti tartunnan sain mieheltäni, joka tosin ei ole koskaan mitenkään herpestä oireillut eikä siten tiennyt sellaista hänellä olevan. Testeissä on käynyt säännöllisesti.

Herpestä voi kantaa oireettomana ja ilmeisesti se voi pysyä pitkäänkin oireettomana ennen puhkeamista.

Vierailija
14/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa parisuhteessa usein käytetään kumia muutamat ekat kuukaudet. Ihan hyvä, mutta kun herpes voi olla jommalla kummalla oireeton ja sitä voi sairastaa tietämättään. Kun kumi sitten aikanaan jätetään pois, kumppani voi saada herpeksen oireiden kera.

Herpestä kun ei voi testata, joten siinäpä oiva syy miksi se on niin yleinen.

Toinen hyvä pointti on se, että herpes voi tarttua myös silloin, kun käytetään kumia. Voitte lukea tästä googlettamalla, jos kiinnostusta löytyy.

Vierailija
15/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoruuden haihattelujen tuloksena. Oireillut sukupuolielimissä aika ajoin, joinain vuosina ei ollenkaan.

Mutta mutta.. kaksi vuotta sitten sain pahan tinnituksen ja samaan aikaan tasapainohäiriön, jossa meni kuulo toisesta korvasta kokonaan yhdessä yössä. Lääkäri sanoi että tämä johtuu herpeksestä. On jonkinlainen jälkitauti tai sivuoire.

Kyse ei siis ole mistään helposta taudista sillä vanhemmiten se kuulemma vaikuttaa näin.

Kuulo on mennyt pysyvästi toisesta korvastani ja jaksottain poden huimausta.

Vierailija
16/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetty muuta ehkäisyä kun syön pillereitä. Nyt ei kyllä ole seksiä, kun sattuu niin paljon. ap

Vierailija
17/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta.. kaksi vuotta sitten sain pahan tinnituksen ja samaan aikaan tasapainohäiriön, jossa meni kuulo toisesta korvasta kokonaan yhdessä yössä. Lääkäri sanoi että tämä johtuu herpeksestä.

Herpes ei aiheuta kuulon menetystä. Lääkärisi on kyllä puhunut ihan omiaan.

Vierailija
18/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein, moiselle jakorasialle

Vierailija
19/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekin moraalinvartijat voitte saada herpeksen milloin vain, se ei näy testeissä ennen rakkuloita ja tarttuu myös kondomin kanssa.

Vierailija
20/47 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tottakai ilman suojaa, pöpöpesä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän